דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

ארבעת נרצחי הפיגוע בבאר שבע הובאו למנוחות

בתה של לורה יצחק ז״ל הבטיחה לאמה ״לשמור על האחיות הקטנות״ | מאות בני אדם חלקו כבוד אחרון למנחם יחזקאל ז״ל, למרות שלא הכירו אותו | מנהל בית חב״ד ספד לרב משה קרביציקי: ״היה חדור בשליחות לעזור״ | בעלה של דוריס יחבס: ״תמיד עזרת לכולם, לקחו אותך מאיתנו״

הלוויתה של לורה יצחק ז"ל שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: אורן דגן)
הלוויתה של לורה יצחק ז"ל שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: אורן דגן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ארבעת נרצחי הפיגוע בבאר שבע, דוריס יחבס, מנחם יחזקאל, משה קרביצקי ולורה יצחק, הובאו הערב (רביעי) למנוחות. אלפי קרובים, חברים ואזרחים הגיעו לבתי העלמין כדי ללוות אותם בדרכם האחרונה.

הרב משה קרביצקי, חבר בקהילת חב"ד ומנהל בית תמחוי בעיר שנרצח בפיגוע, הותיר אחריו ארבעה ילדים. קרביצקי הובא למנוחות בבית העלמין החדש בעיר.

הרב משה קרביצקי ז״ל שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)
הרב משה קרביצקי ז״ל שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)

הרב זלמן שניאור גרליק, מנהל בית חב"ד בעיר, ספד לו: "הרב משה ניהל בית כנסת ובית תמחוי לאוכלוסיה מבוגרת דוברת רוסית בשכונת נחל בקע. היה חדור בשליחות להגיע ולעזור לכל יהודי". הרב הראשי של באר שבע, הרב יהודה דרעי, ספד גם הוא: "קורבנות כאלה, כפי שעירנו הקריבה, הלכו בתמימות. נלקחו מאיתנו בצהרי היום. הם לא קורבנות יחיד. הם קורבנות של כל הציבור".

הרב הראשי לעיר, יהודה דרעי, סיפר על קרביצקי כי הוא היה ״איש תורה וספר שחי חיים פשוטים. איך צדיק כזה שרוב זמנו וכוחו תרם למען הזולת, אהבת האדם הייתה סמל שלו, נלקח כך מאיתנו?״.

מאות בני אדם נענו לקריאות והגיעו לחלוק כבוד אחרון למנחם יחזקאל ז״ל

אחד הנרצחים, מנחם יחזקאל בן ה-67 מבאר שבע, חי כערירי, ובשעות האחרונות הגיעו מאות בני אדם שלא הכיר להשתתף בהלוויתו, בבית העלמין בעיר.

הציבור הגיע בעקבות קריאות ברשתות החברתיות וקבוצות הווטסאפ שביקשו לחלוק ליחזקאל, שהותיר אחריו אח אחד בלבד, כבוד אחרון.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיעה גם היא להשתתף בהלוויה, וספדה ליחזקאל: ״מנחם יצא לטייל וחייו נקטעו על ידי רוצחים שפלים. 4 בני אדם נרצחו ע״י רוצח שפל רק בגלל שהיו יהודים. משתתפת באבל המשפחות ושולחת תנחומים. האזרחים שניטרלו את המחבל הם גיבורים״.

מנחם יחזקאל ז״ל שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)
מנחם יחזקאל ז״ל שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, נשא דברים לזכרו של יחזקאל: ״לפני מספר דקות נודע לי שאני נולדתי באותו רחוב ליד מנחם, איש תם וישר דרך, אוהב עם ישראל ותורת ישראל. תמיד פעלתי כדי להפוך את תושבי העיר למאושרים, בחלומות ובדימיון הכי גרועים שלי לא ציפיתי שאספיד תושבים תמימים שלא עשו שום דבר, ונרצחו רק בגלל שהם יהודים״.

האח יפתח יחזקאל, קרוב המשפחה היחיד של מנחם, ספד לו בדמעות: ״קשה לי לעמוד פה ולספר על אחי בלשון עבר. מנחם נקרא על שם כנר שאבינו ז״ל מאוד אהב. עלינו מהודו, גרנו בקיבוץ בצפון אח״כ הגענו למעבורת בבאר שבע, בשכונות ג׳ ו-ד׳. היית אדם לומד תורה ואוהב אדם. הלכת כל יוםלבית הכנסת, תרמת בסתר מקצבת הנכות שלך. יישר כח על מה שעשית. משאלתך האחרונה הייתה שנשמור עלייך, ולא הצלחנו בזה״.

אחיינה של דוריס התבשר על מותה כשהגיע לזירה כפראמדיק

דוריס יחבס ממושב גילת הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. היא הובאה למנוחות בבית העלמין במושב מגוריה, הסמוך לעיר אופקים.

בעלה של דוריס ספד לה: "אני והילדים מבקשים ממך סליחה, לא נשכח אותך בחיים. תמיד עזרת לכולם, אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה, שונא יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו. מבטיח לך שאשמור על הילדים כמו שאת שמרת, תשמרי עלינו מלמעלה, אוהב אותך".

דוריס יחבס שנרצחה בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)
דוריס יחבס שנרצחה בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)

השר לביטחון הפנים אמר בהלוויה על המפגע שנורה למוות: "לא נשקוט עד שהפשע והפושע יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין״, ונענה בקריאות זועמות מהקהל.

בר לב המשיך את דבריו והוסיף: ״זאת הדרך היחידה שבה אפשר וצריך להתמודד עם טרור רצחני, טרור נפשע, טרור שלא מבחין בן אדם לאדם, ואנחנו נתמודד איתו ונמגר את הטרוריסטים. נגיע לבית שלהם, למשפחות שלהם ונמצה את הדין עם כל מי שירים יד – ובוודאי מי שירים סכין על אזרח במדינת ישראל".

ישראל אוזן, אחיינה של דוריס, הוא פראמדיק מד״א שהגיע לזירה כשהיה במשמרת, וגילה כי דודתו נפצעה אנושות בפיגוע, כשלאחר זמן קצר גם נקבע מותה.

בתה הבכורה של לורה: ״מבטיחה לשמור על אחיותיי הקטנות״

לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות שנרצחה גם היא בפיגוע, הובאה למנוחות בבית העלמין בעיר. שלושת בנותיה הגיעו למקום וזעקו: ״אמא תחזרי״.

ראש העיר רוביק דנילוביץ׳ לקח חלק בהלוויה וספד לה: ״לורה הייתה אמא שהיא דוגמא למופת. מחשבותיי נדדו כל הלילה. אני לא זכיתי עד לרגע זה שיהיו לי ילדים אבל חשבתי על טל כל הלילה. בעל מסור שנותר לפתע לבד. הדם שלך ספוג ברחובות העיר״.

לורה יצחק ז״ל שנהרגה בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)
לורה יצחק ז״ל שנהרגה בפיגוע בבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)

אחריו עלתה לדבר בתה הבכורה של לורה, אפרת, שאמרה: ״אמא שלי, אני לא מעכלת שאת לא פה. איך ממשיכים מכאן? מבטיחה לך לשמור על האחיות הקטנות, את היית הגיבורה שלי. לא אשכח אותך ואני מקווה שגם את, לא תשכחי אותי לעולם. אמשיך לאהוב אותך גם אם את לא נמצאת פה ליידי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!