דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / פיצוץ גדול ליד תחנת הרכבת בקייב, אלפי תושבים עלולים להישאר בלי חשמל

לברוב הוסיף שאין אלטרנטיבה לסנקציות מלבד מלחמת עולם | 21 הרוגים ו-112 פצועים מההפגזות הרוסיות בחרקיב | ארצות הברית סגרה את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים

  • לברוב הוסיף שאין אלטרנטיבה לסנקציות מלבד מלחמת עולם | 21 הרוגים ו-112 פצועים מההפגזות הרוסיות בחרקיב | ארצות הברית סגרה את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים
אוריאל לוי
דוד טברסקי

משרד ההגנה הרוסי הודיע הבוקר (רביעי) שצבא רוסיה השתלט על העיר חרסון בדרום אוקראינה. מוקדם יותר עידכן משרד הפנים האוקראיני ש-21 בני אדם נהרגו ו-112 נפצעו מההפגזות הרוסיות בחרקיב ביממה האחרונה.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר שמלחמת עולם שלישית תהיה גרעינית והרסנית. לברוב הוסיף שאין אלטרנטיבה לסנקציות מלבד מלחמת העולם.

"אוקראינה תתנגד ותילחם חזק יותר מכל אחד אחר, אבל לא נסתדר לבד מול רוסיה", אמר אתמול (שלישי) בלילה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בריאיון לרשת CNN. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא את נאום ״מצב האומה״, והודיע שמדינתו תסגור את השמיים בפני מטוסים רוסיים.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

זלנסקי: "לא נסתדר לבד מול רוסיה"

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר הלילה (רביעי) בראיון ל- CNN, "אוקראינה תתנגד ותלחם חזק יותר מכל אחד אחר, אבל לא נסתדר לבד מול רוסיה". זלנסקי הוסיף, "זו הסיבה שאם מישהו רוצה לעזור לנו, הוא צריך לפעול במהירות".

לגבי המשך המשא ומתן עם רוסיה הבהיר: "חשוב להפסיק להפציץ אנשים ואז נוכל להמשיך הלאה ולשבת ליד שולחן המשא ומתן".

עשרות מפגינים נעצרו בסנט פטרסבורג בזמן שהפגינו נגד המלחמה באוקראינה

למעלה מ-90 מפגינים נעצרו אמש בעיר סנט פטרסבורג שבמערב רוסיה בזמן שהפגינו נגד המלחמה באוקראינה. כך דווח ה-BBC.

המפגינים נעצרו חצי שעה לאחר שהחל ההפגנה.

 

חברת אפל: עצרנו את מכירת המוצרים שלנו ברוסיה

חברת אפל הודיע שעצרה את מכירת כל המוצרים שלה ברוסיה כתגובה לפלישה לאוקראינה. מהחברה נמסר גם על הגבלת השימוש באפליקציות שלה במדינה.

מנכ"ל החברה, טים קוק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו עושים כל שביכולתנו למען הצוותים שלנו באוקראינה ונתמוך במאמצים ההומניטריים המקומיים. אני חושב על האנשים שנמצאים כרגע תחת מתקפה ומצטרף לקריאות לשלום".

ביידן: "המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש, הוא חשב שלא נגיב"

נשיא ארצות הברית התייחס הלילה למלחמה באירופה ואמר כי זוהי "מלחמה מתוכננת מראש, פוטין חשב שלא נגיב". ביידן הוסיף "דיקטטורים שאינם משלמים מחיר על התוקפנות שלהם, גורמים לכאוס".

ארצות הברית סגרה את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה באופן נרחב למלחמה באוקראינה בנאום מצב האומה שנשא בקונגרס. בתחילת נאומו הכריז ביידן על החרפת הסנקציות נגד רוסיה ונשיאה ולדימיר פוטין, והודיע שארצות הברית תסגור את המרחב האווירי שלה בפני כלי טייס רוסיים.

"המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש וללא פרובוקציה", אמר ביידן. "הוא דחה את המאמצים לדיפלומטיה. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו, והוא חשב שיוכל לפלג אותנו. פוטין טעה. היינו מוכנים".

עשרות ישראלים ויהודים חולצו מלבוב

עשרות ישראלים ויהודים ומשפחותיהם עברו אתמול (שלישי) בלילה באוטובוס של משרד החוץ מלבוב למעבר גבול אוקראינה-פולין קורצ'ובה-קרקובץ. בין המחולצים גם ילד שאותר בעיר והגיע בגפו.

אוקראינה: צנחנים רוסים נחתו בחרקיב ותקפו את בית החולים הצבאי

צנחנים רוסים נחתו בשעות הלילה בחרקיב וערכו קרבות קשים עם כוחות מקומיים, לפי הדיווח של שירותי הביטחון האוקראיניים. בדיווח הוסיפו שיעד התקיפה של כוח הצניחה היה בית החולים הצבאי בעיר.

ישראל חתמה על ההצעה לגינוי רוסיה באו"ם

ישראל חתמה על מכתבו של שגריר אוקראינה, סרגיי קיסליציה, לנשיא התורן של העצרת הכללית של האו"ם, שבו קרא לאשר הצעה לגנות את רוסיה ולהפסיק את המלחמה. על המכתב חתמו 94 מדינות.

