דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / בנט נפגש עם פוטין ושוחח מייד עם זלנסקי

ראש הממשלה המשיך לברלין, שם יפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ | האו"ם: יותר מ-1.4 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה

  • ראש הממשלה המשיך לברלין, שם יפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ | האו"ם: יותר מ-1.4 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה
דוד טברסקי
אוריאל לוי

ראש הממשלה, נפתלי בנט קיים הערב (שבת) פגישה בת כשלוש שעות בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפי הודעת לשכתו, ראש הממשלה שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אחרי שהסתיימה פגישתו בקרמלין. בנט המשיך לברלין, שם ייפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ.

בפגישה בקרמלין השתתפו גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמסייע בתרגום. את ראש הממשלה מלווים בביקור ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי.

אחרי הפגישה אמר גורם מדיני שראש הממשלה בנט פועל בתיאום עם ארה"ב, גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה.  לדברי הגורם, השניים שוחחו גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהעימות באוקראינה.

מוקדם יותר, עם פרסום הפגישה, אמר יועצו של הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי שאוקראינה לא עודכנה על כך.

בשיחה עם עיתונאים אחר הצהריים אמר זלנסקי שכוחות צבא אוקראינה עדיין שולטים בערים המרכזיות במרכז ובדרום מזרח המדינה. לדבריו, הרוסים מנסים לכתר את הערים חארקיב, מיקולאייב, צ'רנייב וסומי. זלנסקי: "אנחנו מנחילים הפסדים שהכובשים לא יכלו לתאר לעצמם בחלומות הכי גרועים".

לטענתו, 10,000 חיילים רוסיים מתו בעשרת ימי המחלחמה, טענה שלא ניתן לוודא באופן עצמאי. צבא רוסיה לא מדווח באופן עקבי על מספר האבדות. ביום רביעי האחרון דיווחה רוסיה, באופן חד פעמי, על 500 חיילים שנהרגו.

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום הודיע שככל הנראה, פינוי האזרחים מהעיר מריופול ווולנווחה שבמזרח אוקראינה לא יחודש היום (שבת). הבוקר הודיעה רוסיה על הפסקת אש זמנית בשתי הערים, כדי לאפשר פינוי אזרחים. עם זאת, באוקראינה טענו שרוסיה לא מקיימת את הבטחתה והמשיכה להפגיז את מריופול ואת נתיב הפינוי המוסכם. משרד ההגנה הרוסי טען מנגד ש"לאומנים אוקראינים" מנעו את הפינוי.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

בנט שוחח עם זלנסקי אחרי פגישתו בקרמלין

פגישת בנט ופוטין הסתיימה אחרי כשלוש שעות

לפי גורם מדיני המעורה בדברים, ראש הממשלה בנט פועל בתיאום עם ארה"ב, גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה.  לדברי הגורם, השניים שוחחו גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהעימות באוקראינה.

עוד אמר הגורם בפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בווינה, וראש הממשלה הביע את ההתנגדות של ישראל לחזרה להסכם הגרעין.

דיווח באוקראינה: רוסיה השתלטה על בית חולים פסיכיאטרי 60 ק"מ מקייב

כלי התקשורת באוקראינה מדווחים שצבא רוסיה השתלט בית חולים פסיכיאטרי כ-60 קילומטרים צפון מערבית לקייב. לפי הדיווחים, במקום כ-670 מטופלים

מושל אזור קייב אישר את הידיעה לאחד מאתרי החדשות המקומיים ואמר: "אנחנו לא יודעים איך לפנות את האנשים האלה, איך לעזור להם.  המים והתרופות שלהם הולכים ואוזלים".

זלנסקי: אוקראינה עדיין שולטת במרכז ובדרום מזרח המדינה

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי אמר שכוחות צבא אוקראינה עדיין שולטים בערים במרכז ובדרום מזרח המדינה. לדבריו, הרוסים מנסים לכתר את הערים חארקיב, מיקולאייב, צ'רנייב וסומי. זלנסקי: "אנחנו מנחילים הפסדים שהכובשים לא יכלו לתאר לעצמם בחלומות הכי גרועים".

לטענתו, 10,000 חיילים רוסיים מתו בעשרת ימי המחלחמה, טענה שלא ניתן לוודא באופן עצמאי. צבא רוסיה לא מדווח באופן עקבי על מספר האבדות. ביום רביעי האחרון דיווחה רוסיה, באופן חד פעמי, על 500 חיילים שנהרגו.

"זה נורא", אמר זלנסקי. "בחורים בני 18, 20…חיילים שאםילו לא הסבירו להם על מה יוצאים להילחם".

הצלב האדום: פינוי האזרחים מהעיר מריופול ומהעיר וולנווחה לא יחודש היום

פוטין: אין כרגע סיבה להכריז על משטר צבאי ברוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שבת) שאין כרגע נסיבות שמצדיקות הטלת שלטון צבאי על רוסיה. הדברים באו אחרי מספר ימים בהן נפוצו שמועות שהכרזה בנושא מתקרבת במהירות.

