דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / ביידן כינה את פוטין: "פושע מלחמה", הקרמלין: "זה בלתי נסלח"

זלנסקי נאם בפני הקונגרס בארה"ב: "זכרו את פרל הרבור, עשו יותר" | אוקראינה: רוסיה הפציצה תיאטרון בו הסתתרו נשים וילדים | ביידן הכריז על סיוע נוסף לאוקראינה ב-800 מיליון דולר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (מימין) ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן 
(צילומים: Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (מימין) ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילומים: Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

"פריצת דרך משמעותית" נרשמה היום (רביעי) במשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה. לפי הדיווחים בעיתון הבריטי "פיננשל טיימס", ראש הממשלה נפתלי בנט, ששוחח גם עם פוטין וגם עם זלנסקי, היה המתווך הבין-לאומי העיקרי בשיחות.

למרות ההתקדמות בשיחות, עיר הנמל מריופול חוותה היום את אחת המתקפות הקשות ביותר מאז תחילת הלחימה – עשרות הרוגים במתקפה אווירית על תיאטרון הדרמה בעיר. על פי הדיווחים, נשים וילדים שאיבדו את ביתם במתקפות על העיר תפסו מחסה במבנה שהופצץ.

בתגובה למתקפה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, תקף את פוטין וכינה אותו "פושע מלחמה". הנשיא הרוסי מצידו הכחיש, וענה לביידן באמצעות דובר הקרמלין שאמר כי "מדובר באמירה בלתי נסלחת".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

פולין: "צריך לשלוח לאוקראינה כוח שמירת שלום מטעם נאט"ו"

"יש צורך לשלוח לאוקראינה כוח שמירת שלום, מטעם נאט"ו או מבנה בינלאומי רחב יותר, שגם יהיה מסוגל להגן על עצמו", אמר סגן ראש ממשלת פולין ירוסלב קצ'ינסקי, בתום פגישתם של ראשי הממשלה של צ'כיה, פולין וסלובניה עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בקייב.
לדבריו, "זה יהיה כוח שיחתור לשלום ויעניק סיוע הומניטרי, אבל במקביל יהיה מוגן על ידי הכוחות המזוינים". מנהיגי שלוש המדינות, כולן חברות בנאט"ו, הם ראשי הממשלות המערביים הראשונים שהגיעו לקייב מאז תחילת הפלישה הרוסית. זלנסקי אמר לאחר הפגישה ש"עם בעלי ברית כאלה – ננצח במלחמה".

זלנסקי: "עמדות הצדדים מציאותיות יותר, אבל נדרש עוד זמן"

"עמדותיהן של אוקראינה ורוסיה בשיחות נשמעות מציאותיות יותר", אמר נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בסרטון שפרסם בערוץ הטלגרם הרשמי שלו, אחרי השיחות שהתנהלו ביומיים האחרונים בין נציגי קייב ומוסקבה באשר להפסקת אש אפשרית.

עם זאת, הוסיף זלנסקי: "נדרש עוד זמן כדי שההחלטות שיתקבלו יהיו לטובת האינטרסים של קייב".

ביידן צפוי להכריז על סיוע צבאי נוסף לאוקראינה בהיקף של 800 מיליון דולר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להכריז היום על סיוע צבאי נוסף בהיקף של 800 מיליון דולר לאוקראינה. חבילת הסיוע החדשה תכלול, בין היתר, טילים נגד טנקים.

הסנאט האמריקני אישר פה אחד החלטה שמגנה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וקוראת לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולמדינות לחקור אותו ואת צבאו בגין פשעי מלחמה באוקראינה.

תמונות לוויין: צבא אוקראינה השמיד שלושה מסוקים רוסיים בנמל התעופה בחרסון

צבא אוקראינה השמיד לפחות שלושה מסוקים של חיל האוויר הרוסי בתקיפה בנמל התעופה הבינלאומי במחוז חרסון בדרום המדינה, לפי תמונות לוויין שצילמה חברת "פלאנט לאבס".

פיצוצים ואזעקות בקייב, העוצר בעיר נמשך

פיצוצים ואזעקות נשמעו גם הלילה בפרברי קייב.

אתמול ב-20:00 הוטל על העיר עוצר שיימשך 35 שעות, עד מחר ב-7:00 בבוקר, על רקע חשש שהכוחות הרוסיים יטילו על קייב מצור. במהלך העוצר תותר התנועה רק לאנשים שיהיה להם אישור מיוחד או כדי להגיע למקלטים.

האו"ם: 70 אלף ילדים ביום הופכים לפליטים; מספר הפליטים גבוה מ-3 מיליון

שר האוצר של יפן: נציגי מדינות ה-G7 ידונו בפעולות רוסיה באוקראינה

זלנסקי צפוי לנאום בפני הקונגרס האמריקאי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי צפוי לנאום היום בפני חברי הקונגרס בארצות הברית, ולחזור על קריאתו לסגור את שטחי הטיסה מעל אוקראינה. הוא צפוי גם לבקש אספקה של מטוסי קרב לכוחות האוקראיניים ולהחמיר את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה.

