דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / קבר אחים במאריופול: ממהרים לקבור את 70 ההרוגים מתחילת המלחמה

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, מזהירה שרוסיה תשתמש בנשק כימי או ביולוגי | בית הנבחרים האמריקני אישר סיוע של 14 מיליארד דולר לאוקראינה 

פינוי הריסות בית החולים ליולדות במריופול שנהרס בהפצצות הצבא הרוסי (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
פינוי הריסות בית החולים ליולדות במריופול שנהרס בהפצצות הצבא הרוסי (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נפגש עם שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, בטורקיה. זו הפגישה בדרגים הגבוהים ביותר מפרוץ המלחמה. בתוך כך, ארצות הברית הזהירה הלילה משימוש בנשק כימי או ביולוגי על ידי רוסיה. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה שרוסיה "מכינה את הקרקע" למתקפה כזו באמצעות טענות שקריות נגד קייב, שכביכול "יצדיקו" את הפעולה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

מחאה בכפר הפראלימפי: המשלחת האוקראינית הניפה דגל למען השלום וקיימה דקת דומיה

המשלחת האוקראינית במשחקי החורף הפראלימפיים בסין ערכה היום מפגן למען השלום בכפר הספורטאים האולימפי. הקבוצה פרסה כרזה שקוראת לשלום וקיימה דקת דומייה לזכר הרוגי הפלישה של רוסיה לארצם. את המשמרת הוביל ולרי סושקביץ', נשיא הוועד הפראלימפי באוקראינה. המשלחת כלל המאמנים, ו-20 הספורטאים. ההפגנה הייתה יוצאת דופן לאולימפיאדת הנכים, המנסה לשמור על נייטרליות ולא להביע עמדה בנוגע למלחמה. למרות זאת, לפני שהמשחקים בכלל נפתחו, הוועד הפראלימפי הבינלאומי אסר על ספורטאים רוסים ובלארוסים להשתתף בתחרות בשל פלישת רוסיה ותמיכת בלארוס.

השרה שקד החליטה: הנוחתים מאוקראינה יועברו למלון עד להחלטה בעניינם

שרת הפנים, איילת שקד נתנה הוראה לשנות את הנוהל באופן מיידי ולהעביר את הממתינים בנתב"ג באופן קבוע למלון דן, שם הם ישהו עד להכרעה בעניינם.

נשיאת הנציבות האירופית לפני פסגה בארמון ורסאי: ״ניפטר מהתלות בדלקים רוסיים״

מנהיגי האיחוד האירופי מתחילים להגיע לארמון ורסאי בפריז, לפסגה בה ידונו כיצד להפחית את הסתמכותם על אנרגיה רוסית, ובחיזוק התמיכה הפוליטית והמוסרית באוקראינה. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה לכתבים שמלחמתו של פוטין היא רגע מכונן עבור אירופה: "עלינו להיפטר מהתלות בדלקים מאובנים רוסיים, ולשם כך אנו זקוקים להשקעה מאסיבית באנרגיה מתחדשת. זו גם השקעה אסטרטגית בביטחון ובעצמאות שלנו. נדון גם באוקראינה כחלק מהמשפחה האירופית שלנו. אנחנו רוצים אוקראינה חופשית ודמוקרטית איתה אנו חולקים גורל משותף".

מריופול: 70 מהרוגי ההפצצות הרוסיות על העיר נקברו בקבר אחים

האוקראינים מדווחים כי במריופול ממהרים לקבור את המתים במתקפה הרוסית אתמול על העיר, והחלו בקבורתם של כ-70 הרוגים בקבר אחים בפאתי העיר.

זלנסקי ינאם בכנסת ישראל במהלך הימים הקרובים

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע כי שוחח עם שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קרוניצ'וק, וסיכם איתו כי ייקבע מועד לנאום וידאו מרחוק של הנשיא וולודימיר זלנסקי בפני כלל חברי הכנסת באמצעות זום בימים הקרובים. יו״ר הכנסת אמר בשיחה ש"יהיה זה לכבודה של הכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני כלל חברי הכנסת".

