דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / הקרמלין: רוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק אם הקיום שלה יהיה בסכנה

אנטוניו גוטרש תיאר את המלחמה במדינה ככזו שאי אפשר לנצח בה | בכיר במשרד ההגנה האמריקאי: צבא רוסיה עדיין תקוע מחוץ לקייב

הריסות בניין בקייב מהפצצות צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Rodrigo Abd)
הריסות בניין בקייב מהפצצות צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Rodrigo Abd)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר הערב (שלישי) שהעם האוקראיני עובר "גיהנום עלי אדמות", והזהיר שהמצב במדינה הופך להרסני ובלתי צפוי יותר מרגע לרגע. בשיחה עם כתבים בניו יורק אמר שמדובר במלחמה שאי אפשר לנצח בה: מלחמה שאי אפשר לנצח: "אי אפשר לכבוש את אוקראינה עיר אחרי עיר, רחוב אחר רחוב, בית אחר בית".

בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר שלהערכת ארה"ב הכוחות הקרקעיים של רוסיה עדיין תקועים מחוץ לקייב, והם ממוקמים כ-30 ק"מ צפון מזרחית וכ-15 ק"מ צפון מערבית לבירה.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

זלנסקי קורא לקיום שיחות ישירות עם פוטין

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, קרא לקיום שיחות ישירות עם פוטין ותיאר אותן כנקודת המפתח לסיום המלחמה באוקראינה. אוקראינה ורוסיה קיימו מספר סבבי שיחות באמצעות שיחות וידאו, אך עד כה לא הגיעו לפריצות דרך משמעותיות במשא ומתן לסיום המלחמה.

עוד אמר, "אוקראינה תיהרס לפני שעריה ייכנעו לפלישת צבא רוסיה", והדגיש שבני ארצו לא "ימסרו" את הבירה קייב, את חארקוב שבמזרח או את מריופול הכבושה.

ביידן: פוטין שוקל להשתמש בנשק כימי באוקראינה

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "נמצא עם הגב לקיר" ומתכנן מתקפות דגל כוזב, בתואנה כי ארה"ב מחזיקה נשק ביולוגי וכימי על אדמת אירופה. עוד אמר ביידן שההאשמות של פוטין על כך שאוקראינה מחזיקה בנשק כימי וביולוגי הן "סימן ברור לכך שהוא שוקל להשתמש בשניהם".

שר החוץ של האיחוד האירופי: לא יוקם צבא אירופי

ג'וזף בורל, התעקש על כך שלא יוקם "צבא אירופי", אך בישר על תכניות חדשות לפיתוח "יכולת פריסה מהירה של האיחוד האירופי", שיאפשרו למדינות החברות באיחוד לפרוס במהירות למעלה מ-5,000 חיילים במקרים שונים של אסונות ומשברים.

האו"ם: 925 אזרחים נהרגו מפרוץ המלחמה באוקראינה, 1,496 נפצעו

אוקראינה: לצבא הרוסי נותרה אספקת תחמושת ודלק לשלושה ימים

על פי דו"ח ובו הערכת מצב מעודכנת שפרסם הבוקר הצבא האוקראיני, לכוחות הרוסיים באוקראינה נותרה אספקת תחמושת ומזון שתספיק לשלושה ימים לכל היותר. עוד נמסר שהכוחות הרוסיים סובלים ממחסור בדלק.

גורם מודיעיני בכיר בנאט"ו: המלחמה באוקראינה נמצאת לקראת מבוי סתום

גורם מודיעיני בכיר בנאט"ו מזהיר שהמלחמה באוקראינה נמצאת לקראת "מבוי סתום". כך דיווחה רשת NBC. לדבריו, "אם אנחנו לא בקיפאון, אנחנו מתקרבים לזה במהירות. המציאות היא שלאף צד אין עליונות על פני האחר".

סגנית ראש ממשלת אוקראינה: נערכים לפינוי תושבי העיר מריופול, אבל אין הסכמה על מסדרון הומניטרי

אירינה ורשצ'וק, סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אמרה שהיו מאמצים לפנות אזרחים מערים ועיירות נצורות, בדגש על מריופול, אך לא הושגה שום הסכמה עם רוסיה על מתן מעבר בטוח לתושבים הלכודים.

