דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / רוסיה ביקשה סיוע צבאי מסין, שגריר סין בארה״ב: ״כרגע צריך למנוע הסלמה״

מושל לביב דיווח על 35 הרוגים ו-134 פצועים בהתקפה רוסית על בסיס צבאי במערב במדינה | נשיא פולין: שימוש בנשק כימי עשוי להוביל להתערבות של נאט"ו במלחמה

חייל במאריפול לאחר הפצצה של בניין מגורים (צילום: AP Photo/Mstyslav Chernov)
חייל במאריפול לאחר הפצצה של בניין מגורים (צילום: AP Photo/Mstyslav Chernov)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

רוסיה הרחיבה הבוקר (ראשון) את המתקפה הצבאית באוקראינה. לפי גורמים אוקראיניים מקומיים, רוסיה שיגרה היום 40 רקטות על בסיס צבאי ליד העיר יבוריב, כ-10 ק"מ מגבול פולין. לפי מושל מחוז לביב, 35 בני אדם נהרגו בהתקפה, ו-134 נפצעו.

שר ההגנה של אוקראינה אולקסי רזניקוב כינה ההפצצות "מתקפת טרור" וחזר על בקשת הממשלה האוקראינה להכריז על שמי המדינה כאזור אסור לטיסה.

נשיא אוקראינה ולדומיר זלנסקי אמר הלילה שכ-1,300 אזרחים נהרגו עד כה במלחמה. עם זאת, בנאום שפרסם, אמר הנשיא האוקראיני: "הפולשים הרוסים לא מסוגלים לכבוש אותנו. אין להם את החוזק או את הרוח לכך. יש ברשותם רק אלימות, טרור ונשק רב".

לפי אוקראינה, כ-13 אלף אזרחים פונו אתמול מאזורי הלחימה בכמה ערים במדינה.

צבא רוסיה הצליח לכבוש חלקים נוספים מפאתי עיר הנמל מריופול, שבדרום מזרח המדינה. צילומי לוויין של חברה אמריקאית פרטית שצולמו אמש הראו נזקים כבדים לאזורי מגורים ותשתיות אזרחיות בעיר. גורמים בממשלת אוקראינה אמרו שהצבא האוקראיני נטש את העיר הקטנה הסמוכה וולנובאחה, שלדבריהם הושמדה כליל.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

רוסיה ביקשה סיוע צבאי מסין, שגריר סין בארה״ב: ״כרגע צריך למנוע הסלמה״

גורמים בארצות הברית העריכו הלילה (ראשון) שרוסיה ביקשה סיוע מסין בציוד צבאי. שגרירות סין בארצות הברית הגיבה על הדיווחים: "בראש סדר העדיפויות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".

שר האנרגיה האוקראיני: "חודשה אספקת החשמל לתחנת הכח בצ'רנוביל"

שר האנרגיה של אוקראינה, הרמן גלושצ'נקו, אישר כי אספקת החשמל חזרה אל תחנת הכח צ'רנוביל, אותה כבשו הרוסים.

הוא שיבח את מהנדסי החשמל האוקראינים על כך "שסיכנו את חייהם כדי למנוע אסון גרעיני אפשרי".

 

הצלב האדום: "הזמן אוזל לתושבי מריופול"

ארגון הצלב האדם הזהיר הערב כי "הזמן אוזל למאות אלפי אזרחי מריופול שעדיין לכודים בעיר הנצורה".

הדברים נאמרו לאחר שהתברר שעיר החוף, בה מתגוררים כ-400 אלף תושבים, נותקה מחשמל, מרשת סלולרית ומאינטרנט והמסדרונות ההומניטריים שלה נותקו מאספקה

בנט: ‏הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הערב כי "‏הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה.

לצד זאת, השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו. אני מברך על עדכון והרחבת המתווה של השרה ‎איילת שקד".

