דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / הפנטגון: פוטין עלול לאיים בנשק גרעיני; 21 נהרגו בהפצצה ליד חרקיב

דיווחים על "פריצת דרך משמעותית" בשיחות הפיוס | בנט הוא המתווך העיקרי במשא ומתן, לפי דיווח ב"פיננשל טיימס" | ביידן כינה את פוטין "פושע מלחמה" | זלנסקי: 103 ילדים נהרגו מאז תחילת המלחמה

מתנדב בצבא אוקראינה מסייע לקשישה לאחר הפגזה בחרקיב (צילום: AP Photo/Andrew Marienko)
מתנדב בצבא אוקראינה מסייע לקשישה לאחר הפגזה בחרקיב (צילום: AP Photo/Andrew Marienko)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשא אתמול (רביעי) בלילה נאום לאומה, שבו אישר כי ראש העיר מליטופול, איוואן פיודורוב, שוחרר משבי הרוסים, ושהעיר לא נתונה לשליטה רוסית. "חיילים רוסים חטפו אותו וניסו להכריח אותו לשתף פעולה, אבל האיש שלנו עמד על שלו", אמר זלנסקי. "אנחנו תמיד מגינים על אנשינו ועל מה ששלנו".

זלנסקי הוסיף שהמסדרונות ההומניטריים כשלו אתמול. "חיילים רוסים הפגיזו ללא הפסקה ולא ערבו לביטחון", אמר. למרות זאת, זלנסקי אמר שיותר מ-6,000 בני אדם, כולל 2,000 ילדים, הצליחו לברוח ממריופול לברדיאנסק והם מפונים משם. "חיילים רוסים ניסו להפריע לתנועתם, הם פתחו באש ארטילריה על הכביש", אמר זלנסקי. "זה נס שאף אחד לא מת, אבל חמישה נפצעו, בהם שני ילדים".

"פריצת דרך משמעותית" חלה אתמול במשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה, לפי דיווח בעיתון הבריטי "פיננשל טיימס". ראש הממשלה נפתלי בנט, ששוחח גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וגם עם זלנסקי, היה המתווך הבינלאומי העיקרי בשיחות.

למרות ההתקדמות בשיחות, עשרות נהרגו במתקפה אווירית של צבא רוסיה על תיאטרון הדרמה במריופול. על פי הדיווחים, נשים וילדים שאיבדו את ביתם במתקפות על העיר תפסו מחסה במבנה שהופצץ.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

זלנסקי: 103 ילדים נהרגו מתחילת המלחמה, 400 מוסדות חינוך נהרסו

103 ילדים לפחות נהרגו באוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית, כך אמר הלילה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסרטון בפייסבוק. זלנסקי הוסיף שמתחילת המלחמה נהרסו באוקראינה 400 מוסדות חינוך, 119 מהם באזור דונצק.

ארצות הברית התחייבה לחמש את אוקראינה במל"טים מתאבדים וטילי נ"מ

ארצות הברית התחייבה לשלוח סיוע צבאי נוסף לאוקראינה, כולל הגנה מטילים ארוכי טווח ומל"טים חמושים. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, החימוש החדש שעליו הכריז נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כולל את מערכת ההגנה האווירית S-300, מאה מל"טים מתאבדים, 800 טילי נ"מ ו-2,000 טילים מונחים נגד טנקים.

נוסף על כך יישלחו 7,000 כלי נשק אחרים נגד טנקים, אלפי מקלעים, רובים ומטולי רימונים, 20 מיליון קליעים ו-25 אלף סטים של אפוד וקסדה.

שר החוץ האוקראיני: "רוסיה ידעה שבתיאטרון במריופול מסתתרים מאות אזרחים חפים מפשע"

שר החוץ האוקראיני דמיטרי קוליבה צייץ הבוקר: "פשע מלחמה נוסף במריופול. מתקפה רוסית מאסיבית על תיאטרון הדרמה שבו התחבאו מאות אזרחים חפים מפשע. הבניין נהרס לחלוטין. הרוסים ידעו בוודאות שזה היה מחסה לאזרחים. שמרו על מריופול! עצרו את פשעי המלחמה הרוסיים!"

לציוץ צירף קוליבה תמונה של התיאטרון לפני ואחרי המתקפה הרוסית.

 

משרד ההגנה האוקראיני: בכל יום לחימה הפלנו לפחות 10 כלי טיס של רוסיה

צבא אוקראינה דיווח על יותר מ-200 מטוסים ומסוקים רוסיים שהופלו בשמי אוקראינה. לפי המודיעין האמריקאי, הרוסים איבדו יותר מ-7,000 חיילים באוקראינה.

אוקראינה: הרוג ושלושה פצועים מטיל שפגע בבניין בקייב

לפחות אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו אחרי ששרידי טיל שהופל פגעו בבניין בקייב,לפי שירותי החירום של אוקראינה. 30 בני אדם פונו מהבניין, וכבאים כיבו שריפה שפרצה במקום.

