דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
28.9°תל אביב
  • 24.0°ירושלים
  • 28.9°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 31.0°טבריה
  • 24.3°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / בניין הממשל המקומי בחרקיב הושמד; מושל העיר: ״רוסיה מבצעת פשעי מלחמה״

רוסיה תוקפת שדות תעופה ומתקני דלק באוקראינה | האיחוד האירופי, בריטניה וארה"ב הודיעו על ניתוק בנקים רוסיים ממערכת העברת הכספים הבינלאומית 'סוויפט'

  • רוסיה תוקפת שדות תעופה ומתקני דלק באוקראינה | האיחוד האירופי, בריטניה וארה"ב הודיעו על ניתוק בנקים רוסיים ממערכת העברת הכספים הבינלאומית 'סוויפט'
אוריאל לוי
דוד טברסקי

רוסיה הפציצה הלילה (ראשון) שדות תעופה ומתקני דלק באוקראינה, במה שנראה כשלב השני בתכנית הפלישה. המתקפה הרוסית הואטה ביממה האחרונה בעקבות התנגדות הצבא האוקראיני. ארצות הברית והאיחוד האירופי הגיבו במשלוחים נוספים של נשק ותחמושת לאוקראינה, והודיעו על סנקציות חדשות נגד רוסיה ובהן ניתוק בנקים במדינה ממערכת 'סוויפט הבינלאומית'.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ראש העיר ברדיאנסק שבדרום אוקראינה: הרוסים השתלטו על העיר

ראש העיר ברדיאנסק שבדרום אוקראינה, הודיע כי כוחות רוסיים נכנסו לעיר המונה כ-100 אלף תושבים ולקחו שליטה עליה.

בהודעה שפרסם בפייסבוק, כתב ראש העיר: "לפני כמה שעות, היינו עדים לחיילים חמושים הנכנסים לעיר עם ציוד צבאי כבד", וביקש מהתושבים להתחבא במקלטים.

בלשכתו של הנשיא זלנסקי אישרו את דבר כיבוש העיר והנמל הימי שלה.

שרת העלייה והקליטה: "400 איש הגישו בקשה לעלות מאוקראינה לישראל"

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, סקרה הערב (ראשון) בפני שרי הקבינט המדיני ביטחוני את מספר הבקשות שהתקבלו להגיע לארץ.

לדבריה, 400 איש הגישו בקשה אלקטרונית לעלייה מאוקראינה לישראל.

בניין עיריית ת"א הואר הערב בצבעי דגל אוקראינה: "נסייע בקליטת עולים חדשים"

בניין עיריית תל אביב – יפו הואר הערב (ראשון) בצבעי דגל אוקרינה.

ראש העיר כתב בחשבון הטוויטר: "ליבנו עם העם האוקראיני המותקף, כמו כן, העירייה תסייע בקליטת עולים חדשים ככל שיגיעו".

בניין עיריית תל אביב מואר בצבעי דגל אוקראינה (צילום: גיא יחיאלי)

זלנסקי: לא מאמין שהשיחות יניבו תוצאה, אבל ננסה

נשיא אוקראינה לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות אבל מוכן לתת לכך הזדמנות. לדברי זלנסקי בשיחתו עם נשיא בלארוס הבטיח לוקשאנקו שכוחות רוסיים לא ייכנסו אל אוקראינה משטחה של ארצו.

ארה״ב: הוראת פוטין לכוננות גרעינית היא ״הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת״

שגרירת ארצות הברית לאו"ם לינדה תומאס-גרינפילד טוענת שההוראה של פוטין להעמיד את כוחות ההרתעה הגרעיניים של רוסיה בכוננות גבוהה היא ״הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת״. בריאיון ל-CNN הוסיפה תומאס-גרינפילד שארצות הברית שוקלת סנקציות כבדות יותר נגד מוסקבה, ושנותר לראות אם רוסיה תפעל בתום לב במהלך המשא ומתן.

קנדה סוגרת את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים באופן מיידי

שר התחבורה של קנדה, עומאר אלג׳אברה, הודיע כי המדינה תסגור את המרחב האווירי שלה לתנועת כלי טיס של חברות תעופה רוסיות. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב: ״נגרום לרוסיה לשאת באחריות על התקפותיה נגד אוקראינה״

החל ממחר: רוב מדינות אירופה יסגרו את המרחב האווירי שלהן לכלי טייס רוסיים

גורמים רשמיים בצרפת, שבדיה, נורבגיה, פינלנד, דנמרק, איסלנד, בלגיה, אירלנד, והולנד, הצטרפו לעשר המדינות שסגרו אתמול את המרחב האווירי שלהן בפני כלי טיס רוסיים, והודיעו כי החל ממחר יפעלו באופן דומה. המרחב האווירי של כל אירופה, למעט שוויץ, קוסובו, בוסניה וסרביה, יהיה סגור לחלוטין לתנועת כלי טיס של חברות רוסיות.

פוטין במסר לנאט״ו: כוחות ההרתעה הגרעיניים של רוסיה נדרשו להיכנס לכוננות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פקד על ״כוחות ההרתעה הגרעיניים״ של הצבא הרוסי להיכנס לכוננות גבוהה. את ההוראה נתן פוטין לרמטכ"ל הרוסי ולשר ההגנה בפגישה עם בכירי משטרו. בהצהרה מצולמת שפורסמה בכלי התקשורת ברוסיה אמר הנשיא: "כמו שאתם רואים, לא רק שמדינות המערב עושות צעדים לא-ידידותיים נגד המדינה שלנו בממד הכלכלי, אלא שבכירי מדינות נאט"ו גם מרשים לעצמם לספק הצהרות לוחמניות נגדה".

אוקראינה מאשרת: השיחות עם רוסיה יתקיימו בגבול עם בלארוס

לשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישרה כי יתקיימו שיחות עם רוסיה בגבול עם בלארוס. "משלחת רוסית ואוקראינית ייפגשו בלי תנאים מוקדמים", כך נמסר מקייב לסוכנות הידיעות ״רויטרס״.

זלנסקי: הגשנו תביעה בגין פשעי המלחמה שמבצעת רוסיה לבית הדין בהאג

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי ממשלו החל בהליכים להגשת תביעה בגין פשעי מלחמה נגד רוסיה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. בהודעה כתב זלנסקי ש״רוסיה צריכה לשאת באחריות לאלימות שהיא מבצעת תוך טענות כוזבות לרצח עם, מבקשים החלטה דחופה שתגרום לרוסיה להפסיק בפעולותיה״.

האיחוד האירופי יקיים דיון על סגירת המרחב האווירי לטיסות לרוסיה

גורם באיחוד האירופי אמר לסוכנות הידיעות ״רויטרס״ כי כל מדינות האיחוד שוקלות להודיע על סגירת המרחב האווירי שלהן לטיסות מרוסיה. הגורם הוסיף כי דיון בנושא צפוי להתקיים בהמשך היום.

מדינות רבות באיחוד האירופי כבר הודיעו על המהלך, אולם האיחוד עצמו טרם הכריז על איסור רשמי כזה. בין המדינות שאסרו על מטוסים רוסיים לעבור בשטחן נמנות בריטניה, בלגיה, גרמניה וגם פינלנד, שגובלת ברוסיה והודיעה מוקדם יותר שהיא נערכת לסגור את המרחב האווירי שלה לטיסות רוסיות.

שולץ: נקצה 100 מיליארד יורו לטובת חיזוק כוחו של צבא גרמניה

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר במהלך נאומו בבונדסטאג הגרמני כי בכוונתו להקצות 100 מיליארד יורו לבניין הכוח וחיזוק הצבא הגרמני. שולץ הוסיף כי ״אם פוטין יבחן את אחידותה של נאט"ו הוא יגלה תגובה מוחצת ומאוחדת. כל אינץ' של כל אחת מהמדינות החברות יזכה להגנה של כל החברות בנאט"ו״.

קנצלר גרמניה: ״פוטין תקף את העולם החופשי, נשלח נשק לאוקראינים״

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, התייחס בנאום שנשא בפרלמנט הגרמני למשבר באוקראינה: ״אנחנו נכנסים לפרק חדש בהיסטוריה. חייבים לתמוך באוקראינה. כדמוקרט אירופאי, אנחנו עומדים מאחורי אוקראינה הדמוקרטית. המלחמה הזו היא על הזכות לדמוקרטיה. פוטין תקף את אוקראינה והפר את החוקים הבינלאומיים. החלטנו שגרמניה תשלח נשק לעזור לאוקראינים שיוכלו להגן על עצמם. צריך להבהיר שזו המלחמה של פוטין, ולא של העם הרוסי, ולכן פוטין ומקורביו הם שצריכים לשלם את המחיר״. שולץ הבטיח להחמיר את הסנקציות ככל שרוסיה תמשיך בתוקפנות.

כ-200 אלף אוקראינים חצו את הגבול למדינות שכנות לאחר הפלישה הרוסית

כמעט 200 אלף בני אדם חצו את הגבול היבשתי מאוקראינה למדינות שכנות, מאז החלה הפלישה הרוסית למדינה. לפי פרסומים בכלי התקשורת, 115 אלף אוקראינים חצו את הגבול לפולין, 43 אלף לרומניה, 26 אלף למולדובה ו-12 אלף בני אדם ברחו מאוקראינה לסלובקיה.

רוסיה הודיעה שהיא מוכנה למו״מ בבלארוס, הנשיא זלנסקי: ״עפים עלינו משם טילים״

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אומר שמשלחת רוסית הגיעה לבלארוס, ומוכנה לשיחות מו״מ עם אוקראינה. נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, דחה על הסף את הדרישה הרוסית לקיים את השיחות הישירות בבלארוס: ״הצענו לקיים מו״מ בוורשה, איסטנבול, באקו וכל עיר אחרת שממנה לא עפים טילים לאוקראינה. לא נקיים מו״מ במינסק, כאשר הבלארוסים תוקפים אותנו״.

ראש עירית חארקוב: כוחות רוסים נכנסו לעיר, על התושבים להשאר במקלטים

אוסטרליה תעביר נשק לאוקראינה באמצעות נאט"ו

אוסטרליה הודיעה הבוקר (ראשון) שתספק נשק לממשלת אוקראינה, שיועבר באמצעות נאט"ו. לפי ראש הממשלה סקוט מוריסון, הנשק יתווסף לציוד הצבאי והמצרכים אליהן התחייבה כבר המדינה.

מוריסון הוסיף שהממשלה תתעדף מתן אשרות כניסה לאזרחים שנמלטו מאוקראינה, אבל לא אמר כמה אשרות יינתנו בסך הכל.

האו"ם: לפחות 64 אזרחים נהרגו בלחימה, מאות נוספים נפצעו

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים דיווח אמש (שבת) שלפחות 240 אזרחים נפצעו עד כה בלחימה באוקראינה, בהם לפחות 64 הרוגים. לפי ההודעה, "המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה", בגלל שיש דיווחים רבים שעדיין לא אומתו.

עוד הודיע האו"ם על נזק לתשתיות האזרחיות באוקראינה, שהשאיר מאות אלפי בני אדם בלי גישה לחשמל ומים, בעיקר בצפון, מזרח ודרום המדינה.