רוסיה על המתקפה בירבוריב: "חיסלנו 180 שכירי חרב והשמדנו נשק ממדינות זרות"

הקרמלין הגיב על המתקפה שרוסיה ביצעה הבוקר על בסיס ליד לבוב במערב המדינה, בקרבת הגבול עם פולין: "מתקן ששימש לאחסון ציוד צבאי ממדינות זרות. השמדנו נשק וחיסלנו 180 שכירי חרב זרים".

שר החוץ לפיד במעבר הגבול סירט: לא נסגור את שערינו וליבנו בפני אנשים שאיבדו את כל עולמם

שר החוץ יאיר לפיד ביקר היום (ראשון) במעבר הגבול סירט שבגבול רומניה, שם נפגש עם פליטים מאוקראינה שעושים דרכם לישראל.

במהלך הביקור אמר לפיד: "אנחנו לא נסגור את שערינו ואת ליבנו בפני אנשים שאיבדו את כל עולמם. יש לנו חובה מוסרית להיות חלק מהמאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים מאוקראינה למצוא בית חם ומיטה לישון בה. חובתנו  להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים".

עוד אמר שר החוץ, "בישראל יש 9 מיליון תושבים, והזהות היהודית שלנו לא תפגע מעוד כמה אלפי פליטים. להיפך, הילדים שלנו ילמדו שיעור חשוב על מוסר ואחריות. מצד שני ברור שלא נוכל לקלוט  עשרות אלפי פליטים לא יהודים. אפשר להכניס עוד פליטים, אפשר וצריך להיות הרבה יותר נדיבים, אי אפשר להכניס פליטים בלי הגבלה".

"מה שבלתי נסלח ובלתי נסבל הוא הטעויות שנעשו בטיפול בפליטים שכבר הגיעו לישראל", אמר לפיד. "התמונות של אישה זקנה והנכדה שלה שישנות על הרצפה בנתב"ג לא יכולות לחזור על עצמן. אנחנו נטפל בפליטים האלה כמו שהיינו רוצים שיטפלו בסבתא שלנו ובילדים שלנו. זה המבחן שלנו, אנחנו לא עמדנו בו מספיק טוב עד עכשיו. זה תוקן ביומיים האחרונים ואנחנו נדאג שמעכשיו זה יטופל אחרת לגמרי".

דיווח באוקראינה: עיתונאי של הניו יורק טיימס נהרג בהתקפה רוסית על העיר אירפין

משטרת קייב דייוחה היום שעיתונאי של ה'ניו יורק טיימס' נהרג בתקיפה רוסית בעיר אירפין, שבפאתי הבירה. משטרת קייב דיווחה עוד שעיתונאי נוסף נפצע.

 

שר השיכון הבריטי: בוחן אפשרות לשכן פליטים בנכסי אוליגרכים שהוקפאו

בראיון ל-BBC אמר השר מייקל גוב: "חש לנו רף חוקי מאוד גבוה לעבור, ואנחנו לא מדברים על עיקול קבוע, אבל אנחנו אומרים: 'הוטלו עליך סנקציות, אתה תומך בפוטין, הבית הזה עומד כאן, אין לך רשות להשתמש בו או להרוויח ממנו…אם אנחנו יכולים להשתמש בו כדי לעזור לאחרים, בוא נעשה את זה".

הוא הוסיך שהממשלה רוצה להחמיר את המדיניות הקיימת כדי למנוע מאוליגרכים לא רק מלמכור את בתיהם במדינה אלא גם מלגור בהם.

"אם העושר שלך וההשפעה שלך מנוצלים כדי לתמוך או לנחם את פוטין", אמר, "בהתחשב במה שהוא עושה, אני חושש שתצטרך לשאת בתוצאות".

