דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / צבא רוסיה מתקרב לתחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה

כוחות רוסיים כבשו את עיר הנמל האסטרטגית חרסון בדרום אוקראינה, נמשכות הפגזות על קייב וערים נוספות | האו"ם: מעל מיליון פליטים יצאו מאוקראינה

כבאים אוקראינים מכבים אתר שהותקף מהאוויר על ידי הכוחות הרוסיים (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
כבאים אוקראינים מכבים אתר שהותקף מהאוויר על ידי הכוחות הרוסיים (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

גורמים רשמיים באוקראינה הודיעו שכוחות רוסיים כבשו את עיר הנמל האסטרטגית חרסון בדרום המדינה, העיר הגדולה הראשונה שנופלת לידי הרוסים מתחילת המלחמה. עיר נמל נוספת, מריופול, נמצאת תחת מצור ורוב אספקת החשמל וקווי הטלפון אליה נותקו. הלחימה בקייב ובערים נוספות נמשכת, ואזעקות נשמעו בקייב במהלך הלילה (רביעי).

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום שארצו מוכנה לשיחות שלום, אך תמקד את מאמציה כרגע בהשמדת תשתיות של צבא אוקראינה שלדברי הקרמלין מאיים על רוסיה. פגישת נציגי שתי המדינות למשא ומתן נקבעה להיום.

יותר ממיליון פליטים נמלטו מאוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית, על פי הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, פיליפו גרנדי. "בתוך שבעה ימים בלבד חזינו באקסודוס של מיליון פליטים מאוקראינה אל שכנותיה", כתב גרנדי בטוויטר, "עבור מיליונים רבים אחרים שעדיין בתוך אוקראינה זה הזמן לדומם את הנשק, כדי שיהיה אפשר לתת עזרה הומניטרית מצילת חיים".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

זלנסקי לאזרחים: "המשיכו במאבק נגד הפולשים הרוסים"

"המשיכו במאבק נגד הפולשים הרוסים", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאזרחים  בסרטון שפרסם בפייסבוק. "שברנו את תוכניות האויב בתוך שבוע. עצרנו אותם". לדבריו, חיילים רוסים שנלקחו בשבי "לא יודעים למה הם כאן. חיילי האויב בורחים בחזרה לרוסיה".

ביידן: גינוי רוסיה באו"ם מצביע על אחדות בינלאומית חסרת תקדים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שגינויה של רוסיה בעצרת הכללית של האו"ם "ממחיש את היקף הזעם העולמי על המתקפה הנוראה של רוסיה על שכנתה ומצביע על אחדות בינלאומית חסרת תקדים".

בית הדין הבינלאומי בהאג יחקור אם בוצעו באוקראינה פשעי מלחמה

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC), קארים חאן, אישר כי יפתח בחקירה של פשעי מלחמה אפשריים שבוצעו באוקראינה.

החקירה תיפתח בעקבות בקשה של 39 מהמדינות החברות בבית הדין לעשות זאת. חאן הודיע שהחקירה כוללת "האשמות בעבר ובהווה על פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות או רצח עם שבוצעו בכל חלק משטחה של אוקראינה על ידי כל אדם".

שמונה הרוגים, בהם שני ילדים, בהפצצת בניין באיזיום ליד חרקיב

שמונה בני אדם, בהם שני ילדים, נהרגו מהפצצה רוסית של בניין בעיר איזיום במחוז חרקיב.

נוסף על כך, בניין של בית הספר הצבאי של אוניברסיטת סומי הופגז על ידי הרוסים, לפי דיווח של מפקד מחוז סומי דמיטרו ז'יוויצקי.

האו"ם: לפחות 227 אזרחי אוקראינה נהרגו מתחילת הפלישה הרוסית, 525 נפצעו

המשרד לענייני זכויות אדם של האו"ם דיווח שלפחות 752 אזרחי אוקראינה נפגעו מתחילת הפלישה הרוסית. לפי הדיווח, לפחות 227 אזרחים נהרגו, מתוכם 15 ילדים. ולפחות 525 אזרחים נפצעו, מתוכם 28 ילדים. רוב הנפגעים היו מהפגזות מהאוויר. באו"ם מציינים ש"מספר הנפגעים בפועל גבוה בהרבה".