מערכת הבנקאות העולמית 'סוויפט' נערכת לניתוק בנקים רוסיים

המערכת הודיעה שתיצור קשר עם הרשויות באירופה כדי להבין אילו גופים יהיו כפופים לצעדים החדשים.

רוסיה הפציצה צינור גז ליד חארקיב; אוקראינה: סכנה ל"קטסטרופה סביבתית"

לשכת נשיא אוקראינה אישרה הלילה (ראשון) שצבא רויסה הפציץ צינוא גז ליד חארקיב, העיר השנייה בגודלה במדינה.

הממשלה הזהירה שהפיצוץ עלול לגרום ל"קטסטרופה סביבתית" וקראה לתושבי האזור לכסות את חלונות בתיהם בבד לח ולשתות הרבה נוזלים.

דיווח בארה״ב: טיל רוסי פגע במאגר נפט 10 ק״מ דרומית לקייב

רשת פוקס ניוז האמריקאית מצטטת בכיר אוקראיני, שאישר כי טיל רוסי פגע במאגר נפט 10 ק״מ מדרום לקייב. הפיצוץ נשמע ברחבי הבירה האוקראינית ובשמי העיר ישנו עשן כבד.

הפצצות כבדות בפאתי העיר חרקוב במזרח אוקראינה

  • ממשיכות ההפצצות בפאתי העיר חרקוב. ניכר שבאופן מכוון ההפצצות לא בתוך הערים. העיר מוחשכת לחלוטין בעוצר.

במערב מחריפים סנקציות: חלק מהבנקים הרוסיים ינותקו ממערכת הכספים ״סוויפט״

אורסולה גרטרוד פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, הודיעה על החלטת האיחוד האירופי, ארה"ב ובריטניה לנתק חלק מהבנקים הרוסיים ממערכת העברות הכספים הבינלאומית ״סוויפט״.

האחרונה באירופה: גרמניה סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסות מרוסיה

גרמניה הודיעה היום (שבת) על סגירת המרחב האווירי שלה לטיסות מרוסיה. היא המדינה האירופית האחרונה שעושה זאת, בתגובה לפלישת רוסיה לאוקראינה.

בהודעת משרד התחבורה הגרמניה נאמר ש"שר התחבורה של גרמניה, פולקר וויסינג, תומך בחסימת המרחב האווירי הגרמני לטיסות מרוסיה והורה לבצע את כל ההכנות הנדרשות לכך".

במקביל הודיעה חברת לופטהנסה, חברת התעופה הגדולה בגרמניה, על ביטול כל הטיסות לרוסיה בשבוע הקרוב, לאור "הסיטואציה הרגולטורית המתהווה".

פולין: גבולותינו פתוחים לכל האוקראינים, ניתן להביא חיות מחמד

ראש ממשלת פולין אישר היום (שבת) ש"גבולות פולין פתוחים לכל האוקראינים, גם אלו שאין ברשותם תעודת זהות תקפה" – כך דיווחה רשת סקיי הבריטית. הוא ציין ש"הם מוזמנים להביא גם את חיות המחמד שלהם".

לפי סוכנות הידיעות AP, מעל 100 אלף אוקראינים חצו את הגבול לפולין ב-48 השעות האחרונות בלבד.

פולין גם הסירה את הדרישה להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה למדינה.

תור באורך מספר קילומטרים של מכוניות עם אוקראינים שמנסים להיכנס לפולין משתרך בסמוך למעבר הגבול מדיקה.

דיווחים ברוסיה על צנחנים רוסים בשמי קייב, אוקראינה: מדובר בטילים נגד מטוסים

דיווחים ברשתות החברתיות על צנחנים רוסים שנוחתים בקייב הוכחשו על ידי אוקראינה, שטענו שמדובר בטילים נגד מטוסים.

תמונה שהופצה ברשתות חברתיות בשעה האחרונה נראים בשמי העיר כתמים שעלולים להיראות כ'צנחנים', אך לפי דיווחים באוקראינה מדובר באש טילים נגד מטוסים.

https://twitter.com/ANTAC_ua/status/1497688796099395588

סוכנות החלל הרוסית משעה את שיתוף הפעולה עם מדינות אירופה

סוכנות החלל הרוסית 'רוסקומוס' הודיעה היום (שבת) שתשעה את שיתוף הפעולה עם מדינות אירופה בתגובה לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על רוסיה. בציוץ בטוויטר הודיעה רוסקומוס שהיא תפנה את אנשי הצוות שלה מנמל החלל הבינלאומי קורו שבגיניאה הצרפתית.

מספר לוויינים אירופים כבר שוגרו מקורו, ולוויינים נוספים מתוכננים לשיגור בשנה הקרובה.

ט'ירי ברטון, בכיר באיחוד האירופי שאחראי על מדיניות החלל של 27 המדינות בגוש, אמר שלהחלטת רוסקומוס "לא תהיה כל השפעה על ההמשך והאיכות" של שני פרויקטים מרכזיים של האיחוד בתחום החלל – פרויקט לווייני הניווט גליליאו שמפתח האיחוד כחלופה למערכת ה-GPS האמריקאית, ותכנית קופרניקוס לפיקוח על לוויינים. לדבריו האיחוד יתאמץ להמשיך ולפתח את משגר הלוויינים אריאן 6 והטיל VegaC כדי "להבטיח את האוטונומיה האסטרטגית של אירופה"

דיווח ברוסיה: 19 אזרחים נהרגו מהפגזה רוסית במחוז דונצק שבמזרח אוקראינה

18 אזרחים נהרגו ו-73 נפצעו מהפגזה רוסית על מחוז דונצק שבמזרח אוקראינה, שבחלקו נמצא בשליטת בדלנים פרו-רוסים – כך דיווחה הערב (מוצ"ש) סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס.

נשיא אוקראינה זלנסקי: "פתוחים לשיחות עם רוסיה, נילחם ככל שנצטרך"

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, אמר הערב (שבת) שהוא פתוח לשיחות עם רוסיה. בנאום לאומה שהוקלט בווידאו אמר זלינסקי שנשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ונשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב הציעו לסייע בארגון שיחות כאלה. לדברי זלנסקי, "אנחנו נוכל רק לברך על כך".

זלנסקי אמר שסיכם עם נשיא טורקיה רגי'פ טייפ ארדואן שיאסור מעבר ספינות קרב רוסיות דרך הים השחור. עם זאת, טורקיה לא הודיעה על מהלך כזה מאז שיחתם של השניים.

זלנסקי אמר גם שהדיפלומטים האוקראינים הצליחו בשכנוע בעלות הברית של אוקראינה לנתק את רוסיה ממערכת התשלומים הבינלאומית SWIFT, צעד שלדבריו יגרום לרוסיה הפסד של מיליארדי דולרים עבור מה שהוא כינה "מחיר קונקרטי על הפלישה התוקפנית שלה לאוקראינה". בארה"ב ובאיחוד האירופי אמרו שהם אכן שוקלים את ניתוק רוסיה מהמערכת, אך עד כה לא הודיעו על ניתוק שכזה.

לדברי זלנסקי, "אנחנו נילחם ככל שצריך כדי לשחרר את המדינה שלנו. אם התינוקות שלנו נולדים במקלטים, בעוד הפגזים ממשיכים ליפול, אז לאויב אין סיכוי במלחמת האזרחים הזו".

מחאה ברוסיה: יותר מ-2,500 נעצרו בהפגנות ברחבי המדינה בימים האחרונים

גרמניה תספק לאוקראינה נשק וטילים נגד טנקים

הקאנצלר אולוף שולץ: "זו החובה שלנו לתמוך באוקראינה ככל יכולתנו, כשהם מגנים על עצמם מצבא הפלישה של פוטין. לכן אנחנו נשלח 1,000 טילים נגד טנקים ו-500 טילי סינגר לחברינו באוקראינה".

טוויטר: יש הגבלה על הרשת בתוך רוסיה

הרשת החברתית טוויטר הודיעה בחשבון התמיכה הרשמי שלה שבחברה מודעים לכך שהיא הוגבלה לאנשים ברוסיה, וכי הם עובדים לשמור על השירות בטוח ונגיש.

גורמי ביטחון בעולם: "התנגדות חזקה של האוקראינים האטה את הרוסים"

שר ההגנה הבריטי אמר שקצב ההתקדמות של רוסיה באוקראינה הואט, ככל הנראה בגלל קשיים לוגיסטיים ו"התנגדות אוקראינית חזקה". בכיר בפנטגון אמר שהחיילים הרוסים "מתוסכלים באופו גובר מאובדן המומנטום" בשעה שהם נתקלים בהתנגדות עיקשת.

בנט יכנס מחר את הקבינט המדיני ביטחוני לדיון על הפלישה הרוסית לאוקראינה

סוכנות הידיעות AFP: הצבא הרוסי הורה להרחיב את המתקפה על אוקראינה בכל החזיתות

מתקפת סייבר על רוסיה: אתר הקרמלין הופל

נשיא אוקראינה: טורקיה לא תאפשר לרוסיה מעבר אוניות קרב בים השחור

ברוסיה מכחישים את הדיווח. טורקיה הכחישה שחסמה את מיצרי הבוספרוס לכלי שיט.

עוצר לילי גם בעיר דניפר החל מהשעה 20:00

מושל מחוז דניפרופטרובסק, ובה העיר דניפר, השלישית בגודלה באוקראינה, תכנס הערב לעוצר לילי משעה 20:00 עד 06:00 בבוקר מחר. העיר ממוקדמת על נהר הדניפר במרכז המדינה, ובסביבתה בסיסים צבאיים רבים. עד היום לא נרשמו אירועים באזור. בעיר יש את הקהילה היהודית השניה בגודלה באוקראינה.

בכיר בבנק המרכזי האירופי: "הוצאת רוסיה ממערכת SWIFT היא עניין של ימים"

בכיר בבנק המרכזי באיחוד האירופאי אמר לרויטרס שהוצאת רוסיה ממערכת SWIFT היא עניין של ימים. הבוקר הכחישה הונגריה שהיא מונעת את הוצאת רוסיה ממערכת התקשורת.

מערכת SWIFT היא מערכת תקשורת בין בנקים ומוסדות פיננסים לביצוע תשלומים. ב-80% מהסחר הגלובלי נעשה שימוש במערכת. ביצוע עסקאות ללא המערכת הוא אמנם מסובך ומסורבל יותר, אבל עדיין אפשרי.

עוצר בקייב החל מ-17:00: "מי שיסתובב בחוץ ייתפס כאויב"

ראש העיר של קיייב ויטלי קליסקו הכריז על על עוצר הלילה על קייב בין השעות 5 בערב ל-8 בבוקר. "כל האזרחים שיסתובבו בחוץ בזמן העוצר יחשבו לחברים בקבוצות החבלה של האויב. אנא התייחסו למצב בהבנה ואל תצאו החוצה"

נשיא רוסיה לשעבר מדבדב: רוסיה עשויה לנתק את קשריה הדיפלומטיים עם המערב.

