דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / אוקראינה: כוחות של צבא רוסיה נכנסו לעיר חרסון שבדרום המדינה

לפי הדיווח, אוקראינה עדיין שולטת על בניין העירייה | בכיר בממשל האמריקאי: רוסיה האטה את התקדמותה באוקראינה | ממשלת רוסיה הגבילה זמנית את היכולת למשוך השקעות זרות מהמדינה, בניסיון למתן את פגיעת הסנקציות הבינלאומיות

עשן עולה מבניין בקייב, אחרי שהופגז על ידי צבא רוסיה (צילום ארכיון: Ukraine Defense Ministry/EYEPRESS)
עשן עולה מבניין בקייב, אחרי שהופגז על ידי צבא רוסיה (צילום ארכיון: Ukraine Defense Ministry/EYEPRESS)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

ואדים דניסנקו, יועץ לשר הפנים האוקראיני, אמר הערב (שלישי) בראיון טלוויזיוני שכוחות צבא רוסיה נכנסו לעיר חרסון שבדרום המדינה. לדבריו, אוקראינה שולטת עדיין על בניין העירייה.

מוקדם יותר הפגיזה רוסיה את מגדל הטלוויזיה בבירה קייב, לפי ממשלת אוקראינה נהרגו בהפגזה חמישה בני אדם, וחמישה נוספים נפצעו. עוד דווח שבמסגרת ההפגזה נפגע גם מתחם ההנצחה לקורבנות באבי יאר, שנמצא סמוך למגדל. שר החוץ יאיר לפיד גינה את התקיפה והוסיף שישראל תסייע לתיקון הנזק, כשיתאפשר.

ההפגזה הכבדה בקייב הגיעה אחרי שרוסיה הזהירה ממתקפות אוויריות על "מתקני צבא" בעיר, וקראה לתושבי הבירה להתפנות.

בכיר בממשל האמריקאי אמר הערב שרוסיה האטה את התקדמותה באוקראינה. לדברי הבכיר, ההאטה נעשתה מטעמים לוגיסטיים, אבל יכול להיות שגם בגלל שהצבא הרוסי צריך להיערך מחדש. עוד אמר שלפי מספר אינדיקציות שהגיעו למודיעין האמריקאי, מספר יחידות רוסיות נכנעו בלי מאבק.

בניין הממשל המקומי בחרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, הושמד הבוקר מפגיעת טיל. כלי תקשורת אוקראינים דיווחו על הפצצות הלילה בשורת ערים באוקראינה ביניהן קייב, טרנופיל, ויניטסיה, ווהולין. מעל 70 חיילים אוקראינים נהרגו בבסיס שבין חרקיב לקייב. מוקדם יותר כבש צבא רוסיה את העיר רופיאנסק ממחוז חארקיב ואת ברדיאנסק ממחוז זפוריז'יה בדרום אוקראינה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

רוסיה אסרה הוצאת מטבע זר בסכום יותר מ-10,000 דולר מהמדינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם הערב על צו נשיאותי שאוסר על הוצאת מטבע זר, במזומן או ב"כלים מוניטריים", בסכום שעולה על 10,000 דולר מהמדינה.

הצעד הגיע בתגובה לסנקציות הכלכליות הקשות שהטיל המעבר על המדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה, שהובילו השבוע להתרסקות שער הרובל ושלחו את אזרחי רוסיה לבנקים ולכספומטים מחשש לגורל חסכונותיהם.

צעדים נוספים עליהם הורה פוטין השבוע כללו חיוב של היצואנים הרוסיים למכור 80% מההכנסות שלהם במטבע זר, איסור על תושבי רוסיה להלוות מטבע זר למי שאין לו מעמד חוקי, ואיסור הפקדת מטבע זר לבנקים זרים.

בעלת צינור הגז נורד סטרים 2 פיטרה את כל עובדיה ופתחה בהליכי פשיטת רגל

חברת נורד סטרים, בעלת צינור הגז נורד סטרים 2 שאמור היה להעביר גז מרוסיה לגרמניה, הפכה לחידלת פירעון ופיטרה את כל 106 עובדיה.

