דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.8°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 25.6°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 36.4°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

גמלאי ספרדי שנאבק במעבר לבנקאות מקוונת: "לא מגיעה לנו ההדרה הזאת"

קרלוס סאן חואן בן ה-78, הגיש למשרד הכלכלה הספרדי עצומה עם 610 חתימות שדורשת שהבנקים יעניקו "תשומת לב אנושית" ללקוחות המבוגרים שלהם | שרת הכלכלה הבטיחה לפעול עד סוף פברואר לטיפול בבעיה

קרלוס סן חואן, שמוביל קמפיין נגד מעבר לבנקאות מקוונת, במסיבת עיתונאים מחוץ למשרד הכלכלה הספרדי אליו הגיע כדי למסור את 610 אלף החתימות על העצומה שיזם (צילום: AP Photo/Paul White)
קרלוס סן חואן, שמוביל קמפיין נגד מעבר לבנקאות מקוונת, במסיבת עיתונאים מחוץ למשרד הכלכלה הספרדי אליו הגיע כדי למסור את 610 אלף החתימות על העצומה שיזם (צילום: AP Photo/Paul White)

גמלאי ספרדי מוביל בתקופה האחרונה קמפיין ציבורי לשמירה על שירותי בנקאות פנים אל פנים, בגלל שהרגיש "שהושאר מאחור" במעבר של המערכת הבנקאית לאינטרנט. הוא צפוי להגיש היום (שלישי) לממשלה הספרדית עצומה עליה חתמו יותר מ-610 אלף בני אדם, על רקע התמיכה לה זכה מאבקו בכל רחבי המדינה.

קרלוס סאן חואן, רופא בגמלאות בן 78 מוולנסיה שבדרום מזרח ספרד, הגיע היום למדריד כדי להגיש באופן אישי את החתימות לקרלוס קוארפו, מזכ"ל האוצר והמימון הבינלאומי במשרד הכלכלה.

העצומה שיזם עוררה הזדהות מצד רבים מתושבי ספרד, שחשים לא בנוח עם מגמת המעבר לבנקאות אינטרנטית על פני ניהול סניפים מסורתיים.

הקמפיין של סאן חואן החל לצבור מומנטום בחודש שעבר. נגיד הבנק המרכזי של ספרד שוחח איתו טלפונית, והממשלה קראה לבנקים להבטיח שהם עונים על הצרכים של האוכלוסייה המבוגרת יותר.

השרה לענייני כלכלה וטרנספורמציה דיגיטלית נדיה קאלווינו, עמדה לצד סאן חואן והבטיחה ליישם עד סוף החודש "צעדים אפקטיביים" לטיפול בבעיה.

בשיחה עם עיתונאים מחוץ לבניין משרד הכלכלה, התייחס סאן חואן ל-10 מיליון הגמלאים שחיים כיום בספרד. לדבריו, מה שהניע אותו היה "הייאוש של הרבה מאוד מאוד אנשים שמרגישים מודרים".

באתר האינטרנט של העצומה הוא כתב: "היום כמעט כל דבר נעשה באינטרנט…ואנחנו לא מבינים את המכונות האלה".

"לא מגיעה לנו ההדרה הזאת", אמר סאן חואן, ודרש לקבל "תשומת לב אנושית" כשהוא צריך שירות מהבנק שלו.

הוא אמר שלפעמים הרגיש "מושפל" כשהיה צריך לבקש עזרה מאחד מעובדי הבנק, "והם התייחסו אלי כאילו אני אידיוט רק בגלל שלא ידעתי מה לעשות". הסיסמה של העצומה שפרסם סאן חואן באתר change.org היא: “SoyMayorNOidiota” ("אני אזרח ותיק, לא אידיוט").

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!