דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / רוסיה חסמה לאזרחיה את הגישה לפייסבוק, טוויטר ויוטיוב

צבא רוסיה נכנס לעיר מיקולאייב שליד אודסה | רוסיה השתלטה על תחנת הכוח הגדולה באירופה זפוריז'יה, נשיא אוקראינה זלנסקי האשים: "רוסיה מבצעת טרור גרעיני" | פוטין: "מציע לשכנותינו לא להסלים את המצב על ידי הטלת סנקציות"

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין (צילום: Alexei Nikolsky/Russian Presidential Press and Information Office/TASS)
נשיא רוסיה ולדמיר פוטין (צילום: Alexei Nikolsky/Russian Presidential Press and Information Office/TASS)
אוריאל לוי
דוד טברסקי

רוסיה השתלטה על תחנת הכוח הגדולה באירופה זפוריז'יה, כך דווח הבוקר (שישי) באוקראינה. במהלך קרבות קשים שהתנהלו באיזור הלילה, פרצה שריפה בתחנה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה ב"טרור גרעיני", בסרטון שפרסם אמר: "אם יהיה פיצוץ, זה הסוף של כולם. זה הסוף של אירופה". רוסיה חסמה לאזרחיה את הגישה לרשתות הפייסבוק, הטוויטר והיוטיוב.

כוחות רוסיים נכנסו לעיר מיקולאייב שליד אודסה. ארונו של רומן ברודסקי, הישראלי שנהרג באוקראינה, נחת בישראל. הוא יובא למנוחות בערד ביום ראשון.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של רוסיה לרמה של CCC-

בעקבות הפלישה לאוקראינה והסנקציות מהעולם חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של רוסיה לרמה של CCC- שמשמעותו היא שהמדינה "פגיעה ותלויה בסביבה כלכלית אוהדת באופן מוגבר".

אוקראינה: כוח צבא רוסי בדרך לתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה

ראש עיריית אנרגודאר שבאוקראינה אמר אמש שכוח צבא רוסי נע לעבר תחנת הכוח הגרעינית הסמוכה זפוריז'יה.

ארונו של רומן ברודסקי ינחת בשעות הבוקר בישראל

משרד החוץ הודיע כי ארונו של רומן ברודסקי, הישראלי שנהרג באוקראינה, צפוי לנחות בישראל בשעות הבוקר של שישי.

הארון צפוי לצאת בטיסה בשעות הבוקר מרומניה לישראל.

זלנסקי בעקבות השריפה בתחת הכוח זפוריז'יה: "אם יהיה פיצוץ זה יהיה הסוף של כולנו, הסוף של אירופה"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה בשריפה שפרצה בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה בעקבות מתקפה רוסית: "מבצעת טרור גרעיני". זלנסקי הוסיף שרוסיה רוצה לחזור על אסון צ'רנוביל, "אבל בעוצמה הגדולה פי שישה". לדבריו, "אם יהיה פיצוץ זה יהיה הסוף של כולנו, הסוף של אירופה".

ג'ונסון: אבקש לכנס ישיבת חירום במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות תקיפת תחנת הכוח

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר שיבקש לכנס ישיבת חירום במועצת הביטחון של האו"ם בשל התקיפה הרוסית בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה. ג'ונסון דרש מרוסיה לחדול מהתקופתיה לעבר תחנת הכוח ולאפשר לכוחות החירום להיכנס לתחנה.

Airbnb משעה את פעילותה ברוסיה ובלארוס

בריאן צ'סקי, מנכ"ל Airbnb, כתב בטוויטר שענקית שיתוף הדירות משעה את כל פעילותה ברוסיה ובלארוס.

שירותי החירום באוקראינה: כובתה השריפה בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה

לפי שירותי החירום במדינה, לא אותרו נפגעים. ראש העיר אנרגודר הסמוכה לתחנה אמר שחילופי האש בתחנה נפסקו.

שני אזרחים רוסים טסו לקנדה ונעצרו בשדה התעופה

אזרחים רוסים שטסו לקנדה הורדו מהמטוס ומוחזקים על ידי שירותי הגבולות של קנדה. קנדה הודיעה ביום ראשון שתאסור על מטוסים רוסיים להיכנס למרחב האווירי של קנדי ​​בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה. שר התחבורה הקנדי, עומר אלגברה, כתב בטוויטר: "נמשיך להטיל אחריות על רוסיה על פלישתה לאוקראינה".

אוקראינה: "תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה נכבשה על ידי רוסיה"

הרשויות באוקראינה דיווחו שתחנת הכוח זפוריז'יה נכבשה על ידי צבא רוסיה. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה שהשריפה שפרצה הלילה בתחנת הכוח "לא פגעה בציוד חיוני" ולא דווח על שינוי ברמת הקרינה במפעל.