משמעות החתימה היא שישראל תצביע בעד ההחלטה שתובא להצבעה בעצרת הכללית. ישראל נמנעה מלחתום על הצעה דומה שהוגשה למועצת הביטחון.

4 הרוגים בהפגזה על ז'יטומיר ממערב לקייב

ארבעה בני אדם, בהם ילד, נהרגו הלילה מפגיעת טיל שיוט רוסי במבני מגורים בעיר ז'יטומיר, לפי יועצו של שר הפנים האוקראיני. על פי ההערכות, הטיל כוון לבסיס אווירי בעיר, שנמצאת כ-120 ק"מ מערבית לבירה קייב. לדברי היועץ, הטיל שוגר משטח בלרוס.

רוסיה חוסמת את האתרים של שני כלי תקשורת גדולים

רוסיה חוסמת את האתרים של ערוץ "דוז'ד" (TvRain) ושל תחנת רדיו "אכו מוסקבה", שניים מכלי התקשורת החופשיים המשמעותיים האחרונים, אף שלא עברו על שום חוק רשמי. הגישה לאתרים אלה מחוץ לרוסיה עדיין פתוחה.

בלינקן על הפגזת באבי יאר: "אנחנו מזועזעים"

"אנחנו מזועזעים מההתקפה המחרידה ליד אתר ההנצחה, שבה נהרגו אנשים נוספים במקום שבו נטבחו אלפי יהודים בשואה", צייץ בטוויטר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

בהפגזה הרוסית על אתר ההנצחה אתמול נהרגו חמישה בני אדם.

סנקציות טכנולוגיות נוספות על רוסיה: גוגל חוסמת מחנות האפליקציות שלה סוכנויות ידיעות רוסיות

גוגל הודיעה שחסמה אפליקציות שמחוברות לסוכנויות הידיעות הרוסיות RT וספוטניק מחנות האפליקציות שלה. נוסף על כך, החליטה החברה להסיר רשתות שמקורבות לממשל הרוסי מתוכנות החדשות ששייכות לה.

חרקיב: 21 הרוגים ו-112 פצועים מההפגזות הרוסיות

לפחות 21 בני אדם נהרגו ו-112 נפצעו מההפגזות הרוסיות בחרקיב ביממה האחרונה, לפי עדכון של מושל מקומי בעיר. הרשויות דיווחו שהתקפות הטילים הרוסיות פגעו באזורי מגורים ובבניין הממשל האזורי במרכז העיר.

משרד ההגנה הרוסי: השתלטנו על העיר חרסון בדרום אוקראינה

זלנסקי על המתקפה בבאבי יאר: "אתם רוצחים את קורבנות השואה בפעם השנייה"

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, פרסם הבוקר (רביעי) סרטון בו התייחס לתקיפת הכוחות הרוסיים בקייב ולפגיעה באנדרטת באבי יאר בעיר.

"עבור כל מי שמכיר את ההיסטוריה העולמית, את ההיסטוריה שלנו, באבי יאר הוא מקום מיוחד באוקראינה", אמר. "מקום של זיכרון למאה אלף האנשים שהרגו הנאצים. מי צריך להפוך מקום כזה ליעד לטילים? אתם רוצחים את קורבנות השואה בפעם השנייה. הם לא יודעים דבר על הבירה שלנו, על ההיסטוריה שלנו. אבל יש להם פקודה: למחוק את ההיסטוריה ואת המדינה שלנו".

אוקראינה: כ-6,000 רוסים נהרגו מתחילת הפלישה

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר שכמעט 6,000 רוסים נהרגו בששת הימים הראשונים לפלישת הצבא הרוסי למדינה. "בקרמלין לא יצליחו להשתלט על אוקראינה באמצעות הפצצות ומתקפות אוויריות", אמר זלנסקי. באוקראינה מדווחים על הפגזות כבדות ומתמשכות בעיר מריופול שבדרום מזרח המדינה, המקשות על צוותי ההצלה לחלץ תושבים שנפגעו.

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני: "קורא לכולם לצאת לרחובות, פוטין הוא לא רוסיה"

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני קרא לערוך ברוסיה הפגנות מחאה נגד הפלישה לאוקראינה. "בואו לא נהפוך לאומה של אנשים שותקים מפוחדים, שמעמידים פנים שהם לא מבחינים במלחמה התוקפנית נגד אוקראינה שפרצה על ידי הצאר המשוגע שלנו", כתב נבלני, השוהה במאסר, בחשבון הטוויטר שלו.

"זה העשור השלישי של המאה ה-21, ואנחנו צופים בחדשות על אנשים שנשרפים בטנקים ובתים מופצצים. אנחנו צופים באיומים אמיתיים לפתוח במלחמה גרעינית. אני קורא לכולם לצאת לרחובות ולהילחם למען השלום. פוטין הוא לא רוסיה".

