דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

הפנטגון: צבא רוסיה קרוב לכיתור קייב; הרוג ישראלי מירי באוקראינה

משרד הפנים האוקראיני דיווח על עשרות בני אדם שנהרגו בהפצצה של העיר | גוגל השביתה חלק מנתוני זמן האמת של מפת אוקראינה | אוסטרליה הטילה סנקציות על שר ההגנה של בלארוס

  • משרד הפנים האוקראיני דיווח על עשרות בני אדם שנהרגו בהפצצה של העיר | גוגל השביתה חלק מנתוני זמן האמת של מפת אוקראינה | אוסטרליה הטילה סנקציות על שר ההגנה של בלארוס
דוד טברסקי
אוריאל לוי

אוקראינה דיווחה הלילה (שני) על פיצוצים בבירה קייב ובעיר חרקיב, אחרי כמה שעות של שקט. מוקדם יותר כבש צבא רוסיה את העיר רופיאנסק ממחוז חארקיב ואת ברדיאנסק ממחוז זפוריז'יה בדרום אוקראינה.

האיחוד האירופי הודיע על סגירת המרחב האווירי מפני רוסיה. פיפ"א הודיעה שלא יתקיימו משחקי כדורגל על אדמת רוסיה, ונבחרות הכדורגל שלה ישחקו תחת השם "התאחדות הכדורגל של רוסיה" (RFU) ולא תחת השם רוסיה. בנוסף, לא ייעשה שימוש בדגל או בהמנון של רוסיה במהלך משחקים שבהן משתתפות נבחרותיה.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

בריטניה: ״לא שוללים סנקציות על משק האנרגיה הרוסי, סיכוי קלוש לפתרון דיפלומטי״

סגן ראש ממשלת בריטניה, דומיניק ראב, בראיון ל-BBC: “סנקציות על משק האנרגיה של רוסיה עדיין נמצאות על השולחן, הסיכוי לפתרון דיפלומטי למשבר קלוש נכון לעכשיו״.

העיר ברדיאנסק נכבשה על ידי כוחות הצבא הרוסי

ראש עיריית ברדיאנסק הודיע שכוחות הצבא הרוסי השתלטו על העיר בדרום-מזרח אוקראינה. בעקבות כך, כוחות רוסיה מכתרים כעת את העיר מריופול.

פולין צ'כיה ושבדיה לפיפ"א: לא נשחק נגד רוסיה

התאחדות הכדורגל הצ'כית וההתאחדות השבדית הודיעו שלמרות הסנקציות שהטילה פיפ"א על נבחרת רוסיה, הן עדיין לא מעוניינות לשחק נגדה. "דעתנו לא משתנה", אמרו בצ'כיה.

אמש הודיעה פיפ"א שבעקבות המלחמה באוקראינה רוסיה תוכל להשתתף במשחקי כדורגל בינלאומיים, אך תחת השם "איגוד הכדורגל של רוסיה". המשחקים לא ייערכו בשטחה, והם יהיו ללא קהל וללא המנון ודגל. פולין הודיעה מוקדם יותר כי לא תשחק נגד רוסיה "ולא משנה מה יהיה שמה".

משרד החוץ: באוקראינה יש עדיין כ- 6,000 ישראלים

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני קיבלו דיווח מאנשי משרד החוץ לגבי חילוץ הישראלים מאוקראינה. שם לפי הערכות, יש עדיין כ-6,000 ישראלים.

משרד החוץ דיווח שהוא מפעיל בגבולות אוקראינה למעלה מ-100 מאנשיו שהגיעו מנציגויות ישראל בכל רחבי אירופה.

גוגל הודיעה על השבתת חלק מנתוני זמן האמת של מפת אוקראינה

לפי דובר החברה, הצעד נעשה אחרי התייעצות עם האנשים השטח ועל מנת לשמור על ביטחון אזרחי המדינה. בין היתר יושבתו נתונים על עומסי תנועה ומידע על התקהלויות במקומות ציבוריים.

דיווח באוקראינה: פיצוצים נשמעו בקייב ובחארקיב

אוקראינה: צ'רניהיב וז'יטומיר בצפון המדינה הותקפו בטילים

אוסטרליה הטילה סנקציות על שר ההגנה של בלארוס

ממשלת אוסטרליה הטילה סנקציות על יותר מ-350 אזרחים רוסים ובלרוסים. בין היתר נכלל ברשימה ויקטור חראנין, שר ההגנה של בלארוס.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר שחראנין היה "שיתף פעולה ואפשר את המתקפה של פוטין" כשהרשה לרוסיה לפלוש לאוקראינה משטחה.

קנדה: טיסה רוסית ממיאמי למוסקבה הפרה את האיסור לעבור בשטח האווירי הקנדי

רשות התחבורה הקנדית הודיעה הבוקר (שני) שמטוס של חברת התעופה הרוסית אירופלוט בקו בין מיאמי בארה"ב למוסקבה, הפר את האיסור על טיסות רוסיות לעבור בשטח האווירי של קנדה.