עלות הנזק מהתקיפות הרוסיות באוקראינה מוערכת ב-100 מיליארד דולר

שבועיים של הפגזות רוסיות ברחבי אוקראינה הרסו תשתיות ועסקים במדינה בהיקף הנאמד ב-100 מיליארד דולר. היועץ הכלכלי הבכיר של ממשלת אוקראינה קרא להטיל אמברגו עולמי על נפט וגז רוסיים, ותיאר את התשלומים עבור מוצרי האנרגיה של רוסיה כ"כספי דם".

זלנסקי: ״נבנה מחדש כל מקום שנהרס במלחמה, לא יישאר זכר לפלישה הרוסית״

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הבטיח בנאום מצולם לעם האוקראיני כי ״כל מה שנהרס באוקראינה ייבנה מחדש, לא יישאר זכר מהפלישה הרוסית״. הנשיא אישר ששלושה בני אדם, בהם ילד אחד, נהרגו בהתקפה על בית החולים ליולדות במריופול, והוסיף שהטענה של רוסיה שלא היו חולים בבית החולים היא שקר. עוד אמר שהרוסים יצרו "קטסטרופה הומניטרית. הלב שלי שבור ממה שהכובשים עשו לערים שלנו, למדינה שלנו. רוסיה רוצה להשפיל את העם האוקראיני, לגרום לו לכרוע ברך ולהגיע לפת לחם".

זלנסקי: "לא הפכנו לעבדים ולעולם לא נהיה"

נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, אמר בערוץ הטלגרם שלו: "אנחנו מגנים על המדינה שלנו כבר 15 ימים. התמדנו, הצבא האוקראיני דוחה את ההתקפות באזורי המפתח. בזכות הצבא שלנו, המשמר הלאומי, משמר הגבול, המשטרה וכול מי שהצטרף להגנה – לא הפכנו לעבדים ולעולם לא נהיה, כי זו הרוח שלנו, זה הייעוד שלנו".

לברוב: "פוטין לא יסרב לפגוש את הנשיא זלנסקי תחת תנאים ספציפיים"

הסתיימה פגישת שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה: אין הסכמה על הפסקת אש

הפגישה בין שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה שנערכה היום (חמישי) בעיר אנטליה שבטורקיה, הסתיימה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ומקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה עורכים כעת מסיבות עיתונאים נפרדות. לדברי קולבה, "לברוב לא התחייב על מסדרון הומניטרי במריופול".

עוד אמר שר החוץ האוקראיני, שבמהלך הפגישה חזר מקבילו הרוסי על הרטוריקה המוכרת שלו. "הפגישה לא הייתה קלה", סיכם קולבה, אך הוסיף כי אוקראינה מוכנה להמשיך במגעים להפסקת אש, וכי הוא מוכן להשתתף בפגישה נוספת במתוכנת זהה לזו שנערכה היום.

בריטניה הטילה סנקציות אישיות על רומן אברמוביץ'

בריטניה הודיעה היום (חמישי) שהוסיפה את האוליגרך רומן אברמוביץ' לרשימת האישים הרוסים שתחת סנקציות בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. משמעות הצעד היא שמעתה ייאסר על האוליגרך, שנחשב מקורב לפוטין, לערוך עסקאות עם אזרחים ועסקים בריטים. כמו כן, תוגבל תנועתו לממלכה. בהתייחס למועדון הכדורגל צ'לסי שבבעלותו, נמסר שרשיונה של הקבוצה יישאר בתוקף, ויותר לה לערוך משחקים ואימונים.

החלה פגישת שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה בטורקיה

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, נועד כעת באנטליה עם שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה. מדובר בפגישה בדרג הבכיר ביותר מאז התחילה המלחמה. "הפגישה החלה", אמרה דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה.

משרד ההגנה הרוסי: השתלטנו על כמה שכונות בעיר מריופול

ארגון הבריאות העולמי: 3 בתי חולים באוקראינה הופצצו אתמול ו-18 מתחילת הלחימה

ארגון הבריאות העולמי אישר שהיו 18 התקפות על מתקנים רפואיים מאז החלה הפלישה הרוסית לפני שבועיים. תקיפה אווירית על בית חולים ליולדות בעיר הנמל מריופול שפצעה נשים שהמתינו ללדת וקברו ילדים בהריסות הייתה רק אחת משלוש התקפות על בתי חולים אוקראינים ביום רביעי, על פי דיווחים.