הנשיא לשעבר המזוהה עם הקרמלין כתב ברשתות החברתיות כי הגיע הזמן לסלק את השגרירים של המדינות שגינו את רוסיה. לדבריו הוצאתה של רוסיה מהמועצה האירופית מאפשרת לה להחזיר את עונש המוות לספר החוקים. מדבדב כתב שהמבצע באוקראינה ימשך.

הסנקציות על רוסיה: צרפת עיכבה אניית משא בתעלת למאנש

צרפת עיכבה אניית משא רוסית בתעלת למאנש. גורמים רשמיים בצרפת מסרו לרשת BBC כי האוניה שאורכה 127 מטר נעצרה על ידי הצי הצרפתי בהתאם לחבילת הסנקציות החדשה שהוטלה על רוסיה, והושבה על עקבותיה לכיוון הנמל הצפוני בולוני-סור-מר.

צוות שגרירות ישראל באוקראינה יעבור ללינה בצד הפולני של הגבול

שר החוץ יאיר לפיד הנחה את צוות השגרירות הישראלית שנמצא בעיר לבוב במערב אוקראינה לעבור ללינה בצד הפולני של הגבול.

צוות השגרירות יעבור מדי יום את הגבול לאוקראינה על מנת להמשיך בעבודתם הדיפלומטית ולסייע לאזרחי ישראל לצאת מאוקראינה.

ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שהתקיימה הבוקר במשרד החוץ והתייחסה להיבטים שונים ובראשם המצב בשטח, ביטחון שליחיה של מדינת ישראל והמשך השירות לאזרחי ישראל.

שר ההגנה של בריטניה: "ההתנגדות האוקראינית נראית יוצאת דופן"

שר הכוחות המזוינים של בריטניה אמר שרוסיה נכשלה בהשגת יעדיה המקוריים, והצליחה להביא אל מחוץ לקייב כוחות מיוחדים רוסיים בלבד.

בשיחה בתכנית Today ברדיו BBC 4, אמר ג׳יימס היפי שהתכנית של רוסיה לתפוס את הערים המרכזיות של אוקראינה לא צלחה. הוא אמר שבריטניה לא מאמינה לטענות הרוסיות שהיא כבשה את העיר הדרום מזרחית מריופול.

״ההתנגדות האוקראינית להתקדמות הרוסית מצטיירת כיוצאת דופן. כל היעדים של רוסיה ליום הראשון של הלחימה לתפוס את חאריב, חרסון, מריופול, סומי, ואפילו מליטופול – שהרוסים טוענים שכבשו, נראה מהמידע שבידנו שלא כך המצב. אוקראינה עדיין מחזיקה בעיר האלה.

הלחימה בפאתי קייב במהלך הלילה, התבצע לפי המידע שבידנו על ידי כוחות רוסים מיוחדים ״ספצנז״ וכיסים של צנחנים. המציאות היא שהטורים של המשוריינים שיורדים מביילרוס והצפון להקיף את קייב עדיין רחוקים מאוד היות ונבלמו על ידי התנגדות אוקראינית יוצאת דופן.״

משרד הבריאות האוקראיני: לפחות 198 אוקראינים נהרגו מתחילת הפלישה, בהם 3 ילדים

משרד הבריאות האוקראיני הודע היום (שבת) שלפחות 198 אוקראינים נהרגו מתחילת הפלישה מרוסיה בחמישי. בין ההרוגים, שלושה ילדים. 1,115 נפצעו, בהם 33 ילדים. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, לא ברור אם הכוונה רק לאזרחים שנפגעו או גם לחיילים.

קייב: בניין מגורים נפגע מטיל

לפי ראש העיר של קייב, 35 אנשים נפגעו הלילה בקרבות, בהם שני ילדים.

גינוי הפלישה באו"ם: רוסיה הטילה וטו, ישראל נמנעה מלהביע עמדה

הצעת הגינוי לפלישת רוסיה לאוקראינה במועצת הביטחון של האו"ם זכתה לרוב, אך רוסיה, המכהנת כיושבת ראש המועצה, הטילה וטו כצפוי. ישראל, שאינה חלק ממועצת הביטחון ואין לה זכות הצבעה, נמנעה מלהביע עמדה.

בעד ההצבעה הצביעו: צרפת, בריטניה, אלבניה, ברזיל, גבון, גאנה, אירלנד, קניה, מקסיקו, נורבגיה וארה"ב.

הודו, סין ואיחוד האמירויות נמנעו.

סוכנות ידיעות רוסית: "צבא רוסיה השתלט על העיר מליטופול"

סוכנות הידיעות הרוסית RIA פרסמה הודעה לפיה צבא רוסיה השתלט לחלוטין על העיר מליטופול שבדרום המדינה, וכי הצבא "הבטיח לשמור על שלומם של האזרחים ולהילחם בפרובוקטורים ולאומנים".

אין אימות למידע זה מהצד האוקראיני או מגורם בלתי תלוי.

העיר בה מתגוררים 150 אלף תושבים נמצאת בדרום מזרח אוקראינה. בימים האחרונים התנהלו בה קרבות.

נשיא אוקראינה הצטלם ברחובות קייב: "אל תאמינו לפייק, אני כאן"

ולדימיר זלנסקי פרסם סרטון נוסף במענה לטענות לפיהן נמלט מהמדינה. "ברשת מסתובבים הרבה פייקים שאני מבקש להיכנע. אני כאן, אנחנו לא נכנעים, נגן על המולדת שלנו, הנשק שלנו – האמת שלנו. זו האדמה שלנו, המדינה שלנו, הילדים שלנו, ועל כל זה אנחנו נגן. התהילה לאוקראינה!"

האו״ם: מעל 50 אלף פליטים אוקראינים עזבו את המדינה דרך הגבול המערבי

הנשיא זלנסקי בנאום וידיאו מוקלט: ״שעות גורליות לאוקראינה, רוסיה תבצע תקיפה כוללת״

״הצבא הרוסי יבצע מתקפה כוללת על אוקראינה״, אמר הנשיא זלנסקי בנאום שפרסם בווידאו לאומה האוקראינית, ״גורל אוקראינה נחרץ כעת. הלילה הזה, האויב ישתמש בכל הכוחות הזמינים כדי לשבור את ההתנגדות שלנו, בצורה בוגדנית, אכזרית ובלתי אנושית״.

זלנסקי פרסם את הנאום באינטרנט, סביב השעה 02:30 בלילה שבין שישי לשבת. ״הלילה הזה יתקפו אותנו, כולנו צריכים להבין מול מה אנחנו מתמודדים. הלילה אנחנו צריכים לעמוד במתקפה״.

זלנסקי מנה ערים אוקראיניות שלדבריו מהוות את המטרה של הרוסים, כולל קייב, הבירה, וחארקוב, העיר השנייה בגודלה, שנמצאת ליד הגבול הרוסי במזרח. "קייב דורשת תשומת לב מיוחדת", אמר זלנסקי.

נשיא אוקראינה האשים את רוסיה בפגיעה במטרות אזרחיות, כולל גני ילדים, דיור ובית יתומים. "הפולשים צריכים להעלות עוד ועוד האשמות אבסורדיות", אמר, בהתייחס לטענות הקרמלין שאוקראינה נמצאת בשליטה של ​​הנאצים, ״אף אחד לא יאמין להם, כולל תושבי רוסיה״. הוא פנה לעם האוקראיני, ואמר: ״הגנו על המדינה שלנו. הלילה יהיה קשה, קשה מאוד. אבל הבוקר יבוא״.

משטרת קייב: יש לוחמה בעיר, התושבים נדרשים להישאר בבתים ולהתרחק מחלונות

משטרת קייב לתושבים: יש לוחמה פעילה בעיר. השארו בבתים, התרחקו מחלונות ומרפסות והצמדו לפנים הבית כדי להמנע מפגיעת ירי.

העיתון ששייך למפלגה הקומוניסטית בסין דיווח לראשונה על המלחמה ברוסיה

ביום שבת, לראשונה מאז החלה פלישת רוסיה לאוקראינה, העיתון "People's Daily", ששייך למפלגה הקומוניסטית הסינית השולטת, הזכיר את המלחמה בעמוד הראשון שלו. הכתבה היתה סיכום קצר של שיחת הטלפון של מנהיג סין שי ג'ינפינג ביום שישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

פייסבוק מונעת מהתקשורת הממלכתית הרוסית להפעיל פרסומות ולייצר רווחים

הני יורק טייס מדווח שחברת Meta, חברת האם של פייסבוק, מונעת מהתקשורת הממלכתית הרוסית להפעיל פרסומות או לייצר רווחים בפלטפורמה שלה בכל מקום בעולם. נתנאל גלייכר, ראש מחלקת מדיניות האבטחה של פייסבוק, כתב שהחברה תמשיך להחיל גם תוויות על חשבונות של כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה.

יריות מידי כמה דקות במרכז קייב, אש אוטומטית בשכונות בצפון העיר

הניו יורק טיימס מדווח שבסביבות השעה 5 לפנות בוקר, נשמעו יריות מידי כמה דקות במרכז קייב. היריות, והתפרצויות של אש אוטומטית הגיעו ככל הנראה משכונות בצפון העיר.

צבא אוקראינה: קרבות קשים עם הצבא הרוסי, כ-18 ק״מ מדרום לקייב

צבא אוקראינה דיווח על קרבות קשים סביב העיר וסילקוב, הממוקמת כ-18 קילומטרים מדרום לבירה קייב. לפי הדיווחים, הכוחות הרוסיים מתקדמים לכיוון קייב גם מצפון וממזרח.

רוסיה הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם על גינוי הפלישה לאוקראינה

רוסיה, הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם, הטילה וטו על הצעת ההחלטה לגנותה בעקבות הפלישה לאוקראינה. סין, איחוד האמירויות והודו נמנעו בהצבעה על ההצעה שנוסחה על ידי ארה"ב. 11 החברות הנותרות במועצת הביטחון הצביעו בעד. הצעת ההחלטה צפויה לעבור כעת להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם המונה 193 חברות.

דיווח ברדיו קייב: צבא רוסיה צפוי להסתער הלילה על הבירה קייב

לפי דיווח ברדיו המקומי של קייב, הנשיא וולודימיר זלנסקי הודיע כי צבא רוסיה צפוי לפתוח הלילה בתכנית הסתערות והשתלטות על עיר הבירה האוקראינית.

קנדה מצטרפת לסנקציות הישירות על פוטין, לברוב ולוקשנקו

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע הערב כי קנדה מצטרפת לארצות הברית ותטיל סנקציות ישירות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ועל נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו.

עוד אמר טרודו שהוא תומך השעייתה של רוסיה ממערכת העברות הכספים הבינלאומית 'סוויפט'.

מסוקי תקיפה ותובלה פרוסים בבלארוס במרחק 130 ק"מ מקייב

הניו יורק טיימס דיווח הערב שמסוקי תקיפה ומסוקי תובלה רוסיים פרוסים בבלארוס במרחק 130 ק"מ מבירת אוקראינה.

אוקראינה: במוסקבה וקייב דנים על זמן ומקום לשיחות הפסקת אש

דוברו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר הערב כי בקייב ובמוסקבה דנים על זמן ומקום לשיחות על הפסקת אש.

