דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / ארה״ב תעביר לאוקראינה מערכות הגנה מתוצרת ברית המועצות

שר החוץ של האיחוד הזהיר שהסנקציות המסתמנות הן בתחום הנפט והאנרגיה | ראש עיריית קייב: 8 הרוגים בתקיפה בעיר

שרידי בניין מגורים שהופצץ בקייב (צילום: AP Photo/Rodrigo Abd)
שרידי בניין מגורים שהופצץ בקייב (צילום: AP Photo/Rodrigo Abd)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

ממשלת אוקראינה דחתה את האולטימטום שהציבה אמש (ראשון) רוסיה לכניעת העיר מריופול עד הבוקר ב-5:00. "לא תהיה כניעה ולא פירוק מנשק", אמרה סגנית ראש הממשלה אירינה ורשצ'וק.

דובר משרד ההגנה הרוסי, קולונל-גנרל מיכאיל מיזינצב, קרא אמש לכל הכוחות האוקראינים שנמצאים בעיר מריופול להיכנע באופן מיידי כדי שיוכלו לצאת בשלום מהעיר שבה עדין נצורים רבים מ-400 אלף תושביה.

מוקדם יותר אמר שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, שרוסיה ואוקראינה "כמעט הגיעו להסכמה" על ארבע נקודות קריטיות של הסכם שלום פוטנציאלי.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

פיצוץ עז במרכז קייב: כוחות הצלה רבים בדרכם לזירה

פיצוץ עז נשמע במרכז קייב לקראת חצות, כוחות הצלה רבים הגיעו לזירת האירוע. ככל הנראה מדובר בטיל רוסי שפגע במרכז מסחרי גדול ומספר בתים סמוכים.

הפיצוץ בקייב: טיל פגע ברובע פודילסקי בבירה

פיצוץ עז נשמע לקראת חצות במרכז קייב כאשר טיל רוסי פגע פגיעה ישירה במרכז קניות ובמספר בתים באזור.

אוקראינה לסוכנות לאנרגיה אטומית: "הצוות בצ'רנוביל הפסיק לבצע תיקונים"

ממשלת אוקראינה הודיעה אמש לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי הצוות שמפעיל את מתקן הפסולת הרדיואקטיבית בצ'רנוביל הפסיק לבצע תיקונים שקשורים לבטיחות, עקב "עייפותם הפיזית והפסיכולוגית של העובדים לאחר שעבדו ללא הפסקה במשך כמעט שלושה שבועות".

עוד הודיעו האוקראינים שמחצית מעובדי המתקן עזבו את המקום וחזרו לבתיהם.

תיעוד של רגע נפילת הטיל במרכז קניות בקייב

 

ביידן יבקר בפולין ביום שישי, יפגש עם הנשיא דודה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יטוס לוורשה ביום שישי כדי להיפגש עם נשיא פולין אנדז'יי דודה, ולדון עימו על תגובה עולמית ל"משבר ההומניטרי שנגרם על ידי רוסיה, ללא הצדקה וללא התגרות מצידה של אוקראינה", כך אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי.

דליפת אמוניה זיהמה אזור בסומי במזרח אוקראינה

דליפת אמוניה במפעל כימיקלים בעיר סומי במזרח אוקראינה זיהמה אזור ברדיוס של 5 ק"מ, כך דיווח לפנות בוקר מושל מחוז סומי דמיטרו זאבנטסקי שלא מסר פרטים על הסיבה לדליפה. הרשויות קראו לתושבי העיר לנשום דרך תחבושות שהושרו בחומצת לימון.

מפעל סומיכמפרום ממוקם בשוליים המזרחיים של העיר, בה חיים כ-236 אלף בני אדם. סומי ספגה הפגזות רוסיות חוזרות בשבועות האחרונים.

14,419 אוקראינים הגיעו לישראל מתחילת המלחמה, כ-4,000 מהם זכאי שבות

מאז תחילת המלחמה הגיעו לישראל 14,419 אזרחים מאוקראינה, בהם כ-4,000 זכאי שבות, כך עדכנה הבוקר רשות האוכלוסין וההגירה. בתקופה זו סורבה כניסתם של 288 ויצאו מישראל 1,213 אוקראינים.

ביממה האחרונה הגיעו לנתב״ג 777 אזרחים אוקראינים, מתוכם סורבה כניסתם של תשעה. 44 אזרחים אוקראינים יצאו מישראל.

