דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / תחנת הכוח הגרעינית בידי רוסיה, הסוכנות לאנרגיה אטומית: ״דאגה עמוקה״

אוקראינה: צבא רוסיה איבד 88 מטוסים מתחילת המלחמה | ראש הממשלה בנט שוחח עם זלנסקי ולאחר מכן עם פוטין, יממה לאחר שעזב את הקרמלין

עשן עולה מבניין במריופול אחרי הפגזה רוסית (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
עשן עולה מבניין במריופול אחרי הפגזה רוסית (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

אזרחים אוקראינים הורשו להמלט היום (א׳) מהעיר מריופול בזמן הספקת אש שנמשכה בין 9:00 בבוקר ל 21:00 בערב. הודעה דומה פורסמה גם אתמול, אבל אחרי זמן קצר חודשו ההפגזות על העיר, ועל נתיב הפינוי המוסכם.

העיתון האוקראיני 'קייב אינדיפנדנט' דיווח שצבא רוסיה התקיף גשר שמשמש לפינוי תושבים מהעיר אירפין. לפי הדיווח, לפחות שלושה אזרחים נהרגו בהתקפה, בהם שני ילדים.

 

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

תחנת הכוח הגרעינית באוקראינה נמצאת בידי רוסיה

תחנת הכוח הגרעינית בז׳פוריז׳יה, אוקראינה, נמצאת בידיים רוסיות, כך על פי הדיווח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. התחנה נדרשת לאישור של מפקד רוסי עבור כל פעולה טכנית שמתקיימת במפעל ששייך לתחנה.

צבא רוסיה הגביל את התקשורת בתוך המפעל באמצעות כיבוי חלק מהרשתות הסלולריות והאינטרנט. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה הוסיפה שקיבלה דיווח מהמסודות שאחראיים על התחנה הגרעינית באוקראינה שקווי הטלפון והדואר האלקטרוני הפסיקו לפעול.

״צריך לאפשר לעובדים בתחנת הכוח לבצע את תפקידיהם בתנאים יציבים ובלי הפרעות או לחץ מיותר״, אמר רפאל גרוסי, מנכ״ל הסוכנות לאנרגיה אטומית, ״המצב המידרדר ביחס לאמצעי התקשורת במקום הוא גם מקור לדאגה עמוקה״.

 

טיקטוק תפסיק לפעול ברוסיה בגלל "חשש לביטחון העובדים והמשתמשים"

אפליקציית שיתוף הסרטונים טיקטוק תפסיק להעביר שידורים חיים ותכנים חדשים ברוסיה.

החברה הודיע על הפסקת השירות בגלל חוק "הפייק ניוז" החדש והחשש לביטחון העובדים והמשתמשים.

רשימת החברות שמחרימות את רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה (סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו)

שר החוץ לפיד ייצא מחר לפגישת בזק עם מזכיר המדינה האמריקאי

שר החוץ, יאיר לפיד יצא מחר (שני) לפגישת בזק מדינית עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן.

הפגישה תתקיים בשעות אחר הצהריים בריגה לטביה.

הקרמלין: ראש הממשלה בנט שוחח בטלפון עם פוטין

דובר הקרמלין מסר הערב (ראשון) על שיחת טלפון שהתקיימה מוקדם יותר בין ראש הממשלה, נפתלי בנט לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הרצוג מגבה את בנט: "כל מאמץ לקדם מהלכים שיביאו למניעת שפיכות דמים, הוא מבורך וראוי"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (ראשון) לפגישותיו של ראש הממשלה בנט באירופה ואמר בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא: "אני חושב שכל מאמץ מצדם של ראש הממשלה וממשלת ישראל לקדם מהלכים שיביאו להצלת חיים, לחילוץ מהתופת ולמניעת שפיכות הדמים, הוא מהלך מבורך וראוי".

