דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / ביידן: "שימוש של רוסיה בנשק כימי יוביל לתגובה"

מנהיגי נאט"ו בבריסל: ״נתגבר כוחות במזרח אירופה״ | יועצו של פוטין לא שולל את אפשרות השימוש בנשק גרעיני | זלנסקי: הצבא הרוסי השתלט על שיירה הומניטרית וחטף אזרחים | בכיר במשרד ההגנה האמריקאי: צבא רוסיה עדיין תקוע מחוץ לקייב

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Andrew Harnik)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, איים ששימוש בנשק כימי מצד רוסיה יגרור תגובה של ארה"ב. בכינוס מנהיגי שבע המדינות המתועשות אמר ביידן "נקבל את ההחלטה בבוא העת". עם זאת, מקור בבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות AP שאין שינוי בעמדות ארה"ב ונאטו והן לא יפרשו כוחות על אדמת אוקראינה.

הנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, האשים הלילה (בין שלישי לרביעי) את הכוחות הרוסיים בהשתלטות על שיירה הומניטרית ליד העיירה מנגוש. "עובדים של שירותי ההצלה ונהגי אוטובוסים נלקחו בשבי", אמר בסרטון שפרסם בטלגרם.

הפנטגון גינה את סירובו של דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, לשלול שימוש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים להשתמש בנשק גרעיני בראיון שהעניק ל-CNN, ופסקוב לא הכחיש זאת ואמר כי ייתכן שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני אם תעמוד בפני "איום קיומי".

בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר שלהערכת ארה"ב הכוחות הקרקעיים של רוסיה עדיין תקועים מחוץ לקייב, והם ממוקמים כ-30 ק"מ צפון מזרחית וכ-15 ק"מ צפון מערבית לבירה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

140 מדינות, בהן ישראל, תמכו בהחלטת עצרת האו"ם המביעה דאגה עמוקה מהמשבר ההומניטרי באוקראינה ומגנה את התקיפה הרוסית

ישראל הצביעה הערב בעד החלטה בעצרת האו"ם המביעה דאגה עמוקה מהמשבר ההומניטרי המתהווה באוקראינה ומגנה את התקיפה הרוסית באוקראינה

בהצבעה שהתקיימה בשעות האחרונות בעצרת האו"ם בניו יורק, שישבנה ישראל, יחד עם 89 מדינות, החלטה אשר מביעה דאגה רבה מהמשבר ההומניטרי המתפתח באוקראינה בעקבות המתקפה הרוסית נגדה.

ההחלטה שזכתה לתמיכת 140 מדינות מגנה את ההתקפה הרוסית, וקוראת להפסקת הפגיעה באזרחים, הפסקת האלימות וחזרה לשולחן המו"מ במטרה למצוא פתרון דיפלומטי למשבר. כמו כן, מביעה ההחלטה דאגה רבה מהמשבר ההומניטרי המתהווה במדינה וקוראת למשלוח סיוע הומניטרי ע"י מדינות העולם.

בהתאם לעמדה זו, מעבירה ישראל לאוקראינה סיוע הומניטרי נרחב. רק השבוע נפרס באוקראינה ביה"ח שדה ישראלי, שכבר מטפל במאות אזרחים. עוד בשבוע הראשון למלחמה שלחה ישראל סיוע הומניטרי חסר תקדים בהיקף של 100 טון ציוד. בנוסף, מועבר ציוד חורף לפליטים בגבולות מדינות המעטפת. הסיוע מועבר בהתאם לצרכים ורשימות הציוד שביקשו האוקראינים.

ביידן מזהיר את פוטין: "שימוש בנשק כימי יוביל לתגובה"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, איים ששימוש בנשק כימי מצד רוסיה יגרור תגובה של ארה"ב. בכינוס מנהיגי שבע המדינות המתועשות אמר ביידן "נקבל את ההחלטה בבוא העת". עם זאת, מקור בבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות AP שאין שינוי בעמדות ארה"ב ונאטו והן לא יפרשו כוחות על אדמת אוקראינה.

ביידן: "נשארים נחושים לעמוד לצד העם והממשלה האוקראינית"

ביידן עם תום פגישת מנהיגי G7: "אנחנו נשארים נחושים לעמוד לצד העם והממשלה האוקראינית שמתנגדים בגבורה לתוקפנות הצבאית של הנשיא פוטין"

אוקראינה: רוסיה כפתה על תושבי מריופול לעבור לשטחה והפכה אותם ל'בני ערובה'

אוקראינה מאשימה את רוסיה היום (חמישי) בהעברה בכפייה של אלפי תושבים מהעיר האוקראינית ההרוסה מריופול לשטח רוסיה, כדי שישמשו כ"בני ערובה" במטרה ללחוץ על קייב להיכנע.

