דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רוסיה מכחישה שתקפה אזרחים בלביב; אוקראינה: הרוסים מנסים לקרוע את מדינתנו

פולין וגרמניה ביקשו מהאיחוד האירופי סיוע בקליטת הפליטים | מקרון ביקר את דברי ביידן על פוטין: "'ההסלמה המילולית' מרחיקה את הפסקת האש"

ענן עשן עולה לאחר פיצוץ באוקראינה (צילום ארכיון: AP Photo)
ענן עשן עולה לאחר פיצוץ באוקראינה (צילום ארכיון: AP Photo)
אוריאל לוי
דוד טברסקי

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום (ראשון) ש"ההסלמה המילולית" מרחיקה את הפסקת האש. דבריו נאמרו בעקבות התבטאותו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אתמול, שלפיה פוטין הוא "שוחט" ש"לא יכול להישאר בתפקיד". הבית הלבן הבהיר בעקבות דבריו שזו אינה קריאה להפיכה.

הרוסים טענו היום שהתקיפות בלביב כוונו למטרות צבאיות. לפי הדיווחים באוקראינה, לפחות חמישה אנשים נפצעו במתקפת טילים על העיר, שעד כה הייתה מחוץ לטווח ההתקפות של רוסיה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

סבב שיחות נוסף: נציגי אוקראינה ורוסיה ייפגשו מחר בטורקיה

אוקראינה הודיעה שנציגיה ייפגשו מחר בטורקיה עם משלחת דיפלומטים רוסים לפסגה של שלושה ימים, כדי לקדם את המשא ומתן להפסקת אש. במהלך המשא ומתן נפגשו נציגי שתי המדינות כמה פעמים, הן באופן אישי והן וירטואלית, כשב-10 במארס התקיימה פסגה באנטליה בהשתתפות שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, ושר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה.

אוקראינה: רוסיה מנסה לפצל את אוקראינה, כמו בקוריאה

ראש המודיעין האוקראיני, קירילו בודאנוב, אמר שרוסיה מנסה לפצל את המדינה לשניים וליצור אזור בשליטת מוסקבה, אחרי שלא הצליחה להשתלט על כולה. "מדובר בניסיון ליצור צפון ודרום קוריאה, בתוך אוקראינה", אמר, והוסיף שארצו תתחיל בקרוב בלוחמת גרילה בשטחים שנכבשו על ידי רוסיה.

רוסיה: תקפנו מטרות צבאיות בלביב בטילי שיוט מדויקים

גרמניה ופולין ביקשו מהאיחוד האירופי סיוע בקליטת הפליטים

שרי הפנים של גרמניה ופולין קראו לנציבות האירופית לעשות יותר כדי לטפל באופן שוויוני במשבר הפליטים האוקראינים ולהציע יותר סיוע כספי למדינות שקולטות את הפליטים. מאז פרוץ המלחמה ב-24 בפברואר, כ-3.7 מיליון אוקראינים ברחו מארצם – כ-2.3 מיליון מהם הגיעו לפולין.

במכתב שנשלח שלשום לנציבות האירופית על ידי גרמניה ופולין, העלו השתיים את הרעיון שבריסל תשלם כ-1,100 דולר על כל פליט שייקלט במדינות האיחוד האירופי. הן גם קראו לבריסל למלא תפקיד פעיל יותר בפיזור שוויוני יותר של פליטים ברחבי היבשת.

מקרון מבקר את ביידן: "ההסלמה המילולית" מרחיקה את הפסקת האש

נשיא צרפת עמנואל מקרון מתריע מפני הדברים החמורים שאמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. ביידן כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "שוחט" ואמר ש"אסור שיישאר בשלטון".

מקרון אמר לתקשורת בצרפת שהמטרה ממשיכה להיות הפסקת אש באוקראינה ונסיגה של הכוחות הרוסיים. הוא הוסיף שהדבר לא יהיה אפשרי אם "ההסלמה המילולית" תימשך.

שר החקלאות האוקראיני: ייצוא התבואה יורד מיום ליום

שר החקלאות של אוקראינה אמר כי יכולתה של המדינה לייצא גרעיני חיטה יורדת מיום ליום ותשתפר רק אם הלוחמה תסתיים. אוקראינה היא אחת מיצואניות התבואה הגדולות בעולם, עם ייצוא של 4-5 טונות בחודש.

רשות האוכלוסין: 704 הגיעו לישראל בסוף השבוע, מהם 224 זכאי חוק השבות

לפי רשות האוכלוסין וההגירה במהלך הימים שישי ושבת נכנסו לישראל 224 עולים חדשים וזכאי שבות, מתוכם 152 מאוקראינה והיתר מרוסיה ובלארוס. 480 איש נוספים נכנסו באשרת תייר.

משרד ההגנה הבריטי: רוסיה תוקפת משטחה מחשש ליירוט מטוסים

משרד ההגנה הבריטי פרסם הערכת מצב מודיעינת חדשה, לפיה רוסיה ממשיכה לתקוף בטילים ומהאוויר בכל אוקראינה, כולל אזורים אזרחיים המיושבים בצפיפות.

עוד נכתב בהערכה כי רוסיה מסתמכת על שיגורים מתוך המרחב האוויר הרוסי, על מנת לצמצם את חשיפת מטוסיה לכוחות ההגנה האווירית של צבא אוקראינה. לפי ארה"ב יש 60% כישלונות בכלי נשק אלה, והמלאי המוגבל צפוי לדחוף את רוסיה להשתמש בטילים מתוחכמים פחות או להגביר שימוש במתקפות מטוסים.

שרת החוץ של בריטניה: הסנקציות יכולות להתבטל אם רוסיה תיסוג

שרת החוץ של בריטניה ליז טרוסס אמרה שניתן להסיר את הסנקציות שהוטלו על בנקים, אוליגרכים ועסקים רוסיים, עם נשיא רוסיה פוטין יסיים את הפלישה לאוקראינה ולא יבצע "מהלכים תוקפניים נוספים".

בראיון לעיתון הטלגרף הבריטי אמרה שהאיום להחזרת הסנקציות יישאר אם רוסיה תתקוף שוב.

אוקראינה: מספר כפרים מזרחית לחרקיב נכבשו מחדש

במתקפת נגד ביום שישי מזרחית לעיר חרקיב הצליח צבא אוקראינה לכבוש מחדש מספר כפרים, כך לפי השלטון המקומי. לפי דיווח ב-CNN, סרטי וידאו שאומתו מראים את התקדמות צבא אוקראינה בכפר סמוך לחרקיב וסמוך לעיר סומי שבצפון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!