"קיבלנו היום הודעה שהחברה לא יכולה להמשיך לפעול", אמרה סילביה ט'אלמן-גוט, חברת מועצת העיר צוג, בה רשומה החברה, "והיא הגישה בקשה לפשיטת רגל".

בשבוע שעבר הודיע קנצלר גרמניה אולף שולץ על השהיית תהליכי אישור הפעלת הצינור, שעלות הקמתו הייתה כ-11 מיליארד דולר, בעקבות הכרזת הקרמלין על הכרה ברפובליקות הבדלניות בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה.

בריטניה תטיל סנקציות על בלרוס בגלל הסיוע לרוסיה

ממשלת בריטניה הודיע הערב (שלישי) שתטיל סנקציות על בלרוס בעקבות התפקיד ששיחקה בפלישה הרוסית לאוקראינה. לדברי שרת החוץ הבריטית אליזבת טראס הסנקציות יוטלו על יחידים וארגונים.

טראס: "משטר לוקשנקו מסייע באופן פעיל לפלישה הלא חוקית של רוסיה, ונגרום לו להרגיש את ההשלכות הכלכליות של תמיכה בפוטין".

זלנסקי: "אני לא אייקון, אוקראינה היא אייקון"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח הערב (שלישי) עם עיתונאים מסוכנות הידיעות רויטרס ורשת CNN, והתייחס בין השאר לתדמית שנותרה לו מאז תחילת הפלישה הרוסית.

המשבר הנוכחי "הוא מאוד רציני, זה לא סרט", אמר השחקן לשעבר. "אני לא אייקון, אני חושב שאוקראינה היא אייקון".

"אוקראינה נמצאת בלב אירופה, ואני חושב שעכשיו אירופה רואה שאוקראינה היא משהו מיוחד בעולם הזה", הוסיף. "זו הסיבה שהעולם לא יכול לה]סיד את המשהו המיוחד הזה".

רוסיה חסמה שני כלי תקשורת עצמאיים: "הפיצו שקרים על המבצע הצבאי"

משרד התובע הראשי הודיע שיחסום שני כלי תקשורת עצמאיים, ערוץ הטלוויזיה דוז'ד ותחנת הרדיו הד מוסקבה. שני כלי התקשורת הואשמו שקראו לציבור להשתתף בהפגנות לא חוקיות והפיצו שקרים על המבצע הצבאי שרוסיה מנהלת באוקראינה.

תחנת הרדיו הד מוסקבה טענה שהורדה לחלוטין מהאוויר. האתר GlobalCheck, שעוקב אחרי הגבלות על תקשורת, דיווח שהכניסה לאתר האינטרנט של ערוץ דוז'ד הוגבלה.

זלנסקי וביידן שוחחו על סנקציות חדשות נגד רוסיה וסיוע לאוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחחו היום (שלישי) טלפונית. לפי הודעת זלנסקי, השניים דיברו על סנקציות נוספות שיוטלו על רוסיה ועל סיוע לאוקראינה.

זלנסקי הוסיף: "אנחנו חייבים לעצור את התוקפן בהקדם האפשרי".

לפיד גינה את התקיפה סמוך לאתר ההנצחה: "קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר"

"אנו מגנים את הפגיעה בבית הקברות היהודי הסמוך לאתר ההנצחה שמציין את שואת יהודי קייב ורצח העם היהודי בבאבי יאר", אמר שר החוץ יאיר לפיד. "אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר".

לפי הודעת משרד החוץ, שגריר ישראל בקייב נמצא בקשר עם הנהלת האתר, ובהמשך כשיתאפשר תסייע ישראל לתיקון הנזק.

רוסיה תגביל את האפשרות למשוך השקעות זרות המדינה

ראש ממשלת רוסיה מיכאיל מישוסטין הודיע הערב (שלישי) שהממשלה הכינה צעדים שיגבילו באופן זמני את היכולת למשוך השקעות זרות מרוסיה. מישוסטין טען שצעד יאפשר למשקיעים "להחליט באופן מושכל" במקום להיכנע ללחץ הפוליטי של הסנקציות שהוטלו על המדינה.