מוקדם יותר פורסם ברוסיה כי קייב הציעה לחזור לשיחות ממחר.

דוברת הבית הלבן: "נפילת קייב בידי הרוסים היא אפשרות אמיתית"

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי אמרה הערב כי נפילת קייב בידי הרוסים "היא אפשרות אמיתית, הכוחות הרוסיים עושים דרכם לעיר".

סאקי אמרה שממשיכים מאמצים דיפלומטיים להשפיע על פוטין לחדול מהפעולה באוקרינה "זאת האחריות שלנו להמשיך בדיאלוג עם רוסיה. נמשיך לשלוח דיפלומטים לדבר עם רוסיה".

לגבי הסנקציות שהטילה ארצות הברית על פוטין אמרה סאקי: "זה היה על השולחן בשבועות האחרונים והיום הוחלט סופית על הסנקציות נגד פוטין. לא ברור עדיין אם נמנע מפוטין להיכנס לשטח ארה"ב".

סאקי התייחסה גם לסוגיית הפליטים שנמלטים מאוקראינה: "אנחנו בקשר עם ארגוני הפליטים שפועלים בעולם ומודעים לפעילות החשובה שלהם. אנחנו מודים לפולין ומדינות האזור על פתיחת הגבולות וגם איננו פוסלים קליטת פליטים בארצות הברית".

 

הנשיא ביידן: ״פוטין נכשל בפיצול המערב, נשלח כוחות נוספים לאירופה״

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הערב (שישי) בהצהרה לאומה שהנשיא פוטין "נכשל במטרתו לחלק את המערב".

ביידן הודיע על פריסת כוחות אמריקניים נוספים כדי להעמיק את כוחה של מדינתו באירופה ולתמוך בבנות ברית נאט"ו במאבק ברוסיה ואמר: "נגן על הטריטוריה של נאט"ו".

ארצות הברית תטיל סנקציות על פוטין "עוד היום"

לפי דיווח ברשת CNN גורמי ממשל בארצות הברית הודיעו שארצות הברית תטיל סנקציות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "עוד היום".

מוקדם יותר הודיעו גם האיחוד האירופי ובריטניה על הטלת סנקציות ישירות נגד נשיא רוסיה.

נשיא אוקראינה שוחח עם בנט וביקש ממנו לדרוש מרוסיה הפסקת אש ופתיחה במשא ומתן

לפי פרסומים ב'כאן 11' ובניו-יורק טיימס, נשיא אוקראינה שוחח עם בנט מוקדם יותר היום בטלפון וביקש שישראל תדרוש מהרוסים הפסקת אש ותפתח במאמצי תיווך בין הצדדים.

 

ראש עיריית קייב: הצבא הרוסי פוצץ את תחנת הכוח בעיר

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו הודיע הערב (שישי) בחשבון הטוויטר שלו שכוחות רוסיים פוצצו את תחנת הכח התרמית בעיר.

אך בבדיקה שערכה סוכנות הידיעות 'רויטרס' נמצא שהציוץ אינו מדויק ונטען כי "תחנת הכח ממשיכה לעבוד כרגיל".

 

הכדורגלן מנור סולומון חולץ לפולין לאחר המתנה של שעות ארוכות בגבול

הכדורגלן הישראלי מנור סולומון חולץ הערב מאוקראינה לאחר שהמתין 12 שעות במעבר הגבול לפולין.

אנשי משרד החוץ אספו את השחקן ברכב של הקונסוליה לפולין.

שגריר ישראל ברוסיה הוזמן לשיחת הבהרה בקרמלין

שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי הוזמן היום לשיחה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב.

סגן השר דרש להבין מדוע ישראל תומכת לדבריו ב"משטר שתומך בנאצים". השגריר הישראלי ענה שישראל מוטרדת ממצב הלחימה באוקראינה ומעוניינת לקדם פתרון דיפלומטי למשבר.

"מצטרף לאסד ולוקשנקו", האיחוד האירופי הכריז על סנקציות נגד פוטין

האיחוד האירופי הכריז הערב (שישי) בבריסל על הטלת סנקציות אישיות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

הסנקציות על פוטין מצטרפות לאלו שהוכרזו נגד נשיא סוריה בשאר אסד ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנשקו. בעקבות העיצומים יוקפאו נכסים של פוטין ולברוב, וסנקציות נוספות יוטלו על מגזרי הפיננסים והאנרגיה של רוסיה.

עומס גדול במעבר הגבול לפולין, משרד החוץ: להגיע למעברים חלופיים

משרד החוץ הישראלי הודיע הערב (שישי) על עומס גדול במעבר הגבול 'שייני' בין אוקראינה לפולין.

במשרד ממליצים לישראלים להגיע למעברים חלופיים: מעבר הגבול קרקיבץ (Korczowa – Krakovets) לפולין, מעבר הגבול אושגורוד (Uzhhorod/Vysne Nemescke) לסלובקיה, מעבר הגבול צ'ופ (Zahony/Chop) להונגריה ומעבר הגבול סירט (Siret) לרומניה.

ועידת פסגה של נאט"ו תתכנס הערב, רוסיה במסר לפינלנד ושבדיה שאם ישתתפו הן "יתמודדו עם ההשלכות"

בעוד שעה קלה תתכנס ועידת פסגה של נאט"ו אליה הוזמנו שבדיה ופינלנד.

דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה הזהירה את פינלנד ושבדיה שאם ישתתפו בדיון "יאלצו להתמודד עם השלכות צבאיות ופוליטיות"

נשיא אוקראינה במסר לאזרחים: "כולנו כאן, ממשיכים להגן על העצמאות שלנו"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, פרסם הערב (שישי) סרטון בו הוא נראה ברחובות קייב לצד ראש ממשלת אוקראינה, יו״ר סיעתו וחברי פרלמנט נוספים. בסרטון הגיב זלנסקי לשמועות על כך שיצא מהמדינה ואמר: "כולנו כאן".

הנשיא קרא לעם האוקראיני להמשיך ולהילחם על חירותו: "אנו ממשיכים להגן על העצמאות שלנו".

רוסיה הודיעה שתגביל חלקית את גישת אזרחיה לפייסבוק

רוסיה הודיעה שתגביל באופן חלקי את גישת אזרחיה לפייסבוק, כך לפי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. הסיבה: "צנזורה של החברה על התקשורת הרוסית".

המועצה האירופית השעתה את רוסיה מהארגון

המועצה האירופית השעתה הערב באופן רשמי את רוסיה מהארגון. כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות AP.
מוקדם יותר הודיע ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי שוועדת שרי המועצה האירופית יוזמת להשעות את מוסקבה מהארגון.

משרד החוץ הישראלי: רכבות מיוחדות ייצאו מקייב ללבוב בשעות הקרובות

משרד החוץ הודיע הערב לישראלים הנמצאים בקייב שחברת הרכבות של אוקראינה מתחילה להפעיל רכבות מיוחדות מעיר הבירה ללבוב בשעות הקרובות. השעה המתוכננת לרכבת הבאה היא 18:00, ואין צורך לקנות כרטיס.

העיר השנייה בגודלה באוקראינה נמצאת תחת הפצצה אווירית חזקה

חיל האוויר הרוסי תוקף בשעה זו את העיר חרקוב בצפון מזרח אוקראינה. חרקוב היא העיר השנייה בגודלה באוקראינה אחרי הבירה קייב.

עיר הנמל האוקראינית חרסון נכבשה על ידי הרוסים

עיר הנמל חרסון בדרום אוקראינה נכבשה הערב (שישי) על ידי כוחות הצבא הרוסי.

הדוברים הרשמיים בעיר האוקראינית הודיעו: "איבדנו את השליטה על הכניסות לעיר".

פוטין לצבא האוקראיני: "הילחמו נגד השלטון הנאצי שלכם"

פוטין פנה בקריאה לגברים המשרתים בצבא האוקראיני: "אני מבקש ממכם לא להשתמש בנשים ובילדים שלכם כמגן אנושי. הילחמו נגד השלטון הנאצי שלכם".

שני מורים נהרגו מפגיעת טיל בבית ספר בדונבאס

שני מורים נהרגו היום (שישי) מפגיעת טיל במבנה בית ספר בדונבאס.

בית הספר היה ריק מתלמידים אבל מורים ששהו בו נפגעו ושניים מהם נהרגו. לפי כלי תקשורת רוסיים, מדובר בטיל אוקראיני.

דיווח: האיחוד האירופי מכין חבילת סנקציות אישיות נגד פוטין ולברוב

עיתון הפיננשיאל טיימס מדווח כי האיחוד האירופי מכין חבילת סנקציות שלישית נגד רוסיה, הכוללת הקפאת כל הנכסים האישיים של הנשיא פוטין ושר החוץ לברוב באירופה, זאת בנוסף לעיצומים כבדים יותר שיוטלו על מוסדות ובנקים רוסיים.

משרד החוץ בסין: פוטין הסכים לקיים שיחות עם אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לעמיתו הסיני שי ג'ינפינג שארצו מוכנה לקיים משא ומתן עם אוקראינה בדרג גבוה, כך מסר משרד החוץ הסיני, לאחר ששני המנהיגים שוחחו בטלפון. "ארה"ב ונאט"ו התעלמו במשך תקופה ארוכה מהחששות הביטחוניים הסבירים של רוסיה, התנערו שוב ושוב מההתחייבויות שלהן והמשיכו לקדם פריסת כוחות צבאיים מזרחה", צוטט פוטין ברשת הטלוויזיה הסינית CCTV. "רוסיה מוכנה לנהל משא ומתן בדרג גבוה עם אוקראינה".

רוסיה: השתלטנו על נמל התעופה הוסטומל בקייב

משרד ההגנה הרוסי אישר כי כוחותיו כבשו את נמל התעופה הוסטומל הסמוך לעיר קייב. 200 חיילים אוקראינים נהרגו או נלקחו בשבי, הצבא המקומי חוסם את הגישה לעיר ממערב.

ראש עיריית קייב: ״כוחות רוסים חדרו לעיר, קורא לאזרחים לקחת נשק ולהילחם״

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, עדכן כי כוחות רגליים של רוסיה חדרו העיר ובזמן הקרוב קייב תכנס לשלב הקרבות. קליצ׳קו אף קרא לכל אזרח שיכול לקחת נשק לידיו ולעמוד על הגנת העיר לעשות זאת.

בנט שוחח עם זלנסקי: ״ישראל מציעה סיוע הומניטרי״

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. השניים דנו במצב הלחימה באוקראינה, ובנט הציע את עזרתה של ישראל בכל סיוע הומניטרי, ועדכן את הנשיא על הצעדים שכבר ננקטו בהיבט הזה. בנט ביקש גם לשלוח חיזוק לעם האוקראיני.

נשיא אוקראינה לשעבר: ״נילחם ברוסים לנצח, פוטין משוגע״

הנשיא לשעבר של אוקראינה, פטרו פורושנקו, נמצא ברחובות קייב וקורא קריאות נגד פוטין. לדבריו, ״לכוחות המתנדבים בעיר אין נשק כבד, והם ילחמו ברובים ורימונים נגד כל הנשק של פוטין המשוגע. אנחנו נילחם לנצח, האוקראינים הם אנשים חופשיים עם עתידי אירופאי גדול".