בריטניה: אזרחים יוכלו לארח פליטים בביתם תמורת מענק של 350 ליש"ט

שר הבינוי והשיכון הבריטי מייקל גוב הודיע היום בראיון ל-BBC על מתווה חדש של אשרות כניסה לפליטים אוקראינים. במסגרת המתווה, אזרחים בריטיים יוכלו לארח פליטים בביתם בתמרה לתשלום "תודה" חד פעמי מהממשלה בגובה 350 ליש"ט (כ-1,480 שקלים).

בשובה לשאלה אם הממשלה הבריטית הגיבה לאט מדי למשבר, אמר גוב שזה היה "טבעי בהחלט" שהפליטים יגיעו קודם לשכנות הגיאוגרפיות של אוקראינה, אבל אמר שהתכנית החדשה היא הדרך המהירה ביותר של בריטניה להגיב.

מושל לביב: עלה ל-35 מספר ההרוגים במתקפה על הבסיס במערב אוקראינה

לפי ההודעה, 134 בני אדם נפעו במתקפת הטילים על הבסיס, שלפי אוקראינה שהו בו גם מדריכים זרים.

שר האוצר הבריטי למגזר העסקי: "חשבו בזהירות רבה על כל השקעה ברוסיה"

שר האוצר הבריטי רישי סונאק קרא לחברות מסחריות "לחשוב בזהירות רבה על כל השקעה" שעלולה לתמוך בממשלה הרוסית. בהצהרה שפורסמה באתר משרדו, כתב סונאק שבריטניה תומכת במאמצים של חברות להקטין את אחזקותיהן ברוסיה כדי להסב "כאב כלכלי מקסימלי".

 

אוקראינה: 85 ילדים נהרגו ויותר מ-100 נפצעו מאז תחילת המלחמה

משרד התובע הראשי של אוקראינה טוען ש-85 ילדים נהרגו מאז תחילת המתקפה הרוסית ב-24 בפברואר. לפי המשרד, יותר מ-100 ילדים נפצעו.

גורמים רשמיים באוקראינה אמרו הבוקר שההפגזות הרוסיות פגעו ב-369 מוסדות חינוך במדינה, 57 מהן נהרסו לחלוטין.

שר החוץ האוקראיני: צבא רוסיה חטף את ראש העיר הדרומית דניפרורודנה

שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה טוען שצבא רוסיה חטף את ראש עיריית דניפרורודנה שבדרום המדינה.

ייבן מטבייב הוא ראש העירייה השני באוקראינה שלכאורה נחטף על ידי הכוחות הרוסיים בשלושת הימים האחרונים. ביום שישי דווח על מעצרו של ראש עיריית מליטרופול.

"פושעי המלחמה הרוסיים חטפו את מטבייב", אמר קולבה. "אחרי שלא הצליחו לגייס שום תמיכה מקומית, הפולשים פנו לדרך הטרור. אני קורא לכל המדינות ולכל הארגונים הבינלאומיים לעצור את הטרור הרוסי נגד אוקראינה ונגד הדמוקרטיה".

אזעקות מתקפה אווירית בעיר לביב

נשיא פולין: שימוש בנשק כימי עשוי להוביל להתערבות של נאט"ו במלחמה

שימוש בנשק כימי מצד רוסיה במלחמה באוקראינה עלול לגרום לנאט"ו לשקול מחדש את החלטתה לא להתערב צבאית בעימות, כך אמר נשיא פולין אנדז'יי דודה בראיון ל-BBC.

בתשובה לשאלה אם הוא חושב שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין באמת מתכונן להשתמש בנשק כימי, אמר דודה: "זה משהו שהעולם לא ראה בהיקף כזה מאז מלחמת העולם השנייה".

"אם שואלים אותי אם פווטין יכול להשתמש בנשק כימי", הוסיף. "אני חושב שפוטין ישתמש עכשיו בכל דבר, במיוחד כשהוא נמצא במצב הקשה הזה".

לטענת דודה, "מבחינה פוליטית, הוא כבר הפסיד את המלחמה הזאת, ומבחינה צבאית, הוא לא מנצח אותה".

