דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / 13 נהרגו לייד קייב, האיחוד האירופי: ״בוחנים את צירוף אוקראינה״

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שלבקשתו נפתחו המסדרונות ההומניטריים, אמר שהמהלך הרוסי נועד להציג את אוקראינה כתוקפת ואת רוסיה כמציעת מקלט | ארצות הברית ונאט"ו העבירו בשבוע האחרון 17 אלף כלי נשק נגד טנקים לאוקראינה

אוקראיני ליד ביתו שנהרס בהפגזה רוסית, בכפר הורנקה הקרוב לקייב (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
ההרס בכפר הורנקה ליד קייב (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

לילה של הפגזות בעיר הנמל מיקולייב, המסדרונות ההומניטריים של רוסיה מתבררים כתרמית: כוחות אוקראיניים הצליחו אתמול (ראשון) להדוף את המתקפה הרוסית על העיר מיקולייב והשתלטו מחדש על שדה התעופה המקומי, והרוסים הפגיזו אותה לפנות בוקר.

לבקשת נשיא צרפת עמנואל מקרון, נצרה רוסיה את האש בערים קייב, חרקיב, סומי ומריופול, ופתחה מסדרונות הומניטריים. מאוחר יותר התברר שהמסדרונות מובילים לרוסיה ולבלארוס.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

אוקראינה: שמונה בני אדם נהרגו בזמן שניסו להתפנות מהעיר אירפין

לדברי ראש עיריית איריפין שליד קייב, שמונה בני אדם נהרגו אתמול בהפצצות על העיר בזמן שניסו להתפנות ממנה. מוקדם יותר אתמול דווח שתושבים שניסו להימלט מהעיר נתקלו בהפגזות של הכוחות הרוסים ונאלצו לתפוס מחסה.

 

דיווח: רוסיה מגייסת לוחמים סורים שמתמחים בלוחמה עירונית

גורמים בממשל האמריקאי אמרו לוול סטריט ג'ורנל שרוסיה רוסיה מגייסת לוחמים סורים שמתמחים בלוחמה עירונית למלחמה באוקראינה. לפי הדיוול, מספר הסורים שגויסו לא ידוע עדיין, אך חלקם נמצאים כבר ברוסיה.

לפי דיווח בסוריה, רוסיה הציעה ללוחמים תשלום של בין 200 ל-300 דולר למתנדבים "שיגיעו לאוקראינה לעבוד כמאבטחים".

ניו זילנד הטילה סנקציות כל 100 אוליגרכים רוסיים

ניו זילנד הודיעה הבוקר (שני) על רשימת סנקציות חדשות נגש עשרות אזרחים רוסיים, בניסיון למנוע את השימוש במדינה כאזור עוקף לסנקציות של המערב.

ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן אמרה שהחוקים החדשים יאסרו את כניסתם של 100 אוליגרכים, וימנעו כניסה למים הטריטוריאליים והמרחב האווירי של ניו זילנד ליאכטות, ספינות ומטוסים שרשומים במוסקבה.

דיווח באוקראינה: התחדשו ההפגזות על עיר הנמל מיקולייב

אתר החדשות האוקראיני News-N דיווח לפנות על חידוש ההפגזות הרוסיות בעיר  הנמל מיקולייב שבדרום המדינה. העירייה עדיין לא אישרה את הדיווח.

כתב הניו יורק טיימס מייקל שווירץ דיווח הלילה על הפגזות במבואות המזרחיים של העיר, ופרסם סרטון בו ניתן לראות את המתקפה.

אתמול הצליחו כוחות אוקראינים להדוף את המתקפה הרוסית על העיר והשתלטו מחדש על שדה התעופה המקומי.

 

רוסיה: החל מ-9:00 יתאפשר פינוי בטוח מקייב, חרקיב, מריופול וסומי

סוכנות הידיעות אינטפקס דיווחה הבוקר שרוסיה יאפשר פינוי ממספר ערים באוקראינה, החל מהשעה 9:00 (שעון ישראל). אוקראינה לא אישרה עדיין את הדברים.

לפי הדיווח, משרד ההגנה הרוסי הודיע על הפסקת אש ונתיבי פינוי בטוחים מקייב, חרקיב, מריופול וסומי, לבקשת נשיא צרפת עמנואל מקרון.