בית משפט ברוסיה הרשיע את אלכסיי נבלני בהונאה רחבת היקף

בית משפט ברוסיה הרשיע את מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני בהונאה רחבת היקף. נבלני הואשם בזיוף תרומות והעלבת שופט, התובעים במשפט מבקשים לגזור עליו 13 שנות מאסר, העונש המקסימלי על עבירות אלו. נבלני מרצה מאסר של שנתיים וחצי בגין הפרת תנאי השחרור שלו במסגרת הרשעה במעילה משנת 2014.

אלכסיי נבלני (צילום ארכיון: AP Photo/Alexander Zemlianichenko, File)
אלכסיי נבלני (צילום ארכיון: AP Photo/Alexander Zemlianichenko, File)

זלנסקי בפרלמנט האיטלקי: ״אוקראינה בעיניי הרוסים היא רק מעבר בדרך לשאר אירופה״

זלנסקי ביקש מחברי הפרלמנט האיטלקי להטיל סנקציות נוספות על מוסקבה: "רוסיה רואה את אוקראינה כשער לאירופה". ראש הממשלה האיטלקית מריו דראגי אמר כי איטליה רוצה לראות את אוקראינה באיחוד האירופי. "איטליה חייבת להציע לאוקראינה סיוע צבאי כדי למנוע טבח", ציין דראגי.

ארגון הבריאות העולמי: "כחצי מיליון פליטים אוקראינים זקוקים לתמיכה נפשית"

ארגון הבריאות העולמי עדכן כי חצי מיליון פליטים מאוקראינה שנמלטו לפולין סובלים מפוסט טראומה וזקוקים לתמיכה נפשית. נציגת הארגון, פאלומה קוצ'י, אמרה כי בנוסף לבעיות בריאותיות הכוללות התייבשות, סובלים הפליטים האוקראינים בעיקר מפוסט טראומה, לאחר הפלישה הרוסית למדינה.

משרד האוצר ההולנדי הודיע שהקפיא נכסים ועסקאות רוסיות בשווי 392 מיליון יורו

משרד האוצר ההולנדי הודיע שהקפיא נכסים ועסקאות רוסיות בשווי 392 מיליון יורו.

בית המשפט ברוסיה גזר תשע שנות מאסר על מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני

בית המשפט ברוסיה הרשיע את פעיל האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני בהונאה ובביזיון בית המשפט, וגזר עליו תשע שנות מאסר נוספות בכלא. נבלני, שנחשב ליריבו הגדול ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נידון בפברואר 2021 למאסר של שנתיים וחצי, מכיוון שהפר את תנאי השחרור שלו שנקבעו ב-2014, אז נגזרו עליו שלוש וחצי שנות מאסר על תנאי בגין הלבנת כספים לכאורה.

דיווח: המשטרה הרוסית עצרה את שני עורכי דינו של אלכסיי נבלני

המשטרה הרוסית עצרה שניים מעורכי דינו של אלכסיי נבלני, פעיל האופוזיציה הרוסי שעליו נגזרו היום תשע שנות מאסר בגין הונאה וביזוי בית המשפט, כך לפי דיווח של רויטרס. לאחר מתן גזר הדין, הגיב נבלני בציוץ שפרסם בטוויטר: "אני רוצה לומר – התמיכה הטובה ביותר בי ובאסירים פוליטיים אחרים היא לא אהדה ומילים טובות, אלא מעשים. כל פעילות נגד המשטר והתנגדות לפשעי מלחמה. פוטין מפחד מהאמת".

שולץ: עמדת גרמניה נגד החרמת האנרגיה הרוסית נשארה ללא שינוי

קנצלר גרמניה אולף שולץ דחה הערב שוב את הקריאות להחרים את אספקת האנרגיה מרוסיה. לדבריו, הסנקציות שהוטלו על רוסיה כבר פגעו בכלכלתה "וזה רק יילך ויעשה יותר דרמטי בכל יום".

עם זאת, טען שולץ שהסנקציות יועדו להיות "נסבלות" על אלה שהטילו אותן, כולל בטווח הארוך. לכן, "עמדתה של גרמניה על שאלה זו (של חרם על אספקת האנרגיה) נשארת ללא שינוי". הוא הוסיף שמדינות אחרות באירופה תלויות אפילו יותר מגרמניה בנפט, בפחם ובגז הרוסי.

שולץ אמר שגרמניה עובדת על גיוון מקורות אספקת האנרגיה שלה ושמהלך זה, גם אם ייקח זמן, תהיה אותה השפעה כמו לחרם.