עוד אמר הרצוג: "ההקשבה והרגישות, ראיית האחר שבצרה וההיחלצות לעזרתו, הם בליבת הערכים שלנו כעם וכאומה. בהקשר הזה, ובשעה של סערה עולמית, אני מבקש לחלוק כבוד לאותם חיילות וחיילים אלמונים, אשר עושים לילות כימים בסיוע הומניטרי בחזית המלחמה באוקראינה".

3,500 עצורים בהפגנות ברוסיה נגד המלחמה עם אוקראינה

המשטרה הרוסית עצרה היום (ראשון) כ-3,500 בני אדם בהפגנות נגד המלחמה עם אוקראינה בערים ברחבי המדינה. ממשרד הפנים הרוסי נמסר כי מתוך כלל העצורים 1,700 בני אדם נעצרו במוסקבה ו-750 בסנט פטרסבורג.

הצלב האדום: פינוי תושבי מריופול הופסק בעקבות הפרה של הפסקת האש

הוועד הבינלאומי של ארגון הצלב האדום פרסם כי פינוי התושבים מהעיר מריופול באוקראינה הופסק זה היום השני ברציפות, לאחר התחדשות הקרבות באזור על ידי כוחות רוסיים. עיר הנמל בדרום מזרח אוקראינה נמצאת תחת מחסור במים, חשמל, מזון ותרופות.

פוטין בשיחתו עם ארדואן: ״נעצור את התקיפות רק כשאוקראינה תפסיק להילחם״

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחח בטלפון עם נשיא טורקיה רג׳פ טייפ ארדואן. במהלך השיחה אמר פוטין למקבילו הטורקי שמדינתו תעצור את התקיפות ״רק כשאוקראינה תניח את נשקה ותפסיק להילחם, ורק אם ימולאו כל דרישותיהם של הרוסים״.

זלנסקי: רוסיה נערכת להפצצת אודסה

נשיא אוקראינה אמר היום שכוחות הצבא הרוסי נערכים להפציץ את אודסה, שליד הים השחור, העיר השלישית בגודלה במדינה. זלנסקי בנאום טלוויזיוני: "רקטות נגד אודסה יהיו פשע מלחמה".

לפיד הורה על המשך מאמצי הסיוע ההומניטרי לאוקראינה

שר החוץ יאיר לפיד הנחה היום (ראשון) את אנשי משרדו ואת סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל (מש"ב) להמשיך בארבעה מאמצי סיוע עיקריים לאוקראינה:
1. הקמת בית חולים שדה בימים הקרובים באוקראינה, בשיתוף משרד הבריאות, בית החולים שיבא וקופת חולים כללית
2. העברה שוטפת של סיוע הומניטרי, לפי צרכי הרשויות האוקראיניות והמדינות שגובלות בה
3. העברת שישה גנרטורים גדולים לבית החולים בעיר לביב, שיאפשרו הפעלה רצופה שלו גם בלי אספקת חשמל
4. הפעלת מרכזי סיוע לפליטים, יהודים ולא יהודים, במעברי הגבול בהם מוצבים אנשי משרד החוץ, בדגש על ציוד חורף

משרד החוץ: כ-5,700 ישראלים יצאו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה

על פי הערכת האגף הקונסולי במשרד החוץ, בשלושת השבועות מאז פרסום אזהרת המסע יצאו מאוקראינה כ-10,200 אזרחים ישראלים, מהם כ-5,700 שיצאו מאז תחילת המלחמה. לפי הערכות המשרד, נשארו באוקראינה כ-2,000 אזרחים ישראלים.

בנט שוחח עם זלנסקי בפעם השלישית ביממה האחרונה

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפעם השלישית ביממה האחרונה, כך הוגיעה לשכתו. השניים שוחחו אחרי פגישתו של בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואחרי פגישתו עם רנצלר גרמניה אולף שולץ.

אוקראינה: לפחות שלושה אזרחים, בהם שני ילדים נהרגו בהתקפה רוסית על העיר אירפין

העיתון האוקראיני 'קייב אינדיפנדנט' דיווח שצבא רוסיה התקיף גשר ששימש לפינוי תושבים מהעיר אירפין. לפי הדיווח, לפחות שלושה אזרחים נהרגו בהתקפה, מהם שני ילדים.