שר החוץ של אוקראינה, ייחס לכוחות הרוסים את הוצאתם של 6,000 תושבי מריופול למחנות בניגוד לרצונם החופשי. לדבריו, כוחות רוסיים החרימו את מסמכי הזיהוי מ-15 אחף אנשים נוספים בחלק מהעיר מריופול שנמצא תחת שליטה רוסית.

המודיעין של צבא אוקראינה הודיע שאזרחים אוקראינים נשלחים דרך מחנה בטריטוריה בשליטה רוסית, ולאחר מכן מועברים למחוזות הדרומיים של רוסיה, לאזורים נחשלים כלכלית במדינה. במודיעין הוסיפו שחלק מהם נשלחים לאי סחלין שבאוקינוס השקט, ומוצע להם לעבוד בתנאי שלא יעזבו את המקום במשך שנתיים.

אמירות אלו אינן יכולות להיות מאומתות באופן עצמאי. רוסיה אומרת שהיא מפנה אלפי אזרחים אוקראינים מרצונם החופשי בלבד.

לראשונה מזה כשבועיים: שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, צולם עם הנשיא פוטין

הטלוויזיה הרוסית הציגה היום תמונות שבהן נראה הנשיא פוטין מקיים פגישה של מועצת הביטחון עם בכירים, כולל שר ההגנה סרגיי שויגו. שויגו לא נראה בציבור מאז ה-11 במרץ, והיו שמועות שהשר חולה או אפילו נעצר. מוקדם יותר אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לעיתונאים כי פוטין יקיים היום ישיבת מועצת הביטחון, וכן נשאל על מקום הימצאו של שויגו. לדבריו, לשר "יש הרבה דברים לטפל בהם, יש מבצע צבאי. אין לו זמן לפעילות תקשורתית".

כהונתו של מזכ״ל נאט״ו ינס סטולטנברג הוארכה בשנה נוספת

מנהיגי נאט"ו הסכימו היום להאריך את כהונתו של ינס סטולטנברג כמזכ"ל בשנה נוספת, כחלק מהיערכות הברית הצבאית המערבית לפלישה של רוסיה לאוקראינה. בציוץ בטוויטר, אמר סטולטנברג כי המערב מתמודד עם "המשבר הביטחוני הגדול ביותר בדור", והוסיף: "אנחנו מאוחדים לשמור על הברית שלנו חזקה ועל האנשים שלנו בטוחים". סטולטנברג מחזיק בתפקיד מאז אוקטובר 2014.

מזכ״ל נאט״ו: ״נשלח כוחות רבים לחזית המזרחית להגן על גבולות בנות בריתנו״

מזכ״ל נאט״ו, ינס סטולטנברג, אמר במסיבת עיתונאים בבריסל לפני פסגת מנהיגי הארגון, כי ״יש מציאות ביטחונית חדשה באוקראינה. ביבשה יהיו יותר כוחות בחלק המזרחי של הברית במצב מוכנות גבוה יותר. באוויר ייפרסו מטוסים נוספים, ובים יהיו קבוצות תקיפה של נושאי מטוסים, צוללות וספינות קרב באופן קבוע״. סטולטנברג הוסיף כי הארגון יעביר לאוקראינה ״עוד אספקה ​​צבאית, הגנת סייבר וסיוע בהתגוננות מאיומים גרעיניים וביולוגיים״.

זלנסקי למנהיגי נאט״ו: ״זקוקים לסיוע צבאי בלתי מוגבל, כפי שרוסיה נוהגת נגדנו״

פסגת נאט"ו והנשיא האמריקני בבריסל: נשיא אוקראינה קרא לסיוע צבאי של נאט"ו "ללא הגבלות". בשיחה באמצעות וידאו אמר זלנסקי: "כדי להציל אנשים ואת הערים שלנו, אוקראינה זקוקה לסיוע צבאי ללא הגבלות. באותו האופן שבו רוסיה משתמשת בארסנל המלא שלה ללא הגבלות נגדנו". הוא הודה לחברי נאט"ו על הציוד ההגנתי שסופק לאוקראינה, אך הדגיש שמידי יום מתים ילדים וביקש עוד טנקים וכלי תקיפה נגד הצבא הרוסי.