מזכ"ל האו"ם: האוקראינים עוברים "גיהנום עלי אדמות"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר הערב שהעם האוקראיני עובר "גיהנום עלי אדמות", והזהיר שהמצב במדינה הופך להרסני ובלתי צפוי יותר מרגע לרגע. בשיחה עם כתבים בניו יורק תיאר את המלחמה כבלתי ניתנת לניצחון והוסיף שהי "הולכת לשום מקום, ומהר".

"לא ניתן לקבל את המשך המלחמה באוקראינה מבחינה מוסרית, אי אפשר להגן עליה פוליטית, ומבחינה צבאית היא שטותית", אמר גוטרש. "הגיע הזמן להפסיק את הלחימה ולתת צ'אנס לשלום".

צרפת תקלוט מיידית 100 אלף פליטים אוקראינים

צרפת השיקה תכנית ממשלתית לקליטה מיידית של 100 אלף פליטים אוקראינים, כך אמר היום ראש הממשלה ז'אן קסטקס. התכנית כוללת כיתות ללימוד צרפתית, שילוב בשוק העבודה, וכן דיור. למעלה מ-26 אלף אוקראינים הגיעו לצרפת מאז תחילת המלחמה, אך עד כה רק 10,500 מהם זכו למעמד מסודר.

מושל דניפרו: תחנת הרכבת בעיירה פאבלוהראד נהרסה, הרוג אחד מפגיעת רקטות

ארה"ב: ספינות רוסיות מפגיזות ב-24 השעות האחרונות את מריופול מים אזוב

בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר הערב שספינות של צבא רוסיה בים אזוב מפגיזות ב-24 השעות האחרונות את מריופול. לפי הבכיר, יש כשבע ספינות רוסיות באזור, בהן מספר אניות קרב, שולת מוקשים ושתי נחתות.

לדברי הבכיר, אין לארה"ב אינדיקציות לכך שהספינות הרוסיות בים השחור מפציצות את אודסה, כפי שעשו לפני מספר ימים. להערכת המודיעין האמריקאי, כ-21 ספינות רוסיות שוהות כעת בים השחור, בהן כ-12 אוניות שטח ומספר נחתות שנושאות חיילים.

לטענתו, הכוחות הקרקעיים של רוסיה עדיין מעוכבים מחוץ לקייב, והם ממוקמים כ-30 ק"מ צפון מזרחית וכ-15 ק"מ צפון מערבית לבירת אוקראינה.

דיווחים ברוסיה: פוטין ומקרון שוחחו טלפונית, דנו בשיחות שלום בין רוסיה לאוקראינה

כלי התקשורת ברוסיה מדווחים שהנשיא ולדימיר פוטין שוחח טלפונית עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית רי"א נובוסטי, צרפת הייתה זו שזימה את השיחה. סוכנות הידיעות אינטרפקס דיווחה ששני המנהיגים דיברו על שיחות שלום בין רוסיה לאוקראינה.

צרפת לא אישרה עדיין את הדברים

הקרמלין: רוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק אם הקיום שלה יהיה בסכנה

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, אמר שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק אם עצם הקיום שלה יהיה בסכנה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס.

בדיין יכריז על סנקציות חדשות נגד רוסיה במפגש מדינות נאט"ו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להכריז על סנקציות חדשות נגד רוסיה במפגש מדינות נאט"ו ביום חמישי הקרוב, כך לפי היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ג'ייק סאליבן. הוא לא סיפק פרטים נוספים על הסנקציות החדשות

ביידן, שיגיע לפגישה המיוחדת בבריסל וינאם במפגש הפסגה של מועצת האיחוד האירופי, צפוי גם להדגיש את המאמצים לאכוף את הסנקציות רחבות ההיקף שהוטלו כבר על ידי ארה"ב ובנות בריתה.

יועצו של פוטין לא שלל את אפשרות השימוש בנשק גרעיני

יועצו ודוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, לא שולל את האפשרות שפוטין ישקול במצב מסויים להשתמש בנשק גרעיני. הדברים נאמרו בראיון לסי אן אן.

פסקוב נשאל האם פוטין ישקול שימוש בנשק גרעיני וענה: "הנשיא פוטין מתכוון לגרום לעולם להבין את החששות שלנו… במשך כמה עשורים אנחנו משמיעים אותם אבל אף אחד לא מקשיב לנו". פסקוב טען גם שלרוסיה אין נשק ביולוגי או כימי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!