דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הקורונה בארצות הברית: הסנאט מקדם תוכנית שיקום; תוכנית מיידית של ביידן עדיין מתעכבת בקונגרס

התוכנית לתקצוב חיסונים, טיפולים ופעולות נוספות ב-22.5 מיליארד דולר נתקלת בהתנגדויות מצד נציגים משתי המפלגות בקונגרס | דו"ח קובע שנדרשים לארצות הברית 100 מיליארד דולר בשנה הקרובה לשיקום המערכת

תור לחיסונים בפרמונט, קליפורניה (AP Photo/Jae C. Hong, File)
תור לחיסונים בפרמונט, קליפורניה (AP Photo/Jae C. Hong, File)

ועדת הבריאות, החינוך, העבודה והפנסיות של הסנאט אישרה אתמול (שלישי) מתווה דו-מפלגתי לשיקום מערכת הבריאות הציבורית, על בסיס לקחים שנלמדו מההתמודדות עם הקורונה. המתווה נועד להיערך להתפרצויות עתידיות באמצעות חיזוק תקציבי של המערכת.

אבל זה רק הצעד הראשון. גם אם התוכנית השאפתנית תאושר בקונגרס, המחוקקים יצטרכו להשיג לה מקורות תקציביים בסך עשרות מיליארדי דולרים. נכון לעכשיו, הקונגרס מתקשה לעמוד בדרישותיו של הבית הלבן לתקציב נוסף להתמודדות הנוכחית עם המגפה.

"אנחנו חייבים את זה לכל מי שעבד קשה כדי להתמודד עם האתגרים, ולהבטיח שמצב כזה לא יקרה שוב", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית פטי מאריי מוושינגטון, שעומדת בראש הוועדה.

היא קידמה את התוכנית במשך שנה עם הסנאטור הרפובליקני ריצ'רד בור מצפון קרוליינה. במסגרת התוכנית, אמור לקום כוח משימה לפי המודל של אסון התאומים, שיחקור את התמודדות הממשל עם המשבר ויגיש את המלצותיו לנשיא ולקונגרס. נוסף על כך, מוצע לעגן בחוק את הקמתה של סוכנות המחקר והפיתוח ARPA-H, שיזם הנשיא ג'ו ביידן.

לפי התוכנית, האחריות לניהול המשימה יעבור למשרד חדש בבית הלבן. בתקופת שלטונו של אובמה, פעלה תחת משרד ההגנה זרוע לבריאות עולמית, אבל טראמפ ביטל אותה.

לדברי היוזמים, ההתעלמות של הקונגרס מהמלצותיו של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן גררו בלבול, ולכן הם מציעים להקים ועדת מומחים שתהיה אחראית להפצת מידע מהימן ועובדתי על הנגיף.

הסכום הדרוש למימוש התוכנית עדיין לא ברור. לפי דו"ח חדש, מערכת הבריאות תצטרך 100 מיליארד דולר בשנה הראשונה, 20 מיליארד נוספים בשנתיים הבאות, ו-15-10 מיליארד דולר בכל שנה נוספת.

"אנחנו צריכים להשקיע בהתאם לנזקים שנגרמו, ונגרמו נזקי ענק", אמר ד"ר אזקיאל עמנואל מאוניברסיטת פנסילבניה, מכותבי הדו"ח. "יהיה טיפשי להיות חסכנים עכשיו".

ארגוני בריאות הגיבו בחיוב לתוכנית, אבל אמרו שהם מחכים לפרטים נוספים כדי לדעת אם לתת את תמיכתם. ד"ר ג'ורג' בנג'מין מהאגודה האמריקאית לבריאות הציבור הביע דאגה מכך שהכפפת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן לסנאט עלולה לגרום לפוליטיזציה של פעילותו. "ברור שאנחנו תומכים בתקצוב ובשיקום של מערכת הבריאות", אמר בנג'מין, "אבל יש לנו ספקות לגבי האופן שבו התוכנית תתממש".

הקונגרס עדיין צריך לאשר את התוכנית של ביידן לתקצוב מיידי של 22.5 מיליארד דולר. הבית הלבן פרסם אתמול אזהרה מפני התפרצות חוזרת של הקורונה אם התקציב לחיסונים, טיפולים ופעולות נוספות לא יאושר. סנאטורים רפובליקנים תוהים לאן נעלמו הכספים הקודמים שהוקצו, ואילו סנאטורים דמוקרטים מתנגדים לתקצוב התוכנית מכספים שכבר הובטחו לחלק מהמדינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!