דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / מצור על מריופול: רוסיה דורשת מתושבי העיר להיכנע עד 5 בבוקר

לפי הרשויות במריופול, כ-40 אלף תושבים נמלטו מהעיר הנצורה בשבוע האחרון | נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי קרא שוב לרוסיה להתחייב לשיחות שלום משמעותיות

כבאים אוקראינים מכבים שריפה לאחר הפצצה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
כבאים אוקראינים מכבים שריפה לאחר הפצצה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

סגנית ראש ממשלת אוקראינה אולה סטפנישינה האשימה היום את רוסיה בביצוע "רצח עם" במהלך המלחמה בארצה.

בראין לרשת 'סקיי ניוז' הבריטית אמרה סטפנישינה  שהיא "לגמרי מאמינה" שהמשטר הרוסי ביצע מעשים של רצח עם, והוסיפה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיגי הקרמלין הם "פושעי מלחמה". לטענת סטפנישינה, נשים אוקראיניות "נאנסו במשך שעות ואז נרצחו" על ידי חיילים רוסיים.

גורמים בעיריית מריופול טענו הלילה שצבא רוסיה הכריח בשבוע האחרון כמה אלפים מתושבי העיר לעבור לרוסיה. הכוחות הרוסיים החלו להתקדם לתוך עיר הנמל הנצורה, שספגה הפגזות כבדות בכל השבוע האחרון, ולטענת ראש העירייה הקרבות ברחובות פוגעים במאמצי החילוץ של מאות הלכודים במרתף התיאטרון שהופצץ.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי קרא שוב לרוסיה להתחייב לשיחות שלום משמעותיות. אוקראינה קראה גם לסין להתנגד לתוקפנות הרוסית. עם זאת, בכיר בממשלת סין כינה אמש את הסנקציות שהטיל המערב "מקוממות".

לפחות 847 אזרחים, בהם 64 ילדים, נהרגו באוקראינה מאת תחילת המלחמה ב-24 בפברואר, כך דיווח ביום שישי משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות האדם. זוהי עלייה של 31 בהשוואה לדו"ח שפרסם האו"ם בשבוע שעבר. לפי הנציב, 1,399 אזרחים, בהם 78 ילדים, נפצעו מאז תחילת המלחמה. רובם בהפגזות והתקפות  אוויריות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

פיצוץ עז במרכז קייב: כוחות הצלה רבים בדרכם למקום

פיצוץ עז אירע הערב (ראשון) במרכז הבירה קייב. מספר בתים ומרכז מסחרי גדול נפגעו, כוחות הצלה רבים בדרכם למקום.

המצור על מריופול: רוסיה באולטימטום "היכנעו עד 05:00 בבוקר"

קולונל-גנרל מיכאיל מיזינצב, דובר משרד ההגנה הרוסי, הכריז הערב (ראשון) שאוקראינה צריכה לספק תשובה בכתב עד 05:00 בבוקר לגבי ההצעות על מסדרונות הומניטריים מהעיר הנצורה מריופול: "אנחנו מצפים לתשובה על ההצעות ההומניות הטהורות של רוסיה, בשם הצלת תושבי מריופול והתשתית של העיר".

מיזינצב קרא לכל הכוחות שנמצאים במריופול להיכנע באופן מיידי כדי שיוכלו לצאת בשלום מהעיר. "לכל מי שיניחו את כלי הנשק שלהם מובטחת יציאה בטוחה ויכולת לשמר את חייהם", אמר. "מפקדי היחידות של הרפובליקה של דונייצק ושל רוסיה יבטיחו את היציאה הבטוחה, בלי נשק, לכל מקום שתבחרו".

הצבא הרוסי גם פנה ישירות לרשויות במריופול עם איום תקיף. "יש לכם כעת זכות לקבל החלטה היסטורית – או שאתם עם בני עמכם או שאתם עם הבנדיטים, אחרת המשפט הצבאי שממתין לכם הוא מעט ממה שאתם ראויים לו".