קייב: בניין מגורים בן 12 קומות נפגע מהפגזה רוסית, 2 בני אדם נפצעו

בניין מגורים בן 12 קומות ברובע שבצ'נקו בקייב נפגע מהפגזה וקרס חלקית. שני בני אדם נפצעו ו-37 אחרים פונו מהמקום, על פי שירותי החירום האוקראיניים, שהוסיפו שסריקת הבניין נמשכת.

אוקראינה: 500 הרוגים בחרקיב מתחילת המלחמה

מניין ההרוגים בחרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, עלה ל-500, לפי שירותי החירום במחוז. רוסיה מכחישה הרג מכוון של אזרחים אוקראינים.

יועצו של זלנסקי: "מתקפת הנגד האוקראינית משנה את המערכה"

מיקאלו פודוליאק, יועצו הבכיר של זלנסקי, כתב בטוויטר ש"מתקפת הנגד האוקראינית במספר אזורים משנה באופן יסודי את החזקת השטח על ידי הצדדים". פודוליאק המשתתף במשא ומתן אמר שיש "סתירות יסודיות" בין הצדדים, אבל "יש בהחלט מקום לפשרה".

שר החוץ הרוסי לברוב: "השיחות עם אוקראינה לא קלות, אבל יש תקווה לפשרה"

סרגיי לברור אמר שהמשא ומתן עוסק ב"נוסחים קונקרטי שקרובים להסכמה". שני הצדדים דנים ב"מעמד הניטרלי" של אוקראינה ובערבויות לכך.

הקרמלין: דנים בפשרה בה אוקראינה תהיה ניטרלית כמו אוסטריה

דובר הקרמלין דימטרי פוסקוב אמר שהצדדים דנים בפשרה לפיה אוקראינה תהיה מדינה ניטרלית, עם מעמד דומה לזה של אוסטריה ושוודיה.

"זאת אופציה שאנחנו דנים בה עכשיו ויכולה להחשב לפשרה" אמר פסקוב לעיתונאים. ראש השיחות וולדימיר מדינסקי אמר שפשרה מסוג זה משמעותה שאוקראינה תוכל להחזיק צבא, אבל לא להכניס כוחות זרים למדינה.

זלנסקי נאם בפני הקונגרס בארה"ב: "זכרו את פרל הרבור, עשו יותר"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נאם בפני הקונגרס בארה"ב. זלנסקי ביקש מהמחוקקים לתמוך במהלך ליצור אזור אסור לטיסה בשמי אוקראינה, וקרא למחוקקים להעביר לאוקראינה סיוע הגנתי צבאי.

"זכרו את פרל הרבור, זכרו את 11 בספטמבר", אמר זלנסקי. "המדינה שלנו חווה את אותו הדבר כל יום, ברגע זה, במשך שלושה שבועות. רוסיה הפכה את השמיים האוקראינים למוקד מוות לאלפי אנשים".

זלנסקי, הקרין בפני חברי הקונגרס סרטון גרפי של פצועים והרוגים אוקראינים מההפצות רוסיה. "אנחנו זקוקים לכם כעת", אמר זלנסקי. "עשו יותר". הנשיא האוקראיני פנה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "אני מאחל לך להיות מנהיג העולם. שזה אומר להיות מנהיג השלום".

זלנסקי ינאם בפני כנסת ישראל ביום ראשון הקרוב

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בפני חברי הכנסת בשיחת וידאו ביום ראשון הקרוב, 20 במרץ, בשעה 18:00. יו"ר הכנסת מיקי לוי: "לכבוד יהיה לי ולכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני חברי הכנסת, בשעה קשה זו בה ניצב העם האוקראיני".

זלנסקי פנה אישית לביידן בנאומו: "אתה המנהיג, תנהיג את העולם לשלום"

פוטין: אין לנו כוונה לכבוש את אוקראינה, מוכנים לשיחות

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר בנאום ש"המבצע המיוחד" באוקראינה ממשיך כמתוכנן ושרוסיה לא תפסיק עד שיושגו כל המטרות. פוטין ציין שמטרת המבצע היא לפרק את אוקראינה מנשק ולהגן על תושבי "הרפובליקות העצמאיות" שבמזרח אוקראינה ושבחצי-האי קרים. בנאומו הדגיש פוטין שאין לו כוונה לכבוש את אוקראינה, טענה שעליה חזר עוד מלפני פתיחת המבצע, וציין שמדינתו מוכנה לקיים שיחות.

הנשיא פוטין הכין את תושבי מדינתו לתקופה "לא קלה" מבחינה כלכלית. "אנחנו נראה עלייה באינפלציה, נראה עלייה בשיעור המובטלים. אנחנו נתמודד עם הסוגיות האלה. נתמוך במשפחות עם ילדים", אמר.

"וסטי" וערוץ 9 נחסמו על ידי רגולטור התקשורת ברוסיה

רגולטור התקשורת ברוסיה "רוסקמנדזור" חסם את הגישה לאתר "וסטי" הישראלי בשפה הרוסית וכן את ערוץ 9 במסגרת ההגבלות על הגישה לתקשורת חופשית במדינה. הם נוספו לרשימה ארוכה של כלי תקשורת שנחסמו על ידי רוסיה מאז החלה המלחמה באוקראינה.