דיווח: ארה"ב ונאט"ו העבירו בשבוע האחרון 17 אלף כלי נשק נגד טנקים לאוקראינה

הניו יורק טיימס חושף שבשבוע האחרון העבירו ארה"ב ונאט"ו מעל 17 כלי נשק נגד טנקים לאוקראינה דרך הגבולות עם פולין ורומניה.

"המסדרונות ההומניטריים" מובילים לרוסיה ולבלארוס

רוסיה הודיעה שפתחה מסדרונות הומניטריים, אבל המסדרון מקייב יוביל לבלארוס, ולתושבי חרקיב יהיה מסדרון שמוביל רק לרוסיה, לפי מפות שפורסמו בסוכנות הידיעות RIA. סוכנות הידיעות AFP דיווחה שהמסדרונות במריופול ובסומי יובילו לערים אוקראיניות אחרות או לרוסיה.

צרפת מגיבה לתרמית המסדרונות ההומניטריים: "זו דרך נוספת של פוטין להציג את האוקראינים כתוקפים"

"הנשיא מקרון לא ביקש מסדרונות לרוסיה אחרי שיחתו עם ולדימיר פוטין", לדברי ממשלת צרפת. "הוא ביקש לתת לאוכלוסייה לעזוב את אוקראינה ולאפשר העברה של סיוע. זו דרך נוספת של פוטין להציג את האוקראינים כתוקפים ואת הרוסים כאלה שמציעים מקלט לכולם".

שר החוץ של סין: נעביר סיוע הומניטרי לאוקראינה

שר החוץ הסיני, וונג יי, הודיע שהמדינה תעביר סיוע הומניטרי לאוקראינה, וקרא להמשך המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה. הוא הוסיף שהחברות בין סין לרוסיה איתנה, והאופציות לשיתופי פעולה מרובות.

אוקראינה: 17 הרוגים מהפצצות בחרקיב ובשדה התעופה ויניציה

17 הרוגים מהפצצות רוסיות ביממה האחרונה: שמונה בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בהפצצות הרוסים באזורי מגורים בחרקיב, לפי שירותי החירום האוקראיניים, ותשעה נוספים נהרגו בהפצצה רוסית בשדה התעופה הצבאי ויניציה, שרחוק כ-200 קילומטרים דרומית-מערבית לקייב.

בלינקן: "הגברנו כוננות, אנחנו מוכנים לכל איום"

"רוסיה ניסתה לערער את הדמוקרטיה בליטא ולגרום לקיטוב חברתי באמצעות מתקפות סייבר ודיסאינפורמציה", אמר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שנמצא בביקור רשמי בליטא.

הוא הוסיף שארצות הברית וליטא מאוחדות בתמיכתן באוקראינה, ושארצות הברית הגבירה את הכוננות שלה, ומוכנה לכל איום. לדבריו, ארצות הברית שלחה עוד 7,000 כלי נשק לאירופה, ושינתה את מערך הכוחות שלה כדי "להגן על כל אינץ' של המדינות החברות בברית".

אוקראינה: סבב שלישי של משא ומתן צפוי להיפתח ב-16:00

נציגי רוסיה ואוקראינה צפויים לשוב לשולחן הדיונים ב-16:00, לפי דיווחים באוקראינה.

נוסף על כך, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ האוקראיני דמיטרו קוליבה ייפגשו ביום חמישי באנטליה, טורקיה.

בריטניה מסרבת להקל על כניסת פליטים אוקראינים

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון דחה את הקריאות להקל על כניסת פליטים אוקראינים. ג'ונסון הוסיף שבריטניה הייתה "מדינה נדיבה מאוד", אבל עליה להמשיך בבידוק בכניסה למדינה. "בהתחשב במצב באוקראינה, זה הגיוני לשמור על יכולתנו לבדוק מי נכנס".

אוקראינה: פגענו בספינה רוסית באזור אודסה

כוחות חיל הים האוקראיני פגעו בספינה רוסית באזור אודסה שבדרום אוקראינה, לדברי צבא אוקראינה. לא דווח על הנזק או על נפגעים.