רוסיה: בסיס חיל האוויר האוקראיני במערב המדינה הותקף והושבת

משרד ההגנה הרוסי הודיע שצבא רוסיה תקף והשבית את פעילותו של בסיס חיל האוויר האוקראיני בעיר סטרוקונסטנטינוב שבמערב המדינה באמצעות נשק מדויק וארוך טווח. לפי ההודעה, "הצבא הרוסי ממשיך להתקיף אתרים צבאיים באוקראינה", וביממה האחרונה הושמדו 10 מטוסים ומסוקים אוקראינים.

דיווח באוקראינה: שביתת נשק זמנית נוספת במריופול, אזרחים יוכלו להתפנות

עיריית מריופול הודיעה הבוקר (שבת) על הפסקת אז זמנית בין השעות 21:00-10:00 (שעון ישראל). לפי ההודעה, תושבי העיר יוכלו להתפנות ממנה בנתיב שהוסכם עליו עם רוסיה החל מהשעה 12:00.

הודעה דומה פורסמה גם אתמול, אבל אחרי זמן קצר חודשו ההפגזות על העיר ועל נתיב הפינוי המוסכם.

קוריאה הדרומית תחמיר את ההגבלות על ייצוא לבלרוס

קוראיה הדרומית הודיעה הבוקר (ראשון) שבכוונתה להחמיר את ההגבלות על הייצוא לבלרוס, שסיפקה תמיכה לפלישה הרוסית לאוקראינה.

משרד החוץ הקוריאני לא פרסם פרטים נוספים על המהלך, אבל הודיע שהצעדים נגד בלרוס יהיו דומים לאלה שהוטלו על רוסיה.

קוריאה הדרומית אסרה כבר על שליחת סחורות אסטרטגיות לרוסיה, והצטרפה למדינות המערב בהשהיית העסקאות הפיננסיות עם מספר בנקים רוסיים גדולים.

אוקראינה: צבא רוסיה איבד 88 מטוסים ומסוקים מאז תחילת המלחמה

לפי הדו"ח היומי של משרד ההגנה האוקראיני, צבא רוסיה איבד 88 מטוסים ומסוקים מאז תחילת המלחמה ומספר טייסים נפלו בשבי אוקראינה. לפי ממשלת אוקראינה, 11 אלף חיילים רוסיים נהרגו עד כה.

עוד נטען בדו"ח ש"כמות נכבדת" של ציוד צבאי רוסי נתפס באזור מיקולאייב ליד אודסה, שבדרום המדינה. לטענת משרד ההגנה האוקראיני החיילים הרוסיים "במורל נמוך" בגלל ההתנגדות האוקראינית.

לא ניתן לאמת באופן עצמאי נתונים אלה, רוסיה ממעטת לפרסם את מספרי ההרוגים שלה ומידע על נזקים שגרמו לצבא הרוסי. ביום רביעי שעבר דיווחה רוסיה, באופן חד פעמי, על 500 חיילים שנהרגו במלחמה.

בריטניה: רוסיה מפציצה ערים כדי לשבור את המורל של אזרחי אוקראינה

דו"ח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי שפורסם הבוקר (ראשון) טען שרוסיה מפציצה ריכוזי אוכלוסייה באוקראינה בניסיון לשבור את המורל של אזרחי המדינה. לפי הדו"ח, ההתנגדות האוקראינית ממשיכה להפתיע את רוסיה, שהגיבה אליה בהפצצות על ערים כמו חארקיב, צ'רנייב ומריופול.

במשרד ההגנה הבריטי השוו את האסטרטגיה הנוכחית של רוסיה לזו בה השתמשה בסוריה ב-2016 ובצ'צניה ב-1999, בהן הצבא הרוסי ביצע מתקפות עזות על אזורים בנויים.

הדו"ח טען גם שההתקדמות של צבא רוסיה הואטה בגלל הפגיעה האוקראינית בקווי האספקה שלו.