בחשבון הטווייטר של הסוכנות נכתב: "אנחנו פותחים בחקירה של פעילות אירופלוט ושל ספק שירות הניווט האווירי העצמאי שלה, שהובילו להפרה זו. לא נהסס לנקוט בצעדי האכיפה הנדרשים כדי למנוע הפרות עתידיות".

בכיר במודיעין האמריקאי: בלארוס עשויה לשלוח חיילים לשטח אוקראינה

מקור בכיר במודיעין האמריקאי אמר לסוכנות הידיעות איי.פי שבלארוס צפויה לשלוח חיילים לשטח אוקראינה, שיילחמו לצד צבא רוסיה. לדברי המקור, החלטת נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו על השתתפות ישירה בפלישה הרוסית תלויה בתוצאות השיחות בין רוסיה ואוקראינה, שאמורות להתחיל בימים הקרובים.

קוסובו ביקשה מארה"ב לזרז את הצטרפותה לנאט"ו ולהקים בסיס צבאי בשטחה

אזרחי בלרוס החליטו: המדינה תשוב להתחמש בנשק גרעיני

אזרחי בלרוס החליטו במשאל עם לבטל את ההגבלות הקבועות בחוקה על נשק גרעיני. תוצאות משאל העם גרמו לאלפי מפגינים לצאת לרחובות, וכ-800 בני אדם נעצרו בהפגנות.

ההחלטה לשנות את החוקה אושרה ברוב של 65%. מעתה תוכל בלרוס להשתמש בנשק גרעיני לראשונה מאז התפרקה ממנו אחרי נפילת ברית המועצות, לפי רויטרס.

זלנסקי ביקש להצטרף מיידית לאיחוד האירופי

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי ביקש מהאיחוד האירופי להצטרף מיידית לאיחוד תחת הליך מיוחד. הוא פנה לחיילים הרוסים ואמר: "הצילו את חייכם ועזבו". לטענתו, 4,500 חיילים רוסים נהרגו עד כה.

נציגי רוסיה ואוקראינה נועדים בבלרוס למשא ומתן

המגעים להפסקת אש נפתחו היום בצהריים בבלרוס. שליחה של מוסקבה לשיחות עם אוקראינה, ולדימיר מדינסקי, אמר שרוסיה מעוניינת להגיע להסכם שיענה על הצרכים של שני הצדדים.

מוקדם יותר פרסם משרד החוץ של בלארוס הודעה בטוויטר, שבה בירך על הגעת המשלחות לצד תמונה של שולחן ערוך לקראת השיחות.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר אתמול שהוא מוכן לתת סיכוי לשיחות עם רוסיה.

האו"ם: חצי מיליון בני אדם יצאו מאוקראינה; 4 מיליון עקורים בשטחי המדינה

לפיד: ישראל תצביע בעד גינוי רוסיה באו"ם

שר החוץ יאיר לפיד אמר היום שישראל תצביע בעד גינוי רוסיה באו"ם, ושארצות הברית "מבינה שיש נקודות שמחייבות אותנו בשיקול דעת" ביחס לתגובה הישראלית למלחמה באוקראינה.

דיווח: המיליארדר הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ' מתווך במגעים בין רוסיה לאוקראינה

המיליארדר הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ' הוא אחד המתווכים בשיחות בין אוקראינה לרוסיה, שמתקיימות בבלרוס. לפי הדיווח בג'רוזלם פוסט, אוקראינה ביקשה מאברמוביץ' להצטרף לדיונים.

אברמוביץ' הודיע שלשום שהוא מעביר את סמכויות הניהול של קבוצת הכדורגל של צ'לסי לידי נאמן אחרי כמעט 20 שנה, בעקבות הסנקציות שספג מממשלת בריטניה.

האו"ם: 102 אזרחים אוקראינים נהרגו, בהם 7 ילדים

102 אזרחים מתו, בהם 7 ילדים, ויותר מ-300 נפצעו, לפי נציבות זכויות האדם של האו"ם.

ארטילריה כבדה, מערכות לשיגור טילים והתקפות אוויריות גבו את רוב הקורבנות, לפי הנציבה מיצ'ל בצ'לט. "אני חוששת שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה".

משרד הפנים האוקראיני: "עשרות בני אדם נהרגו בהפגזה על חרקיב"

ארצות הברית סגרה את השגרירות בבלרוס

ארצות הברית סגרה את השגרירות האמריקאית במינסק, בירת בלרוס, הודיע מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. הוא הוסיף שעובדים לא חיוניים ובני משפחותיהם רשאים לעזוב את השגרירות במוסקבה. "נקטנו צעדים אלו בשל בעיות אבטחה ובטיחות שנובעות מהתקיפה הבלתי מוצדקת של הצבא הרוסי באוקראינה".

