דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

ביידן בפולין: "פוטין לא יכול להישאר בשלטון, המלחמה שלו נכשלה"

קייב תיכנס לעוצר של 35 שעות | סגן שר הפנים של אוקראינה טען ששר ההגנה הרוסי עבר התקף לב אחרי ״האשמות מצד פוטין על כישלון הפלישה״ | לפי סוכנות AP, רוסיה תקפה 34 מרפאות ובתי חולים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא פולין אנדז'יי דודה (צילום: AP Photo/Czarek Sokolowski)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא פולין אנדז'יי דודה (צילום: AP Photo/Czarek Sokolowski)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי אמר הלילה (בין שישי לשבת) בנאום שאוקראינה לא תוותר על אף חלק משטחה למען השלום. זלנסקי קרא לרוסיה לנהל משא ומתן על סיום הלחימה. בכיר אוקראיני טען הלילה שבמהלך היממה האחרונה נמלטו 7,331 פליטים מעירים אוקראיניות דרך מסדרונות הומניטריים.

בדו"ח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי נכתב: "סביר שרוסיה תמשיך לתקוף את האזורים המאוכלסים במחיר של קורבנות אזרחיים תוך שהיא מנסה למנוע מעלייה במספר ההרוגים בצד שלה". להערכת הבריטים, רוסיה תמשיך במצור על הערים הגדולות, בדגש על חרקיב, צ'רניהיב ומריופול.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

יוניסף: יותר מחצי מהילדים באוקראינה הם עקורים

יותר ממחצית הילדים באוקראינה הם כעת עקורים, לפי הארגון "יוניסף". בהצהרה לתקשורת שפרסם הארגון, נכתב שכ-4.3 מיליון ילדים נאלצו לעזוב את בתיהם, והם מהווים למעלה ממחצית אוכלוסיית הילדים באוקראינה שמוערכת בכ-7.5 מיליון ילדים. "המלחמה גרמה לאחד ממשברי העקורים הגדולים והמהירים מאז מלחמת העולם השנייה", אמרה מנכ"לית הארגון, קתרין ראסל.

זלנסקי: אוקראינה לא תסכים לוותר על אף חלק משטחה בשביל שלום

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בהצהרה שפרסם הלילה שאוקראינה לא תוותר על אף חלק משטחה בשביל שלום עם רוסיה.

 

זלנסקי: רוסיה איבדה כ-16,000 חיילים מתחילת הלחימה

בכיר אמריקאי: ממשל ביידן שוקל לקדם סנקציות על חברות רוסיות המייצרות אספקה לצבא רוסיה

ממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות על חסרות רוסיות שמייצרות אספקה עבור צבא רוסיה, כך לפי גורם רשמי בארה"ב.

סגן שר הפנים של אוקראינה טוען: שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, עבר התקף לב

סגן שר הפנים של אוקראינה, אנטון גרשצ'נקו, אמר בהצהרה בפייסבוק ששר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו נעדר מאירועים ציבוריים מאז אמצע מרץ משום שסבל מהתקף לב. לפי גרשצ'נקו, שויגו ספג האשמות קשות מצד פוטין על כישלון מוחלט של הפלישה והוא עובר שיקום בבית חולים צבאי במוסקבה.

המודיעין הבריטי: הרוסיים חוששים מהתנגדות באזורים של ריכוזי אוכלוסייה גבוהים

המודיעין הבריטי מעדכן שהכוחות הרוסיים נמנעים מלבצע מערכות גדולות באזורים של ריכוזי אוכלוסייה גבוהים, מתוך החשש להיתקל בהתנגדות של ממש – ובשל כך מעדיפים פעמים רבות לבצע הפצצות מסיביות בעלות פוטנציאל נזק גבוה במיוחד. בתוך כך, נמשך המצור הרוסי על חרקיב, מריופול וצ'רנייב.

סוכנות הידיעות AP אספה עדויות של לפחות 34 תקיפות רוסיות על בתי חולים ומרפאות

סוכנות הידיעות AP מפרסמת תיעדה של לפחות 34 תקיפות רוסיות על בתי חולים ומרפאות, מתחילת הלחימה. עם כל התקפה חדשה, הסערה הציבורית לתביעות של פשעי מלחמה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הגנרלים שלו ויועצי הקרמלין הבכירים מתגברת.

אוקראינה, ליטא ופולין הודיעו על הקמת צוות משותף לחקירת פשעי מלחמה של רוסיה

התובעים הכללים של אוקראינה, ליטא ופולין הודיעו על הקמת צוות משותף מיוחד לחקירת פשעי מלחמה של רוסיה ולזיהוי נכסים של פושעי מלחמה לצורך החרמתם. "אנחנו משלבים כוחות כדי להילחם ברוע בחזית המשפטית", אמרה התובעת האוקראינית, אירינה ונדיקטובה, שקראה למדינות נוספות להצטרף לחקירה.

