דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / מריופול: אזרחים נקברים בקברי אחים מאולתרים

בכיר בלשכתו של זלנסקי: "רוסיה חותרת למשא ומתן קונסטרוקטיבי" | לפי דיווחים באוקראינה, שני בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו לפחות בהפצצת בניין מגורים בקייב

  • בכיר בלשכתו של זלנסקי: "רוסיה חותרת למשא ומתן קונסטרוקטיבי" | לפי דיווחים באוקראינה, שני בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו לפחות בהפצצת בניין מגורים בקייב
דוד טברסקי
אוריאל לוי
המשא ומתן בין נציגי אוקראינה ורוסיה התחדש בצהריים (שני). הנציג האוקראיני מיכאילו פודוליאק אמר לפני השיחות שהן יהיו "קשות" ושאוקראינה תדרוש בהן נסיגה מיידית של הכוחות הרוסיים וערבויות ביטחוניות. "לרוסיה עדיין יש אשליה ש-19 ימי אלימות נגד ערים אוקראיניות שלוות הם האסטרטגיה הנכונה".
סגן ראש לשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ל-BBC שהוא מאמין שעמדתה של רוסיה כעת מעט בונה יותר. "במקום לתת לנו אולטימטום, להציב לנו קווים אדומים ולקרוא לאוקראינה להיכנע, נראה שעכשיו הם חותרים להתחלה של משא ומתן קונסטרוקטיבי".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

השיחות בין הצדדים יחודשו, יועץ לזלנסקי: "רוסיה רגישה יותר"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע על יום נוסף של משא ומתן בין מדינתו לבין רוסיה, במטרה להגיע להפסקת אש. פודוליאק אמר כי השיחות ייערכו באמצעות וידאו ויעסקו בנושאים רבים, במטרה לסכם את סבבי השיחות שנערכו עד כה.

פודוליאק הביע אופטימיות לקראת יום הדיונים. "רוסיה מתחילה לדבר באופן בונה, וקשובה יותר לעמדות אוקראינה", הוא אמר והוסיף, "אני מאמין שנגיע לתוצאות ממשיות בימים הקרובים".

השיחות בין אוקראינה לרוסיה צפויות להתחדש היום (שני). נציג רוסיה למשא ומתן ודובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר הלילה שהמגעים יתקיימו באמצעות שיחת וידאו. מיכאלו פודוליאק יועצו של נשיא אוקראינה אישר את הדברים.

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, אמר פודוליאק שרוסיה מתחילה להיות קשובה יותר בשיחות והוסיף: "רוסיה מבינה עכשיו טוב יותר את העולם סביבה. היא רגישה הרבה יותר לעמדות של אוקראינה".

זלנסקי אמר אתמול שהמשלחות של שתי המדינות נמצאות בקשר יומיומי.

אוסטרליה הטילה סנקציות חדשות על 33 אוליגרכים ובני משפחותיהם

ממשלת אוסטרליה הצטרפה לארצות הברית ובריטניה והודיעה הלילה על "סנקציות חדשות נגד 33 אוליגרכים רוסיים, אנשי עסקים בולטים ובני משפחותיהם מדרגה ראשונה". רומן אברמוביץ', איש העסקים הרוסי-ישראלי, נמצא ברשימה של ממשלת אוסטרליה.

נשיא צ'צניה פרסם סרטון בו טען שהוא קרוב לקייב

נשיא צ'צניה רמזן קדירוב העלה סרטון לרשת הטלגרם בו טען שהוא נמצא בנמל התעופה הוסטמל שליד קייב. הוא קרא לאוקראינים להיכנע. "אתמול היינו במרחק של 20 קילומטרים מהנאצים שבקייב", אמר. "היום אנחנו קרובים אף יותר".

קדירוב הזהיר את צבא אוקראינה שאם ימשיך להילחם הוא יחוסל, והוסיף: "רוסיה תלמד אתכם בשטח את מה שתאוריות הלחימה של מדינות זרות לא יכולות ללמד".

שגרירות ארה"ב בקייב קראה לאמריקאים לצאת מיידית מאוקראינה

שגרירות ארצות הברית בקייב קראה הבוקר שוב לאזרחים אמריקאים לצאת באופן מיידי משטח אוקראינה. לפי הודעת השגרירות, המתקפה הרוסית המתמשכת הפכה את המצב הביטחוני במדינה "לאלים ולא צפוי".

אזעקות מתקפה אווירית בדניפרו, דרום מזרחית לקייב

צבא אוקראינה: ביממה האחרונה הופלו 4 מטוסים ו-3 מסוקים של רוסיה

צבא אוקראינה טען הבוקר (שני) שהצליח להפיל ב-24 השעות האחרונות ארבעה מטוסים, שלושה מסוקים ומספר כלי טיס לא מאוישים של צבא רוסיה.

בדו"ח המצב היומי שלו, טען הצבא האוקראיני שרוסיה לא רשמה התקדמות נוספת בשטח המדינה ושהיא מתמקדת כעת "בחיזוק ותחזוקה של השטחים שכבר כבשה".