רשות האוכלוסין: 571 אזרחי אוקראינה הגיעו לישראל ביממה האחרונה

ביממה האחרונה נכנסו לישראל 571 אזרחי אוקראינה, עוד שבעה נוספים סורבו, כך עולה מנתוני רשות האוכלוסין שפורסמו היום. בשלושת הימים האחרונים נכנסו לישראל 1,155 אוקראינים וסורבו כניסה 29. מה-24 בפברואר, אז פרצה המלחמה ועד היום, הגיעו 1,408 נוסעים מתוכם סורבו 79.

דיווח ב"טיימס" הבריטי: נשיא אוקראינה זלנסקי שרד לפחות שלושה ניסיונות התנקשות

נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, שרד לפחות שלושה ניסיונות התנקשות מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה – מאחוריהם עמדו כוחות צ'צ'נים ושכירי חרב מ"כוח וגנר". כך דווח הבוקר (שישי) בטיימס הבריטי.

יו"ר סבא"א: לא דלף חומר רדיואקטיבי מהפגיעה בתחנת הכוח זפוריז'יה

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, אמר במסיבת עיתונאים שלא נגרם נזק לכורים שבתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה ולא שוחררה קרינה. מוקדם יותר דיווחה הסוכנות כי אין סימן לשינוי ברמות הקרינה במתקן.

זלנסקי: 9,200 חיילים רוסים נהרגו מתחילת המלחמה באוקראינה

נשיא אוקראינה אמר בנאום טלוויזיוני: "רוסיה פוגעת בכוונה בכוונה בתשתיות אזרחיות ואזורי מגורים. רק איסור טיסה גורף יבטיח שרוסיה לא תפציץ תשתיות גרעיניות".

דיווח באוקראינה: כוחות רוסיים נכנסו לראשונה לעיר הנמל מיקולאייב

הרשויות המקומיות באוקראינה אמרו שכוחות רוסיים נכנסו לראשונה לעיר הנמל מיקולאייב שבדרום המדינה. המושל המקומי, ויטלי קים, אמר שמתנהלת לחימה בכמה אזורים בעיר וקרא לתושבים: "בואו לא ניכנס לחרדה".

איילת שקד: ישראל קלטה 1,555 אזרחים אוקראינים מפרוץ המלחמה

שרת הפנים, איילת שקד: "מאז פרוץ המלחמה, מדינת ישראל קלטה 1,555 אזרחים אוקראינים. מתוכם כ-150 זכאי חוק השבות, שיחלו הליך התאזרחות. ישראל נערכת לקליטה ומתן אזרחות באופן מיידי למעל 100,000 זכאי חוק השבות, שנמלטים מהמלחמה. מטבע הדברים, ישראל מתמקדת בקליטת פליטים יהודים וזכאי חוק השבות אולם מגלה גמישות ונכונות לסייע לאזרחי אוקראינה בכלל".

פוטין: מציע לשכנותינו לא להסלים את המצב על ידי הטלת סנקציות נוספות

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אמר היום (שישי) בישיבת ממשלה משודרת: "אין לנו כוונות רעות כלפי שכנינו. הייתי ממליץ להם גם לא להסלים את המצב, לא להטיל הגבלות כלשהן". פוטין הוסיף: "רוסיה לא רואה כל צורך להחמיר את היחסים עם מדינות אחרות. כל הפעולות שלנו הן תמיד אך ורק תגובה לפעולות לא ידידותיות נגד הפדרציה הרוסית".

ארונו של רומן ברודסקי, הישראלי שנהרג באוקראינה, נחת בישראל

ארונו של רומן ברודסקי, הישראלי שנהרג באוקראינה, נחת בישראל. הוא יובא למנוחות בערד ביום ראשון.

שרת החוץ הגרמנית: ״פוטין מגביר את התקיפות על אוכלוסיה אזרחית״

שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה בארבוק האשימה את רוסיה ואמרה שהכוחות הרוסיים מכוונים יותר ויותר לאוכלוסייה האזרחית באוקראינה. בארבוק אמרה לאחר פגישה עם מקביליה בתפקיד מהאיחוד האירופי כי ״ברור לראות שמלחמת התוקפנות הזו של (נשיא רוסיה ולדימיר) פוטין מכוונת לאוכלוסייה האזרחית בקפדנות האכזרית ביותר״.

״מבועת מהפלישה״: נשיא הוועד הפראלימפי העולמי גינה את רוסיה בטקס הפתיחה בבייג׳ינג

נשיא הוועד הפראלימפי הבינלאומי, אנדרו פרסונס, גינה את פלישת רוסיה לאוקראינה במהלך נאומו בטקס הפתיחה של המשחקים בייג'ינג. פרסונס אמר כי הוא "מבועת מהפלישה, ושולח מסר של שלום".

מייקרוסופט הודיעה שתפסיק למכור את מוצריה ושירותיה ברוסיה

חברת מייקרוסופט העולמית הודיעה על עצירת מכירות חדשות של מוצריה ושירותיה לרוסיה עד להודעה חדשה, זאת בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. בראד סמית', נשיא מיקרוסופט, הודיע על המהלך והוסיף כי "אנחנו ממשיכים לעבוד באופן יזום כדי לעזור לפקידי אבטחת סייבר באוקראינה להתגונן מפני התקפות רוסיות״.