בנט עונה לזלנסקי: "מנהלים את המשבר ברגישות ואחריות, תוך איזון של השיקולים המורכבים"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שני): "ישראל מושיטה ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון באפיקים שונים ומגוונים, מנהלים את המשבר ברגישה אדיבה ואחראית תוך איזון של השיקולים המורכבים".

ראש הממשלה אמר את הדברים בטקס יציאת משלחת הסיוע להקמת בית חולים שדה באוקראינה.

רוסיה הפגיזה מכל אמוניה במשקל 50 טון בסומי, עובד במתקן נפצע

רוסיה הפגיזה מכל אמוניה במשקל 50 טון בסומי, עובד במתקן נפגע מהדליפה. מקורות באוקראינה דיווחו שהמכל התפוצץ מפגיעת טיל רוסי במפעל סומיקימפרום.

ענן הגז שנישא כתוצאה מהפיצוץ גרם נזק ברדיוס של 2.5 ק"מ, לדברי מושל מחוז סומי, דמיטרו ז'יווינסקי. לדבריו, תושבי העיר הסמוכה נובוסליציה הונחו לתפוס מחסה כדי להישמר מהרעלה.

שרי החוץ של האיחוד האירופי שוקלים להטיל סנקציות נוספות על רוסיה

הסנקציות שנדונות כרגע הן בתחום האנרגיה והנפט, לפי שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל.

אוקראינה: ספינות רוסיות תקפו בתים באודסה, אין נפגעים

הקרמלין: אין עדיין בסיס לפגישה בין פוטין לזלנסקי, דרושה התקדמות משמעותית

אין עדיין בסיס לקיום פגישה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, לפי דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. לדבריו, יש צורך ב"התקדמות משמעותית" בשיחות בין הצדדים לפני שתתקיים פגישה כזו, ועד כה לא חלה התקדמות גדולה "כפי שאמורה להיות". פסקוב איים שאירופה תספוג מכה קשה אם תחרים את הנפט הרוסי, והדבר ישבש את מאזן האנרגיה ביבשת.

ראש עיריית קייב: 8 הרוגים בתקיפה בעיר; שני בתי ספר ושני גנים ניזוקו

8 בני אדם נהרגו בתקיפה הרוסית בקייב, לפי ראש העיר ויטלי קליצ'קו. הוא הוסיף ש-6 בניינים נפגעו, ו-3 מהם נהרסו לחלוטין. נוסף על כך, ניזוקו 2 בתי ספר ו-2 גני ילדים. תושבי העיר הונחו לסגור חלונות ולעטות מסכות כדי להגן על עצמם מזיהום האוויר.

עוצר יוכרז בקייב מהערב ב-20:00 עד יום רביעי ב-7:00

ראש העיר קייב ויטלי קליצ'קו הכריז על עוצר בבירה האוקראינית שייכנס לתוקף הערב ב-20:00, ויימשך עד יום רביעי ב-07:00 בבוקר. קליצ'קו קרא לתושבים "להישאר בבתים או במקלטים כשנשמעת אזעקה".

בית המשפט ברוסיה אישר את חסימת פייסבוק ואינסטגרם: "חברות בעלות נטיות קיצוניות"

בית משפט ברוסיה אסר על השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם במדינה, לאחר שקבע שהחברה האם של שתי הרשתות החברתיות, "מטא", היא "חברה בעלת נטיות קיצוניות".

רוסיה כבר חסמה את השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם, לאחר ש"מטא" הכריזה שתאפשר למשתמשים האוקראינים לפרסם הודעות שמעודדות אלימות נגד הנשיא ולדימיר פוטין ונגד החיילים הרוסים שפלשו לאוקראינה. כעת בית המשפט אישר זאת באופן סופי.

רוסיה מאיימת: ״היחסים עם ארה״ב על סף ניתוק מוחלט״

אחרי שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה את פוטין "פושע מלחמה", שגריר ארה"ב במוסקבה זומן היום לשיחה על ידי משרד החוץ של רוסיה. בשיחה, טענו הרוסים שהאמירה של ביידן "בלתי מקובלת ובלתי נסלחת", ושהיחסים בין המדינות נמצאים על סף ניתוק.