מועצת הביטחון של האו"ם מכנסת ישיבה דחופה; נבחנת אפשרות לנאום של זלנסקי בפני העצרת הכללית

מועצת הביטחון של האו"ם תערוך בהמשך היום ישיבה דחופה בשל בקשות ארצות הברית, בריטניה, צרפת ומדינות נוספות לדון על הידרדרות המצב ההומניטרי באוקראינה, לפי דיווח ב-CNN.

רוסיה ביקשה לדחות הצבעה במועצה על החלטה שניסחה לגבי המצב ההמוניטרי באוקראינה, וההצבעה נדחתה למחר. גורמים דיפלומטיים טוענים שנבחנת אפשרות לכך שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בפני העצרת הכללית של האו"ם.

אוקראינה: ראש העיר מליטופול שוחרר תמורת תשעה שכירי חרב

רוסיה שחררה את ראש העיר מליטופול איוון פדורוב בעסקת שבויים, בתמורה לתשעה שכירי חרב שנשבו על ידי אוקראינה, לפי גורם בלשכת זלנסקי.

קייב האשימה את הרוסים בחטיפת ראש העיר לפני כשבוע, ותושבי העיר, שנמצאת תחת שליטת רוסיה, מחו בדרישה לשחררו.

מושל מחוז צ'רנייב: הכוחות הרוסיים הרגו אתמול 53 תושבים

נאום זלנסקי לכנסת ישודר ברחבת הבימה בתל אביב

נאומו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בפני חברי הכנסת שייערך ביום ראשון, ישודר במקביל גם ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב. זאת לאחר שבשגרירות אוקראינה פנו לבכירים בעיריית תל אביב בבקשה לקיים את האירוע.

זלנסקי נאם בפני הפרלמנט הגרמני: "באמצע אירופה יש חומה בין חירות לבין היעדר חירות"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נאם בפני הבונדסטאג הגרמני דרך וידאו ואמר למחוקקים בברלין שחלק מהסנקציות והעזרה שקיבלה ארצו הגיעו מאוחר מדי בשביל לעצור את המלחמה. "פוליטיקאים תמיד אומרים 'לעולם לא עוד', אבל אנחנו רואים שהמילים הללו חסרות ערך", אמר זלנסקי.

הנשיא האוקראיני הזכיר לגרמנים את התקופה של נפילת חומת ברלין, וקרא לקנצלר אולף שולץ להפיל את החומה שבונה רוסיה בין שלום ולסכסוך ולעצור את המלחמה באוקראינה. "באמצע אירופה יש חומה בין חירות לבין היעדר חירות", אמר זלנסקי למחוקקים הגרמנים.

זלנסקי מתח ביקורת על גרמניה שלדבריו התעכבה בביטול פרויקט הענק "נורד סטרים 2", שתוכנן להוביל גז טבעי מרוסיה לגרמניה. לדבריו, קריאותיה הרבות של קייב לבטל את הפרויקט עוד לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה נענו בתשובה "כלכלה, כלכלה, כלכלה".

אוקראינה: תשעה מסדרונות הומניטריים ייפתחו היום

תשעה מסדרונות הומניטריים ייפתחו היום מערים באוקראינה, בהן גם העיר הנצורה מריופול, כך הודיעה מממשלת אוקראינה. המסדרונות יאפשרו העברת סיוע הומניטרי אל תוך הערים ויאפשר לתושבים לעזוב אותן בצורה בטוחה.

אוקראינה דיווחה: הרוסים איבדו יותר מ-2,000 כלי רכב ויותר מ-200 כלי טייס

לפי האוקראינים, הרוסים איבדו יותר מ-2,000 כלי רכב ויותר מ-200 כלי טייס.
בהערכת המודיעין האמריקאי מהבוקר נטען ש-7,000 חיילים רוסים נהרגו, וכ-14,000 נפצעו.

דובר הקרמלין: השיחות עם אוקראינה נמשכות, אנשים רבים ברוסיה מתגלים כבוגדים

הקרמלין אמר היום שרוסיה מקדישה אנרגיה רבה בשיחות המשא ומתן עם אוקראינה במטרה להשיג הסכם. דובר הקרמלין נשאל על הדיווח אתמול ב"פייננשל טיימס" על התקדמות במשא ומתן בין רוסיה לבין אוקראינה ועל גיבוש מפת דרכים להפסקת אש. הוא השיב ש"זה לא נכון – יש שם אלמנטים שהם נכונים, אבל בסך הכול זה לא מדויק".

דובר הקרמלין הוסיף כי אנשים רבים ברוסיה מתגלים כעת כ"בוגדים", בהתייחסו לאזרחים שמתפטרים מעבודותיהם ועוזבים את המדינה. פסקוב אמר את הדברים יום לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר את הרוסים "הבוגדים", לדבריו, שהמערב מנצל כאמצעי לפגיעה במדינה.