עיתון הבריטי: אוקראינה ורוסיה התקדמו משמעותית בשיחות על הפסקת אש

העיתון הבריטי פיננשל טיימס דיווח היום שאוקראינה ורוסיה התקדמו משמעותית בשיחות על הפסקת אש, וכי שתי המדינות גיבשו "תוכנית שלום טנטטיבית" בת 15 נקודות, הכוללת הפסקת אש ונסיגה של הכוחות הרוסיים, אם קייב תכריז על עצמה כמדינה ניטרלית ותסכים להטיל הגבלות על כוחותיה המזוינים.

בית הדין הבינלאומי בהאג הורה לרוסיה להפסיק את הלחימה באוקראינה

בית הדין הבינלאומי בהאג הורה לרוסיה להפסיק את פלישתה לאוקראינה וקרא לשני הצדדים לא להסלים את המצב. בתגובה לפסיקה אמר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כינה את הפסיקה "ניצחון מושלם". מוסקבה לא השתתפה בהליך המשפטי ונציגיה לא הופיעו בבית המשפט. סנקציות של ממש נגד רוסיה בהתאם להמלצת בית הדין צריכות להתקבל על ידי מועצת הביטחון שבה לרוסיה יש זכות וטו.

ביידן הכריז על סיוע לאוקראינה ב-800 מיליון דולר: יכלול מל"טים ומערכות הגנה אווירית

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע על "סיוע חסר תקדים" בגובה 800 מיליון דולר לאוקראינה. בהצהרה שמסר הוסיף ביידן כי הסיוע יכלול מל"טים ומערכות הגנה אווירית.

הסיוע האמריקאי כולל: 800 טילי כתף נ"מ מדגם סטינגר, 2,000 טילי כתף נ"ט מדגם ג'אוולין, 6,000 מערכות חודרות שריון מדגם AT-4, מאה כטב"מים טקטיים, מאה משגרי רימונים, 5,000 רובים, אלף אקדחים, 400 מכונות ירייה, 400 רובי ציד, יותר מ-20 מיליון קליעי תחמושת, 25 אלף שכפ"צים ו-25 אלף קסדות.

דיווח באוקראינה: רוסיה הפציצה תיאטרון שבו הסתתרו לפחות 1,000 אזרחים במריופול

עיריית מריופול דיווחה שהכוחות הרוסיים הפציצו תיאטרון בעיר שבו הסתתרו תושבים. חבר במועצת העיר מסר כי במקום הסתתרו לפחות 1,000 בני אדם בזמן ההפצצה וכי עדיין לא ידוע כמה מהם נפגעו.

 

שר החוץ האוקראיני על הפצצת התיאטרון במריופול: "פשע מלחמה מזעזע"

שר החוץ האוקראיני, דימיטרו קולבה, אמר על הפצצת התיאטרון במריופול: "מדובר בפשע מלחמה מזעזע נוסף בעיר", תוך שהוא מפרסם תמונות של המבנה ותמונות שלו.

ג'ו ביידן כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פושע מלחמה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פושע מלחמה" בעקבות הפלישה לאוקראינה. מוקדם יותר הכריז ביידן על "סיוע חסר תקדים" בגובה 800 מיליון דולר לאוקראינה, שיכלול מל"טים ומערכות הגנה אווירית.

בקרמלין ענו לביידן: "אמירה בלתי מתקבלת על הדעת ובלתי נסלחת"

בית המשפט העליון של האו"ם הורה לרוסיה להשעות את הפעולה הצבאית באוקראינה

עיתון בריטי: בנט המתווך הבינלאומי העיקרי בין רוסיה לאוקראינה

העיתון הבריטי "פיננשל טיימס" דיווח שראש הממשלה נפתלי בנט הוא המתווך הבינלאומי העיקרי בשיחות בין רוסיה לאוקראינה. בעיתון דווח שהושגה "התקדמות משמעותית" בשיחות בין רוסיה לאוקראינה על הפסקת אש.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להכריז בהמשך היום על סיוע צבאי נוסף בהיקף של 800 מיליון דולר לאוקראינה. כך על פי גורם אמריקני, שהוסיף כי חבילת הסיוע החדשה תכלול, בין היתר, טילים נגד טנקים. ביידן צפוי להכריז זאת לאחר נאומו של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בפני הקונגרס האמריקני היום. בתוך כך, הסנאט האמריקני אישר פה אחד החלטה שמגנה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וקוראת לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולמדינות לחקור אותו ואת צבאו בגין פשעי מלחמה באוקראינה.

נציגי אוקראינה במשא ומתן עם רוסיה הביעו אתמול "אופטימיות זהירה" ביחס להתקדמות לקראת סיום מוסכם למלחמה. מיכאיל פודוליאק, הנציג האוקראיני הבכיר למשא ומתן עם רוסיה ויועצו של הנשיא זלנסקי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תהליך משא ומתן קשה ואיטי. יש חילוקי דעות מהותיים אבל בהחלט יש מקום לפשרה". לדבריו, השיחות בין הצדדים ימשכו היום.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!