"משטר צבאי מוכרז במדינה…במקרה של תקיפה חיצונית, כולל באזורי מלחמה ספציפיים", אמר. "אבל אנחהו לא בסיטואציה כזאת, ואני מקווה שלא נגיע אליה".

האו"ם: 351 אזרחים נהרגו, ו-707 נפצעו מאז תחילת הפלישה

משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות האדם הודיע היום (שבת) שהצליח לוודא שמניין האזרחים שנהרגו עד כה במלחמה באוקראינה עומד על 351. לפי ההודעה, 707 אזרחים נפצעו מאז ה-24 בפברואר.

משרד ההגנה הרוסי: "לאומנים אוקראינים" מנעו פינוי אזרחים ממריופול

משרד ההגנה הרוסי טוען ש"לאומנים אוקראינים" מנעו את פינוי האזרחים מהערים בהן הוכרזה הבוקר (שבת) הפסקת אש זמנית, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית רי"א.

לפי משרד ההגנה, אש נפתחה לעבר כוחות צבא רוסיה אחרי שהם הקימו את המסדרונות ההומניטריים שיאפשרו פינוי מהערים.

הקרמלין מאשים את המערב ב'גזל כלכלי'

על רקע הודעות של חברות ענק מערביות על ניתוק קשריהן עם רוסיה, דובר הקרמלין דניס פסקוב האשים היום (שבת) את המערב ב"גזל כלכלי". פסקוב הזהיר שמוסקבה תגיב לפעולות אלה.

הוא לא הוסיף פרטים על התגובה הצפויה, אבל אמר שהיא צעמוד בקנה אחד עם האינטרסים הרוסיים.

זארה תסגור את 502 החנויות שלה ברוסיה

קבוצת אינדיטקס הודיעה שתסגור את כל 502 חנויות רשת האופנה זארה שבבעלותה  ברוסיה, החל ממחר (ראשון)

תאגיד הענק יסגור את כל החנויות של שמונה המותגים שלו במדינה: זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי, ברשקה, סטראדיווריוס, אוישו, זארה הום ואוטרק.

ארגון ההגירה הבינלאומי: מספר הפליטים האוקראינים הגיע ל-1.45 מיליון

הודעת סוכנות האו"ם מתבססת על נתונים שהעבירו הממשלות במדינות אליהן הגיעו הפליטים. לפי ההודעה, 787.3 אלף הגיעו לפולין, כ-228.7 אלף נמלטו למולדובה, 144.7  אלף להונגריה, 132.6 אלף לרומניה ו-100.5 אלך לסלובקיה.

ארגון ההגירה הבינלאומי הודיע עוד שאזרחי 138 מדינות חצו את הגבול מאוקראינה למדינות שכנות.

עיריית מריופול הודיעה על דחיית מבצע הפינוי בגלל הפצצות רוסיות

לפי הודעת העירייה, על התושבים לחפש מקומות מקלט ולחכות לפרטים נוספים.

אוקראינה: רוסיה לא שומרת על הפסקת האש שהובטחה במריופול

מועצת העיר מריופול טוענת שרוסיה לא שומרת על הפסקת האש בנתיב שהובטח  לפינוי בטוח של אזרחים במסגרת הפסקת האש הזמנית. סגן ראש עיריית מריופול סרחיי אורלוב אמר ל-BBC שצבא רוסיה ממשיך להפגיז את העיר עצמה, למרות ההבטחה לשמור על שקט.

"הרוסים ממשיכים להפציץ אותנו ולהשתמש בארטילריה. זה מטורף", אמר אורלוב. "אין שום הפסקת אש במריופול ואים הפסקת אש לאורח נתיב הפינוי. התושבים שלנו ערוכים להימלט, אבל הם לא יכולים להימלט תחת אש".

ארה"ב וגרמניה יתגברו את הכוחות הצבאיים שלהן בליטא

משרד ההגנה של ליטא הודיע שארה"ב וגרמניה יתגברו את הכוחות הצבאיים שלהן בשטחה. לפי ההודעה, הצבא האמריקאי ישלח גדוד בליווי טנקים וצבא גרמניה יפרוס מערכות הגנה אוויריות בליטא.

סגן ראש עיריית מריאופול: "עד 9,00 מהתושבים יצליחו להתפנות במהלך הפסקת האש"

סגן ראש עיריית מריאופול סרחיי אורלוב אמר ל-BBC שלהערכתו עד 9,000 מתושבי העיר יכולו לצאת ממנה במהלך הפסקת האש הזמנית עליה הכריזה רוסיה. הכרזת האש אמורה להסתיים בשעה 16:00 (שעון ישראל).

"מיד עם תחילת הפסקת האש התחלנו במאמצים לפנות תושבים מהעיר", אמר. "ארגנו 50 אוטובוסים, ואנחנו מעריכים שבין 5,000 ל-6,000 בני אדם יוכלו להתפנות בהם לזאפוריז'יה".

