דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.8°תל אביב
  • 26.9°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 27.4°באר שבע
  • 33.6°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 26.0°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ארה"ב הסירה את ההמלצה לעטות מסכות ברוב האזורים במדינה

לפי המלצות חדשות של המרכז האמריקני לבקרת מחלות, אין צורך לעטות במסכות בערים שיוגדרו בסיכון נמוך ובינוני | שיטת ה'רמזור' שונתה, ורמת הסיכון תחושב לפי מספר המאומתים והמאושפזים, ואחוז מאושפזי הקורונה בבתי החולים

תור להזמנות במסעדה בלוס אנג'לס, 25 בפברואר 2022 (AP Photo/Damian Dovarganes)
תור להזמנות במסעדה בלוס אנג'לס, 25 בפברואר 2022 (AP Photo/Damian Dovarganes)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC) פרסם בשישי האחרון הנחיות חדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה, לפיהן כ-70% מתושבי ארצות הברית יוכלו להפסיק לחבוש מסכות בחללים סגורים.

ההנחיות החדשות מבוססות על שיטת 'רמזור', בדומה לשיטה שהיתה נהוגה בישראל במהלך השנה שעברה. צבע הרמזור של כל רשות מקומית נקבע על ידי ה-CDC, בהתאם למספר החולים המאומתים בשבוע האחרון, מספר האשפוזים כתוצאה מקורונה בשבוע האחרון, ואחוז תפוסת המיטות בבתי החולים המקומיים על ידי חולי קורונה.

מפת הרמזור החדשה של ארה"ב (איור: CDC)
מפת הרמזור החדשה של ארה"ב (איור: CDC)

ברשויות שמוגדרות בסיכון נמוך, ה-CDC מנחה להתחסן ולהיבדק במקרה של הופעת תסמינים. ברשויות שמוגדרות בסיכון בינוני, בנוסף להתחסנות והיבדקות במקרה של תסמינים, ה-CDC ממליץ לאנשים בסיכון גבוה לתחלואה קשה להתייעץ עם רופא על חבישת מסכה, ונקיטת אמצעי זהירות נוספים. ברשויות שמוגדרות בסיכון גבוה, ה-CDC ממליץ על חבישת מסכות בחללים סגורים על ידי כלל התושבים, בנוסף לשאר ההנחיות.

ההנחיות למעשה מבטלות הנחיה קודמת של ה-CDC מיולי, לחבישת מסכות בכל בתי הספר ללא קשר לרמת התחלואה המקומית. המפה החדשה וההנחיות המדורגות החדשות מחליפים את מפת הרמזור הקודמת של ה-CDC, שהיתה מבוססות רק על רמת התחלואה המקומית. לפי השיטה הקודמת, 93% מהרשויות במדינה היו מוגדרות ברמת סיכון "גבוה" או "ממשי".

ד"ר רושל ולנסקי, ראש ה-CDC. "רוצים לאפשר לאנשים הפסקה מצעדים כמו חבישת מסכות כאשר רמת התחלואה נמוכה, ולדעת גם להחזיר את הצעדים במידה והמצב יחמיר בעתיד" (צילום: AP Photo/Brynn Anderson)
ד"ר רושל ולנסקי, ראש ה-CDC. "רוצים לאפשר לאנשים הפסקה מצעדים כמו חבישת מסכות כאשר רמת התחלואה נמוכה, ולדעת גם להחזיר את הצעדים במידה והמצב יחמיר בעתיד" (צילום: AP Photo/Brynn Anderson)

ב-CDC אמרו ששקלול הקיבולת של בתי החולים המקומיים בחישוב רמת הסיכון, מתאים יותר למציאות הנוכחית, בה רמת החסינות גבוהה וקיימות תרופות יעילות נגד תחלואה קשה. ב-CDC בדקו בדיעבד את שיטת החישוב החדשה של רמת הסיכון המקומי, ומצאו שהשיטה החדשה הצליחה לחזות ברמת דיוק גבוהה יותר את מספר המתים. לפי שיטת החישוב החדשה, רק כ-30% מאוכלוסיית ארצות הברית נמצאים ברשויות בסיכון גבוה.

"אנו רוצים לאפשר לאנשים הפסקה מצעדים כמו חבישת מסכות כאשר רמת התחלואה נמוכה, ולדעת גם להחזיר את הצעדים במידה והמצב יחמיר בעתיד," אמרה ד"ר רשל ולנסקי, מנהלת ה-CDC, על ההנחיות המעודכנות, "אנו צריכים להיות מוכנים למה שיזמן העתיד."

למרות השינוי בהנחיות ה-CDC, רשות התעופה האמריקאית תמשיך לחייב נוסעי מטוסים בחבישת מסכות. חובת חבישת המסכות בשדות התעופה ובמטוסים אמריקאים תפוג ב-18 למרץ, אלא אם יוחלט להעריך אותה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!