פצצות נפלו גם על שני בתי חולים בעיר ז'יטומיר, כ-150 ק"מ מערבית לקייב. אחד מהם היה בית חולים לילדים, אמר ראש העיר סרחיי סוקומלין בפוסט בפייסבוק, והוסיף שלא היו נפגעים.

שר החוץ של אוקראינה נפגש עם שר החוץ הטורקי, לקראת פגישתם עם שר החוץ הרוסי

שר החוץ של אוקראינה ,דמיטרו קולבה, נפגש כעת עם שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, לקראת פגישתם של השניים עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. השיחות בין מוסקבה לקייב צפויות להיפתח בשעה 10:00 (שעון ישראל).

אוקראינה: יותר מ-10,000 בני אדם פונו מאזור קייב ביממה האחרונה

יותר מ-10,000 בני אדם פונו אתמול (רביעי) מערים וכפרים באזור קייב באוקראינה. כך אמר מושל מחוז קייב, אולקסיי קולבה. אוקראינה דיווחה אתמול שפינתה יותר מ-40 אלף בני אדם ביממה, אך מתקשה לפנות אזרחים מקייב, חרקוב ומריופול המכותרות.

בריטניה: רוסיה סובלת מאבידות רבות באוקראינה

משרד ההגנה של בריטניה פרסם הבוקר (חמישי) דו"ח מודיעין ולפיו רוסיה סובלת מאבידות רבות באוקראינה, המשפיעות על יכולותיה במלחמה. לפיו הדו"ח, הטור הרוסי שנמצא מצפון-מערב לקייב התקדם מעט בשבוע האחרון, וסובל מאבידות כל העת.

 

רוסיה: "ההאשמות של אוקראינה על הפצצת בי"ח לילדים במריופול הן פייק ניוז"

רוסיה הכחישה הבוקר (חמישי) את הדיווח של עיריית מריופול, שלפיו הכוחות הרוסיים הפציצו אתמול בית חולים לילדים בעיר.

דיווח: "שיחות שלום" בין שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה מתוכננות להתקיים בטורקיה

שיחות השלום ברמה הגבוהה ביותר של המלחמה באוקראינה מתוכננות להתקיים היום (חמישי) בטורקיה, בין שר החוץ סרגיי לברוב הרוסי לבין מקבילו האוקראיני, דמיטרו קולבה. כך על פי דיווח ב'ניו יורק טיימס'.

הפגישה מתקיימת על רקע כמה מהלחימה החריפה ביותר של המלחמה, שנכנסה לשבוע השלישי שלה ויום לאחר שנהרס בית חולים ליולדות באוקראינה.

גורם אמריקאי: בין 5,000 ל-6,000 חיילים רוסים נהרגו מתחילת הפלישה לאוקראינה

בית הנבחרים האמריקאי אישר חבילת סיוע ב-13.6 מיליארד דולר לאוקראינה

בית הנבחרים האמריקאי אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) חבילת סיוע בסך 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה. ההצעה תעבור לסנאט שצפוי לאשר אותה בימים הקרובים. התקציב יתחלק באופן כמעט שווה בין תמיכה צבאית לתמיכה הומניטרית, והוא גבוה פי שתיים מתקציב הסיוע הראשוני שהוצע.

קרן המטבע הבינלאומית תעניק מימון חירום בשווי 1.4 מיליארד דולר לאוקראינה

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה שתעניק מימון חירום בשווי 1.4 מיליארד דולר לאוקראינה. בהודעה רשמית מטעם הקרן נכתב: "הקרן מביעה את הזדהותה העמוקה עם אזרחי אוקראינה בזמנים קשים אלו".

דוברת הבית הלבן: צריכים להתכונן לאפשרות שרוסיה תשתמש בנשק כימי או ביולוגי

ג'ן סאקי התייחסה הלילה בחשבון הטוויטר שלה לטענות של רוסיה לפיהן ארה"ב מעורבת במעבדות לפיתוח נשק ביולוגי וכימי באוקראינה, ואמרה כי הן "שקריות". סאקי כתבה כי לאחר שרוסיה השמיעה את הטענות הללו, "אנחנו כולנו צריכים להיות מוכנים לאפשרות שרוסיה תשתמש בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!