האו״ם מאשר: לפחות 25 אזרחים נהרגו ו-100 נפצעו במהלך הפלישה לאוקראינה

האו"ם מאשר ש-25 אזרחים אוקראינים נהרגו ומעל 100 נפצעו, כתוצאה מירי ארטילרי והפגזות מטוסים רוסיים. בארגון סייגו את הנתונים והוסיפו כי "קשה מאוד לעמוד על המספר המדויק בגלל הקושי לאסוף נתונים, ויכול להיות שבפועל המספרים גבוהים בהרבה".

שר החוץ לברוב: מוכנים למשא ומתן בכל רגע, לא מכוונים לכיבוש אוקראינה

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי רוסיה מוכנה להכנס למו"מ בכל רגע, בתנאי שצבא אוקראינה יניח את נשקו, והוסיף שאין לארצו כוונה לכבוש את אוקראינה. ראש שירותי הביון הרוסי, סרגיי נרישקין, הבטיח שרוסיה תביא למצב של שלום בתוך זמן קצר בכל אוקראינה ותמנע עימות רחב יותר באירופה.

דיווח ב-CNN: זלנסקי הוכנס לבונקר בשל התקרבות הצבא הרוסי לקייב

לפי דיווח ברשת CNN, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוכנס לבונקר בשל התקרבות הכוחות הרוסים לעיר.

כוחות רוסיים הגיעו ל-15 ק״מ ממרכז קייב, תושבי העיר מדווחים על הדי ירי חזקים

קולות פיצוצים וירי ארטילרי נשמעים בכל חלקי קייב הבירה, כתוצאה מעימותים צבאיים בפאתי העיר הצפוניים, כ-15 ק"מ ממרכז העיר. באזורים הצפוניים של העיר תושבים מדווחים על פיצוצים חזקים.

שגריר אוקראינה בישראל: ״קייב מכותרת, הצבא הרוסי תוקף גם אזרחים״

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ׳וק התייחס למצב הלחימה מול הרוסים במדינה: ״כוחות קרקעיים ואוויריים מכתרים את קייב משני כיוונים, יש לנו פגיעות רבות אך אנחנו נלחמים באמצעים העומדים לרשותנו. רוסיה תוקפת גם יעדים אזרחיים, רוב תושבי הערים באוקראינה שהו הלילה במקלטים״.

תושבי צפון קייב התבקשו להיכנס למקלטים מחשש לתקיפה רוסית

תושבי השכונות הצפוניות של קייב נקראו להכנס מיידית למרחבים מוגנים, מחשש למתקפה צבאית של הרוסים. במקביל, תנועת מטוסי קרב ערה נרשמה מעל שמי העיר והדי פיצוצים נשמעו במרחב.

העיר קרונוטופ נכבשה על ידי הרוסים

העיר קרונוטופ במזרח אוקראינה נכבשה על ידי הרוסים. בעיר בסיסים צבאיים רבים, והיא ממוקמת על הכביש הראשי המוביל לקייב.

שר ההגנה של בריטניה: ״נספק לאוקראינים נשק להילחם ברחובות״

שר ההגנה הבריטי בן וואלאס ל-BBC: ״לא ניכנס לאוקראינה, אבל נספק נשק לאזרחים להילחם ברחובות. פוטין לא רציונלי, הוא לא רואה את המדינות הבלטיות כלגיטימיות ולא יסתפק בכיבוש אוקראינה״.

סופית: גמר ליגת האלופות יועבר לפריז מסנט פטרסבורג

אופ״א החליטה להעביר את אירוע גמר ליגת האלופות בכדורגל לפריז מסנט פטרסבורג בתגובה על הפלישה הרוסית לאוקראינה.

ממשלת הונגריה: נערכים לקלוט אזרחים מהונגריה, פקקים במעברי הגבול

ממשלת הונגריה פרסמה הודעה לפיה כל מעברי הגבול במזרח המדינה עם אוקראינה פתוחים למעבר, אך הבהירו גם כי פקקי תנועה משמעותיים של 5-3 ק״מ נצפו במעברי הגבול.

אזעקות נשמעות ברחבי העיר קייב

אזעקות נשמעות בשעה זו בבירת אוקראינה קייב. מוקדם יותר דווח על קרבות שהחלו בפאתי העיר ועל פיצוצים רבים באזור.

צ׳רנוביל: הסוכנות לאנרגיה גרעינית זיהתה קרינה גבוהה סמוך לכור

הסוכנות האוקראינית לאנרגיה גרעינית מדווחת כי רמות קרינת גמא גבוהות מהרגיל זוהו באזור הסמוך למפעל הגרעיני בצ'רנוביל שנכבש על ידי הצבא הרוסי. בסוכנות ייחסו את העלייה ל"הפרעה של הקרקע העליונה עקב תנועה של כמות גדולה של ציוד צבאי כבד, ושחרור אבק רדיואקטיבי מזוהם לאוויר".

דיווחים על ירי ליד בנייני הממשלה בקייב

דיווחים בכלי התקשורת באוקראינה על ירי ליד בנייני הממשלה בקייב הבירה.

זלנסקי: ״פוטין סימן אותי כמטרה מספר 1 לתקיפה״

נשיא אוקראינה, וולודימיר ‌‌זלנסקי, צוטט בכלי התקשורות כשהוא אומר כי "לפי המידע שבידינו, פוטין סימן אותי כמטרה מספר 1, ואת משפחתי כמטרה מספר 2. אני נשאר ברובע הממשלתי בקייב. אוקראינה נותרה לבדה להילחם ברוסיה".

בית הדין בהאג: ״עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות באוקראינה״

בית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג פרסם כי הוא עוקב אחר ההתפתחויות באוקראינה בדאגה רבה. בהאג מציינים גם כי ביכולת בית-הדין לחקור כל פשע נגד האנושות או פשע המלחמה המתבצע באוקראינה.

מקרון הציע עצמו כמתווך להפסקת-אש: "פוטין מתנהג בצביעות"

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הציע עצמו כמתווך להפסקת-אש' ואמר: "אני סבור שזו אחריותי, ראשית כל, לקבל יוזמות כאלה כשאוקראינה מבקשת אותן. בזמן הגינויים, בזמן הטלת הסנקציות, בזמן הדיונים לגבי דרכי הפעולה שלנו, עלינו להשאיר את הנתיב פתוח להפסקת-אש כשהתנאים יאפשרו זאת."

הוא הוסיף ואמר שפוטין מתנהג בצביעות, שכן שעות לפני התקיפה הרוסית, הם דנו ביישום של הסכמי מינסק לגבי המשך הפסקת האש, אך הודה כי השיחה עם פוטין לא השיגה הרבה.

בהמשך היום (ו') יתקיים כינוס של ועידת האיחוד האירופי בנושא.

דיווחים באוקראינה: הפיצוצים והשריפות בקייב נגרמו עקב הפלה של כלי טיס רוסי

לפי כלי תקשורת אוקראינים ובינלאומיים, הפיצוצים שנשמעו בשמי קייב לפני כשעה, והשריפות שנצפו במספר מבני מגורים בעיר, נגרמו כתוצאה מהפלת כלי טיס רוסי.

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, הודיע כי לפחות 3 נפצעו בעקבות רסיסי כלי הטיס שהופל בעיר.

טילים נורו לעבר מתקן משמר הגבולות האוקראיני באזור זאפוריז'יה

משמר הגבולות האוקראיני דיווח על ירי של טילים או רקטות לעבר אחד ממתקניו באזור העיר זאפוריז'יה בדרום המדינה. ישנם נפגעים מהתקיפה, אך טרם דווח על מספר הנפגעים או על חומרת הפגיעה.

כוחות רוסים ממשיכים בשעה זו את התנועה לעבר קייב, לאחר כתר ותקיפה על ערים נוספות

לפי דיווחים אוקראינים, רוסיה כיתרה את העיר קונוטופ שבמחוז סומי, כ-200 ק"מ מהבירה קייב, וכעת כוחות נוספים נעים לעברה.
מוקדם יותר דיווח משרד ההגנה הבריטי כי פלישה רוסית לתוך צ'רנייב נבלמה, אך כוחות צבא רוסיים עדיין נמצאים סביב העיר.

נשיא אוקראינה: 137 נהרגו ו-316 נפצעו ביממה הראשונה של הפלישה הרוסית

נשיא אוקראינה הודיע הלילה, בסרטון שפרסם שביממה הראשונה לפלישת הרוסים נהרגו 137 חיילים ואזרחים אוקראינים ונפצעו 316 במהלך הלחימה.

הנשיא זלנסקי בנאום לאומה: "נשארנו לבד. אף אחד לא רוצה להילחם בשבילנו"

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי פנה הלילה לעם האוקראיני ואמר "כוחות חבלה של האויב נכנסו לקייב. נשארנו לבד, אף אחד לא רוצה להילחם בשבילנו. גם נאט"ו לא רוצה לסייע לנו".

זלנסקי הכריז שהוא מתכוון להישאר בבירת אוקראינה, עם משפחתו וחבריו למרות ש"קיים מידע שהאויב סימן אותי ואת משפחתי כמטרה המרכזית שלו".

"היום שאלתי 27 מנהיגים אירופיים אם אוקראינה תצטרף לנאט"ו. שאלתי אותם ישירות", הוא אמר, "אבל כולם מפחדים. לא עונים. אבל אנחנו לא מפחדים מכלום. עכשיו גורלה של המדינה תלוי בצבא ובעמנו, בחוכמתם ובתמיכה הגדולה של כל ידידי אוקראינה".

הנשיא פרט הנחיות והוראות לעם האוקראיני; להסתגר בבתים ולא לצאת לרחובות, לסגור דלתות ואורות.

נשיא אוקראינה חתם על צו גיוס כללי: לגברים בגילאי 60-18 אסור לעזוב את המדינה

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי חתם על צו גיוס כללי, כך מדווח משרד הביטחון האוקראיני.

עם כניסת הצו לתוקף נדרשת התייצבות תוך 90 שעות. בתוך כך נאסר על גברים בגילאי 60-18 לעזוב את המדינה.

לפיד למזכיר המדינה האמריקאי: דואגים לשלום הישראלים שמנסים לצאת מאוקראינה

שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב עם אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארצות הברית על המצב באוקראינה.

לפיד הביע דאגה לשלומם של הישראלים שמנסים לצאת מאוקראינה ועדכן את מזכיר המדינה בסיוע ההומניטרי של ישראל לאוקראינה.

שר החוץ עודכן בצעדים בהם נוקטת ארצות הברית בשלב זה והשניים סיכמו להמשיך להידבר בימים הקרובים.

ביידן: "נגן על בנות בריתנו בנאט"ו, מתקפה על אחת היא מתקפה על כולם"

ביידן: "נפעל כדי להגן על בני הברית שלנו מנאט"ו, בעיקר בצד האזרחי. מחר תערך פסגה של מדינות נאט"ו. נחזק את חברות נאט"ו במזרח, התקפה נגד אחד היא התקפה נגד כולם".