בנט: מוכן לבקר בקייב אם המשא ומתן יתקדם

המגעים בין זלנסקי לבנט על הגעה לקייב נמשכים. לשכת בנט ביקשה בסוף השבוע מהשב"כ להכין תוכנית אבטחה. לפי מקורות בירושלים, "אם המשא ומתן יהיה לקראת הבקעה – יהיה צורך בפגישות פיזיות".

אוקראינה טוענת: מאז פרוץ הלחימה הרגנו כ-15 אלף חיילים רוסים, והפלנו יותר מ-240 כלי טיס

אוקראינה טוענת: מאז פרוץ הלחימה הרגנו כ-15,000 חיילים רוסים, והפלנו יותר מ-240 כלי טיס.

האו״ם: 925 אזרחים נהרגו וכ-1,500 נפצעו עד כה במלחמה באוקראינה

לפחות 925 אזרחים נהרגו ו-1,496 נפצעו באוקראינה מאז תחילת המלחמה, כך על פי נתוני נציבות האו"ם לזכויות אדם. עם זאת, ההערכה היא שמספר הנפגעים גדול בהרבה מכיוון שהאו"ם מתקשה לאסוף נתונים מאזורים שנפגעו קשה בקרבות.

בתגובה לסנקציות מטוקיו: רוסיה עוצרת את שיחות השלום עם יפן

רוסיה פורשת משיחות השלום עם יפן, בעקבות הסנקציות שהטילה האחרונה על מוסקבה, כך הודיע משרד החוץ הרוסי. המדינות עדיין לא סיימו רשמית את הלחימה ביניהן מאז מלחמת רוסיה יפן בתחילת המאה ה-20.

דיווח באוקראינה: יהודי ניצול שואה בן 96 נהרג בהפצצות על העיר חרקיב

בהפצצות הצבא הרוסי על אזורי מגורים בחרקיב, נהרג יהודי ניצול שואה, בוריס רומנצ'נקו טימופייביץ', בן 96. נכדתו של ההרוג אמרה שהוא נהרג בשישי כשביתו הופצץ. הנהלת אתר ההנצחה במחנה הריכוז לשעבר בוכנוולד הודיעה גם היא על מותו של טימופייביץ', ששרד את בוכנוולד ואת המחנות ברגן-בלזן, דורה-מיטלבאו ופנמינדה. ההנהלה אמרה שהוא לקח חלק פעיל בשימור זיכרון השואה במסגרת תפקידו כסגן נשיא "הוועד הבינלאומי בוכנוולד-דורה".

דיווח בארה״ב: מערכות הגנה אווירית מתוצרת בריה״מ יועברו לצבא האוקראיני

הממשל האמריקאי יעביר לאוקראינה מערכות הגנה אווירית מתוצרת ברה"מ, אשר נרכשו על ידי הפנטגון לאורך עשרות שנים כדי ללמוד את הטכנולוגיה הסובייטי, כך לפי דיווח ה״וול סטריט ג'ורנל״. הציוד כולל מערכת הגנה ניידת מדגם SA-8, אולם לא את מערכת S-300 המתקדמת שנרכשה בבלארוס.

ביידן מתריע מהתקפות סייבר רוסיות בארה״ב: ״להקשיח את ההגנות מיידית״

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, טוען שיש אינדיקציות לכך שרוסיה מתכננת התקפות סייבר נגד ארה"ב: "מפציר במגזר הפרטי להקשיח את הגנת הסייבר שלהם באופן מיידי".

הנשיא זלנסקי הודיע שכל פשרה מול רוסיה תצריך משאל עם

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, התייחס לאפשרות של הגעה להסדר פשרה עם הרוסים להפסקת המלחמה, ואמר כי ״כל הסכם מול רוסיה יצריך תמיכה במשאל עם באוקראינה״.

באתר מקורב לקרמלין פורסם שיותר מ-9,800 חיילים רוסים נהרגו באוקראינה, הדיווח הוסר

״קומסו-מול-סקאיה פראבדה״, כלי תקשורת שנחשב לתומך הקרמלין, פרסם הערב כי מתחילת המלחמה נהרגו 9,861 חיילים רוסים באוקראינה ועוד 16,153 נפצעו. הדיווח, שהתבסס כביכול על נתונים ממשרד ההגנה הרוסי, הוסר תוך זמן קצר מהאתר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!