אורלוב הוסיף שתושבים יוכלו להתפנות גם ברכבים הפרטיים שלהם. "סך הכל אנחנו מאמינים שבין 7,000 ל-9,000 בני אדם יוכלו לצאת מהעיר", אמר. "אם הפסקת האש תימשך כמתוכנן".

לדברי אורלוב, "אנחנו לא בטוחים שהפסקת האש מהצד הרוסי תמשיך גם מחר, אנחנו עובדים על זה מולם עכשיו".

"אתם חייבים להבין שהעיר פועלת בלי תשתיות כבר ארבעה ימים", הוסיף. "אז קשה לנו מאוד להעביר מידע לציבור על המצב".

שר ההגנה של אוקראינה: יותר מ-66 אלף אוקראינים חזרו למדינה כדי להילחם

שר ההגנה של אוקראינה אולקסי רזניקוב כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו ש-66,224 אזרחים אוקראינים חזרו למדינה כדי להשתתף בלחימה נגד רוסיה. לפי רזניקוב, מדובר בתוספת של 12 חטיבות לוחמות לצבא אוקראינה.

 

 

 

בחל פינוי אזרחים מהעיר מריאופול במזרח אוקראינה

פינוי אזרחים מהעיר מריאופול במזרח אוקראינה החל בשעה 11:00, כך לפי לוח הזמנים שפרסמה הבוקר העירייה. אוטובוסים הועמדו לרשות תושבי העיר בשלושה מוקדים, כדי לאפשר פינוי בטוח.

העירייה הודיעה לתושבים כי באפשרותם להשתמש גם ברבים הפרטיים שלהן לנסיעה בטוחה בנתיב מוגדר מראש צפון מערבית לעיר זאפוריז'יה. הפינוי יתאפשר במהלך הפסקת האש הזמנית, שתימשך עד השעה 16:00 (שעון ישראל).

צבא רוסיה כיתר בימים האחרונים את מריאופול. לטענת העירייה העיר נותקה מחשמל ומים.

אוקראינה אישרה: הפסקת אש זמנית בערים מריופול וולנווואחה

פייפאל הודיעה על הפסקת שירותיה ברוסיה

בהודעת חברת העברת התשלומים המקוונים נכתב שהיא "עומדת לצד הקהילה הבינלאומית ומגנה את המתקפה האלימה של רוסיה על אוקראינה".

דיווח: רוסיה תפתח 'מסדרונות הומניטריים' לערים מריופול וולנווואחה

רוסיה תפתח הבוקר (שבת) 'מסדרונות הומניטריים' לערים מריופול וולנווואחה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, לפי ההודעה, בשעה 10:00 שעון מוסקבה (9:00 שעון ישראל), תיפסק המתקפה על ערים אלה והתושבים יוכלו לברוח מהאזור.

סינגפור הודיעה שתטיל סנקציות על רוסיה

סינגפור הודיעה שתטיל סנקציות על רוסיה, שיכללו בין היתר פיקוח על ייצוא מוצרים "שיכולים לשמש ישירות כנשק שיכול להכניע את האוקראינים".

לפי הודעת משרד החוץ של המדינה, הסנקציות יכללו גם פיקוח על פריטים "שיכולים לתרום לפעולות סייבר התקפיות".

 

האו"ם: 1.2 מיליון בני נמלטו מאוקראינה

נציב האו"ם לפליטים העריך ש-1.2 מיליון בני נמלטו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה. יותר מחצי מהם עברו לפולין.

"אזרחים רבים נוספים נמצאים בתנועה, בתוך המדינה ומחוצה לה" הוסיף הנציב. "אפ זקוקים להגנה ותמיכה. אם המצב ימשיך, ההערכה היא ש-4 מילין בני אדם ימלטו מאוקראינה".

אוכלוסיית אוקראינה מונה 44 מיליון בני אדם.

סמסונג עצרה זמנית את משלוח מוצריה לרוסיה

חברת הטכנולוגיה הדרום קוריאנית הודיעה על עצירה המשלוחים באופן זמני בעקבות "ההתפתחויות הגיאופוליטיות האחרונות". סמסונג מצטרפת למיקרוסופט ואפל, שהגבילו גם הן את מכירת מוצריהן לרוסיה מאז הפלישה לאוקראינה.

רשת CNN: נפסיק את שידורינו ברוסיה

רשת CNN האמריקנית הודיעה כי תפסיק את שידוריה ברוסיה. גם רשת CBC הקנדית הודיעה כי תפסיק זמנית את עבודת צוותיה על אדמת רוסיה. מוקדם יותר הודיעה רשת השידור הבריטית הממלכתית BBC הודיעה כי תפסיק גם היא זמנית את עבודתם של כל העיתונאים וצוותי הרשת ברוסיה. הודעת הרשתות מגיעה לאחר שחוקק ברוסיה חוק שעלול לכלוא "כל מי שמפיץ דיסאינפורמציה בכוונה".

 

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!