על האפשרות ששימוש בנשק כזה תוביל להתערבות של נאט"ו, אמר הנשיא הפולני: "ברור, כולם מקווים שהוא לא יעז לעשות את זה, אבל…אם הוא ישצמש בנשק להשמדה המונית, זה ישנה את הכל. נאט"ו בוודאות…תיאלץ לחזור לשולחן הדיונים ולחשוב ברצינות מה לעשות, בגלל שאז הדברים הופכים להיות מסוכנים, לא רק לאירופה…אלא לעולם כולו".

אוקראינה: מתקפה אווירית רוסית הרסה מגדל מגורים בצ'רנייב

סוכנות החירום הלאומית של אוקראינה דיווחה על מגדל מגורים בצ'רנייב שנהרס במתקפה אווירית של רוסיה. לפי ההודעה, בהתקפה נהרג לפחות אדם אחד ואחד נפצע.

סרטונים לא מאומתים שהופצו ברשתות חברתיות הראו עשו שחור יוצא מהבניין בן תשע הקומות בזמן שכוחות כיבוי מנסים להשתלט על הלהבות.

 

לפיד: "קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות"

בהצהרה משותפת עם שר החוץ הרומני בוגדן אאורסקו בתום פגישתם בבוקרשט אמר שר החוץ יאיר לפיד: "ישראל כמו רומניה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה. אין לה הצדקה, ואנחנו קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים".

"ישראל תסייע ככל שביכולתה להגיע לפתרון של שלום", הוסיף. "אנחנו עובדים בתיאום מלא עם בעלת בריתנו, ארה"ב, ועם שותפינו האירופאים כדי לנסות לסיים את הטרגדיה האלימה הזו מהר ככל האפשר".

חברת הרכבות האוקראינית: רוסיה ירתה על רכבת שעמדה לפנות פליטים מדונצק ולוהנסק

חברת הרכבות האוקראינית דיווחה הבוקר שצבא רוסיה פתח באש לעבר רכבת שהייתה בדרכה לאסוף פליטים שהתפנו ממזרח המדינה. לפי ההודעה, אחד מסדרני הרכבת נהרג בהתקפה ועובד אחר פונה לבית החולים. הרכבת הותקפה ליד תחנץ ברוזין שבמחוז דונצק.

לפי הודעת החברה, עמדה לפנות אזרחים מאזורי לוהנסק ודונצק, בהם 100 ילדים. עוד מסרה החברה שהיא "עושה כל מאמץ" לפנות את נוסעי הרכבת וצוות העובדים, כמו גם את אלו שמחכים בתחנה.

רוסיה: מאז תחילת המלחמה נהרסו 3,687 מתקנים של צבא אוקראינה

משרד ההגנה הרוסי טוען שכוחות צבא רוסיה הרסו 3,687 מתקנים של צבא אוקראינה מאז תחילת המלחמה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. לטענת רוסיה, כוחותיה השמידו 99 כלי תעופה, 1,194 טנקים ורכבים משוריינים, כמו גם 443 תותחים.

צבא אוקראינה טוען שהרג עד כה יותר מ-12 אלף חיילים רוסיים, והשמיד 374 טנקים, 1,126 רכבים משוריינים ו-140 מערכות ארטילריה.

הרוגה ומספר פצועים בהתהפכות אוטובוס של פליטים באוקראינה

הרדיו הממלכתי האיטלקי דיווח שאוטובוס שנשא כ-50 פליטים מאוקראינה התהפך על כביש מהיר בצפון איטליה. לפי הדיווח, אחת הנוסעות נהרגה ומספר נוסעים אחרים נפצעו אבל לא באורח קשה.

כ-35 אלף אוקראינים שנמלטו מהלחימה נכנסו לשטח איטליה, מרביתם דרך הגבול הצפון מזרחי של המדינה עם סלובניה. האוטובוס התהפך באזור אמיליה-רומאניה שגובל בים האדריאטי וקלט עד כה כ-7,000 פליטים.