אוקראינה: רוב השוהים בתיאטרון שהופצץ במריופול נותרו בחיים

צוותי חילוץ פועלים לאיתור ניצולים במקלט שבו מצאו מחסה נשים וילדים. חבר פרלמנט אוקראיני אמר ל-BBC שבקייב מעריכים שרוב האזרחים שהסתתרו בפנים שרדו

שולץ: נאט"ו לא תתערב במלחמה באוקראינה מבחינה צבאית

קנצלר גרמניה, אולף שולץ ,חזר על סירובה של נאט"ו להתערב במלחמה באוקראינה, לאחר שנשיא אוקראינה זלנסקי נאם בפני חברי הבונדסטאג וביקש סיוע בהגנה מפני הכוחות הרוסיים.

ביידן ישוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא סין שי ג'ינפינג ישוחחו מחר בטלפון, כך הודיע הבית הלבן. על פי ההודעה, השניים צפויים לדון בפלישה הרוסית לאוקראינה ובסוגיות מסחריות.

אוקראינה: כ-130 אזרחים פונו עד כה מהתיאטרון שהופצץ על ידי רוסיה במריופול

כ-130 אזרחים פונו עד כה מהתיאטרון שהופצץ על ידי רוסיה במריופול, כך אמרה חברת הפרלמנט האוקראיני אולגה סטפנישינה, כשתיארה את כוחות החילוץ מפנים הריסות כדי לשחרר ניצולים אחרים.

שר ההגנה של ארה"ב: "לא נסגור את שמי אוקראינה"

שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין חזר על כך שארה"ב לא תטיל סגר על השמיים של אוקראינה, בגלל ש"אזור ללא טיסה משמעותו שאתה בעימות עם רוסיה".

"הנשיא שלנו, ג'ו ביידן, היה ברור לגבי כך שלא יהיו חיילים אמריקאים שילחמו באוקריאינה. מעבר לכך, נעשה כל שביכולתנו כדי לסייע לאוקראינים להגן על הטריטוריה שלהם" אמר אוסטין בביקור בסלובקיה.

ארדואן מציע לארח את השיחות של פוטין וזלנסקי

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הציע לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שטורקיה תארח את השיחות בינו לבין הנשיא האוקראיני זלנסקי.

לפחות 21 נהרגו בהפגזה ליד חרקיב

21 אנשים לפחות נהרגו ועוד 25 נפצעו בהפגזה של צבא רוסיה על העיירה מרפה, כך לפי משרד התובע האזורי. העיירה נמצאת 25 ק"מ דרום מערבית לחרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. בהתקפה שהתרחשה ב-3:30 בלילה נהרסו בית ספר ומועדון אומנות. עשר מהפצועים במצב קשה.

30,000 איש עזבו את העיר מריופול, 350,000 נשארו בעיר

לפי הרשויות המקומיות, 30,000 אנשים נמלטו מהעיר הנצורה מריופול, ו-80% מבתי המגורים נהרסו.

בן שנתיים נהרג ו-4 בני אדם נפצעו בהתקפת ארטילריה רוסית בכפר נובי פטריווצי במחוז קייב

צ'כיה הודיעה שלא תוכל לקבל יותר פליטים מאוקראינה

ראש ממשלת צ'כיה פיטר פיילה אמר שמדינתו לא תוכל לקבל יותר פליטים, בשעה שמדינתו מתמודדת עם זרם גדול של פליטים מאוקראינה.

עד כה הגיעו למדינה כ-270 אלף פליטים. לדבריו לממשלת צ'כיה נגמרים המקורות לתמוך בהם.

ממשלת צ'כיה מתכוונת להנפיק אישורי שהייה לטווח ארוך לפליטים שכבר נמצאים במדינה.

בית הנבחרים האמריקני הצביע בעד השהיית יחסי המסחר הנורמליים עם רוסיה

בית הנבחרים העביר החלטה ששוללת מרוסיה את מעמדה המועדף של רוסיה במסחר עם  ארה"ב. ההחלטה שעברה ברוב של 424 נגד 8 נועדה להגביר את הבידוד הכלכלי של רוסיה במחאה על הפלישה לאוקראינה.

הפנטגון: פוטין עלול לאיים בשימוש בנשק גרעיני

פוטין עלול לאיים בשימוש בנשק גרעיני נגד המערב אם ההתנגדות הנוקשה של אוקראינה לפלישה תמשיך, ותגרום לשחיקה של הנשק הקונבנציונלי וכוח האדם הרוסי, כך אמר בכיר בפנטגון לפי הבי.בי.סי.

"רוסיה צפויה להשתמש באופן באיום הגרעיני כדי לאותת למערב ולהפגין עוצמה לתושבי המדינה ולעולם" לפי הערכה עדכנית.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כינה אתמול את פוטין "פושע מלחמה", בשיחה עם עיתונאים בבית הלבן. בתגובה להתבטאותו של ביידן אמרו בקרמלין שמדובר ברטוריקה "בלתי מתקבלת על הדעת ובלתי נסלחת".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!