דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ארגון מגדלי הפירות מזהיר: הרפורמה בחקלאות תציף את המדינה במזיקים

מנכ"ל הארגון ירון בלחסן: "השינוי בתקנות הגנת הצומח יביא לישראל מזיקים חדשים. השרים מוליכים את החקלאות לאבדון"

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות. "השרים מתעלמים באופן נחרץ מדעתם של אנשי המקצוע במשרדם" (צילום: ארגון מגדלי הפירות)
ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות. "השרים מתעלמים באופן נחרץ מדעתם של אנשי המקצוע במשרדם" (צילום: ארגון מגדלי הפירות)
מאיה רונן

"שרי הממשלה דוחפים את הרפורמה בחקלאות שמציעה לשנות את תקנות הגנת הצומח ולייבא לישראל מזיקים חדשים", אומר ל'דבר' ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות. "הם עדיין לא הבינו את משמעות הנזק שהם גורמים במו ידיהם. הם מוליכים את חקלאות ישראל לאבדון".

לדברי בלחסן, מזיקים שיחדרו לישראל בחסות ייבוא חופשי של תוצרת חקלאית ממדינות זרות, יפגעו במהרה בגידולים בארץ ויחסלו את יכולת ייצור המזון העצמית של ישראל.

"לצערנו, שרי הממשלה מתעלמים באופן נחרץ מדעתם המקצועית של אנשי המקצוע במשרדם הם, וראו איזה אבסורד: משרד החקלאות עצמו, הוא זה שהכריז כעת בדאגה על מאבק במזיק החדש וההרסני שפלש לישראל מחו"ל".

"מניעי השרים לרפורמה לא מקצועיים"

לפי דו"ח של משרד החקלאות, הרפורמה עתידה להביא לירידה של עד חצי מיליון טון בייצור פירות, שמשמעותה הפסד של 3 מיליארד שקלים, כמו גם איבוד של מחצית משטח המטעים בישראל, בלי הירידה המובטחת של מחירי המזון לצרכן. הדו"ח מדגיש שביטול מכסים צפוי להוביל לצמצום משמעותי ואף להפסקת גידול של ירקות ופירות מרכזיים, שיהיה בלתי הפיך במקרים רבים.

נוסף על כך, עם הצגת הרפורמה בחקלאות, פרסמו אנשי המקצוע של שירותי הגנת הצומח במשרד החקלאות אזהרה החמורה מפני כניסת מזיקים ומחלות. לדברי אנשי שירותי הגנת הצומח, אם לא יצליחו להכחיד את פסילת ההדר האסייתי במבצע ממוקד, יהיה זה איום ממשי על ענף ההדרים המקומי, עד כדי הכחדתו, כפי שקרה במקומות אחרים בעולם.

"גישת השרים לא מובנת", אומר בלחסן, "במקום החמרה של תקנות הגנת הצומח הם מעוניינים להקל על יבואנים ובעלי רשתות השיווק לייבא תוצרת חקלאית טרייה מארצות שלעתים אין בהן פיקוח ברמה גבוהה כמו בארץ. המשמעות של זה היא הרת אסון. על מבקר המדינה והממשלה עצמה לבדוק את המניעים שמביאים שרים לרצון כה עז לשינוי הרסני כזה, שבוודאי אינו שינוי מקצועי".

 

 

 

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!