דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / אוקראינה: "המשא ומתן עם רוסיה קשה ואיטי אך בהחלט יש מקום לפשרה"

נציגי אוקראינה הביעו הערב (ד') אופטימיות זהירה בנוגע להתקדמות בין הצדדים | ראשי ממשלות פולין, צ'כיה, וסלובניה הגיעו לפגישה עם נשיא אוקראינה בקייב | חברות נאט"ו יתכנסו בשבוע הבא לדיון על השלכות המלחמה

בניין מגורים בקייב אחרי הפגזה רוסית (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
בניין מגורים בקייב אחרי הפגזה רוסית (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

נציגי אוקראינה במשא ומתן עם רוסיה הביעו הערב (שלישי) "אופטימיות זהירה" ביחס להתקדמות לקראת סיום מוסכם למלחמה. במיכאיל פודוליאק, הנציג האוקראיני הבכיר למשא ומתן עם רוסיה ויועצו של הנשיא זלנסקי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תהליך משא ומתן קשה ואיטי. יש חילוקי דעות מהותיים אבל בהחלט יש מקום לפשרה". לדבריו, השיחות בין הצדדים ימשכו מחר.

מוקדם יותר אמר יועץ בכיר לנשיא אוקראינה שרוסיה ריככה את גישתה בשיחות בין הצדדים על סיום מוסכם של המלחמה. איהור ז'ובקבה, סגן ראש הסגל של זלנסקי, אמר שהשיחות בין נציגי אוקראינה ורוסיה הפכו ל"קונסטרוקטיביות יותר" ושרוסיה שינתה את הטון שלה והפסיקה לרוש מאוקראינה להיכנע.

ז'ובקבה אמר שנציגי אוקראינה מרגישים "אופטימיות זהירה" אחרי סבב השיחות האחרון, והוסיף שיכול להיות שזלנסקי יצטרך להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לרשום התקדמות משמעותית.

ראשי ממשלות פולין, צ'כיה וסלובניה הגיעו הערב לקייב לפגוש את זלנסקי. השלושה מתכוונים להציג חבילת סיוע נרחבת לאוקראינה במהלך הביקור בנועד לסמל את הסולידריות האירופית עם המדינה.

בתוך זאת, רוסיה ממשיכה להתקיף את בירת אוקראינה, שעוצר בן 35 שעות הוכרז בה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אוקראינה: "המשא ומתן עם רוסיה קשה ואיטי אך בהחלט יש מקום לפשרה"

מיכאיל פודוליאק, הנציג האוקראיני הבכיר למשא ומתן עם רוסיה ויועצו של הנשיא זלנסקי, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו השיחות בין הצדדים ימשכו מחר.

"תהליך משא ומתן קשה ואיטי. יש חילוקי דעות מהותיים", כתב פודלויאק."אבל בהחלט יש מקום לפשרה"

 

אוקראינה: 29 אלף אזרחים פונו במסדרונות הומניטריים, רובם ממריופול

בכיר בלשכת נשיא אוקראינה אמר שכ-29 אלף בני אדם פונו היום מערים במדינה דרך מסדרונות הומניטריים, רובם מהעיר הנצורה מריופול. מוקדם יותר האשימה אוקראינה את רוסיה בחסימת שיירה שניסתה להכניס אספקה לתוך העיר הנצורה.

משרד ההגנה הרוסי: 36 אלף אזרחים פונו למערב אוקראינה בסיוע צבא רוסיה

משרד ההגנה הרוסי דיווח שחיילי צבא רוסיה סייעו בפינוי 36 אלף אזרחים מאזורי הלחימה באוקראינה לחלקה המערבי של המדינה ב-24 השעות האחרונות. לפי הדיווח, נמשך גם פינוי האזרחים האוקראינים לרוסיה עצמה.

יועץ של זלנסקי: "אופטימיות זהירה" במשא ומתן, רוסיה שינתה את הטון

יועץ בכיר לנשיא אוקראינה אמר הערב שרוסיה ריככה את גישתה בשיחות בין הצדדים על סיום מוסכם של המלחמה.

איהור ז'ובקבה, סגן ראש הסגל של הנשיא ולדימיר זלנסקי, אמר שהשיחות בין נציגי אוקראינה ורוסיה הפכו ל"קונסטרוקטיביות יותר" ושרוסיה שינתה את הטון שלה והפסיקה לרוש מאוקראינה להיכנע.

ז'ובקבה אמר שנציגי אוקראינה מרגישים "אופטימיות זהירה" אחרי סבב השיחות האחרון, והוסיף שיכול להיות שזלנסקי יצטרך להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לרשום התקדמות משמעותית.

מדינות נאט"ו יכנסו פגישת חירום בשבוע הבא בהשתתפות הנשיא ביידן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יעמוד בראש מפגש חירום של מדינות נאט"ו שייערך בשבוע הבא ויעסוק במלחמה באוקראינה.