עוד נטען שהכוחות הרוסיים משתמשים בתשתיות אזרחיות, כולל מוסדות דת, כעמדות ירי ולאחסון ציוד צבאי ונשקים.

פעילים פרו אוקראיניים בצרפת טוענים שהשתלטו על בית נופש שקשור לפוטין

פעילים פרו-אוקראינים בצרפת טענו הבוקר (שני) שהשתלטו על וילה ששיכת לחתנו לשעבר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירת החוף ביאריץ. הפעילים אמרו שבכוונתם לשכן במקום פליטים מהמלחמה באוקראינה.

בכתוביות סרטון שפרסמו מהמקום נכתב, בצרפתית ואוקראינית: "ניצחון בביאריץ – ההשתלטות על הארמון של פוטין", וגם "כעת אחוזת העם מוכנה לקבל את פליטי משטר פוטין".

אוקראינה: רוסיה הפציצה מפעל לייצור מטוסים 10 ק"מ ממרכז העיר קייב

יותר מ-1.75 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה לפולין

יותר מ-1.75 מיליון פליטים חצו את הגבול מאוקראינה לפולין, לפי עדכון של ביקורת הגבולות הפולנית. 82.1 אלף איש חצו את הגבול אתמול, ו-79.8 אלף בשבת.

כמיליון מתוכם נשארו בפולין, להערכת מצייק דוסציק, רקטור המשנה למחקר של אוניברסיטת ורשה. השאר עזבו למדינות אחרות.

אוקראינה: שני הרוגים ושלושה פצועים לפחות בהפצצת בניין מגורים בקייב

אוקראינה: השיחות עם רוסיה יחלו ב-10:30 בווידאו

אישה בהריון שפונתה מבית החולים ליולדות במריופול מתה עם תינוקה

אישה בהריון שתועדה מפונה מבית החולים ליולדות שהופצץ בשבוע שעבר במריופול מתה מפצעיה. רופאים ביצעו ניתוח קיסרי בניסיון להציל את התינוק, אבל הוא לא שרד.

לטענת רוסיה, המבנה בעיר הנצורה מריופול שימש לאומנים קיצונים ולא היו בו מטופלים. על אישה אחרת שנפצעה, טענו הרוסים שהיא דוגמנית שהושתלה במקום. שמה של האישה שמתה לא פורסם.

אוקראינה: 90 ילדים נהרגו ויותר מ-100 נפצעו מתחילת המלחמה

90 ילדים נהרגו ויותר מ-100 נפצעו באוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית לפני כשלושה שבועות, לפי משרד התובע הכללי של אוקראינה. מספר הקורבנות הגבוה ביותר נרשם באזורי קייב, חרקיב, דונצק, צ'רנייב, סומי, חרסון, מיקולאייב וז'יטומיר.

לפיד: "ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות על רוסיה"

"ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה בידי ארצות הברית ומדינות המערב", אמר שר החוץ יאיר לפיד בהצהרה משותפת עם שר החוץ הסלובקי איוואן קורצ'וק בברטיסלבה הבוקר (שני). "המלחמה הזו צריכה להיפסק. אדמת אירופה ידעה לא מעט מלחמות והדבר היחיד שיצא מהן זה סבל נורא. בשנים האחרונות היה שלום באירופה, ויצא ממנו שגשוג שהמין האנושי לא ידע כמותו.
"ישראל, כמו סלובקיה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה וקוראות להפסקת הקרבות. אין הצדקה לפגיעה בעצמאות הטריטוריאלית של אוקראינה ואין הצדקה להתקפות על אוכלוסייה אזרחית. ישראל תעשה כל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך שנועדו להפסיק את האש ולהחזיר את השלום. אנחנו פועלים יחד עם בעלת בריתנו הגדולה, ארצות הברית, ויחד עם שותפינו האירופאים, כדי למנוע את המשך הטרגדיה".

אוקראינה: הרוג ו-6 פצועים מפגיעת טיל רוסי שיורט בבניין מגורים בקייב

הרשויות באוקראינה מדווחות על הרוג אחד ושישה פצועים מפגיעת שרידי טיל רוסי שיורט בבניין מגורים בקייב.

שרידי הטיל הרסו אוטובוס והציתו שריפה בבירה אחרי שהטיל עצמו יורט על ידי מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה. האוטובוס היה ריק ונהרס לחלוטין.

אוקראינה: רוסיה פגעה שוב באספקת החשמל לכור בצ'רנוביל

חברת החשמל האוקראינית טוענת שצבא רוסיה פגע שוב באספקת החשמל לאתר האסון הגרעיני בכור בצ'רנוביל, אחרי שכבר תוקנו בעקבות מתקפה רוסית קודמת.

בהודעת החברה נכתב שטכנאים החלו בערב יום ראשון לספק שוב חשמל לכור אבל "לפני שהאספקה התחדשה במלואה, כוחות הכיבוש הסבו שוב נזק". החברה הודיעה שתנסה לתקן גם את הפגיעה הנוכחית.