לדבריו, הוכן כבר צו נשיאותי שיטיל "הגבלות זמניות על הפסקת החזקה בנכסים רוסיים". הוא לא נתן פרטים נוספים או אמר אם ההגבלות יחולו על כל סוגי ההשקעה הזרה או רק על חלקם.

מספר חברות מערביות גדולות נתונות כבר ללחצים למשוך את השקעותיהן בחברות רוסיות. חברת הנפט BP הודיעה ביום ראשון שהיא תנסה למכור את חלקה ביצרנית הנפט הרוסית רוסנפט. חברת הנפט 'של' דיווחה אתמול שבכוונתה לחסל את עסקיה ברוסיה.

גורמים בממשלת רוסיה נשוט במספר צעדים שאמורים לרכך את ההשלכות של הסנקציות הכלכליות רחבות ההיקף שהוטלו על המדינה עד כה. הבנק המרכזי העלה את שיעור הריבית כדי להגן על שער החליפין של הרובל, והעמיד אשראי קצר טווח בלתי מוגבל לבנקים.

ארה"ב: רוסיה האטה את התקדמותה באוקראינה

לפי הערכות המודיעין בארצות הברית, רוסיה האטה את התקדמותה באוקראינה, כך אמר בכיר בממשל האמריקאי לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, הסיבה לכך היא לוגיסטית, אבל יכול להיות גם שהצבא הרוסי צריך לתכנן מחדש את מהלכיו.

שרי החוץ של חברות נאט"ו יתכנסו בשישי לדיון חירום על המצב באוקראינה

שרי החוץ של חברות נאט"ו יתכנסו ביום שישי לדיון חירום בהשלכות הפלישה הרוסית לאוקראינה על הברית הצבאית.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ישתתף בעצמו בדיון וייפגש גם עם בכירים באיחוד האירופי. לאחר מכן, ימשיך בלינקן לביקור במולדובה ובשלוש המדינות הבלטיות (ליטא, לטביה ואסטוניה).

קנדה תסגור את המים הטריטוריאליים לספינות מרוסיה או בבעלות רוסית

קנדה הודיע שתסגור את המים הטריטוריאליים ואת נמל הים שלה לספינות בבעלות רוסית או כאלה שרשומות ברוסיה.

שר התחבורה עומאר אלגברה אמר שרוסיה חייבת לתת דין וחשבון על הפלישה שלה לאוקראינה, ושקנדה תמשיך לפעול בנושא.

קנדה סגרה כבר את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים ושלחה נשק נגד טנקים וטילים לאוקראינה. הממשלה הקנדית הודיעה גם על שורת סנקציות ואסרה על יבוא נפט גולמי מרוסיה.

משרד החוץ האוקראיני על הפגזת אתר ההנצחה לבאבי יאר: "רוסיה=ברברים"

בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי של המשרד נכתב עוד: "שום דבר לא יעצור את הברבריות של הפושעים הרוסיים".

ראש לשכת נשיא אוקראינה: טיל רוסי פגע באתר ההנצחה לקורבנות באבי יאר

"ממש עכשיו מתבצעת הפגזה מסיבית", צייץ אנדריי יראמק, ראש לשכתו של הנשיא זלנסקי. "טיל פגע במקום בו נמצא מתחם ההנצחה לבאבי יאר. שוב, הברברים האלה רוצחים את קורבנות השואה".

טורקיה קראה לרוסיה להכריז על הפסקת אש

שר ההגנה הטורקי הולוסי אקאר שוחח היום (שלישי) טלפונית עם עמיתו הרוסי סרגיי שויגו, וקרא להכריז על הפסקת אש בעימות באוקראינה, כך הודיע משרד ההגנה של טורקיה.

לפי ההודעה, אקאר "הדגיש את הדחיפות של הגעה להפסקת אש" כדי להקל על המשבר ההומניטרי ולאפשר לפנות את האזרחים שנקלעו למתקפות צבאיות מצד רוסיה.

השר הטורקי אמר לשויגו גם שטורקיה תמשיך לעבוד על חידוש השקט באזור ולספק סיוע הומניטרי לאוקראינה.