ביידן: "נחתוך מחצית מייבוא ההייטק לרוסיה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למשבר באוקראינה: "פוטין הוא התוקפן והוא יצטרך לשאת בתוצאות. אנחנו נטיל הגבלות חדשות על מה ניתן לייצא לרוסיה. הן תוכננו באופן שישפיע על רוסיה ולא על אירופה וארה"ב. בנינו קואליציה שמרכיב חצי מהכלכלה העולמית.

"אנחנו נגביל את היכולת של רוסיה להשתמש במטבע זר, אנחנו כבר רואים את ההשפעות על המטבע הרוסי. הטלנו סנקציות על הבנקים הגדולים ברוסיה. כל הנכסים של רוסיה בארה"ב יוקפאו. נטיל סנקציות אישיות על האליטה הרוסית. נחתוך חצי מייבוא ההייטק של רוסיה. נבפגע ביכולת שלהם להתחרות כלכלית ולבנות ספינות."

בריטניה הודיעה על סנקציות חדשות נגד רוסיה: "האוליגרכים בלונדון לא יוכלו להתחבא"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע על שורת סנקציות חדשה נגד רוסיה, בהן סנקציות ישירות כלפי 100 אישים ומוסדות כלכליים רוסיים. "פוטין רוצה לצייר מחדש את מפת אירופה בדם" אומר ג'ונסון בדיון שמתקיים בשעה זו בפרלמנט, "ואנחנו נמשיך לסחוט החוצה את רוסיה מהכלכלה העולמית. האוליגרכים בלונדון לא יוכלו להתחבא".

הרוסים השתלטו על הכור בצ'רנוביל, מוסקבה: השגנו את מטרתנו להיום

נשיא רוסיה פוטין: ״המהלכים שעשינו היו הכרחיים, לא נותרו לנו אפשרויות לפעול אחרת״

יותר מאלף מפגינים ברחבי רוסיה נגד המלחמה, מעל 200 נעצרו

נשיא אוקראינה: "היום שמענו את קולו של מסך ברזל חדש"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הזהיר מפני התעצמות רוסיה וקרא למדינות העולם להתערב. "היו קרבות קשים בדרום המדינה באזור חרסון" אמר זלנסקי. "יש נפגעים בנפש אבל גם פגענו באויב. אני קורא לרוסים: אם אתם מבינים את מצבנו, צאו החוצה ודרשו את סוף המלחמה".

ירי כבד מערבית לקייב, מטוסי קרב רוסים תוקפים שדות תעופה

משרד הפנים האוקראיני: "צבא רוסיה נכנס לשטח צ'רנוביל, הפסולת הגרעינית עלולה להתפזר"

משרד הפנים האוקראיני: "כוחות רוסים נכנסו לאזור צ'רנוביל דרך הגבול עם בלארוס. "אם הכניסה תלווה בהרס הכור הגרעיני המפורק, הפסולת עלולה להתפזר על כל אזור רוסיה, אוקראינה ובלארוס".

ראש העיר קייב הכריז על עוצר לילי בעיר; חשש מהתקפה מוצנחת

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, הכריז על עוצר על העיר שיכנס לתוקף ב-22:00 עד 7:00 בבוקר. פרט מעובדים חיוניים ואנשי בטחון, חל איסור מוחלט לצאת מהבתים. גורמים ביטחוניים באוקראינה חוששים מהתקפה מוצנחת על העיר.

זלנסקי: צבא רוסיה מנסה לכבוש את אזור הכור הגרעיני של צ'רנוביל

ראש עיריית קייב הכריז על עוצר כללי בעיר

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, הודיע על עוצר ברחבי בירת אוקראינה בעקבות תקיפות הצבא הרוסי בסביבת העיר.

דיווח ב-CNN: ביידן בוחן אפשרות של העברת כוחות אמריקאים למזרח אירופה

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, בוחן אפשרות של שליחת כוחות צבאיים נוספים למזרח אירופה, ברקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, כך לפי דיווח ברשת CNN האמריקאית.

דיווח: לטביה תאסור כניסת אזרחים מרוסיה ותחזיר את השגריר ממוסקבה

משרד החוץ של לטביה הודיע כי בעקבות האירועים באוקראינה הוחלט על הפסקה של הליך הנפקת הוויזות לאזרחים רוסים. כמו כן, ניתנה הוראה לשגריר המדינה במוסקבה לשוב לבירה ריגה לצורכי התייעצות.

ראש עיריית חרקוב לתושבים: ״יש התראה להתקפת טילים על העיר, הישארו במקלטים״

ראש עיריית חרקוב, איגור טרחוב, עצר את תנועת רכבות המטרו בעיר וקרא לתושבים להישאר במקלטים או להגיע לתחנת הרכבת התחתית: "יש התראה על התקפת טילים על העיר".

פוטין מזהיר מהתערבות המערב באוקראינה: ״רוסיה היא מדינה גרעינית חזקה״

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צוטט בעיתון ה״ניו יורק טיימס״ בהתייחס לאפשרות של התערבות המערב במלחמה באוקראינה, ואמר כי ארצו היא ״מדינה גרעינית חזקה״.

נציג רוסיה באו״ם מגנה את ישראל: ״מודאגים מהרחבת ההתנחלויות ברמת הגולן״

עמוד הטוויטר של נציגות רוסיה לאו״ם בניו יורק פרסם ציוץ הכולל גינוי של ישראל: ״רוסיה מודאגת מהתוכניות של תל אביב להרחבת פעילות ההתנחלויות ברמת הגולן, הסותרת את הוראות אמנת ג'נבה משנת 1949. רוסיה לא מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן, שהיא חלק ממדינת סוריה״

דיווח ב-CNN: הצבא הרוסי החל בתקיפת נמל התעופה בקייב

כוחות צבא רוסיה הפציצו את שדה התעופה הצבאי באנטונוב, הממוקם כ-40 ק"מ מהבירה קייב, כך לפי דיווח ברשת CNN.

דיווח: מספר אזעקות נשמעו בקייב, התושבים הונחו להיכנס למקלטים

מספר אזעקות נשמעו בעיר קייב באוקראינה, תושבי העיר נקראו להיכנס למקלטים, כך לפי דיווח של אולכסיי סורוקין, כתב בטחון ב״קייב אינדיפנדט״.

מולדובה הכריזה על מצב חירום: רוסיה הודיעה על "תרגילים מתוכננים" בשטחה

משרד ההגנה הרוסי הודיע על "תרגילים מתוכננים" של "כוחות שמירת השלום" בחבל טרנסניסטריה הבדלני במזרח מולדובה. ממשלת מולדובה הכריזה על מצב חירום בשל חשש כבד מפעולה רוסית אפשרית נגדה.

אוקראינה: מטוס קרב שלנו הופצץ והופל, 5 חיילים נהרגו

שירותי החירום באוקראינה דיווחו שמטוס קרב צבאי של אוקראיני הופל ו-5 חיילים נהרגו. במקביל דווח מלשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שקרבות עזים מתנהלים בנמל התעופה הצבאי גוסטומל ליד קייב.

מזכ"ל נאט"ו: נתגבר כוחות כדי להגן על המדינות החברות בברית; אין לנו תכניות להילחם בשטחי אוקראינה

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הודיע שהברית תשלח כוחות תגבורת למדינות מזרח אירופה החברות בה, ותתגבר את כוחותיה בים, ביבשה ובאוויר ליד אוקראינה ורוסיה. "הבהרנו שאין לנו תכניות או כוונה לשלוח כוחות לתוך אוקראינה".

בשבועות האחרונים הזהירה נאט"ו את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שאם יפלוש לאוקראינה כדי להרחיק אותה מהגבול הרוסי, הוא ייענה בתגבור כוחות שלה במדינות מזרח היבשת ודרומה. בצהריים הודיע סטולטנברג על מימוש האיום הזה, והודיע שנאט"ו פורשת חיילים וכלים צבאיים, ותשלח למזרח היבשת כוחות נוספים בימים הקרובים.

ראש ממשלת יפן גינה את רוסיה: "נשתף פעולה עם ארצות הברית"

ראש ממשלת יפן פומויו קישידה גינה את רוסיה על הפלישה לאוקראינה ואמר שהיא "מרעידה את הבסיס לסדר עולמי". קישידה הוסיף שארצו תשתף פעולה עם ארצות הברית והקהיליה הבינלאומית בתגובתה לפלישה הרוסית.

שר החוץ לפיד: "המתקפה הרוסית היא הפרה של הסדר הבינלאומי, נשלח סיוע הומניטרי לאוקראינה"

שר החוץ יאיר לפיד התייחס לאירועים באוקראינה ואמר בהצהרה לתקשורת ש"ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, וישראל מגנה אותה". לפיד הוסיף שישראל ערוכה להעניק סיוע הומניטרי לאזרחי אוקראינה, וקרא לישראלים שנמצאים במדינה "לצאת מיד משטחה ולהגיע למעברי הגבול, בהם נמצאים אנשינו".

יותר מ-40 חיילים אוקראינים נהרגו

יותר מ-40 חיילים אוקראינים נהרגו עד כה מאש הכוחות הרוסיים, ועשרות נוספים נפצעו, לפי הודעת ממשלת אוקראינה.

בכיר בממשלה הוסיף שבמתקפה הצבאית הרוסית שהחלה לפנות בוקר בהפצצות והפגזות על שורה של ערים, מחרקיב במזרח עד קייב במערב, יש גם קורבנות אזרחים, בהם ילד שנהרג מפגיעת פגז בבניין ממגורים.

פולין והמדינות הבלטיות קוראות לעזרה מנאט"ו

פולין, אסטוניה, ליטא ולטביה הפעילו את סעיף 4 של ברית נאט"ו, שקובע שכל חברות הברית יתכוננו להגנה עליהן.

זו הפעם השביעית שסעיף זה מופעל מאז הקמת נאט"ו ב-1949. פולין הפעילה סעיף זה ב-2014 לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים, מה שהוביל להרחבת התמיכה של חברות הברית האטלנטית הצפונית בה. סעיף 4 באמנת נאט"ו נפרד מסעיף 5, שידוע במשפט: "תקיפה על כל אחת מחברות הברית תיחשב תקיפה על כולן".

שרת החוץ של גרמניה: "נטיל היום סנקציות דרקוניות על רוסיה"

"האיחוד האירופי, ה-G7 והחברות בברית נאט"ו יטילו היום סנקציות דרקוניות על רוסיה", אמרה שרת החוץ הגרמנייה אנאלנה ברבוק. שלוש הקואליציות צפויות להתכנס היום, בהובלת ארצות הברית, כדי להחליט על הסנקציות.

נשיא אוקראינה: "נמשיך לחלק נשק לכל אזרח, הגנו על מולדתכם"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה את רוסיה גרמניה הנאצית: "אנחנו מחלקים ונמשיך לחלק לכל אזרח שרוצה בכך נשק. היו מוכנים להגן על המולדת שלכם".