אוקראינה: הציוד הרוסי ישן ובמצב רע, הם לא מצליחים לקבל אספקה

משרד ההגנה האוקראיני טוען שהכוחות הרוסיים מתקשים "לשמור על קצב לחימה שיאפשר להם להשיג את מטרותיהם במלחמה הזאת". לפי הצהרת המשרד, הרוסים לא מצליחים לקבל את אספקת הציוד וכוח האדם הנדרשת, בין השאר בשל סנקציות בינלאומיות. לדברי האוקראינים, הציוד הרוסי ישן ובמצב רע.

דיווח יפן: רוסיה פתחה בתמרונים צבאיים באיי קוריל המצויים במחלוקת בינה לבין יפן

רוסיה פתחה בתמרונים צבאיים באיי קוריל המצויים במחלוקת בינה לבין יפן מאז תום מלחמת העולם השנייה, כך מדווחת התקשורת היפנית. בהודעה של הצבא הרוסי שפורסמה אתמול בסוכנות הידיעות אינטרפקס נמסר שבתרגיל ישתתפו כ-3,000 חיילים רוסים ומאות כלי תחבורה יבשתיים וימיים.

המודיעין הבריטי: רוסיה תמשיך להפגיז אזורים עירוניים באוקראינה

רוסיה צפויה להמשיך ולתקוף באזורים עירוניים באוקראינה, מכיוון שהצבא הרוסי מבין שבדרך ייקטן מספר הנפגעים מכוחותיו, כך לפי סקירה מודיעינית של משרד ההגנה הבריטי. בעדכון שירותי המודיעין של בריטניה שפורסם הבוקר נכתב עוד שרוסיה ממשיכה בכיתורן של ערים כמו מריופול, חרקיב וצ'רניהיב.

רוסיה ואוקראינה סיכמו על עשרה מסדרונות הומינטריים מאזורי לחימה

אוקראינה ורוסיה הסכימו על עשרה מסדרונות הומניטריים מאזורי לחימה היום, כך הודיעה סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירינה ורשצ'וק. לדברי ורשצ'וק, אזרחים שרוצים לעזוב את עיר הנמל מריופול, הנצורה על ידי כוחות רוסיים, צריכים לעשות זאת באמצעות כלי רכב פרטיים, שכן רוסיה לא מאפשרת כניסת אוטובוסים לפינוי מהאזור.

צבא רוסיה השתלט על העיר סלבוטיץ' שליד תחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל

צבא רוסיה השתלט על העיר סלבוטיץ', הנמצאת ליד תחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל. מרבית העובדים בתחנה גרים בעיר. לפי מושל מחוז קייב, הרוסים השתלטו על בית החולים בסלבוטיץ' וחטפו את ראש העיר.

קייב תיכנס לעוצר של 35 שעות

הרשויות בקייב הכריזו על עוצר חדש בעיר למשך 35 שעות. ראש העיר ויטלי קליצ'קו אמר שהעוצר ייכנס לתוקף מהיום בשעה 20:00 (זמן מקומי) ועד ליום שני ב-7:00 ותושבים יורשו לצאת מבתיהם רק כדי להגיע למקלטים.

גורמים במערב: צבא רוסיה איבד שמונה קצינים בכירים

פקידי ממשל במערב דיווחו שצבא רוסיה איבד שמונה קצינים בכירים מאז תחילת הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, שבעה מהם נהרגו. כך נכתב בגרדיאן הבריטי.

הקצינים שנהרגו הם:  מייג'ור גנרל אנדריי מורדביץ', מייג'ור גנרל אולג מיטאייב, לוטנט גנרל יעקב רזנצב, מייג'ור גנרל ויטלי גרסימוב, מייג'ור גנרל אנדריי סוחובצקי, מייג'ור גנרל אנדריי קולנסיקוב, גנרל מאגומד טושאייב, וגנרל ולאיסלב ירשוב.

סגנית ראש ממשלת אוקראינה: יותר ממאה אלף בני אדם ממתינים לפינוי ממריופול

יותר ממאה אלף בני אדם עדיין ממתינים לפינוי מהעיר הנצורה מריופול, כך אמרה סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירינה ורשצ'וק. מוקדם יותר היא הודיעה שאוקראינה ורוסיה הסכימו על עשרה מסדרונות הומניטריים מאזורי לחימה היום.

שר החוץ האוקראיני לאחר פגישתו עם ביידן: קיבלנו ערבויות ביטחוניות נוספות מארה"ב

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר שמדינתו קיבלה ערבויות ביטחוניות נוספות מארה"ב, זאת לאחר שנפגש בוורשה עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. "קיבלנו הבטחות נוספות מארה"ב לגבי האופן שבו יתפתח שיתוף הפעולה הביטחוני בינינו", אמר קולבה.