שר החוץ הטורקי: רוסיה ואוקראינה "כמעט הגיעו להסכמה"

מבלוט צ'בושולו, שר החוץ הטורקי אמר הערב (ראשון) שרוסיה ואוקראינה "כמעט הגיעו להסכמה" על ארבע נקודות קריטיות של הסכם שלום פוטנציאלי, שכן הלחימה העזה נמשכת ומאיימת להרוס את עיר הנמל מריופול.

מושל מריופול: "הקרבות בין כוחות אוקראינים לרוסים נמשכים"

"הקרבות בין כוחות אוקראינים לרוסים ברחובותיה של עיר הנמל מריופול נמשכים", כך אמר היום (ראשון) מושל האזור פבלו קירילנקו.

רבים מ-400 אלף תושבי מריופול עדיין לכודים בעיר הנצורה למעלה משבועיים. רוסיה מנסה לכבוש את עיר הנמל שיושבת בדרום-מזרח אוקראינה, מה שיסייע לה לאבטח מסדרון יבשתי בין חצי האי קרים לחבל דונבאס ולרוסיה.

אוקראינה: רוסיה הפציצה בית אבות וגרמה למותם של 56 קשישים‎‎

נציבת תלונות הציבור לזכויות אדם באוקראינה, לודמילה דניסובה, האשימה שכוחותיה של רוסיה הרגו קשישים במחוז לוהנסק.

בפוסט שפרסמה בחשבון הטלגרם של הנציבות כתבה שטנק רוסי שהפציץ את בית האבות בעיירה קרמינה ב-11 במרץ גרם למותם של 56 קשישים. "תושבי בית האבות הזקנים נהרגו במקום. הניצולים, 15 בני אדם, נחטפו בידי הכובשים והועברו לבית אבות אזורי בסווטובה שנמצאת תחת שליטה רוסית". הנציבה הוסיפה שלא ניתן עוד לגשת לבית האבות המופצץ, ולא ניתן להגיע לגופות ולהביאן לקבורה.

צבא אוקראינה: על פי הערכות 14,700 חיילים רוסים נהרגו מתחילת המלחמה

צבא אוקראינה עדכן ש-14,700 חיילים רוסים נהרגו מתחילת המלחמה, כך דיווח העיתון "קייב אינדפנדנט".

האפיפיור: "הסכסוך באוקראינה הוא טבח חסר הגיון"

האפיפיור פרנסיסקוס אמר במהלך דרשתו השבועית בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן, שהסכסוך באוקראינה הוא "טבח חסר הגיון" וקרא למנהיגים להפסיק "את המלחמה הדוחה הזאת". מנהיג הכנסייה הקתולית הוסיף: "התוקפנות האלימה נגד אוקראינה לא מאטה למרבה הצער".

רוסיה: מתקפה נוספת עם טיל על קולי השמידה מחסן דלק אוקראיני

משרד ההגנה הרוסי טען היום שכוחותיו השתמשו שוב בטיל על קולי נגד מטרות אוקראיניות. גורמים רשמיים במשרד ההגנה אמרו שמערכת הטילים החדשה 'קינז'אל' השמידה מתקן לאחסון דלק בדרום המדינה

לפי המשרד, "טילי קינז'אל בליסטיים על קוליים השמידו אתר אחסנה גדול של דלק וחומרי סיכה של צבא אוקראינה ליד היישוב קונסטנטינובה במחוז מיקולאייב".

לפי רוסיה, מערכת הטילים החדשה יכולה לפגוע במטרות בטווח של עד 2000 ק"מ, ולטוס במהירות של עד פי עשרה ממהירות הקול.

אוקראינה: כ-40 אלף אזרחים נמלטו ממריופול בשבוע האחרן

הרשויות במריופול הנצורה אמרו הבוקר שכמעט 40 אלף אזרחים נמלטו מהעיר בשבוע האחרון, קרוב ל-10% מאוכלוסייתה.

עיר הנמל שלחוף ים אזוב מוקפת על ידי כוחות רוסיים ומופגזת מזה שלושה שבועו. הרשויות בעיר מדווחות שבעקבות המצור הופסקה אספקת המזון, המים והאנרגיה, ולפחות 2,300 שני אדם נהרגו, חלקם נקברו בקברי אחים.