מושל לביב: 9 הרוגים ו-57 פצועים בהתקפה הרוסית על בסיס צבאי ליד גבול פולין

תשעה בני אדם נהרגו ו-57 נפצעו בהתקפה הרוסית על הבסיס הצבאי במערב אוקראינה, כך הודיע מושל מחוז לביב. לדבריו, רוסיה שיגרה 40 רקטות על המתקן הצבאי ליד העיר יבוריב, כ-10 ק"מ מגבול פולין.

שר ההגנה האוקראיני: מדריכים זרים עבדו בבסיס שהותקף ליד גבול פולין

שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב טען שמדריכים זרים עבדו בבסיס הצבאי במערב אוקראינה שהותקף על ידי רוסיה הבוקר. גורמים מקומיים דיווחו ששמונה מתקפות טילים בוצעו על 'המרכז הבינלאומי לשמירה על השלום והביטחון", כ-10 ק"מ מגבול פולין.

רזניקוב כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זו מתקפת טרור חדשה על השלום והביטחון ליד גבול האיחוד האירופי-נאט"ו".

עד ראייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שראה 19 אמבולנסים יוצאים מכיוון הבסיס הצבאי כשהסירנות שלהם פועלות. שר ההגנה האוקראיני אמר ששאלת הנפגעים "נמצאת בבירור".

בריטניה: רוסיה שלחה כוחות מחצי האי קרים לכיוון אודסה

לפי דו"ח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי, כוחות רוסיה "מנסים לכתר" את כוחות צבא אוקראינה במזרח המדינה על ידי התקדמות מכיוון חארקיב בצפון ומריופול בדרום.

עוד נכתב בדו"ח: "כוחות רוסיים שיוצאים מקרים מנסים לעקוף את מיקולייב במאמץ להתקדם מערבה לעבר אודסה".

זלנסקי: רוסיה מנסה להקים "רפובליקות-דמה" כדי לפרק את אוקראינה

הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי האשים את רוסיה בניסיון להקים "רפובליקות-דמה" חדשות באוקראינה כדי לפרק את המדינה.

בנאום הלילי הקבוע שלו לאומה קרא זלנסקי לכל אזורי אוקראינה, כולל חרסון שנכבשה על ידי צבא רוסיה, לא לחזור על החוויה של זונצק ולוהנסק. הבדלנים הפרו-רוסיים במזרח המדינה נלחמים בצבא אוקראינה מאז 2014.

"הכובשים של אזור חרסון מנסים לחזור על החוויה העצובה של הקמת רפובליקות-דמה", טען. "הם סוחטים את המנהיגים המקומיים, מפעילים לחץ על סגניהם ומחפשים מישהו שיוכלו לשחד".

רוסיה הכירה ברפובליקות העממיות של לוהנסק ודונצק לפני שפלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר. מוסקבה טענה אז שעליה להגן על האזורים הבדלניים, והיא דורשת שאוקראינה תכיר גם היא בעצמאות של שתי הרפובליקות.

"אוקראינה תעמוד במבחן הזה", אמר זלנסקי. "אנחנו צריכים זמן וכוח כדי לשבור את מכונת המלחמה שנכנסה לאדמתנו".

אוקראינה: מתקפות טילים קשות על בסיס צבאי במערב המדינה

מושל מחוז לביב כתב בדף הפייסבוק שלו שכוחות רוסיים ביצעו בשעות הבוקר המוקדמות שמונה מתקפות טילים על בסיס של צבא אוקראינה במערב המדינה. אזור לביב היה שקט באופן יחסי עד כה, המתקפה הבוקר עלולה לסמן את התרחבות הפלישה הרוסית.

