דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בנט והורוביץ סיכמו: הגבלות הקורונה הקיימות יימשכו, קופות החולים יחלו במבצע רחב לעידוד התחסנות

מפקדות הקורונה בצה"ל וממוני הקורונה בבתי הספר ימשיכו לפעול לפחות עד תחילת מאי | בדיון הוצגה תכנית לסגירה מהירה של גבולות המדינה במקרה של גילוי זן קורונה אלים

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום ארכיון: קובי גדעון / לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום ארכיון: קובי גדעון / לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, החליטו היום להאריך את מעט הגבלות הקורונה שקיימות בישראל בחודש נוסף, לפחות עד ה-1 במאי, ואת המשך פעילות מפקדות הקורונה בפיקוד העורף. בנוסף הוחלט על מבצע רחב של קופות החולים ומטה ההסברה למאבק בקורונה לעידוד התחסנות. בדיון הוצגה גם תכנית להתמודות עם זן קורונה חדש ואלים, שכוללת סגירה מהירה של גבולות המדינה.

בין ההגבלות שיישארו בתוקף: חובת עטיית מסכות בחללים סגורים ובמערכת החינוך, חובת בדיקת קורונה בנתב"ג ובידוד עד קבלת התוצאה, חובת בידוד לאנשים לא מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת שהם מתגוררים עמו וחובת ביצוע בדיקה מהירה בכניסה לבתי אבות. תוקף חובת המסכות כיום הוא עד ה-1 באפריל.

קופות החולים ומטה ההסברה הציגו בדיון את תכנית מבצע "כל המציל", אשר מפרט שורת פעולות להגברת ההתחסנות בקרב בני 60 ומעלה, בהן מתן תקציבי תמרוץ לקופות החולים לצורך עידוד ההתחסנות. במסגרת המבצע, תיעשה פנייה ישירה על ידי הקופות אל 120 אלף מבוטחים מעל גיל 60, שלא התחסנו כלל, ו-92 אלף שלא השלימו כנדרש את מנת החיסון השלישית. הפנייה הישירה תיעשה באמצעות הודעות סמס יזומות והנגשת החיסון עד בית המתחסן, למי שצריך.

לצד הפנייה הישירה מצד הקופות למי שלא התחסנו כלל או השלימו את מנת החיסון השלישית, ייצא מטה ההסברה הלאומי לקורונה בקמפיין ארצי רחב להגברת המודעות לחשיבות חיסוני מנה רביעית ל-450 אלף זכאים מגיל 60 ומעלה, במטרה "להשיב להם את ההגנה החיסונית מפני מחלה קשה ותמותה". את הקמפיין יובילו פרופ' רן בליצר ופרופ' יהונתן הלוי יחד עם רופאים מכלל הקופות.

יצוין, כי בגל האומיקרון, 94% מהנפטרים היו מעל גיל 60 ועל כן הם מהווים את קבוצת הסיכון העיקרית מפני וריאנט זה. אוכלוסיית הלא מחוסנים כלל מעל גיל 60 מהווה 5% בלבד בקבוצת גיל זו, אך 40% מהנפטרים בגל האומיקרון.

סגירת גבולות מהירה במקרה של זן אלים

עוד הוצגה ע"י משרד הבריאות, פיקוד העורף, משרד התחבורה והממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון תכנית מקיפה לטיפול במצב של התפשטות זן קורונה חדש ואלים, אשר כוללת, בין היתר, את סגירת השמיים ומעברי הגבול בכניסה לישראל באופן מהיר, במטרה למנוע את חדירת הזן העתידי לגבולות המדינה.

ראש הממשלה קיבל את המלצת משרד הבריאות להארכת מדיניות הטיפול הקיימת בנגיף הקורונה ודחיית הכניסה לשגרת 'בין גלים' מה-1 באפריל עד ה-1 במאי. בהתאם, תימשך פעילותן של מפקדות פיקוד העורף ומשרד הבריאות, וכן פעילותם של נאמני קורונה במוסדות החינוך וברשויות המקומיות. כמו כן, יימשכו מאמצי הבדיקות, לרבות ניטור ביוב, מערכות מכ"מ ורכש ערכות אנטיגן, וכן פריסת מסנני האוויר במערכת החינוך.

הדיון התקיים לנוכח עלייה רציפה במקדם ההדבקה בשבועות האחרונים, והיפוך מגמה במספר הנדבקים החדשים החל משבת האחרונה, שהחל לעלות לראשונה מתחילת גל האומיקרון. לפי דו"חות מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, רוב הנדבקים החדשים הם בזן BA2, שהוא תת-זן של האומיקרון. העלייה במספר המאומתים בישראל מתרחשת במקביל לעלייה בתחלואה ברוב מדינות אירופה בשבועות האחרונים, מה שמעלה את החשש לגל קורונה נוסף.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מנכ"לית משרד החינוך, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, מנהלי קופות החולים מכבי, לאומית, מאוחדת וכללית, וגורמי מקצוע נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!