דיווח באוקראינה: רוסיה הפגיזה את מגדל הטלוויזיה בקייב

תיעוד מצולם של הפיצוצים ליד מגדל הטלוויזיה

דיווח: נציגי אוקראינה ורוסיה ייפגשו מחר לסבב שיחות דיפלומטי נוסף

נציגי רוסיה ואוקראינה ייפגשו מחר (רביעי) לסבב נוסף של שיחות מו"מ, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית ״טאס״. מדובר בהמשך לשיחות שהחלו אמש בגבול שבין אוקראינה ובלארוס, במטרה להביא להסכם והפסקת הלחימה.

משרד ההגנה הרוסי: ״בקרוב יופצצו מהאוויר מתקני צבא בקייב, קוראים לתושבים להתפנות״

משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי בקרוב יופצצו מהאוויר מתקנים של שירותי הביטחון האוקראיניים בקייב, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות TASS. המשרד הודיע כי התקיפות נועדו למנוע "מתקפות מידע ותעמולה כוזבת" נגד רוסיה.

זלנסקי: ״מאבדים את הטובים באנשינו, עבור חלקנו זה היום האחרון בחיים״

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם בווידאו בפני הפרלמנט האירופי וסיפר כי "עבור חלק מהאנשים שלי זה היום האחרון בחייהם. אני מאמין שהיום אנו נלחמים להיות חופשיים, כמוכם. אנו מאבדים את האנשים הטובים ביותר שלנו ומשלמים את המחיר הגבוה ביותר".

האו"ם: 136 אזרחים אוקראינים נהרגו מתחילת הפלישה הרוסית, 400 נפצעו

536 אזרחי אוקראינה נפגעו מתחילת הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר – כך דיווח היום (ראשון) האו"ם. מתוכם, 136 אזרחים נהרגו, מתוכם 13 ילדים, ו-400 אזרחים נפצעו, מתוכם 26 ילדים.

תיעוד: רגע פגיעת הטיל הרוסי שהשמיד את בניין הממשל בחרקיב

ארגון הכדורעף הבינלאומי העביר מרוסיה את אליפות העולם שתיערך באוגוסט

איגוד הכדורעף הבינלאומי הודיע כי טורניר אליפות העולם שאמור היה להיערך ברוסיה באוגוסט יועבר למדינה אחרת.

בריטניה: ״לא שוללים סנקציות על ייצוא נפט וגז מרוסיה, סיכוי קלוש לפתרון דיפלומטי״

סגן ראש ממשלת בריטניה, דומיניק ראב, אמר בראיון ל-BBC: “סנקציות על משק האנרגיה של רוסיה עדיין נמצאות על השולחן, הסיכוי לפתרון דיפלומטי למשבר קלוש נכון לעכשיו״.

בניין הממשל המקומי בחרקיב הושמד מפגיעת טיל רוסי

הצבא הרוסי ביצע מתקפת טילים לעבר מרכז חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, כשטיל אחד פגע ישירות בבניין הממשל המקומי וטילים נוספים נחתו באזורי מגורים. כך הודיע ראש מחוז חרקוב, אולג סינגובוב, שהוסיף: "רוסיה מבצעת פשעי מלחמה, אבל חרקוב מחזיקה מעמד".

הוליווד נגד רוסיה: דיסני, האחים וורנר וסוני השעו את שיתוף הפעולה עד ליציאת רוסיה מאוקראינה

חברות הסרטים דיסני, סוני והאחים וורנר הודיעו על השהיית כל הפעילות עם רוסיה, כולל השקת סרטים לקולנוע הרוסי, עד שרוסיה תצא מאוקראינה.

כלי תקשורת אוקראינים: הלילה הופצצו מהאוויר שורה של ערים באוקראינה ביניהן קייב, טרנופיל, ויניטסיה, ווהולין

ראש ממשלת בריטניה יבקר בפולין ובאסטוניה

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון צפוי לבקר היום (שלישי) בפולין ובאסטוניה, כך דיווח הגרדיאן הבריטי. ג'ונסון צפוי לבקר חיילים בריטים המוצבים על גבול רוסיה, כחלק מפריסת הכוחות של נאט"ו. לפי ג'ונסון, מטרת הביקור לגרום לפוטין "להבין את ההשלכות למעשיו. פוטין חייב להיכשל."

