דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הערכות בארה"ב: גל האומיקרון יביא את מספר הנפטרים מקורונה למעל מיליון

אנדרו נויימר, פרופ' לבריאות הציבור באוניברסיטת קליפורניה: "הגל הזה יגרום להרבה חשבון נפש. יהיו הרבה דיונים על מה היינו יכולים לעשות אחרת"

חוזה אלפרדו בבדיקת קורונה. עם למעלה מ-878 אלף מקרי מוות, לארה"ב יש את מספר המתים הגבוהה ביותר בעולם (צילום: דמיאן דוברגנס / AP)
חוזה אלפרדו בבדיקת קורונה. עם למעלה מ-878 אלף מקרי מוות, לארה"ב יש את מספר המתים הגבוהה ביותר בעולם (צילום: דמיאן דוברגנס / AP)

הממוצע היומי של נפטרים מקורונה בארצות הברית ממשיך לטפס מאז אמצע נובמבר והגיע ל-2,267 מתים ביום, מספר שעלה על השיא של נובמבר שבו זן הדלתא היה הדומיננטי, עם 2,100 מתים ביום.

כעת האומיקרון הוא הנגיף הדומיננטי ולמרות שהוא גורם למחלה פחות חמורה עבור רוב האנשים, העובדה שהוא מדבק יותר, פירושה שיותר אנשים חולים ומתים.

דייאנה מרצ'הרט בבדיקת קורונה חינם בארצות הברית (צילום: דמיאן דוברגנס / AP)
דייאנה מרצ'הרט בבדיקת קורונה חינם בארצות הברית (צילום: דמיאן דוברגנס / AP)

"האומיקרון ידחוף אותנו ליותר ממיליון מתים", אמר אנדרו נויימר, פרופ' לבריאות הציבור באוניברסיטת קליפורניה. "זה יגרום להרבה חשבון נפש. יהיו הרבה דיונים על מה היינו יכולים לעשות אחרת. כמה ממקרי המוות היו ניתנים למניעה".

מספר המתים היומי בארצות הברית נמצא כעת באותה רמה כמו בפברואר האחרון, כשהמספר ירד לאט משיא נפטרים של 3,300 מתים ביום.

לפי סקר של AP-NORC השבוע, יותר אמריקאים נוקטים היום באמצעי זהירות מאשר לפני עליית האומיקרון. אבל אנשים רבים עייפים מהמשבר ומנסים לחזור לרמה מסוימת של נורמליות, בתקווה שהחיסונים יגנו עליהם.

תסמיני האומקרון לרוב מתונים יותר, וחלק מהמאומתים אינם מראים אף אחד מהתסמינים, מסכימים החוקרים. אבל כמו שפעת, זה יכול להיות קטלני, בעיקר עבור אנשים מבוגרים עם מחלות רקע או שאינם מחוסנים. "חשוב לציין ש'קל יותר' אין פירושו קל", אמרה השבוע מנהלת המרכז לבקרת מחלות ד"ר ראשל ולנסקי, בתדרוך בבית הלבן.

מספר המתים הגבוה ביותר בעולם

בבית החולים של אוניברסיטת קנזס, בקנזס סיטי פרסם סרטון מחדר המתים שלו בו נראות גופות בשקיות ביחידת הקירור ועובד עובר ומסמן אותן במילה "covid". "זה אמיתי", אמרה סיארה רייט, מתאמת הקורונה של בית החולים. "החששות שלנו היום הן 'האם בית הלוויות יגיע מהר מספיק?'. יש לנו משאית קירור, אבל אנחנו לא רוצים להשתמש בה אם אנחנו לא צריכים".

ד"ר קייטי דניס, פתולוגית בית החולים, אמרה שחדר המתים היה בתפוסה מלאה, או מעל הקיבולת, כמעט בכל יום במהלך ינואר "זה בהחלט יוצא דופן".

רוברט רודריגז בן ה-14 משחק בטלפון בהמתנה לבדיקת קורונה (צילום: AP Photo/Jae C. Hong, File)
רוברט רודריגז בן ה-14 משחק בטלפון בהמתנה לבדיקת קורונה (צילום: ג'יין הונג / AP)

עם למעלה מ-878 אלף מקרי מוות, מספר המתים מקורונה בארצות הברית הוא הגבוה בעולם. לפי מרכז החיזוי האמריקאי, במהלך השבוע הקרוב, כמעט כל מדינה בארצות הברית תראה עלייה מהירה במקרי המוות. אם כי הם כבר הגיעו לשיא במספר מדינות כולל ניו ג'רזי, פנסילבניה, איווה, מרילנד, אלסקה וג'ורג'יה .

"בעולם טרום-מגיפה, בעונות מסוימות של שפעת, אנו רואים 10,000 או 15,000 מקרי מוות. אנו רואים זאת במהלך שבוע עם הקורונה", אמר ניקולס רייך שאוסף תחזיות קורונה עבור המרכז בשיתוף ה-CDC. "המחיר, העצב והסבל מדהימים ומשפלים מאור", אמר רייך, פרופ' לביו סטטיסטיקה באוניברסיטת אמהרסט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!