לדברי מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג, הפגישה "תדון בהשלכות הפלישה הרוסית לאוקראינה, התמיכה החזקה שלנו באוקראינה וחיזוק נוסף של ההרתעה ואמצעי ההגנה של נאט"ו בתגובה למציאות הביטחונית החדשה".

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אישרה את ההודעה והוסיפה שביידן יגיע גם לבריסל לפגישה פנים אל פנים עם מנהיגי מדינות אירופה.

מזכ"ל נאט"ו: "מספקים לאוקראינה מערכות הגנה אווירית שמסייעות לה להפיל מטוסים רוסיים"

במסיבת עיתונאים שערך בבריסל אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג חברות הברית "מספקות לאוקראינה מערכות להגנה אווירית שמסייעות לה להפיל מטוסים רוסיים. אנחנו נמשיך לספק לאוקראינה תחמושת ומערכות הגנה אווירית כולל מערכות מתקדמות".

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על רומן אברמוביץ'

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על האוליגרך הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ', כחלק מחבילת סנקציות חדשה נגד רוסיה. האיחוד כלל אותו ברשימה המעודכנת של אזרחים רוסיים שנכסיהם עומדים בפני הקפאה והכניסה שלהם למדינות האיחוד תיאסר.

לפי הודעת האיחוד, לאברמוביץ' "הייתה גישה ישירה לנשיא רוסיה, והוא שמר על מערכת יחסים טובה מאוד איתו. הקשר הזה עם המנהיג הרוסי עזר לו לשמור על עושרו הלא מבוטל".

זלנסקי: 97 ילדים נהרגו מאז תחילת המלחמה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר הערב בנאום בפני הפרלמנט הקנדי ש-97 ילדים אוקראינים נהרגו מאז תחילת המלחמה.

זלנסקי אמר עוד שהעיר הנצורה מריופול בדרום המדינה נשארה ללא רשתות תקשורת ומלאי המזון בה עומד להסתיים.

אוקראינה: צבא רוסיה השתלט על בית חולים במריופול עם 400 חולים ואנשי צוות

העיתונאית הרוסיה שמחתה נגד המלחמה נקנסה ב-30 אלף רובל

העיתונאית מרינה אובסניקובה, שהניפה שלט מחאה במהלך שידור המהדורה המרכזית של רוסיה נקנסה ב-30 אלף רובל (כ-920 שקלים) על "ארגון אירוע מחאה ללא רישיון".

סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה שבית המשפט הרשיע את אובסניקובה בהפרת חוקי המחאה במדינה. אתר החדשות העצמאי מדוזה דיווח שהקנס הוטל עליה בגלל הסרטון שצילמה לפני המחאה בשידור חי ולא על המחאה עצמה.

צלם של רשת פוקס ניוז נהרג באוקראינה

רשת הטלוויזיה הודיעה שהצלם פייר זקשרבסקי נהרג בהפצצות מחוץ לקייב. העיתונאי בנג'מין הול, ששהה איתו ברכב, נפצע ופונה לבית החולים.

אוקראינה: לפחות שבעה הרוגים במתקפה רוסית על בית ספר במחוז מיקולאייב

מזכ"ל נאט"ו: "רוסיה עלולה עלולה לביים מבצע 'דגל כוזב', שייתכן שיכלול נשק כימי"

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הביע חשש שרוסיה תנסה ליצור עילה לשימוש בנשק כימי באוקראינה.

סטולטנברג אמר היום (שלישי) ש"הטענות המגוחכות" של רוסיה על מעבדות לפיתוח נשק כימי וביולוגי באוקראינה הן "שקר מוחלט".

"זה רק עוד שקר", טען. "אנחנו חוששים שמוסקבה עלולה לביים מבצע 'דגל כוזב', שייתכן שיכלול נשק כימי".

סטולטנברג אמר עוד שכל שימוש בנשק כימי על ידי רוסיה יהיה הפרה של החוק הבינלאומי אבל סירב לומר אם מדובר בקו אדום שחצייתו עלולה לגרור תגובה מצד נאט"ו.

זלנסקי: "הבנו שלא נוכל להצטרף לנאט"ו"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר היום שמדינתו הבינה שלא תוכל להצטרף לנאט"ו.

בשיחה עם נציגים מכוח הפעולה המשותף שבראשות בריטניה, אמר זלנסקי: "במשך שנים שמענו על הדלתות הפתוחות לכאורה" של נאט"ו, אבל "כבר שמענו שלא נוכל להצטרף".

זלנסקי הוסיף: "זאת אמת שאנחנו חייבים להכיר בה, ואני שמח שהעם שלנו מתחיל להבין את זה ומתחיל לסמוך על עצמנו ועל השותפים שלנו שמסייעים לנו".

זלנסקי חזר גם על קריאתו למערב לספק לאוקראינה מטוסי קרב.

בכוח הפעולה המשותף חברות, על בסיס משתנה, גם דנמרק, פינלנד, אסטוניה, איסלנד, לטביה, ליטא, הולנד, שבדיה ונורבגיה.