הרשויות בקייב: שבעה הרוגים בהפצצה על שכונת מגורים, בין ההרוגים ישנם שני ילדים

 

BBC משעה את פעילותה ברוסיה לאחר חקיקת חוק הצנזורה

ה-BBC אמר שהוא משעה את פעילותו ברוסיה לאחר שהפרלמנט במדינה העביר חוק צנזורה המעניש כל מי שנחשב כ"מכפיש" הצבא הרוסי ב-15 שנות מאסר.

שגרירת ארה"ב לאו"ם: רוסיה מתקרבת לתחנת כוח גרעינית נוספת באוקראינה

לינדה תומאס־גרינפילד, שגרירת ארה"ב לאו"ם, הזהירה שהצבא הרוסי מקרב כוחות אל עבר תחנת כוח גרעינית נוספת באוקראינה. זאת אחרי שמוקדם יותר השתלטו כוחות רוסיים על תחנת הכוח זפוריז'יה בדרום המדינה, הגדולה מסוגה באירופה. בדיון במועצת הביטחון של האו"ם אמרה תומאס־גרינפילד שהכוחות הרוסיים נמצאים במרחק של כ-30 ק"מ מתחנת הכוח הגרעינית השנייה בגודלה באוקראינה ומוסיפים להתקרב אליה.

ממשלת רוסיה חסמה את הגישה לפייסבוק

ממשלת רוסיה חסמה את הגישה לפייסבוק בתוך המדינה, בטענה שהרשת עסקה ב"אפליה נגד התקשורת הרוסית".

דיווח באוקראינה: ייתכן שכ-100 אנשים לכודים בהריסות בניינים שהופגזו

רשויות החירום באוקראינה דיווחו שכ-100 אנשים עדיין לכודים בהריסות הבניינים שהופגזו בבורודיאנקה, כ-60 ק"מ צפונית-מערבית לקייב.

נשיא פייסבוק על חסימת הרשת החברתית ברוסיה: "מיליוני אנשים יושתקו"

נשיא פייסבוק, ניק קלג, בתגובה לחסימת הרשת החברתית ברוסיה: "בקרוב מיליוני רוסים מהשורה ימצאו את עצמם מנותקים ממידע אמין, ישללו מהם הדרכים שבאמצעותן הם מתקשרים באופן יומיומי עם בני משפחה וחברים והם יושתקו". לדבריו, בחברה ימשיכו לעשות את כל המאמצים "על מנת להחזיר את השירותים כדי שיהיו זמינים לאנשים על מנת להתבטא ולהתארגן לפעולה באופן בטוח ומוגן".

רוסיה חסמה גם את טוויטר ויוטיוב לשימוש במדינה

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שרוסיה חסמה גם את טוויטר ויוטיוב לאזרחיה, אחרי שקודם לכן חסמה את פייסבוק.

דיווחים בעיר מריופול המופגזת: החשמל וקווי הטלפון נותקו

עיר הנמל מריופול שבדרום אוקראינה נמצאת תחת מצור במשך ימים, וההפגזות ברחבי העיר הותירו שכונות מגורים בוערות והרוסות. תושבים סיפרו כי אספקת החשמל וקווי הטלפון נותקו. ראש משטרת הסיור האזורית של מחוז דונצק, מיכאיל ורשינין, אמר ל"ניו יורק טיימס" שברגע שאספקת החשמל תחודש ותושבי העיר יוכלו להתחבר לרשתות החברתיות, הוא צופה ש"צילומים איומים" יציפו את האינטרנט. המצב כעל "סף אסון הומניטרי", אמר.

 

זלנסקי: "אם אנחנו ניפול, גם אירופה תיפול. כולם היום אוקראינים"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם סרטון בערוץ הטלגרם שלו: "היום כולנו עומדים יחד נגד הרוע". זלנסקי הקדיש דקת דומיה למען ההרוגים במדינה וקרא לאזרחי אירופה לצאת לרחובות ולהביע תמיכה באוקראינה. לדבריו, "אם אנחנו ניפול, גם אירופה תיפול. כולם היום אוקראינים".

רשת CNN: נפסיק את שידורינו ברוסיה

רשת CNN האמריקנית הודיעה כי תפסיק את שידוריה ברוסיה. גם רשת CBC הקנדית הודיעה כי תפסיק זמנית את עבודת צוותיה על אדמת רוסיה. מוקדם יותר הודיעה רשת השידור הבריטית הממלכתית BBC הודיעה כי תפסיק גם היא זמנית את עבודתם של כל העיתונאים וצוותי הרשת ברוסיה. הודעת הרשתות מגיעה לאחר שחוקק ברוסיה חוק שעלול לכלוא "כל מי שמפיץ דיסאינפורמציה בכוונה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!