שיירה רוסית באורך 64 ק"מ צולמה מצפון לקייב, ומכילה משוריינים, טנקים ותותחים

צילומי לוויין מראים שיירה של כוחות רוסים באורך של כ-64 קילומטר, מצפון לבירת אוקראינה קייב. השיירה כוללת כלי רכב משוריינים, טנקים, תותחים ורכבי סיוע ממוקמת כ-25 ק"מ ממרכז קייב, כך לפי צילום הלוויין של חברת מקסר טכנולוגיות.

צילומי הלוויין של מקסר הראה גם פריסת כוחות קרקעיים ויחידות מסוקים לתקיפה קרקעית בדרום בלארוס.

אוסטרליה תעביר לאוקראינה טילים, תחמושת וציוד צבאי בשווי 50 מיליון דולר

אוסטרליה תעביר לאוקראינה טילים, תחמושת וציוד צבאי בשווי 50 מיליון דולר כדי להילחם בפלישה הרוסית למדינה. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, פירט היום (שלישי) את תכניות המדינה לאחר שהודיע בשני שממשלתו תספק גם ציוד צבאי קטלני לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלינסקי, בשבוע שעבר הבטיח מוריסון שיספק רק ציוד צבאי שאינו קטלני. הציוד יועבר דרך נאט"ו.

מעל 70 חיילים אוקראינים נהרגו מהפגזת ארטילריה בבסיס שבין חרקיב לקייב

מעל 70 חיילים אוקראינים נהרגו מהפגזת ארטילריה רוסית בבסיס באוכטירקה, עיר שממוקמת בין חרקיב לקייב. כך כתב ראש המחוז ברשת הטלגרם. (AP)

ראש העיר חרקיב: לפחות 9 אזרחים נהרגו במתקפת טילים רוסית על העיר

ראש העיר כתב בחשבון הטלגם שלו כי הטיל פגע בבניין מגורים אזרחי: "זה הראה לנו שזו לא רק מלחמה. זה טבח בעם האוקראיני".

האו"ם: לפחות 406 אזרחים נהרגו במלחמה באוקריאנה

האו"ם דיווח כי לפחות 406 אזרחים נהרגו ו-520 אלף אוקראינים הפכו לפליטים ועברו למדינות שכנות. "התמונה קודרת, ויכולה להחמיר עוד יותר" נכתב בהודעת הארגון, "התקפות אווירות ולוחמה באזורים עירוניים פוגעת במתקנים אזרחיים קריטיים ומשבשת שירותים חיוניים כמו בריאות, חשמל, מים ותברואה, מה שמותיר את אזרחים ללא תשתיות הכרחיות לקיום היום יומי".

זלנסקי: "ננתח את תוצאות המו"מ ונחשוב איך להמשיך"

ראש ממשלת אוקראינה התייחס היום לדיונים שנפתחו היום עם הרוסים בבלארוס: "יכול להיות משא ומתן הוגן אם צד אחד לא יפגע בצד השני עם ארטילריה במהלך הדיונים. עד כה, לא הגענו לתוצאות שהיינו רוצים. רוסיה הצהירה על העמדה שלה, ואנחנו ענינו. קיבלנו כמה איתותים. כשהמשלחת תחזור לקייב, אנחנו ננתח את מה ששמענו ונחליט איך להמשיך בסבב שני של שיחות".

נשיא אוקראינה: "הפצצת רוסיה את חרקיב היא פשע מלחמה"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי האשים את רוסיה בפשעי מלחמה, בעקבות ההפצצה את העיר חרקיב היום. "את הרוע, חמוש בטילים, פצצות וארטילריה, יש לעצור מיד" אמר זלנסקי, "להרוס מבחינה כלכלית. להראות שהאנושות מסוגלת להגן על עצמה."

האיחוד האירופי הטיל סנקציות אישיות על הדובר של פוטין ועל מנכ"ל חברת הנפט הלאומית

האיחוד האירופי הוסיף לרשימת היחידים עליהם מוטלות סנקציות אישיות את דימטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואיגור סצ'ין, מנכ"ל חברת הנפט הלאומית רוסנפט. נכסיהם של השניים באירופה יוקפאו ויאסר עליהם להכנס למדינות האיחוד.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!