דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרויקטור הקורונה על העלייה בתחלואה: "ממליץ לבצע בדיקת אנטיגן לפני ארוחות ליל הסדר"

פרופ' סלמאן זרקא אמר שלא יוטלו הגבלות חדשות בעקבות העלייה בתחלואה: "ברמת הידבקות גבוהה כל כך, היעילות נמוכה" | הוא קרא לציבור להתחסן, ולאנשים בקבוצות סיכון שנדבקו בנגיף לקבל טיפול תרופתי

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש90)
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר היום (חמישי) שלמרות העלייה בתחלואה, הממשלה לא רואה צורך להטיל על הציבור הגבלות חדשות. "אנחנו מייחסים את כל התחלואה לנגיף BA2 שדומה ל-BA1 (נגיף האומיקרון ה'מקורי')", אמר זרקא בתדריך לתקשורת, "בדומה לאומיקרון זו מחלה יותר קלה, אבל בקבוצות הסיכון היא יכולה להיות מסוכנת. כפי שראינו עם BA1, עם רמת הידבקות גבוהה, כל כך יעילות ההגבלות נמוכה."

זרקא קרא לציבור להתחסן ולשמור על ההנחיות הקיימות. הוא ציין שנתוני היעילות של מנת החיסון הרביעית משפרת מוגנות של פי 3 ממחלה קשה מהמנה שלישית, ופי 4 ממחלה קטלנית.

לדברי זרקא, עטיית מסכות חשובה כהגנה מעליית התחלואה בקורונה. הוא המליץ לאנשים בסיכון שמגלים שנדבקו במחלה לקבל טיפול תרופתי בתרופות שישראל רכשה. לאנשים ללא יכולת להתחסן, הוא ציין את תרכיב אבושילד שמזריק ישירות נוגדנים לדם.

בהתייחסות לחגים שבפתח המליץ זרקא לציבור להיבדק לפני אירועים משפחתיים. "אנחנו בעידן מובהק של אחריות אישית ובטח של ערבות הדדית. אנחנו מסוגלים להגן על עצמנו ואנחנו מסוגלים להגן על האחרים. אפריל בפתח ואיתו האביב והחגים. לגוג את פסח, פסחא, חודש הרמדאן, חג יתרו ובתחילת מאי גם יום העצמאות. החגים שלנו הם חגים משפחתיים שבהם אנחנו נפגשים עם ההורים והחברים. אין סיבה לחגוג יותר מזה. זאת אפשר לעשות על ידי חיסון בדגש על האוכלוסיות בסיכון, ולפני המפגש המשפחתי נעשה בדיקת אנטיגן ונוודא שאין לנו את הנגיף."

זרקא התייחס לעלייה במקדם ההדבקה והדגיש שנתוני המאומתים עלולים להיות מוטים. "R עומד על 1.4, ומספר המאומתים הכפיל את עצמו תוך שבוע ימים. נתוני התחלואה שלנו מושפעים ממספר האנשים שבאים להיבדק, ולכן יש איזושהי הטיה בחישוב ה-R. אנחנו מניחים שהתחלואה הנבדקת לא משקפת לחלוטין את התחלואה במדינה. עם זאת התחלנו לראות עליה בכמות החולים הקשים, ואנחנו מצפים להמשיך לראות עלייה".

על המבצע לעידוד התחסנות שהשיקה הממשלה היום (חמישי) אמר זרקא: "אנחנו ממליצים לכל האנשים להתחסן ולהיות מוגנים נגד מחלה קשה ונגד וריאנטים עתידיים. החיסון בכל העולם מוגדר כשלוש מנות, מי שעצר אינו מוגן. לאנשים שחלו בקורונה מספיקה מנה אחת. כרגע שיש עלייה של הגל אנחנו רואים שכל מי שישב על הגדר ולא השלים את החיסונים צריך עכשיו להתחסן ולהיות מוגן נגד מחלה קשה ומסכנת חיים".

זרקא לא השיב לשאלת 'דבר' כיצד מתכוונת הממשלה לעודד התחסנות של אנשים שלא התחסנו כלל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!