דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום השואה הבינלאומי

יו״ר הכנסת מיקי לוי בפרלמנט הגרמני: ״יודעים שאתם לצידנו״

ח"כ לוי נושא דברים בעברית מול מליאת הבונדסטאג, ביום השואה הבינלאומי: "במקום שבו האנושות מתחה את גבולות הרוע, אנחנו לומדים עד כמה הדמוקרטיה שברירית" | הביקור כלל פגישות מדיניות עם צמרת הממשל הגרמני

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי נואם בפרלמנט הגרמני  (צילום: REUTERS/Hannibal Hanschke)
יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי נואם בפרלמנט הגרמני (צילום: REUTERS/Hannibal Hanschke)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי נאם בפעם הראשונה ובעברית מול הפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג היום (חמישי) ביום השואה הבינלאומי. בסוף הנאום הקריא לוי את תפילת "קדיש" מול יושבי הפרלמנט והתקשה לעצור את הדמעות.

"אני עומד מולכם היום נרגש ומלא ענווה", פתח את דבריו יו"ר הכנסת לוי, "גאה לייצג את המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם – מדינת ישראל, בתפקידי כיושב ראש הכנסת, ליבה הפועם של הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ לוי המשיך: "דווקא כאן, בבניין ההיסטורי הזה, אפשר לתפוס ולו במעט את היכולת של בני האדם לנצל את הדמוקרטיה כדי להביסה. זהו מקום שבו האנושות מתחה את גבולות הרוע, מקום שבו אובדן הערכים הפך מסגרת דמוקרטית לעריצות גזענית ומפלה. דווקא כאן אנו לומדים מחדש עד כמה שברירית הדמוקרטיה, ונדרשים שוב לחובתנו לשמור עליה מכל משמר".

בנאומו, התייחס יו"ר הכנסת גם לסיפורה של אינגה אויירבאכר, שורדת שואה ששיתפה את קורותיה מול המליאה: "ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואת יהודי אירופה, הם גם שישה מיליון סיפורים. סיפורים על חיים שיכלו להיות, סיפורים על מי שאינם".

ח"כ לוי פנה לאורבכר: "אני מלא הערכה אלייך. את שיצרת קול אנושי, בולט ויוצא דופן בתיאור ובעיצוב של זיכרון השואה. קול שמגדיר את כוחו של סיפור אנושי לחצוב לבבות, לחדור כל נקודת מבט ולהעביר את המסר". עוד אמר לה: "תודה שהצלחת להפוך את הבלתי נתפש – לזיכרון ממשי".

חבר הכנסת מיקי לוי פתח שלשום את ביקורו בגרמניה, הכולל פגישות מדיניות עם בכירי הממשל המקומי: קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, שרת החוץ, נשיאת הבונדסטאג ונשיא המועצה הלאומית האוסטרית.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מניח זר באנדרטת הזיכרון לקורבנות השואה בברלין. (צילום: בועז ארד)
יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מניח זר באנדרטת הזיכרון לקורבנות השואה בברלין. (צילום: בועז ארד)

מחוקקי האיחוד האירופי בבריסל יערכו ב-13:30 (שעון ישראל) ישיבה מיוחדת לציון יום הזיכרון לשואה, ובמהלכה גם תיערך דקת דומייה. נוסף על כך, תנאם שורדת השואה הגרמנייה הסופרת מרגוט פרידלנדר.

בשעות הערב יתקיים טקס יום השואה במעמד האו"ם. באירוע ייקחו חלק מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ד"ר פטרה גלברט, נכדתם של שורדי השואה רומניה הלנה "מרגיטה" נובה ואנטונין "רודה" הראנק, ואלישע ויזל, בנם של שורדי השואה מריון ואלי ויזל. הטקס יכיל עדויות של שורדי שואה מקנדה, ישראל, דרום אפריקה וארצות הברית ויוקרנו תפילות זיכרון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!