ארצות הברית: "רוסיה נלחמת בחופש התקשורת והאמת"

מחלקת המדינה של ארצות הברית מאשימה את רוסיה בפתיחת "מלחמה בהיקף מלא על חופש התקשורת והאמת", לאחר שחסמה ערוצי תקשורת עצמאיים מקומיים כדי "למנוע מהם לשמוע חדשות על הפלישה לאוקראינה".

בהצהרה שפירסמה מחלקת המדינה נכתב שממשלת רוסיה חוסמת רשתות חברתיות כמו טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם, שעליהם "מיליוני אזרחי רוסיה מסתמכים כדי לגשת למידע ודעות עצמאיות".

העיתונאי רון בן ישי סייר באתר ההנצחה באבי יאר והפריך את הדיווחים על נזק מהפגזה רוסית

משרד ההגנה הבריטי: "התקדמות איטית" של השיירה הצבאית הרוסית הסמוכה לקייב ב-3 הימים האחרונים

משרד ההגנה הבריטי דיווח על "התקדמות איטית" של השיירה הצבאית הרוסית שעושה את דרכה לקייב בשלושת הימים האחרונים, ושהיא נותרה 30 קילומטר ממרכז קייב. הטור התעכב עקב התנגדות אוקראינית ותקלות טכניות, הודיע המשרד בתדרוך המודיעין היומי הבוקר (חמישי).

רה"מ בנט: "באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המו"מ"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קרא הבוקר (חמישי) למנהיגי המעצמות לפעול לסיום העימות באוקראינה. "הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע", אמר בנט בכנס סייבר בינלאומי בתל אביב. בנט אמר את הדברים לאחר ששוחח בימים האחרונים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

"אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים – אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".

בנאומו אמר בנט: "יש מלחמה נוראית כרגע באוקראינה. מלחמה היא דבר נורא. השתתפתי בחמישה או שישה עימותים שונים – כחייל, כמפקד ובהמשך כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני – וזה דבר נורא. בישראל חווינו לא מעט מלחמות, ואני יכול לחלוק איתכם את התובנה המרכזית שלנו – מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים."

 

שר החוץ הרוסי: מוכנים לשיחות שלום, אך נמקד מאמץ בהשמדת התשתיות של צבא אוקראינה

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (חמישי) שמוסקבה מוכנה לשיחות שלום אך תמקד את מאמציה בהשמדת התשתיות של צבא אוקראינה, שלדברי הקרמלין מאיים על רוסיה.

לדברי לברוב, המשלחת הרוסית לשיחות הגישה את דרישותיה לנציגי אוקראינה מוקדם יותר השבוע, וממתינה לתגובת קייב בפגישה שנקבעה להיום. הוא אמר שרוסיה תתעקש על כללים שיבטיחו שאוקראינה לעולם לא תהווה איום על רוסיה. הוא אמר שהאוקראינים יוכלו לבחור את ממשלתם.

לברוב הביע צער על הפגיעה באזרחים במהלך הלחימה באוקראינה, שהחלה בשבוע שעבר, והתעקש שהצבא הרוסי משתמש אך ורק בכלי נשק מדויקים נגד מטרות צבאיות

הוא הכיר בשתיקה בכך שחלק מהתקיפות הרוסיות מהאוויר יכלו להרוג אזרחים, כשאמר "כל פעילות צבאית כרוכה בנפגעים, לא רק בקרב הצבא אלא גם בקרב אזרחים.

משרד החוץ לישראלים באוקראינה: העומסים במעברי הגבול ירדו, ממליצים להתקדם לעברם

משרד החוץ פרסם הבוקר עדכון לישראלים ובני משפחותיהם הנמצאים באוקראינה:

"לידיעתכם, עומסי התנועה המובילים למעברים המאוישים על ידי נציגי משרד החוץ בינוניים עד קלים ביחס לימים הקודמים. אנו קוראים לישראלים שעוד שוהים במדינה לשקול להתקדם לעבר מעבר הגבול הקרוב למקום הימצאותכם, בהתחשב בנתונים הרלוונטים ותוך שמירה על ביטחונכם האישי.

