דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
27.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 28.2°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 26.4°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.5°טבריה
  • 27.3°צפת
  • 28.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / דיווח: המיליארדר רומן אברמוביץ׳ סבל מסימני הרעלה; בריטניה: ״פוטין ממשיך להפציץ אזרחים״

לפי הנתונים, יותר מ-3.8 מיליון בני אדם עזבו את אוקראינה ו-6.5 מיליון בני אדם עקורים | נציגי אוקראינה ורוסיה נפגשים היום בטורקיה

מחסומים נגד טנקים מוצבים ברחוב באודסה (צילום: AP Photo/Petros Giannakouris)
מחסומים נגד טנקים מוצבים ברחוב באודסה (צילום ארכיון: AP Photo/Petros Giannakouris)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

יותר מ-3.8 מיליון בני אדם עזבו את אוקראינה ו-6.5 מיליון בני אדם עקורים, לפי נתונים שפרסם האו"ם היום (שני). לפי הנתונים, 13 מיליון אוקראינים תקועים באזורי לחימה.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר הלילה ששמירה על הריבונות ועל השלמות הטריטוריאלית של מדינתו יעמדו בראש סדר העדיפויות  שלו לסבב השיחות הבא עם רוסיה. מוקדם יותר אמר הנשיא האוקראיני שיהיה מוכן לדון באימוץ עמדה ניטרלית על ידי אוקראינה. השיחות בין המדינות יימשכו היום בטורקיה.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

גרמניה שוקלת לרכוש מערכת הגנה מפני טילים מחשש לתקיפה אפשרית של רוסיה

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי גרמניה שוקלת לרכוש מערכת הגנה מפני טילים כדי להתמודד עם תקיפה אפשרית של רוסיה. בראיון טלוויזיוני אמר שולץ: "אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שיש לנו שכן שמוכן להשתמש באלימות כדי לאכוף את האינטרסים שלו".

 

 

אוקראינה: רוסיה נאלצה להסיג כוחות מקייב

המטה הכללי של צבא אוקראינה טען הערב שרוסיה נאלצה להסיג כוחות מקייב אחרי שפסגה הפסדים כבדים. בעדכון על מצב הלחימה טען צבא אוקראינה ששתי קבוצות גדודים טקטיות נסוגו מהבירה לבלרוס, "צעד אופייני ליחידות צבאיות שספגו הפסד".

עוד נמסר בעדכון שיש "ירידה משמעותית באינטנסיביות" של כניסת כוחות רוסיים לשטח אוקראינה.

הנזקים לתשתיות באוקראינה מוערכים ביותר מ-63 מיליארד דולר

המלחמה באוקראינה גרמה עד כה לנזקים ביותר מ-63 מיליארד דולר לתשתיות במדינה, כך לפי הערכה שבוצעה בבית הספר לכלכלה בקייב.

לפי האומדן, שחישב את ההשלכות הכלכליות של הפלישה הרוסית עד ה-24 במרץ, לפחות 4,431 בנייני מגורים נפגעו, נהרסו, או נתפסו על ידי צבא רוסיה. זאת לצד 92 מפעלים ומחסנים ו-378 בתי ספר.

עורכי האומדן ציינו שמאז הערכתם הקודמת ב-17 במרץ, נוספו נזקים בעלות כוללת של 3.5 מיליארד דולר.

בתי הספר בקייב יחזרו לפעול בלמידה מרחוק

עיריית קייב הודיעה שבתי הספר בעיר יחזרו לפעול היום בלמידה מרחוק. "מטרות הלימודים מרחוק בזמן המלחמה הן לספק תמיכה פסיכולוגית, לייצר תקשורת עם הילדים ולהסיח את דעתם", אמר סגן ראש העיר ולנטין מונדריביסקי בהצהרה לתקשורת. הוא הוסיף שהמורים הונחו להימנע מלייצר עוד מתחים וחרדות בקרב התלמידים.

האו"ם: יותר מ-10 מיליון אוקראינים נעקרו מביתם, 13 מיליון תקועים באזורי לחימה

יותר מ-3.8 מיליון בני אדם עזבו את אוקראינה ו-6.5 מיליון בני אדם עקורים, לפי נתוני האו"ם. כ-13 מיליון אוקראינים תקועים באזורי לחימה ואינם יכולים לעזוב.