זלנסקי לחברי הקונגרס האמריקאי: המערב צריך להכריז על אוקראינה כאזור אסור לטיסה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שוחח אתמול עם 300 חברי קונגרס בארה"ב, וחזר על בקשתו להכריז על אוקראינה כאזור אסור לטיסה. נאט"ו סירבה עד כה לבצע מהלך כזה בטענה שהוא יביא למעורבות ישירה של המערב בלחמה עם רוסיה.

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אמר אמש (שבת) שהכרזה כזאת מצד המערב תהווה הכרזת מלחמה.

אוקראינה: מריופול ומחוז סומי "על סף קטסטרופה הומניטרית"

ואדים דנישנקו, יועץ לממשלת אוקראינה, אמר הבוקר (ראשון) לערוץ הטלוויזיה אוקראינה-24 שהמצב במחוז סומי ובעיר מריופול נמצא "על סף קטסטרופה הומניטרית". לדבריו, בערים אוחטירקה וטרוסטיאנץ, שבמחוז הצפוני, אין כרגע אספקת חשמל ומים.

עם זאת הוסיף שהלילה האחרון עבר "יחסית בשקט".

רשות האוכלוסין: מתחילת המלחמה הגיעו 2,034 אוקראינים לישראל, סורבה כניסתם של 112

לפי הרשות, במהלך סוף השבוע הגיעו 605 זרים מאוקראינה, מהם סורבו לכניסה 26

סין: נתנגד לצעדים "שיוסיפו שמן למדורה"

שר החוץ הסיני וואנג יי אמר למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שבייג'ינג תתנגד לכל מהלך "שיוסיף שמן למדורה", כך דיווחו כל התקשרות הממלכתיים בסין. לפי דיווח בעיתון הסיני 'גלובל טיימס', וואנג הדגיש בשיחתו עם בלינקן את החשיבות של משא ומתן ישיר בין רוסיה לאוקראינה והוסיף שהסכסוך יוכל להיפתר רק בדיאלוג.

וואנג קרא לארה"ב והאיחוד האירופי לקיים "שיחות הוגנות" עם רוסיה ולהכיר בחששות הביטחוניים של מוסקבה בנוגע להתפשטות של נאט"ו.

גורמים בכירים בממשל ביידן יפגשו עם נשיא ונצואלה בניסיון לבודד את רוסיה מבעלות בריתה

מקור מודיעיני בארה"ב דיווח הבוקר (ראשון) שגורמים אמריקאים בכירים נסעו הלילה לוונצואלה להיפגש עם הנשיא ניקולאס מדורו במסגרת הניסיונות של ממשל ביידן לבודד את רוסיה מבעלות בריתה בעולם.

אוקראינה: כ-3,000 אזרחים אמריקאים התנדבו להילחם נגד רוסיה

נציג שגרירות אוקראינה בארצות הברית אמר לתחנת 'קול אמריקה' שכ-3,000 אמריקאים נענו לקריאה להתנדב להילחם נגד רוסיה. לפני מספר ימים העריך נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שכ-16 אלף אזרחים זרים התנדבו להילחם עבורה.

ביידן לזלנסקי: ארה"ב תמשיך לנקוט פעולות נגד רוסיה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. לפי הודעת הבית הלבן,  "ביידן הדגיש את הפעולות המתמשכות שנקטו ארה"ב, בעלות בריתה, שותפותיה והתעשייה הפרטית להחרפת הצעדים נגד רוסיה בשל תוקפנותה באוקראינה" ובירך על "ההחלטה של ויזה ומאסטרקארד להשעות את שירותיהן ברוסיה".

עוד נמסר שהנשיא האמריקני חזר על דאגתו מההתקפה הרוסית האחרונה על תחנת הכוח הגרעינית האוקראינית ושיבח את "מיומנותם וגבורתם של המפעילים האוקראינים שהחזיקו את הכורים במצב בטוח".

ויזה ומאסטרקארד יפסיקו את פעולתן ברוסיה

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!