להלן מידע אודות עומסים בגבולות השונים, נכון ל- 3/3 בשעה 11:00:
‏1. Krakovetse (פולין) ללא עומס תנועה, התנועה זורמת.
‏2. Medyka (פולין) עומס תנועה בינוני אורך פקק כ-9 קמ לסירוגין.
‏3. Vysne-nemecke (סלובקיה) עומס תנועה בינוני אורך פקק כ-8.5 קמ לסירוגין.
‏4. Zahony (הונגריה) עומס תנועה קל אורך פקק כ-4 קמ לסירוגין.
‏5. Siret (צפון רומניה) עומס תנועה בינוני אורך פקק כ-5 קמ לסירוגין.
‏6. Mogilev (צפון מולדובה) עומס תנועה בינוני אורך פקק כ-9.5 קמ לסירוגין.
‏7. Planca (דרום- מזרח מולדובה) עומס תנועה כבד אורך פקק כ-12 קמ.
‏8. Orlivka (דרום-מזרח רומניה) תנועה זורמת ללא עומס תנועה.

ישנן חסימות בכבישים : m-06 m-07,m-02,P-02,p-69,p-30
ובכביש m-19 : גשר 2607-T
חסימות אלו משפיעות בצירים הבאים:
מקייב למעבר גבול Karakovets
מקייב למעבר גבול mogilev
מקייב למעבר גבול zahony
נציגי משרד החוץ נמצאים במעברי הגבול האמורים במטרה לסייע לישראלים במעבר אל מחוץ לאוקראינה"

גיאורגיה הגישה בקשת הצטרפות לאיחוד האירופי

ראש ממשלת גיאורגיה, אירקי גריבשווילי, חתם היום (חמישי) על בקשת הצטרפות לאיחוד האירופי, לאחר בקשתה של אוקראינה להצטרפות לאיחוד.

מצור רוסי על עיר הנמל מריופול שבדרום מזרח אוקראינה

כוחות רוסים מטילים מצור על עיר הנמל מריופול שברום מזרח אוקראינה. באזור יש לחימה קשה. החשמל וקווי הטלפון לעיר נותקו, מצב שמוביל למחסור במזון ובמים בעיר.

עיר נמל אחרת, חרסון, כבר נכבשה על ידי הצבא הרוסי. כיבוש ערי נמל נוספות יאפשר לרוסיה לחסום את הגישה של אוקראינה לים השחור.

אוקראינה: 22 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית רוסית בצ'רניהיב

לפחות 22 בני אדם נהרגו בעקבות תקיפות אוויריות של רוסיה באזור צ'רניהיב בשבצפון אוקראינה, כך מסרו הערב שירותי החירום האוקראינים.

משרד הפנים האוקראיני: צבא רוסיה מנסה להשתלט על תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז׳יה

משרד הפנים האוקראיני מסר שהכוחות הרוסיים נערכים להשתלטות על תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז׳יה בדרום מזרח המדינה.

גופתו של הישראלי שנהרג באוקראינה, רומן ברודסקי, תועבר מחר לישראל

משרד החוץ הודיע הערב כי גופתו של הישראלי שנהרג באוקראינה, רומן ברודסקי, תועבר היום בשעות הערב מאוקראינה למולדובה, ומשם לרומניה. מחר בשעות הבוקר צפוי ארונו של רומן לצאת בטיסה מרומניה לישראל.

אחרי אוקראינה וגאורגיה: גם מולדובה תבקש להצטרף לאיחוד האירופי

נשיאת מולדובה, מיה סנדו, חתמה על בקשה רשמית לצרף את ארצה לאיחוד האירופי: "האזרחים מוכנים לעבוד קשה בשביל עתיד יציב ומשגשג באיחוד האירופי ובמשפחת המדינות האירופיות". הבקשה מגיעה אחרי בקשות דומות שהוגשו ע״י אוקראינה וגיאורגיה.

גורם אוקראיני: רוסיה הסכימה לייצר ״מסדרונות הומניטריים״ בשטח למעבר אזרחים

גורם אוקראיני המשתתף במו"מ, אמר שרוסיה הסכימה ליצירת "מסדרונות בטוחים" למעבר אזרחים אוקראינים וציוד הומניטארי.

נמשכות ההפצצות על תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה בזפורז'יה

במשרד הפנים האוקראיני מאשרים את הדיווחים על הפגזות בעיירה אנרגודאר, ומציינים כי הן מתרחשות בקרבת תחנת הכוח הגרעינית זפורז'יה – הגדולה ביותר באירופה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!