שגרירות אוקראינה בישראל: אתר הנצחה לשואה ליד חרקיב נהרס מפגיעת כוחות רוסיים

בפוסט בחשבון הפייסבוק של שגרירות אוקראינה בישראל נכתב: "אתר הנצחה נוסף לקרבנות השואה נהרס על ידי ברברים רוסים באוקראינה. הפעם – דרוביצ'י יאר, ליד חרקיב, היכן ש-15 אלף יהודים הוצאו להורג על ידי הנאצים במלחמת העולם השניה. אף אחד לא צריך לשתוק בזמן שפושעי המלחמה הרוסים הורגים אזרחים, ילדים, נשים בהיריון, מפציצים בתי חולים ואתרי הנצחה. הרוסים חוזרים על פשעי הנאצים שוב ושוב".

האנדרטה בצורת מנורה שנפגעה הוצבה במקום ב-2002 כחלק מאתר זיכרון.

ביידן בנאום בפולין: המחויבות שלנו להגנה הדדית במסגרת נאט"ו היא מקודשת

נשיא ארה"ב נפגש עם נשיא פולין: "פוטין חשב שהוא יצליח לפצל את ברית נאט״ו, הוא לא הצליח – נשארנו מאוחדים". עוד ציין הנשיא את תרומתה של פולין למשבר ואת כמות הפליטים הגדולה שקלטו הפולנים, והוסיף כי שאר מדינות העולם צריכות לעזור בנטל.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו על הפגישה עם שר החוץ ושר הביטחון האוקראינים ומסר שמדינתו: "הבטיחה תמיכה מתמשכת כדי לענות על הצרכים ההומניטריים, הביטחוניים והכלכליים של אוקראינה".

דמיטרי מדבדב: רוסיה תגיב בנשק גרעיני לכל איום על קיומה

סגן ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות RIA שמוסקבה תגיב בנשק גרעיני לכל איום על קיומה. מדבדב, שכיהן כנשיא רוסיה בין 2008 ל-2012, הוסיף: "איש אינו רוצה במלחמה, במיוחד מכיוון שמלחמה גרעינית תאיים על הקיום של הציביליזציה האנושית".

ביידן: לא ברור אם רוסיה שינתה את האסטרטגיה

בתום מפגש עם פליטים אוקראינים בוורשה בירת פולין, אמר ביידן שכלל לא ברור אם רוסיה שינתה את האסטרטגיה שלה במלחמה.

הקרמלין: דבריו של ביידן על פוטין פוגעים בסיכוי לתיקון היחסים

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "קצב", כשנשאל על ההרס והמצור המתמשך של העיר מריופול, בדרום אוקראינה. הקרמלין הוציא הודעה שהדברים שאמר נשיא ארה"ב "פוגעים בסיכויים לתקן את היחסים בין המדינות".

ראש העיר צ'רניהיב: "העיר שלנו נמחתה מעל פני האדמה"

ראש העיר צ'רניהיב, ולדיסלב אטרושנקו, אמר שמתחילת הפלישה הרוסית נהרגו בהתקפות על עירו 200 אזרחים. לדבריו, בחודש החולף נמלטו יותר ממחצית התושבים. בעוד שטרם המלחמה חיו כ-280 אלף בני אדם בעיר, עתה נותרו בה לדבריו 120 אלף.

"העיר שלנו נמחתה מעל פני האדמה", אמר אטרושנקו, שהוסיף כי מועצת העיר אינה מצליחה לארגן נתיבים לפינוי פצועים או לקבלת סיוע הומניטרי. לדבריו ישנם 44 פצועים הזקוקים לטיפול רפואי, בהם חיילים ואזרחים.

ראש עיריית לביב: רקטות פגעו במתקנים לאחסנת דלק בפאתי העיר ולא באזורי מגורים

ביידן לאוקראינים: "אנחנו עומדים לצדכם, נקודה"

ג'ו ביידן פנה בנאומו בוורשה לאזרחי אוקראינה ואמר להם: "המסר שלי אליכם הוא שאנחנו עומדים לצדכם. נקודה. זהו המסר שהעברתי מוקדם יותר לשרי החוץ וההגנה של אוקראינה, שעמם נפגשתי". ביידן גינה את אמירתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוא פועל "למגר את הנאציזם מאוקראינה", והוסיף כי ברית נאט"ו לא ביקשה מעולם להביא לחורבנה של רוסיה.

דיווח באוקראינה: רוסיה פינתה בכוח את בית חולים במריופול בו היו כ-700 בני אדם

ראש העיר מריופול טוען שלא יודעים לאן פונו החולים והמטופלים שהיו בו, סך הכל כ-700 בני אדם. על פי דיווחי עדים, חיילים רוסים העבירו בכוח את הצוות והמטופלים של בית החולים העירוני למקום לא ידוע.

 

ארה"ב תעביר לאוקראינה מאה מיליון דולר כסיוע לצרכי ביטחון אזרחי

ארה"ב תעביר לאוקראינה סיוע נוסף בסך מאה מיליון דולר, לצרכי ביטחון אזרחי. לפי שר החוץ אנתוני בלינקן, התקציב נועד לשיפור יכולותיה של אוקראינה בתחומי ביטחון הגבלות, המשך הפעילות הרצופה של רשויות אכיפת החוק ושימור תשתית אזרחית חיונית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!