דובר הקרמלין על היעלמותו של שר ההגנה: "יש לו המון דאגות עכשיו"

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הגיב היום (חמישי) על הדיווחים לגבי היעלמותו של שר ההגנה, סרגיי שויגוי: "לשר ההגנה יש המון דאגות עכשיו, כמו שאתם מבינים. יש מבצע צבאי מיוחד שמתנהל. זה לא בדיוק הזמן לפעילות תקשורתית. זה די מובן". הוא גם הציע לעיתונאים לברר עם משרד ההגנה לגבי מצבו של שויגו.

דובר הקרמלין: פוטין יכנס הערב את מועצת הביטחון הרוסית

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, הודיע היום (חמישי) שנשיא רוסיה ייכנס הערב את מועצת הביטחון הרוסית

דיווח ברוסיה: שר ההגנה חולה וסובל מ"בעיות לב"

שר ההגנה הרוסי סרגיי שוייגו, לא נראה בציבור מאז ה-11 במרץ. מקור במשרד ההגנה הרוסי אמר אמש (רביעי) לעיתון התחקירים העצמאי "Agentstavo" ש״מצבו של שר ההגנה איננו טוב, והוא סובל מ״בעיות לב״.

החרם על רוסיה מתרחב: בריטניה הטילה סנקציות על גזפרום ועל אלפא בנק

בריטניה הודיעה היום (חמישי) על סנקציות חדשות על חברת הגז והנפט הגדולה ברוסיה גזפרום ועל הבנק הפרטי הגדול במדינה אלפא בנק.

ארבעה הרוגים, בהם שני ילדים בהפצצות רוסית על העיר רובז'נויה במזרח אוקראינה

מושל מחוז לוהנסק הודיע היום על ארבעה הרוגים, בהם שני ילדים, בהפצצות רוסיות על העיר רובז'נויה במחוז שנמצא במזרח אוקראינה.

לדבריו, מספר ההרוגים "עלול להיות הרבה יותר גבוה" והאשים את הרוסים בשימוש בפצצות זרחן.

סגן ראש הממשלה האוקראיני: "הסכמנו עם רוסיה על 7 מסדרונות הומניטריים"

סגן ראש הממשלה האוקראיני אמר היום (חמישי) שרוסיה הסכימה לפתיחת שבעה מסדרונות הומניטריים – אבל לא במריופול.

בעיר הנמל האוקראינית נצורים עדיין לפי הערכה כ-100 אלף בני אדם שלא הצליחו לברוח והם, לדברי הנשיא זלנסקי "לכודים בתנאים לא אנושיים, בלי אוכל, מים ותרופות"

חשש ממשבר הומניטרי בצפון אוקראינה

ראש העיר צ'רניהיב, ולדליסלב ארטושנקו, התריע כי לא נותר מקום בבית הקברות בשל מספר ההרוגים הגבוה בעיר שבצפון אוקראינה – המצויה תחת מצור. "לא ניתן להתמודד עם כל ההרוגים", אמר, "אנחנו מחזיקים קורבנות בחדרי מתים ובקירור זמן רב יותר מבדרך כלל. אנחנו קוברים אנשים בבתי קברות ישנים שלא נעשה בהם שימוש זה זמן מה". הכוחות הרוסיים מכתרים את העיר כבר כשבועיים, וביממה האחרונה גובר החשש ממשבר הומניטרי באזור.

נאט״ו: בין 7,000 ל-15 אלף חיילי צבא רוסיה נהרגו באוקראינה

ארגון נאט"ו מעריך כי בין 7,000 ל-15 אלף חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת המלחמה באוקראינה לפני ארבעה שבועות. בכיר בנאט"ו אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההערכה מתבססת על מידע שהגיע מידי פקידים באוקראינה, נתונים שפרסמה מוסקבה, ומידע מודיעיני שנאסף ממקורות פתוחים. לשם השוואה, רוסיה איבדה כ-15,000 חיילים במלחמת אפגניסטן, בפרק זמן של יותר מעשר שנים.

בזמן שסיקרה את המלחמה: עיתונאית רוסיה נהרגה מפגיעת רקטה בקייב

אוקסנה באולינה, עיתונאית רוסיה של אתר התחקירים The Insider, נהרגה מפגיעת רקטה בקייב בירת אוקראינה. כך לפי הודעת האתר. באולינה, שדיווחה על שחיתות ממשלתית ברוסיה בשגרה, נהרגה בזמן שצילמה את ההרס שנגרם מהפגזות הרוסים.

ביידן: נפעל להוצאת רוסיה מפורום ה-G-20

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בפסגת מנהיגי שבע המדינות המתועשות (ה-G-7) שהוא תומך בהוצאת רוסיה מפורום 20 הכלכלות הגדולות בעולם, ה-G-20. מהלך כזה דורש הסכמה של כלל המדינות הללו, בהן גם אינדונזיה,

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!