רוסיה: נעצור את ההתקפה אם אוקראינה תכיר בקרים כשטח רוסי ובעצמאות המחוזות הבדלניים

רוסיה הודיעה שתעצור את המלחמה ברגע שאוקראינה תכיר בחצי האי קרים כשטח רוסי, ובמחוזות דונצק ולוהנסק כעצמאים.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שאוקראינה צריכה להתחייב שלא תצטרף לנאט"ו. הוא הוסיף שרוסיה תסיים את ה"דה-מיליטריזציה" של אוקראינה, ואם ימולאו התנאים שלה, תעצור מיד את המבצע.

נוסף על כך, אמר פסקוב שלרוסיה אין דרישות טריטוריאליות נוספות באוקראינה.

החל סבב השיחות השלישי בין רוסיה ואוקראינה בניסיון להגיע להפסקת אש

נציגי רוסיה ואוקראינה הגיעו לסבב השיחות השלישי שמתקיים בבלארוס, בניסיון להגיע להפסקת אש בין הצדדים.

האו״ם: 406 אוקראינים בלתי מעורבים נהרגו עד כה במתקפה הרוסית

ארגון האו״ם מאשר כי 1,207 אזרחים בלתי מעורבים נהרגו במהלך התקיפות הרוסיות באוקראינה. 406 בני אדם נהרגו, ו-801 נפצעו ברמות פציעה שונות.

לטביה מבקשת מארה״ב לשלוח נוכחות צבאית קבועה למדינה כדי להגן מפלישה רוסית

שר החוץ של לטביה, אדגרס רינקביץ', קרא לנוכחות צבאית קבועה של ארצות הברית במדינה הבלטית. "אין לנו שום אשליות לגבי פוטין, ואין לנו שום סיבה להניח שהוא ישנה את המדיניות שלו", אמר רינקביץ' במסיבת עיתונאים שקיים בבירה ריגה לצד אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני. שר החוץ הוסיף כי הוא דן עם מקבילו האמריקני בצורך להקטין את התלות האירופית בגז ובנפט הרוסיים.

שר החוץ האוקראיני נגד אל על: ״מרוויחה כסף ספוג בדם אוקראיני״

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, האשים את חברת התעופה הישראלית "אל-על" בכך שקיבלה תשלום ממערכת הבנקאות הרוסית "מיר" המתחמקת לדבריו מן הסנקציות. "זהו מעשה לא מוסרי, מכה ליחסי אוקראינה-ישראל. יש מי שרוצה לעשות כסף שספוג בדם אוקראינים", כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בלינקן בפגישה עם לפיד: ״מעריכים את המאמצים לסיים את המלחמה באוקראינה״

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר בפגישה עם שר החוץ יאיר לפיד כי ״ארה"ב מעריכה את המאמצים של בעלות בריתה לסיים את המלחמה בין רוסיה ואוקראינה״. לפני הפגישה, שנערכת בריגה בירת לטביה, בלינקן חזר והדגיש את המחויבות האמריקאית לכך שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, והשניים הודיעו שהפגישה תעסוק גם במלחמה באוקראינה.

תגובת אל על לשר החוץ האוקראיני: ״מתואמים עם הממשלה, נמשיך לחלץ יהודים וישראלים״

חברת אל על הגיבה לפרסום של שר החוץ האוקראיני, שהאשים אותה בשיתוף פעולה עם מערכות בנקאיות רוסיות: ״החברה פועלת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. לאורך המשבר חילצנו אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב, והיינו מהחברות האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. אל על מפעילה טיסות לרוסיה לבקשת ממשלת ישראל, ואנו נוסיף לחלץ ישראלים ויהודים מרוסיה כל עוד הדבר אפשרי״.

דיווח: לפחות 13 אזרחים אוקראינים נהרגו בהפצצות סמוך לקייב

לפחות 13 אזרחים אוקראינים נהרגו במתקפה אווירית של הצבא הרוסי על העיירה מקריב, הנמצאת ממערב לקייב. משרד הפנים האוקראיני דיווח כי בין היתר נפגעו גם מאפיה מקומית, בה שהו בזמן המתקפה כ-30 בני אדם, כשרק חמישה חולצו עד כה.

האיחוד האירופי: "בוחנים את צירופן של אוקראינה, גאורגיה ומולדובה לאיחוד"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!