אוקראינה: צבא רוסיה הפציץ את שדה התעופה באיוונו-פרנקיבסק במערב המדינה

ראש עיריית איוונו-פרנקיבסק שמבערב אוקראינה דיווח הבוקר (ראשון) ששדה התעופה בעיר הופצץ במסגרת מתקפה של צבא רוסיה. ראש העיר, רוסלן מרטסניקיב כתב בדף הפייסבוק שלו: "לפי מידע ראשוני, הפיצוצים הבוקר היו מהתקפה על שדה התעופה. אני מזכיר לכם שהמטרה של האויב היא לזרוע פניקה ופחד".

איוונו-פרנקיבסק ממוקמת כ-114 ק"מ מדרום ללביב, בה הופצץ בסיס אימונים של צבא אוקראינה.

רשות האוכלוסין: 7,179 אוקראינים הגיעו עד כה לישראל, 221 סורבו כניסה

רוסיה מינתה ראשת עיר חדשה למליטופול, אחרי שעצרה את ראש העיר הקודם

צבא רוסיה מינה ראשת עירייה חדשה בעיר מליטופול הכבושב, שבדרום מזרח אוקראינה. המינוי הגיע אחרי שראש העירייה איוואן פדרוב נעצר אמש (שבת) על ידי רוסיה.

לפי ההודעה באתר המחוז זפוריז'יה, ראשת העירייה החדשה היא גלינה דנילצ'נקו, חברת מועצת העיר לשעבר. דנילצ'נקו הופיעה בטלוויזיה המקומית, שם אמרה שמשימתה העיקרית "היא לבצע את כל הצעדים הדרושים על מנת להחזיר את העיר למצב נורמלי".

אוקראינה: רוסיה מנסה לארגן משאל עם להקמת רפובליקה בדלנית בחרסון

המועצה האזורית בעיר חרסון, שנכבשה על ידי רוסיה, הצביע הלילה בעד הלילה (ראשון) החלטה שאישרה את היותה של העיר אוקראינית, כך לדברי גורמים רשמיים מקומיים.

ההחלטה התקבלה על רקע האשמות מצד גורמים באוקראינה, לפיהן רוסיה מתכננת משאל עם "מזוייף" שיסלול את הדרך להקמת "רפובליקה עממית" בדלנית באזור.

סגן ראש המועצה, יורי סובולבסקי, כתב בחשבון האינסטגרם שלו שחברי המועצה "אישרו את ההחלטה שאזור חרסון הוא חלק מאוקראינה" ברוב של 44 קולות.

עוד כתב שאנשי המועצה "אף פעם לא יכירו בניסיונות ליצור 'רפובליקה עממית' בחרסון וכך לכבוש חלק מאוקראינה".

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה כתב מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו: "הרוסים מנסים עכשיו לארגן 'משאל עם' מזוייף כדי להקים 'רפובליקה עממית' מזויפת. חרסון היא אוקראינית, ותמיד תהיה כזאת".

eBay חסמה זמנית עסקאות שכוללות כתובות ברוסיה

"אנחנו עומדים לצד אוקראינה", אמר דובר של אתר המכירות הפומביות ל-BBC, "ונוקטים מספר צעדים כדי לתמוך באזרחי אוקראינה ובמוכרים שלנו באזור".

מוקדם יותר ויתרה החברה על עמלות המכירה למוכרים מאוקרינה, והיא "מגנה" עליהם מקנסות משלוח מאוחר וביקורות שליליות. לקוחות בארצות הברית, בריטניה, קנדה ואוסטרליה יכולים לתרום לאוקראינה בזמן התשלום על מוצרים באתר.

זלנסקי: ביקשתי מבנט לסייע בשחרור דמויות ציבוריות שנשבו

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אמש (שבת) שביקש מראש הממשלה נפתלי בנט "לסייע בשחרור של ראש העיר מליטופול ודמויות ציבוריות נוספות שנשבו". זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא בנט שוחחו מוקדם יותר על "הכוחנות של רוסיה ועל הסיכוי לשלום".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!