ארצות הברית מטילה סנקציות על הבנק המרכזי של רוסיה

ארצות הברית הודיעה שהיא מטילה סנקציות על הבנק המרכזי של רוסיה. ההחלטה תאסור על אזרחים אמריקאים לבצע פעולות בנקאיות שקשורות אליו ותקפיא נכסים שמחזיק הבנק במדינה.

אוקראינה דורשת נסיגה של רוסיה מכל שטחיה; רוסיה מציעה לה להכיר בשליטתה בדונבאס ובקרים

המשלחת האוקראינית בגומל דורשת נסיגה של הכוחות הרוסיים מכל שטחי אוקראינה, כולל דונבאס וחצי האי קרים. המשלחת הרוסית מציעה הכרה אוקראינית בשליטה רוסית בדונבאס (בגרסה המורחבת) ובחצי האי קרים, פדרליזציה של אוקראינה ופירוקה מנשק.

משרד ההגנה הרוסי: "הכוחות הגרעיניים של רוסיה עברו לכוננות לוחמה מוגברת"

משרד ההגנה הרוסי הודיע ש"הכוחות הגרעיניים של רוסיה עברו לכוננות לוחמה מוגברת", בהתאם להוראתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אתמול הורה פוטין לכוחות הגרעיניים של רוסיה להיכנס לכוננות.

פוטין על הסנקציות: "המערב הוא אימפריית השקרים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה את המערב "אימפריה של שקרים" כששוחח עם בכירים במדינה על הסנקציות הכלכליות הכבדות שהוטלו נגד מוסקבה. "ראש הממשלה מיכאיל מישוסטין ואני שוחחנו על הנושא, באופן טבעי מתוך מחשבה על הסנקציות ש'הקהילה המערבית' כביכול, או כמו שכיניתי אותה בנאום שלי, 'אימפריית השקרים', מנסה ליישם כעת נגד ארצנו".

מושל מחוז חרקיב: לפחות 11 הרוגים ועשרות פצועים מההפצצה בעיר

פוטין למקרון: ״לא יהיה משא ומתן אם אוקראינה לא תהפוך נייטרלית ומפורזת מנשק״

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו בטלפון היום, ובמהלך השיחה הבהיר פוטין למקבילו הצרפתי כי ״המשא ומתן לא יוכל להימשך אם אוקראינה לא תפורז מנשק, תהפוך נייטרלית במעמדה, וכן תכיר בשליטה הרוסית בקרים״.

האיחוד האירופי: נסייע לאוקראינה בצילומי לוויין של פריסת כוחות הצבא הרוסי

האיחוד האירופי ביקש ממרכז הלוויין שלו במדריד לספק מודיעין לאוקראינה על תנועות חיילים רוסים, כך אישר הדיפלומט הראשי של האיחוד האירופי. הוא הוסיף כי "היחסים עם רוסיה יכללו יותר סחר משותף".

הנשיא זלנסקי חתם על בקשה לצירוף אוקראינה לאיחוד האירופי

הנשיא וולודימיר זלנסקי חתם על בקשה לצירוף אוקראינה כמדינה חברה באיחוד האירופי.

הותר לפרסום: אזרח ישראלי כבן 40 נהרג מירי באזור קייב באוקראינה

ארגון איחוד הצלה באוקראינה הותיר לפרסם כי ישראלי כבן 40 נהרג ביציאה מקייב הבירה, לאחר שנורה באוטובוס שנסע לכיוון הגבול עם מולדובה.

פיפ"א ואופ"א החליטו להרחיק את הנבחרת והקבוצות הרוסיות מהכדורגל הבינלאומי

פיפ"א ואופ"א החליטו להרחיק את נבחרת רוסיה וקבוצות הכדורגל המשחקות בליגות הרוסיות מהפעילות הבינלאומית.

הותר לפרסום: רומן ברודוסקי, בן 42, הוא ההרוג הישראלי מירי באוקראינה

משרד החוץ התיר לפרסם כי רומן ברודוסקי, ישראלי בן 42, הוא ההרוג באירוע הירי סמוך לקייב באוקראינה. ככל הנראה ברודוסקי נורה על ידי כוחות מקומיים בעקבות טעות בזיהוי.

דיווח ברויטרס: טורקיה הזהירה את צבאות האזור מהעברת ספינות במצרי הים השחור

רויטרס: טורקיה הזהירה את מדינות הים השחור ומדינות נוספות מהעברת ספינות מלחמה במצרי מרמרה (בוספורוס והדרדנליים) הסמוכים לאיסטנבול.

הפנטגון: הכוחות הרוסיים מתקדמים לכיתור הבירה קייב

הרוסים ממשיכים להתקדם לכיתור עיר הבירה קייב, אבל נתקלים בהתנגדות "יצירתית ויעילה מצד האוקראינים", כך אמר בכיר בפנטגון לניו יורק טיימס. עד כה נכנסו 75% מתוך 150 אלף חיילים שרוסיה אספה סביב גבול אוקראינה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!