דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / ראש צוות המו"מ הרוסי: צמצום הלחימה בקייב וצ'רנייב לא מהווה הפסקת אש

שר החוץ הטורקיאמר אחרי שיחות השלום היום (ג') שהצדדים רשמו "את ההתקדמות המשמעותית ביותר" מאז תחילת המשא ומתן |מזכיר המדינה האמריקאי: יש הבדל בין מה שרוסיה אומרת למה שהיא עושה | יותר מ-3.8 מיליון בני אדם עזבו את אוקראינה מתחילת הלחימה

אדם ברקע עשן כבד ממחסן שנהרס בהפצצה רוסית בכביש מחוץ לקייב הבירה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
אדם ברקע עשן כבד ממחסן שנהרס בהפצצה רוסית בכביש מחוץ לקייב הבירה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

ראש המשלחת הרוסית למשא ומתן עם אוקראינה, ולדימיר מדנסקי, אמר היום (שלישי), בתום סבב שיחות נוסף בין המדינות, שאחת הדרישות של אוקראינה היא הסרת ההתנגדות הרוסית להצטרפותה לאיחוד האירופי. מוקדם יותר הודיע סגן שר ההגנה הרוסי אלכסנדר פומין שרוסיה "תפחית משמעותית" את הפעילות הצבאית שלה מחוץ לקייב וצ'רנייב.

שר החוץ של טורקיה, אהמט דבוטואולו, אמר אחרי סיום השיחות שהצדדים רשמו "את ההתקדמות המשמעותית ביותר" מאז תחילת המגעים בין המדינות. לדבריו, אחרי הפגישה היום תתקיים פגישה בין שרי החוץ של שתי המדינות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

רוסיה: צמצום הפעילות הצבאית בקייב וצ'רנייב לא מהווה הספקת אש

ראש המשלחת הרוסית למשא ומתן עם אוקראינה, ולדימיר מדינסקי, הבהיר שההבטחה לצמצם את הפעילות הצבאית בקייב וצ'רנייב לא מהווה הפסקת אש.

בראיון לסוכונת הידיעות טאא"ס אמר מדינסקי: "זוהי לא הפסקת אש, אבל זו השאיפה שלנו, להפוך בהדרגה את ההסלמה בעימות לפחות בחזיתות האלה".

בלינקן: יש הבדל בין מה שרוסיה אומרת למה שהיא עושה

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר היום שמאז הפלישה לאוקראינה לא נראו  מצד רוסיה "סימנים לרצינות אמיתית" במאמצים להביא לסיום הלחימה.

בלינקן אמר את הדברים אחרי סיום שיחות השלום בין רוסיה ואוקראינה, אחריהן הודיעה מוסקבה ש"תפחית משמעותית" את הפעולות הצבאיות בקייב וצ'רנייב כדי "לחזק את האמון ההדדי".

לדבריו, יש הבדל בין מה שרוסיה אומרת ולמה שרוסיה עושה, וארצות הברית מתמקדת במעשים. בלינקן הוסיף שרוסיה צריכה להפסיק מיידית את הלחימה ולהסיג את כל כוחותיה משטח אוקראינה.

בלגיה תגרש 21 דיפלומטים רוסיים שחשודים בריגול

בלגיה הודיעה היום על גירוש 21 דיפלומטים רוסיים על רקע פעילויות שקשורות לריגול. לפי משרד החוץ הבלגי, הוקצו לדיפלומטים שבועיים ליציאה משטח המדינה.

אוקראינה, גיאורגיה, פינלנד ושבדיה הוזמנו למפגש שרי החוץ של נאט"ו בתחילת אפריל

הולנד תגרש 17 אנשי מודיעין רוסיים שהיו רשומים כדיפלומטים

ממשלת הולנד הודיעה שתגרש 17 אנשי מודיעין רוסיים, שהיו רשומים כדיפלומטים  ולטענתה נוכחותם מהווה "סכנה לביטחון הלאומי". לפי הודעת משרד החוץ, שגריר רוסיה זומן היום לשיחה שם דווח לו על ההחלטה.

בהודעת הממשלה נכתב שההחלטה התקבלה אחרי התייעצויות עם "מספר מדינות בעלות דעות דומות", וצוינו צעדים דומים שביצעו ארצות הברית, פולין, בולגריה, סלובקיה, אסטוניה, לטביה, ליטא ומונטנגרו.

ביידן משוחח טלפונית עם מנהיגי צרפת, גרמניה, איטליה ובריטניה על ההתפתחויות במשבר

זלנסקי: לפחות שבעה הרוגים בהפצצת בניין ממשל בדרום אוקראינה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען היום שלפחות שבעה בני אדם נהרגו, ו-22 נפצעו, בתקיפת בניין ממשל במיקואלייב שבדרום המדינה.