הקרמלין: אין לנו תביעות על גבולות של מדינות אחרות

שר החוץ הרוסי לברוב: מלחמת עולם שלישית תהיה גרעינית והרסנית

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר שמלחמת עולם שלישית תהיה גרעינית והרסנית. לברוב הוסיף שאין אלטרנטיבה לסנקציות מלבד מלחמת העולם. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית הבינלאומית RIA.

נשיא רוסיה פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב (צילום ארכיון: Sergei Karpukhin/Pool Photo via AP)
נשיא רוסיה פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב (צילום ארכיון: Sergei Karpukhin/Pool Photo via AP)

חיל האוויר האוקראיני: הפלנו שני מטוסים רוסים מעל קייב

חיל האוויר האוקראיני דיווח שמטוסי מיג-29 אוקראינים הצליחו להפיל שני מטוסים רוסים בקרב אווירי מעל קייב. עוד נמסר שטייס אוקראיני אחד נהרג בקרב.

סוכנות ידיעות רוסית: הסיבוב השני של השיחות בין אוקראינה לרוסיה ייערך היום

הסיבוב השני של השיחות בין אוקראינה לרוסיה, ייערך בהמשך היום. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

האיחוד האירופי: ננתק 7 בנקים רוסים ממערכת הסוויפט

זלנסקי: "אני פונה לכל היהודים בעולם, צעקו את צעקת הרג האוקראינים"

נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, פרסם הודעה בשפה העברית בעמוד הטלגרם שלו, בעקבות ההפגזה הרוסית בבאבי יאר. "לאדם הנורמטיבי שיודע היסטוריה, באבי יאר הינו מקום מיוחד בקייב, מקום של תפילות, מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אנשים אשר נרצחו בידי הנאצים. מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים?"

"אני פונה כעת, לכל יהודיי העולם", הוסיף זלנסקי. "אינכם רואים מה מתרחש כאן? חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא יישארו דוממים למראות הללו. מפני שהנאציזם נולד בדממה. צעקו נגד הרג אזרחים. צעקו את צעקת הרג האוקראינים".

דיפלומט אוקראיני: 2,000 אזרחים נהרגו מאז פרוץ המלחמה

דיווח: עיר הנמל האוקראינית חרסון מכותרת על ידי צבא רוסיה

דיווח בניו יורק טיימס: עיר הנמל האוקראינית חרסון מכותרת על ידי הרוסים.

בנט וזלנסקי שוחחו בטלפון; נשיא אוקראינה: ״דנו בתוקפנות הרוסית״

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח לפני שעה קלה עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בהמשך לשיחתם מסוף השבוע האחרון, בה סיכמו לשמור על קשר רציף. מיד לאחר השיחה צייץ נשיא אוקראינה בחשבון הטוויטר שלו כי השניים שוחחו על ״התוקפנות הרוסית״.

זלנסקי: מצפה לחדשות חיוביות בנוגע להצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח בטלפון עם נשיא המועצה האירופית, שארל מישל. לאחר השיחה אמר זלנסקי כי הוא ״מצפה לחדשות חיוביות בנוגע להצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי״.

לברוב: ״מטרתנו היא לפרז את אוקראינה, זכותם של האוקראינים לבחור את המנהיגים״

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום כי המטרה של רוסיה היא "פירוזה של אוקראינה". עוד הוסיף כי "זכותם של האוקראינים לבחור את המנהיגים שלהם".

העצרת הכללית של האו״ם גינתה את פלישת רוסיה לאוקראינה

העצרת הכללית של האו״ם בניו יורק גינתה ברוב של 141 מול 5 מתנגדים את הפלישה הרוסית לאוקראינה. 35 מדינות, בהן סין, הודו ודרום אפריקה נמנעו. ישראל הצביעה בעד ההחלטה.

הקרמלין: פוטין ובנט שוחחו בטלפון על ״עמדת רוסיה לסיום הסכסוך״

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחח הערב עם ראש הממשלה נפתלי בנט בטלפון, כך לפי הודעה שפרסם הקרמלין. במהלך השיחה עדכן פוטין על עמדת רוסיה למשא ומתן המתקיים עם אוקראינה לסיום הלחימה.

רקטה התפוצצה סמוך לתחנת הרכבת בקייב, אלפים עשויים להישאר ללא חשמל

משרד הפנים של אוקראינה דיווח על רקטה שהתפוצצה בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית בקייב, והתריע מפני שיבושים אפשריים באספקת החשמל בחלקים מעיר הבירה. 

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לישראלים השוהים בבלארוס

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לבלארוס. לפי ההודעה, על ישראלים ששוהים בבלארוס להימנע מלהגיע לגבולותיה הדרומיים, ולהתעדכן באפשרויות היציאה מן המדינה.

בלינקן: "ארה"ב פתוחה לדיפלומטיה, ספק אם הקרמלין מעוניין בכך"

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר הערב (רביעי) שארה"ב "שומרת את הדלת פתוחה להתקדמות דיפלומטית" עם רוסיה, אך הוא ספקן ביחס לעניין של הקרמלין בסיום לא-צבאי של פלישתו לאוקראינה – כך דווח הערב הניו יורק טיימס.

חברת האופנה H&M הקפיאה את כלל פעילותה ברוסיה

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!