אספקת החשמל לכור משמשת להפעלת משאבות וציוד נוסף שמקרר את הדלק הגרעיני באתר ומונע דליפה של קרינה.

בכור בצ'רנוביל פועלים גם גנרטורים שמונעים בדיזל, והרשויות בבלרוס הודיעו בשבוע שעבר שהקימו מקור אספקת חירום בגבול הקרוב לאתר.

לטענת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הסיכוי לדליפה מהאתר נמוך מאוד. לפי הסוכנות, אגמי הקירור בצ'רנוביל גדולים מספיק כדי לשמור על בטיחות הדלק הגרעיני גם אם אספקת החשמל תיפגע.

הקרמלין: פוטין לא מאוכזב מההתקדמות, זה רק ניסיון של המערב לפתות אותנו לתקוף ערים

הקרמלין אמר היום שארצות הברית והאיחוד האירופי "מנסים לפתות אותנו לתקוף מרכזי אוכלוסייה" באוקראינה, ושהטענות שהנשיא ולדימיר פוטין מאוכזב מהתקדמות המבצע הן פרובוקציה. בקרמלין טענו גם שרוסיה לא ביקשה סיוע צבאי מסין, כפי שדווח בכלי תקשורת בארצות הברית ובבריטניה.

רוסיה: "טיל של צבא אוקראינה הרג 20 אנשים ופצע 28 בדונצק"

משרד ההגנה של רוסיה האשים את הצבא האוקראיני בשיגור טיל עם חימוש מצרר שהרג לפחות 20 בני אדם ופצע 28 בעיר דונצק במזרח אוקראינה. הבדלנים הפרו-רוסים  השולטים באזור טענו מוקדם יותר שבין הנפגעים מהטיל היה ילד, ושמדובר ב"פשע מלחמה". אוקראינה מכחישה את הדברים.

האו"ם: 636 אזרחים נהרגו באוקראינה, בהם 46 ילדים

לפחות 636 אזרחים נהרגו באוקראינה, בהם 46 ילדים, מתחילת הפלישה הרוסית עד אתמול, לפי נציבות זכויות האדם של האו"ם. בנציבות מעריכים שמניין ההרוגים גבוה בהרבה, אבל מתקשים להגיע למספרים מדויקים במקומות שבהם קיימות הפגזות רבות, כמו חרקיב ומריופול.

מריופול: אזרחים נקברים בקברי אחים מאולתרים

הפצצות רוסיות כבדות אילצו תושבים מעיירות באוקראינה לקבור אזרחים מתים בקברי אחים מאולתרים – וקורבנות רבים לא זוהו. "אנחנו לא יכולים לקבור את הקורבנות בקברים פרטיים, מכיוון שהם נמצאים מחוץ לעיר וההיקף נשלט על ידי חיילים רוסים", אמר סגן ראש העיר של מריופול, סריי אורלוב, ל-BBC.

האיחוד האירופי אישר סנקציות נוספות נגד רוסיה

המדינות החברות באיחוד האירופי אישרו הערב (שני) חבילת סנקציות נוספת נגד אוליגרכים וגופים נוספים ברוסיה.

הקרמלין: בנט ופוטין שוחחו שוב הערב

הקרמלין דיווח הערב (ב') שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וראש הממשלה נפתלי בנט, שוחחו הערב בטלפון קרוב ל-שעתיים. לדברי הקרמלין פוטין דיבר עם ראש הממשלה על "הפעולה הברברית של הצבא האוקראיני״.

גם עם נשיא אוקראינה שוחח הערב עם בנט: "החלפנו מידע על צעדינו המשותפים"

ראש הממשלה, בנט שוחח הערב גם עם נשיא אוקראינה זלנסקי שאמר אחרי השיחה: "החלפנו מידע על צעדינו המשותפים על רקע התוקפנות הרוסית, סיכמנו על פעולות נוספות".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חזר הלילה (שני) על קריאתו למערב לאכוף "שטח אסור לטיסה" בשמי המדינה. בעקבות מתקפת הטילים ההכבדה על הבסיס הצברי קרוב לגבול פולין, אמר זלנסקי: "אם לא תעשו זאת, זה רק עניין של זמן עד שטילים רוסיים ייפלו בשטחכם. בשטחי המדינות החברות בנאט"ו. על בתי האזרחים שלכם".

הנשיא האוקראיני הזכיר גם שבשנה שעברה הזהיר את מנהיגי נאט"ו שאם לא יטילו "סנקציות חריפות" נגד רוסיה היא תפתח במלחמה, ואמר: "אנחנו צדקנו".

נשיא צ'צניה רמזן קדירוב העלה סרטון לרשת הטלגרם בו טען שהוא נמצא בנמל התעופה הוסטמל שליד קייב. הוא קרא לאוקראינים להיכנע. "אתמול היינו במרחק של 20 קילומטרים מהנאצים שבקייב", אמר. "היום אנחנו קרובים אף יותר".

גורמים בארצות הברית העריכו אמש שרוסיה ביקשה סיוע מסין בציוד צבאי. שגרירות סין בארצות הברית הגיבה על הדיווחים: "בראש סדר העדיפויות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!