ההצעה האוקראינית: תאמץ מעמד ניטרלי בתמורה לערבויות בטחוניות

צוות המשא ומתן של אוקראינה הגיש היום הצעה לצוות הרוסי לפי המדינה תאמץ מעמד ניטרלי בתמורה לערבויות ביטחונית של מדינות זרות ותתחייב לא לארח כוחות זרים בשטחה. לפי ההצעה, רוסיה תסיר את התנגדותה להצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי.

רוסיה "תפחית משמעותית" את הפעילות הצבאית שלה מחוץ לקייב וצ'רנייב

סגן שר ההגנה הרוסי אלכסנדר פומין אמר היום שרוסיה "תפחית משמעותית" את הפעילות הצבאית שלה מחוץ לקייב וצ'רנייב, כך דיווחה סוכנות הידיעות טאס"ס.

הקרמלין: הדיווחים לפיהם רומן אברמוביץ' הורעל אינם נכונים

שר ההגנה של רוסיה: הושלם השלב הראשון "במבצע הצבאי המיוחד באוקראינה". המשימה המרכזית היא שחרור חבל דונבאס

דיווח: לפחות שני הרוגים בתקיפת בניין ממשל במיקואלייב

סוכנות הידיעות הצרפתית אי־אף־פי דיווחה שלפחות שני בני אדם נהרגו בתקיפת בניין ממשל במיקואלייב שבדרום אוקראינה. מוקדם יותר אמר מושל המחוז, ויטלי קים, שלפחות 11 בני אדם נלכדו מתחת להריסות הבניין.

שר החוץ של אוקראינה לצוות המו"מ: אל תאכלו ואל תשתו שום דבר בשיחות עם רוסיה

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, הזהיר את חברי צוות המשא ומתן של ארצו לא לשתות ולא לאכול שום דבר במהלך השיחות עם רוסיה בטורקיה. זאת לאחר הדיווח אתמול ב"וול סטריט ג'ורנל" שרומן אברמוביץ' ושניים מאנשי צוות המשא האוקראיני סבלו מתסמינים המעלים חשש לכך שהורעלו בפגישה בקייב מוקדם יותר החודש.

רוסיה: השמדנו מתקן לאחסון נפט במחוז רובנו שבאוקראינה

משרד ההגנה של רוסיה מסר שהכוחות הרוסיים ירו אתמול בערב טילי שיוט על מתקן גדול לאחסון נפט במחוז רובנו שבצפון-מערב אוקראינה והשמידו אותו.

משא ומתן בין אוקראינה לרוסיה החל באיסטנבול, ארדואן: "זה בידי הצדדים לעצור את הטרגדיה הזו"

משא ומתן בין אוקראינה לרוסיה החל באיסטנבול. הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן נאם בפני המשלחות והדגיש כי טורקיה מאמינה שהגיע הזמן לתוצאות קונקרטיות. "זה בידי הצדדים לעצור את הטרגדיה הזו", אמר.

המודיעין הבריטי: רוסיה מהווה איום משמעותי על קייב בזכות יכולתה לתקוף מהאוויר

בדו"ח המודיעין היומי שפרסם משרד ההגנה של בריטניה נכתב שרוסיה מהווה איום משמעותי על קייב בזכות יכולת התקיפה האווירית שלה, אף שהכוחות האוקראיניים ממשיכים במתקפות-נגד מקומיות צפונית-מערבית לעיר.

ספקית סלולר ואינטרנט מרכזית באוקראינה ספגה מתקפת סייבר נרחבת

משרד התקשורת באוקראינה דיווח ספקית סלולר ואינטרנט מרכזית באוקראינה "אוקרטלקום", ספגה מתקפת סייבר נרחבת. לפי הדיווח רוסיה עומדת מאחורי המתקפה.

זלנסקי: ביקשתי מבעלות בריתנו שיגבירו את הסנקציות נגד רוסיה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסר כי שוחח כמה מבעלות בריתה של אוקראינה, בהן בריטניה, קנדה וגרמניה, ואמר שהן צריכות להגביר את לחץ הסנקציות על רוסיה. כך דיווחה רשת CNN האמריקנית.

שרת הכלכלה של יפן: נאסור על ייצוא מוצרים לרוסיה החל משבוע הבא

משרד ההגנה הבריטי: רוסיה צפויה לשלוח מעל 1,000 שכירי חרב לאוקראינה

החברה הצבאית הפרטית "קבוצת וגנר", גויסה למלחמה באוקראינה וצפויה לשלוח למלחמה למעלה מ-1,000 שכירי חרב נוספים, כולל בכירים בארגון, כך על פי משרד ההגנה של בריטניה. הסיבה לכך, על פי המשרד, היא האבידות הרבות שספג צבא רוסיה בלחימה.

הקרמלין: "השימוש בנשק גרעיני יהיה רק במצב של איום קיומי על רוסיה"

שרת הכלכלה של אוקראינה: המלחמה גרמה להפסדים בשווי 564 מיליארד דולר

שרת הכלכלה של אוקראינה, יוליה סבירידנקו, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה שהמלחמה גרמה למדינתה הפסדים בשווי 564 מיליארד דולר, כולל כ-7,885 קילומטרים של כבישים שניזוקו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!