רוסיה: עשרות "שכירי חרב זרים" נהרגו בהפצצה על בסיס אימונים אוקראיני

משרד ההגנה הרוסי אמר היום שהרג עשרות "שכירי חרב" במתקפת טילים על מתחם אימונים במערב אוקראינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית RIA.

מייג'ור גנרל איגור קונשנקוב, דובר משרד ההגנה, אמר שיותר מ-100 חיילים אוקראינים ו"שכירי חרב זרים" נהרגו כשטיל "בדיוק גבוה" פגע בבסיס ליד אוברוץ' שבמחוז ז'יטומיר.

"טילי אוויר קרקע בדיוק גבוה פגעו במרכז האימונים של הכוחות המיוחדים של צבא אוקראינה", אמר קונשנקוב, "בו שוהים שכירי חרב שהגיעו לאוקראינה".

אוקראינה: לפחות 5 הרוגים בהפגזה רוסית על חארקיב

הרשויות בעיר חארקיב במזרח אוקראינה דיווחו הבוקר על לפחות חמישה אזרחים הרוגים בהפצצה האחרונה של צבא רוסיה. המשטרה המחוזית בחארקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, מסרה שבין ההרוגים במתקפה היה גם ילד בן 9.

חארקיב נמצאת תחת מצור רוסיה מאז תחילת המלחמה, וסופגת הפגזות כמעט בלתי פוסקות.

עיריית מריופול: רוסיה הפציצה בית ספר ששימש כמקלט ל-400 אזרחים

עיריית מריופול טוענת שרוסיה הפציצה אתמוך בית ספר בעיר ששימש כמקלט ל-400 בני אדם. בעדכון שפרסמה בטלגרם, כתבה העירייה שהבניין נהרס והשוהים במקום נלכדו מתחת להריסות. אין עדיין מידע על מספר הנפגעים.

רשות האוכלוסין: מאז תחילת המלחמה הגיעו לישראל 13,662 אזרחים מאוקראינה

מאז תחילת המלחמה הגיעו לישראל 13,662 אזרחים מאוקראינה, בהם כ- 3,700 זכאי שבות, כך עדכנה הבוקר רשות האוכלוסין וההגירה. בתקופה זו סורבה כניסתם של 283 ויצאו מישראל 1,172 אוקראינים.

ביממה האחרונה הגיעו לנתב״ג 187 אזרחים אוקראינים, מתוכם סורבה כניסתם של שמונה. 51 אזרחים אוקראינים יצאו מישראל.

אוקראינה: רוסיה מנסה להתגבר על הנזק שנגרם לה במקום להרחיב את המתקפה

צבא אוקראינה טען הבוקר שבמקום לפתוח במתקפות חדשות, רוסיה מתרכזת בעיקר בתיקון הנזק שנגרם לה במהלך השבת. הצבא האשים גם את רוסיה ב"יצירה מכוונת של תנאים למשבר הומניטרי" באזורים אותם כבשה על ידי מניעת הגעתה של שיירה אווירית לחרסון אתמול בלילה.

זלנסקי הודיע על הגבלות פעילותן של 11 מפלגות פרו רוסיות

נשיא רוסיה ולדימיר זלנסקי הכריז על הגבלת פעילותן של 11 מפלגות במדינה, בהן כמה שהואשמו בקשרים עם רוסיה. לפי זלנסקי משרד המשפטים האוקראיני יאכוף את ההגבלות באופן מיידי, והן יהיו בתוקף כל עוד יש שלטון צבאי במדינה.

בריטניה: רוסיה לא מצליחה להשתלט על המרחב האווירי של אוקראינה

דו"ח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי שפורסם הבוקר טוען שרוסיה לא מצליחה להשתלט על המרחב האווירי של אוקראינה ולכן נאלצת להסתמך על נשקים ארוכי טווח שנורים מהמרחב האווירי הרוסי.

"השגת שליטה באוויר הייתה אחת המטרות המרכזיות בימים הראשונים לעימות", הכתב בדו"ח. "הכישלון המתמשך להשיג מטרה זו פגע משמעותי בהתקדמות האופרטיבית של הצבא הרוסי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!