 

מולדובה צפויה להכריז על מצב חירום: "ערוכים לקליטת רבבות פליטים מאוקראינה"

נשיאת מולדובה, מאיה סנדו, אמרה שתכריז בקרוב על מצב חירום בשל המלחמה שפרצה באוקראינה, שכנתה ממזרח. סנדו אמרה שהרשויות ייערכו לקליטת רבבות פליטים שצפויים לנהור מאוקראינה, כשברקע החשש מהסלמה עם הבדלנים הפרו-רוסים בחבל טרנסטיטריה במזרח מולדובה.

פרשנים צופים שרוסיה תנסה לכבוש רצף טריטוריאלי בין קרים לבין חבל טרנסטיטריה הבדלני, שבו מוצבים כוחות רוסים, ובכך למנוע מאוקראינה גישה לים השחור.

100 מועצות ערים ברוסיה דורשים מפוטין לסגת מהמלחמה

כ-100 חברי מועצות ערים מרוסיה שלחו מכתב לקרמלין בדרישה לסגת מהמלחמה ש"תביא לתוצאות קטסטרופליות", לפי דיווח בעיתון נובטיה גאזטה.

הנשיא הרצוג: "אני חש עצב רב מחשש לטרגדיה הומניטרית"

"זה רגע היסטורי מורכב מאוד", אמר הנשיא יצחק הרצוג. "אני חש עצב רב מחשש לטרגדיה הומינטרית ופגיעה באזרחים חפים מפשע". מיד לאחר נחיתתו ביוון, ובעת הפגישה עם הנשיאה קתרינה סקלארופולו, הפציר הרצוג בישראלים שנמצאים באוקראינה "לחזור דרך המעברים היבשתיים".

הרוסים הגיעו למערב: ערים בגבול אוקראינה-פולין מופגזות

צבא רוסיה מפגיז בערים האוקראיניות לוצק ואיונובו-פראנקו על גבול פולין.

בנט, לפיד וגנץ ידונו במלחמה באוקראינה

ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום (חמישי) דיון בנושא המצב באוקראינה. בדיון ישתתפו שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ.

לפיד ובנט שוחחו היום כמה פעמים על המצב באוקראינה ועל המסר שיעביר לפיד במסיבת העיתונאים שיכנס ב-12:00, בתום הערכת מצב במרכז המצב של משרד החוץ.

נשיא אוקראינה: הרוסים רק מנסים להפחיד, הם לא יצליחו לכבוש אותנו

"לרוסים אין מספיק כוח אדם לכבוש את אוקראינה", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. "מטרת המתקפה היא לזרוע פאניקה".

הסנקציות מגיעות: ארצות הברית מחרימה את הבנק הגדול ברוסיה

סנקציה כלכלית כבדה: ארצות הברית הטילה איסור מוחלט על פעולות הוניות מול 'סברבנק', הבנק הגדול ברוסיה, עם 145 מיליון לקוחות. הבנק הודיע שיעביר חשבונות לבנקים אחרים, ועצר את המסחר בניירות ערך.

אוקראינה: לפחות 7 הרוגים ו-9 פצועים מההפגזות של צבא רוסיה

אוקראינה מעדכנת על תוצאות הביניים של ההתקפה הרוסית: לפחות 7 הרוגים ו-9 פצועים בהפגזות הבוקר.

משרד החוץ הציב נציגים במעברי הגבול וקרא לישראלים לעזוב את אוקראינה

"משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים שנמצאים במדינה לעזוב את אוקראינה מיד אל המדינות השכנות ממערב, בהתאם למצב הביטחוני", הודיע המשרד הבוקר. "משרד החוץ קורא לאזרחי ישראל באוקראינה לעקוב אחר הדיווחים באמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון המקומיים".

בהודעה נכתב ששגרירויות ישראל במרחב שלחו נציגים אל מעברי גבול מרכזיים:
מעבר הגבול Medyka לפולין
מעבר הגבול Vysne Nemescke לסלובקיה
מעבר הגבול Zahony להונגריה
מעבר הגבול Sighet לרומניה
מעבר הגבול Planca למולדובה

חדר מצב במשרד החוץ: 02-52303155
מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+
הקווים החמים של השגרירות:
3536 770 67 380+
4216 770 67 380+

משרד הפנים האוקראיני: הרוג ופצוע בהפגזות בברובארי ליד קייב

משרד הפנים האוקראיני מדווח על הפגזות ברחבי המדינה, הרוג אחד ופצוע אחד בברובארי שבאזור קייב.

משרד ההגנה האוקראיני: הרוסים תקפו גם מגבול בלארוס, צבאה מעורב בתקיפה

משרד ההגנה האוקראיני הודיע על פלישה רוסית גם מהגבול עם בלארוס. כוחות צבא בלארוס מעורבים בתקיפה.

שגריר ישראל באוקראינה: "מי שיכול לחצות בעצמו את הגבול המערבי, שיעשה את זה"

"מי שיכול עצמאית להגיע לגבול המערבי ולחצות את הגבול, שיעשה את זה", אמר שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי לכאן רשת ב'. "מי שלא יכול, שיגיע ללבוב לשגרירות ואנחנו נסייע לו ובמידת הצורך גם ננפיק לו מסמכי נסיעה. מעריכים שיגיעו אלינו כמה מאות ישראלים בשעות הקרובות".

מנהיגי העולם נגד רוסיה: "שעתה האפלה ביותר של אירופה מאז מלחמת העולם השנייה"

"המתקפה הרוסית על אוקראינה היא מעשה תוקפני וברברי", אמר ‏שר החוץ של צ'כיה, יאן ליפבסקי. "נגיב עם בעלות הברית".

דובר ממשלת פולין פיוטר מולר: "זו העת לתגבר את האגף המזרחי של נאט"ו. אנחנו מצפים שתתקבל החלטה כזו".

ראש ממשלת בלגיה אלכנסדר דה קו: "אני מגנה את המתקפה. זו שעתה האפלה ביותר של אירופה מאז מלחמת העולם השנייה".

שר החוץ ההונגרי פיטר סזיג'ארטו: "מלחמה היא התרחיש הנורא ביותר".

בכירים רוסים: השגנו עליונות אווירית על אוקראינה

"גברנו על מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה", ‏אמרו גורמי ביטחון רוסיים לסוכנויות הידיעות המקומיות TASS ו-IFX. "תשתיות בסיסי חיל האוויר של אוקראינה נוטרלו".

משרד החוץ יקיים הערכת מצב: בקשר עם השגרירות באוקראינה

שר החוץ יאיר לפיד יקיים ב-12:00 הערכת מצב במרכז המצב של משרד החוץ. לפי הודעת המשרד, הוא עומד בקשר עם צוות השגרירות הישראלית באוקראינה שנמצא בעיר לבוב במערב המדינה.

ישראלית בקייב: "אנחנו מבוהלים, טיסות החילוץ בוטלו"

"לא האמנו שזה יכול לקרות. אנחנו מבוהלים, טיסות החילוץ בוטלו", אומרת ל'דבר' אנה כץ, ישראלית שמתגוררת בקייב. "העיר בפקקים, כל היציאות פקוקות. שומעים אזעקות, אבל אין פיצוצים.

"חברים שלנו היו צריכים לטוס הבוקר בטיסת אל על מקייב לישראל ב-11 בבוקר. הטיסה בוטלה. אנחנו מתכוונים לנסוע לפולין באוטו".

ראש עיריית קייב קרא לתושבים להישאר בבתיהם

"כל מי שלא בתעשיות הקריטיות ובהצלת חיים, נדרש להישאר בבית", אמר ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו.

שר החוץ האוקראיני: "להטיל מיד סנקציות על רוסיה"

"העולם צריך להטיל על רוסיה סנקציות עכשיו, כולל ניתוק מהמערכת הפיננסית SWIFT", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קוליבה. "לבודד את רוסיה בכל האמצעים, ולתת עזרה פיננסית, צבאית והומניטרית לאוקראינה".

רוסיה השביתה את שדות התעופה ליד הגבול עם אוקראינה

רוסיה השביתה את שדות התעופה שסמוכים ליד הגבול עם אוקראינה, בהם קורס, סימפרופול ובלוגורד.

אזעקות נשמעות בקייב; חילופי אש כבדים בדונבאס

מקורות מתוך הרפובליקות הבדלניות ותושבים על קו העימות הרוסי-אוקראיני בחבל  דונבאס מתארים חילופי אש כבדים בין הצדדים.

אזעקות נשמעות בבירה קייב.

 

בכיר רוסי: "אנחנו לא מתכוונים לכבוש את אוקראינה"

"הפדרציה הרוסית לא מתכוונת לכבוש את אוקראינה", אמר יו"ר הוועדה לעניינים בינלאומיים של הדומה, לאוניד סלוצקי. "אנחנו מגינים על הרפובליקות בדונבאס".

משרד החוץ: כ-8,000 ישראלים עדיין באוקראינה

דובר משרד החוץ ליאור חייט: "להערכתנו כ-8,000 ישראלים עוד מצויים באוקראינה".

פוטין: "אם המערב יתערב, רוסיה תגיב בעוצמה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסר למערב: "מי שישקול להתערב במה שנעשה באוקראינה, רוסיה תגיב בעוצמה ותביא אותו להשלכות שלא ראה מעולם".

הרובל צנח לשפל היסטורי: 86.12 רובל לדולר

מטבע הרובל הרוסי צנח ב-5.77% לשפל של 86.1198 רובל לדולר, בעקבות המתקפה שבה פתחה רוסיה על אוקראינה.

ביידן: "רוסיה לבדה אחראית למוות ולהרס. תפילות העולם נתונות לאוקראינה"

"הנשיא פוטין בחר במלחמה שאותה תכנן מראש, ושתביא לאובדן חיים ולסבל אנושי קטסטרופליים", אמר הבוקר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן זמן קצר אחרי תחילת המתקפה הרוסית באוקראינה.

"רוסיה, ורק היא, אחראית למוות ולהרס שתמיט ההתקפה הזו. העולם ימצה איתה את הדין. זו מתקפה לא מוצדקת שלא קדמה לה שום התגרות. תפילותיו של העולם נתונות לאוקראינה".

נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז על מצב חירום צבאי: "דיברתי עם ביידן, ארצות הברית תעביר לנו עזרה"

"היום בבוקר פוטין הכריז על מבצע צבאי בחבל דונבאס", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בהודעה לאזרחיו. "רוסיה הכתה בבסיסים הצבאיים שלנו בגבולות המדינה. על כן אנחנו נכנסים למצב חירום צבאי בכל המדינה. דיברתי עם ביידן, וארצות הברית תתחיל להעביר למדינה עזרה. דורשים מכם רוגע. הישארו, ככל יכולתכם, בבתים. אנחנו חזקים, מוכנים להכול, ננצח את כולם. אנחנו אוקראינה. תהילה לאוקראינה".

משרד ההגנה הרוסי: הצבא מפציץ מטרות צבאיות ושדות תעופה צבאיים

משרד ההגנה הרוסי הודיע שצבא רוסיה מפציץ יעדים צבאיים באוקראינה.