הקרמלין: מודאגים מדברי ביידן; השיחות עשויות להתחדש מחר בטורקיה

הקרמלין אמר שדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לפיהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "לא יכול להישאר עוד בשלטון", מדאיגים, ושמוסקבה תמשיך לעקוב מקרוב אחר הצהרותיו בעתיד.

לפי הודעת הקרמלין, שיחות השלום בין רוסיה לאוקראינה עשויות להתחדש מחר בטורקיה, אבל חשוב שהן יתקיימו בנוכחות שני הצדדים בחדר, למרות ההתקדמות הזעומה שהושגה בהן עד כה.

אוקראינה: מסדרונות הומניטריים לא ייפתחו היום מחשש לפרובוקציה רוסית

סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, הודיעה שהיום לא ייפתחו מסדרונות הומניטריים לפינוי אזרחים מערים שבהן מתחוללים קרבות. זאת, בשל איום מצד הצבא הרוסי. לדבריה, לפי מידע מודיעיני עלולות להתרחש "פרובוקציות" של הרוסים באזורים האמורים.

משרד האוצר האוקראיני: עלות המלחמה נאמדת עד כה בלמעלה מחצי מיליארד דולר

הלחימה מול רוסיה עלתה עד כה לאוקראינה 564.9 מיליארד דולר במונחים של נזק לתשתיות, אובדן צמיחה כלכלית וגורמים נוספים, כך לפי שר הכלכלה של אוקראינה. הלחימה פגעה או הרסה 8,000 ק"מ כבישים ו-10 מיליון מ"ר בתים.

משרד ההגנה האוקראיני: ספינות רוסיות נערכות לשגר טילים ליעדים במדינה

ספינות רוסיות מכינות תקיפות טילים נגד מטרות אוקראיניות, כך אמר משרד ההגנה האוקראיני. לפי הודעת המשרד: "הספינות של צי הים השחור של הפדרציה הרוסית מבצעות משימות באזורים ייעודיים של אזורי המבצעים של הים השחור ואזוב. כמה כלי שיט נכנסו לאזור סגור, כנראה כדי לבצע תקיפות טילים נגד מתקנים באוקראינה". בדיווח צויין גם שרוסיה מתארגנת מחדש כדי להתקדם לעבר הגבולות המנהליים של אזורי דונצק ולוהנסק, שנשלטים חלקית על ידי בדלנים בתמיכת על ידי רוסיה.

דיווח: רומן אברמוביץ' ושליחי אוקראינה למו"מ עם רוסיה סבלו מתסמיני הרעלה

רומן אברמוביץ' ושליחי אוקראינה למו"מ עם רוסיה סבלו בתחילת החודש מתסמינים החשודים כתסמיני הרעלה, כך דיווח עיתון ה״וול סטריט ג׳ורנל״.

ראש עיריית קייב: לפחות 100 אזרחים תושבי העיר נהרגו עד כה בהפצצות הרוסיות

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי יותר מ-100 אזרחים תושבי העיר נהרגו מאז פלשה רוסיה לאוקראינה. הוא הוסיף כי 82 בניינים רבי קומות נהרסו בקייב. בנוסף, ארבעה ילדים נהרגו במהלך ההפגזות ו-16 נוספים נפצעו, כך לדברי קליצ'קו.

שרת החוץ הבריטית: ״אסור למכור את אוקראינה, פוטין ממשיך להפציץ אזרחים״

שרת החוץ של בריטניה, ליז טרוס, אמרה בנאום לחברי הפרלמנט הבריטי כי ״אסור שהמשא ומתן להפסקת אש יוביל למכירת אוקראינה". היא הוסיפה שהנשיא פוטין "לא רציני לגבי קיום השיחות, ועדיין מפציץ אזרחים חפים מפשע. יש להשאיר את הסנקציות שהוטלו על רוסיה על ידי ה-G7 כל עוד פוטין ממשיך במלחמתו ועדיין יש לו חיילים באוקראינה״. עוד אמרה השרה כי ״כל הסדר ארוך טווח צריך לכלול הפסקת סנקציות ברורה שתבוטל אוטומטית בכל מקרה של תוקפנות רוסית, כלקח מהסדר הלא פשוט של 2014, שלא הצליח להעניק לתושבי אוקראינה ביטחון מתמשך".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!