האו"ם: קרוב ל-3 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה

נציבות האו"ם לפליטים עדכנה ש-2.95 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה עד כה. רובם המכריע נמצא כעת בפולין (כ-1.8 מיליון). נרשמה תנועה משמעותית של פליטים אוקראינים ממזרח היבשת למערבה. עד כה, לפחות כ-300 אלף אוקראינים שנמלטו מהמלחמה הגיעו למערב אירופה.

שר החוץ האוקראיני: לפיד הבטיח לי שכל האוקראינים שיגיעו לישראל יכובדו

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה. לפי הודעה שפרסם קולבה, הבטיח לו לפיד שלא יסייע לרוסיה לעקוף את הסנקציות, והשניים סיכמו שכל האוקראינים שיגיעו לישראל יכובדו. שר החוץ קולבה בירך את לפיד על הסיוע ההומניטרי שמעניקה ישראל לאוקראינה, ועל מאמצי התיווך.

מושל מחוז דניפרו: הרוסים הפציצו נמל תעופה אזרחי

מושל מחוז דניפרו, ולנטין רזניצ'נקו, אמר היום שכוחות רוסיים הפציצו את נמל התעופה האזרחי המרכזי של המחוז. כתוצאה מההפצצה נהרס הטרמינל.

ראשי ממשלות פולין, צ'כיה וסלובניה ייפגשו היום בקייב עם זלנסקי

רוסיה: כל מחוז חרסון נמצא בשליטתנו

משרד ההגנה של רוסיה טען היום שהכוחות הרוסיים השתלטו על כל הטריטוריה של מחוז חרסון, כך דווח בסוכנות הידיעות "אינטרפקס". בתחילת החודש השתלטו הרוסים על העיר חרסון, בירת המחוז.

נאס"א: מחוייבים לשיתוף הפעולה עם רוסיה בכל הנוגע לתפעול תחנת החלל הבינלאומית

סוכנות החלל האמריקאית אמרה שהיא מחויבת לשיתוף פעולה עם רוסיה בכל הנוגע לתפעול תחנת החלל הבינלאומית (ISS), על אף פלישתה של מוסקבה לאוקראינה והסנקציות שהוטלו עליה. "אנחנו עובדים ביחד. עבדנו יחד במשך כעשרים שנה ואנחנו נמשיך לעשות זאת", אמר ג'ואל מונטלבאנו, ראש תוכנית ה-ISS בנאס"א.

סין מכחישה את הדיווחים שהיא מוכנה לספק סיוע צבאי לרוסיה: "דיסאינפורמציה זדונית"

בהודעה שפרסמה שגרירות סין בלונדון, האשימה בייג'ינג את וושינגטון בהפצת "דיסאינפורמציה זדונית" ומסוכנת שעלולה להוביל להסלמה של הסכסוך.

דיווחים באוקראינה: אש כבדה של הכוחות הרוסיים על קייב

דיווח באוקראינה: חודשה אספקת החשמל לכור הגרעיני בצ'רנוביל

אספקת החשמל לכור הגרעיני בצ'רנוביל חודשה, כך דיווח ערוץ "אוקראינה 24". לפי הדיווח הרשויות עדכנו בכך את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

זלנסקי לחיילים הרוסים: "אם תיכנעו, נתייחס אליכם בכבוד"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הצהרה משודרת ברוסית, בה קרא לחיילים רוסים להיכנע. "בשם העם האוקראיני, אני נותן לכם הזדמנות", אמר. "אם תיכנעו, נתייחס אליכם כפי שצריך להתייחס לבני אדם – בכבוד".

סגנית ראש ממשלת אוקראינה: "4,000 אזרחים בלבד, הצליחו להתפנות דרך המסדרונות ההומניטריים אתמול"

סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירנה ורשצ'וק, אמרה אמש (שני) כי 4,000 אזרחים בלבד  הצליחו להתפנות מהמדינה דרך ה"מסדרונות ההומניטריים" במהלך היום.

לדבריה רק שבעה מתוך עשרת המסדרונות המוסכמים היו פעילים. (רויטרס)

טורקיה סיפקה לאוקראינה מל"טים, תחמושת, אפודים וקסדות

טורקיה העבירה לאוקרינה ציוד צבאי שכולל מל"טים (מטוס ללא טייס), תחמושת, אפודים חסיני כדורים וקסדות. כך דיווחה אמש סוכנות הידיעות רויטרס.

ארה"ב: רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי

גורמים בארצות הברית עדכנו שרוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי הכולל טילים וכלי רכב משוריינים. הגורמים אמרו שלא ברור עדיין האם סין כבר סיפקה את הציוד המבוקש.

נמשכים מאמצי התיווך: ראש הממשלה בנט שוחח אמש עם פוטין וזלנסקי

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח אמש (שני) קרוב לשעתיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אחר כך, שוחח ראש הממשלה גם עם נשיא אוקראינה זלנסקי, במטרה לקדם הפסקת אש בין הצדדים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!