שר הפנים האוקראיני דיווח שצבא רוסיה הנחית כוחות מהים בשתי ערי הנמל שלחופי ים אזוב והים השחור, אודסה ומריופול, בשעה שכוחות קרקעיים פלשו לחרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, ששוכנת בצפון-מזרח המדינה.

לדברי השר, שדה התעופה של קייב הופצץ מהאוויר בלפחות שבע פצצות גדולות.

בעקבות הפלישה: מחירי הנפט מזנקים ליותר מ-100 דולר לחבית

מחירי הנפט חוצים לראשונה מזה שנים את המחיר של 100 דולר לחבית, ועומדים כעת על 101.3, בעקבות הכרזת המלחמה של רוסיה על אוקראינה.

פוטין הודיע לנשיא בלארוס על פתיחה במהלכים צבאיים ל"קידום דה-מיליטריזציה של אוקראינה"

פוטין הודיע שרוסיה תקדם תהליכים לכיוון דה-מיליטריציה של אוקראינה. בשיחה נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אישר פוטין פתיחה במהלכים צבאיים.

אוקראינה סגרה את המרחב האווירי האזרחי

אוקראינה סגרה את המרחב האווירי האזרחי אתמול בחצות, בעקבות הדיווחים על כוונתה של רוסיה לתקוף בשטחה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע על כינוס דחוף של מועצת הביטחון של האו"ם. ככל הנראה יוכרז על מצב חירום מלחמתי בכל רחבי המדינה בשעות הקרובות.

 

מזכ"ל האו"ם לפוטין: "בשם האנושות, תחזיר את הצבא שלך לרוסיה"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התחנן לפוטין: "בשם האנושות, תחזיר את הצבא שלך לרוסיה".

רוסיה פלשה לאוקראינה מהאוויר ומהיבשה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד להגנת תושבי חבל דונבאס", והרוסים פתחו במתקפה משולבת בקייב ובסביבתה, באודסה ובמריופול.

ביידן: נטיל סנקציות על החברה שמפעילה את צינור הגז ״נורד סטרים 2״

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע כי ארצו תטיל סנקציות על החברה המפעילה את צינור הגז "נורד סטרים 2" מרוסיה לגרמניה. אתמול הודיעה גרמניה כי היא עוצרת את הליכי אישור צינור הגז, לפרוייקט שמטרתו להכפיל את כמות הגז המוזרם מרוסיה לגרמניה.

דיווח: ביידן הזהיר את זלנסקי מפלישה רוסית תוך 48 שעות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כי על סמך מידע מודיעיני אמריקני רוסיה נערכת לפלוש בקנה מידה מלא לאוקראינה בתוך 48 שעות, כך לפי דיווח באתר החדשות "ניוזוויק". עוד דווח כי על פי ההערכות מודיעין של הפנטגון, מדובר בפלישה שתכלול התקפות מהאוויר, טילי שיוט ופלישה קרקעית.

דיווח על מתקפת סייבר באוקראינה: מספר אתרי ממשל קרסו

מתקפת סייבר החלה היום (רביעי) על מספר אתרי אינטרנט באוקראינה, בהם אתרי הממשל האוקראיני, הפרלמנט ומשרד החוץ שקרסו.

החל פינוי השגרירות: רוסיה הורתה לנציגיה הדיפלומטיים לעזוב את קייב

רוסיה החלה לפנות את נציגיה הדיפלומטיים באוקראינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה, יממה לאחר שמשרד החוץ הרוסי הכריז על התוכנית לפינוי. דגל רוסיה הורד מעל השגרירות בקייב, ולפי עדויות בשטח המשטרה האוקראינית כיתרה את הבניין.

ממשלת ישראל: תומכים בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה

בהערכת מצב שהתקיימה בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז הוחלטו הצעדים שעליהם ישראל צריכה לנקוט ביחס למתיחות בין רוסיה לאוקראינה.

ישראל תתמוך בשלמותה ובריבונותה של אוקראינה, תדאג לשלומם של האזרחים הישראלים ולקהילה היהודית שנמצאים במדינה, תהיה ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומינטרי מיידי במידת הצורך ותמשיך בשיח להשבת המאמץ הדיפלומטי למסלול. לא הוצא גינוי נגד רוסיה.

אוקראינה: בקרוב יוכרז מצב חירום במדינה, הצבעה לאפשר לאזרחים נשיאת נשק חם

הפרלמנט של אוקראינה יצביע על אישור בקריאה ראשונה להצעת החוק שתאפשר לאזרחים לשאת נשק חם מתוך צורך להגנה עצמית, בשל "איומים וסכנות קיימות עבור אזרחי המדינה".

בנוסף, בכירי מערכת הביטחון בקייב אומרים שבקרוב יוכרז מצב חירום במדינה למשך 30 ימים, אותו יהיה ניתן להאריך ל-30 ימים נוספים. מוקדם יותר הוציאו במדינה אזהרת מסע לרוסיה, בשל המתיחות הגוברת בגבול עם המדינה.

ממשלת אוקראינה לאזרחיה: "עזבו מיד את רוסיה"

משרד החוץ של אוקראינה קרא לאזרחים שמתגוררים ברוסיה לעזוב באופן מיידי את המדינה, והזהיר את המתכננים לבקר במדינה שלא לעשות זאת. כך נמסר בהודעת אזהרת המסע שהוציא המשרד. בקייב החלו בגיוס למשך שנה של חיילי מילואים בגילי 18 עד 60, בעקבות צו שהוציא אתמול הנשיא ולודימיר זלנסקי.

דיווח: חמישה אזרחים נהרגו בהפצצות הצבא האוקראיני בלוהנסק ודונייצק

ברפובליקות הבדלניות של לוהנסק ודונצייק טוענים שנהרגו אתמול (שלישי) חמישה אזרחים בהפצצות הצבא האוקראיני. כך לפי סוכנות הידיעות RIA.

סוכנות בלומברג: הונם של 23 העשירים ברוסיה נחתך ב-32 מיליארד דולר ביממה האחרונה

סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה שעל פי הערכות, הונם של 23 העשירים ברוסיה נחתך ב-32 מיליארד דולר ביממה האחרונה, בעקבות הסנקציות שהוטלו על המדינה.

פוטין: "רוסיה פתוחה לפתרון דיפלומטי"

בסרטון שפרסם הבוקר לרגל יום המולדת אמר נשיא רוסיה שמדינתו מבקשת לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות, אך האינטרסים הביטחוניים שלה אינם ניתנים למשא ומתן. "המדינה שלנו תמיד פתוחה לדיאלוג כנה ופתוח", אמר פוטין בסרטון, "במטרה למצוא פתרונות דיפלומטיים למשבר המסובך".

צבא אוקראינה: חייל נהרג ושישה נפצעו בהפגזות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה

הצבא האוקראיני דיווח שחייל אחד נהרג ושישה נפצעו בהפגזות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה ביממה האחרונה, על רקע המשך חילופי האש באזור. צבא אוקראינה, דווח על 96 תקריות של הפגזות הבדלנים במהלך היממה, לעומת 84 שנרשמו יום לפני כן. לדבריהם, כוחות הבדלנים השתמשו בארטילריה כבדה, מרגמות ומערכות רקטות גראד.

דוברת הבית הלבן: פגישה בין ביידן לפוטין לא עומדת כרגע על הפרק

הבית הלבן הודיע שפגישה בין נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לעמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, לא עומדת כרגע על הפרק. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה שבאופן כללי ביידן פתוח לדיפלומטיה ולשיחות בדרגים הגבוהים ביותר, אבל כעת עם ההסלמה של רוסיה את הסכסוך עם אוקראינה אין זה הזמן הנכון למפגש של שני המנהיגים. "לעולם לא נסגור את הדלת לדיפלומטיה", אמרה סאקי והוסיפה שיש צורך בשינוי גישה מצדה של רוסיה.

שר החוץ האמריקאי: "פוטין תכנן לאורך כל הדרך לפלוש לאוקראינה"

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "תכנן לאורך כל הדרך לפלוש לאוקראינה". במסיבת עיתונאים שקיים בוושינגטון לצד עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה, אמר בלינקן: "התוכנית שלו לכל אורך הדרך היתה לפלוש לאוקראינה. לשלוט באוקראינה ובעם שלה, להרוס את הדמוקרטיה של אוקראינה, שמהווה ניגוד מוחלט לאוטוקרטיה שהוא מוביל, להחזיר את אוקראינה לחזקתה של רוסיה". בלינקן הודיע שלא ייפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ביום שישי בפריז כמתוכנן.

טראמפ: "תוכנית הפלישה של פוטין גאונית"

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שיבח את תוכניתו של הנשיא הרוסי לפלוש לאוקראינה בריאיון לפודקאסט שמרני. "ראיתי אתמול טלוויזיה ואמרתי, 'זה גאוני'. פוטין מכריז על חלק גדול מאוקראינה כעצמאי – חלק של אוקראינה. הו, זה נפלא".

"הוא הולך להכניס לשם 'כוחות לשמירת שלום'. זה מתוחכם", המשיך טראמפ והציע: "נוכל להשתמש בזה בגבול הדרומי שלנו. זה 'כוח השלום' החזק ביותר שראיתי אי-פעם". טראמפ סיפר על היכרותו עם פוטין ואמר כי אילולא הוא היה נשאר בבית הלבן "זה לא היה קורה".

יפן מטילה סנקציות נגד רוסיה: "נשקול צעדים נוספים אם המצב יחמיר"

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הודיע שהמדינה תטיל סנקציות על רוסיה בעקבות פעולותיה באוקראינה. הסנקציות כוללות איסור הנפקת איגרות חוב רוסיות ביפן והקפאת נכסים של אנשים רוסים יחידים. קישידה קרא לרוסיה לחזור ולנסות לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות. "נשקול צעדים נוספים אם המצב יחמיר".

ממשלת אוסטרליה הטילה סנקציות על רוסיה: "האוסטרלים תמיד עומדים מול בריונים"

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע על הטלת סנקציות נגד רוסיה. בין הסנקציות שיוטלו – איסורי נסיעה ו"סנקציות פיננסיות ממוקדות" בתחום האנרגיה התחבורתית, תקשורת, נפט, גז ומינרלים. סנקציות ואיסורי נסיעה יתמקדו גם בשמונה חברים במועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית.

מוריסון אמר שהוא מצפה לסנקציות נוספות שיתמקדו באנשים נוספים לאחר כינוס הוועדה לביטחון לאומי של הקבינט מוקדם יותר באותו היום. לדבריו, בהמשך צפויים עיצומים נוספים. "זו רק ההתחלה של התהליך הזה". מוריסון הסביר את הצעד: "האוסטרלים תמיד עומדים מול בריונים, ואנחנו נעמוד מול רוסיה, יחד עם כל השותפים שלנו".

דוברת משרד החוץ הרוסי: הסנקציות החדשות של המערב לא לגיטימיות

משרד ההגנה הרוסי הודיע על פינוי צוות השגרירות באוקראינה

פוטין ביקש אישור מהפרלמנט הרוסי לשימוש בכוחות צבאיים מחוץ למדינה

אישור הפרלמנט עלול לאפשר פעולה צבאית רחבה יותר נגד אוקראינה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!