דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ועד עובדי פרטנר להנהלה: משא ומתן להסכם קיבוצי מייד או שנפתח בצעדים ארגוניים

קרן אופק העומדת בראש הוועד שלחה מכתב למנכ״ל אבי צבי, בדרישה לפתוח בהידברות מיידית ברקע ההתקדמות ברכישת החברה | מלבד מענק מכירה, דורשים העובדים את הסדרת הביטחון התעסוקתי והקפאת פיטורים למשך 5 שנים

התכנסות עובדי פרטנר במטה החברה (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
התכנסות עובדי פרטנר במטה החברה (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק, פנתה היום (שני) למנכ"ל החברה אבי צבי בדרישה לניהול מו"מ קיבוצי עם נציגות העובדים כבר בעשרת הימים הקרובים, זאת על רקע התקדמות עסקת רכישת השליטה בחברה ואישורה על ידי בית המשפט ורשות התחרות. במידה ודרשיתם לא תענה, הבהירה אופק, ישקלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים. "לא יכול להיות שעסקה כזאת תעבור בלי שידברו עם העובדים", מסרו בוועד.

מלבד מענק מכירה, דורשת אופק במסגרת המו"מ את הסדרת הביטחון התעסוקתי של עובדי החברה, וכן התחייבות מההנהלה שלא לבצע צעדי התייעלות לרבות פיטורים, למשך חמש שנים לפחות מתום ההסכמים הקיבוציים הקיימים. לצד זאת דורש וועד העובדים קביעת מנגנונים להבטחת האיתנות הפיננסית של החברה, לרבות שמירה על יחס חוב מול EBITDA.

עוד דורשים העובדים כי הנהלת החברה תבהיר את תוכניותיו של הרוכש לפיתוח החברה והשקעה בעסקיה, וכן את כוונותיו לביצוע מהלכים ארגוניים או אחרים בה. העובדים דורשים שמירה על נכסי החברה – בדגש על שמירת תשתיות התקשורת כגון סיבים ורשת הסלולר בבעלותה, כחלק מהשמירה על מנועי הצמיחה והיציבות שלה.

העובדים דורשים את שימור מערכת יחסי העבודה הקיבוציים בחברה – הנחשבת למערכת יחסים טובה והמתאפיינת בשיתוף פעולה בין הנהלת החברה והוועד. לצד קיום ההסכמים הקיבוציים הקיימים בחברה, דורשים העובדים כניסה לדיוני שכר לשנים 2024-2023 – לא יאוחר מחודש אוקטובר השנה.

לצד כל זאת, דורש וועד העובדים גם מינוי נציגי עובדים לדירקטוריון פרטנר – מהלך שנעשה לראשונה במגזר הפרטי בישראל במסגרת ההסכם הקיבוצי של חברת הסלולר המתחרה סלקום. דרישה דומה מציג בימים אלה גם וועד עובדי כלל במסגרת המשא ומתן על רכישת גרעין השליטה של החברה.

"אנו מבקשים להיפגש לקדם פגישה של נציגות העובדים ישירות מול הרוכשים וכן לקבוע מראש סדרת ישיבות משא ומתן, ומבקשים שהמשא ומתן יתחיל ללא דיחוי וינוהל באופן אינטנסיבי עד לחתימת הסכם קיבוצי המסדיר את האמור לעיל" סיכמה אופק את מכתבה. "ככל שלא נקבל מענה תוך 10 ימים ממועד מכתב זה, אנו שומרים על זכותנו לנקוט בכל האמצעים המותרים לנו בדין".

מפרטנר טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!