דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר הרווחה דורש מהאוצר לחתום על הסכם השכר של העובדות הסוציאליות עד ערב פסח: ״גרירת הרגליים מקוממת״

למרות שהושג הסכם שכר חדש לעובדות ולעובדים הסוציאליים, הממונה על השכר באוצר לא חותם עליו | ״צריך לעצור את הסחבת״, אומרים בהסתדרות, ״אין ראוי יותר מחיזוק מעמד העובדים הסוציאליים״

מחאת העובדות הסוציאליות בכיכר הבימה. (צילום ארכיון: נוגה דקלבאום)
מחאת העובדות הסוציאליות בכיכר הבימה. (צילום ארכיון: נוגה דקלבאום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר הרווחה, מאיר כהן, דורש מהממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, לחתום על הסכם השכר החדש של העובדות הסוציאליות. במכתב ששלח היום מתריע השר מפני מצב של סכסוך עבודה, שעשוי להביא לשביתה נוספת במערך העבודה הסוציאלית. השר דורש חתימה על ההסכם עוד לפני ערב פסח. באיגוד העובדים הסוציאליים מזהירים מהכרזת סכסוך עבודה, שעלול להתפתח בהמשך לשביתה.״לצערי הגדול אני עד לגרירת הרגליים המקוממת בנושא הסכם השכר המתגבש מול העובדים והעובדות הסוציאליים במדינת ישראל״, כתב השר כהן, ״העובדים והעובדות הסוציאליים נושאים על כתפם יום יום, שעה שעה, את הטיפול באוכלוסיות המוחלשות, בחולים בבתי החולים, באלימות כנגד נשים, באנשים עם מוגבלויות, בנוער בסיכון ובעוד עשרות תחומי ליבה הקשורים לחברה הישראלית. הם מאתרים, מטפלים ומפיחים תקווה במיליוני אנשים. תיקון שכרם הוא צו השעה״.

שר הרווחה מאיר כהן (צילום: גילי יערי/פלאש 90)
שר הרווחה מאיר כהן (צילום: גילי יערי/פלאש 90)

העובדים הסוציאליים שבתו ביולי 2022 למשך 17 ימים בדרישה לשיפור שכרם שנשחק משך שנים ארוכות. בעקבות השביתה נחתמו הסכמות מול משרד האוצר בהן נקבע כי יחתם הסכם קיבוצי חדש שיתקן את מבנה השכר במקצוע, שכיום מכיל רכיב משמעותי של 'השלמה לשכר מינימום' בו נבלעות רבות מתוספות הוותק של העובדים.

על פי הרפורמה המסתמנת, צפוי שכרם של העובדים הסוציאליים הוותיקים לעלות מ-12-10 אלף שקלים ל-16-14 אלף שקלים בחודש. העלאת השכר צפויה להיות מיושמת בשתי פעימות, כשהראשונה תחול רטרואקטיבית מיולי 2021, והשנייה תיושם בהסכם המסגרת הבא במגזר הציבורי שצפוי להיחתם בשנת 2023.על אף שהמתווה הכללי לרפורמה כבר קיים ומוסכם בין הצדדים, הפרטים הטכניים והניסוחים המשפטיים של ההסכם עדיין לא סוכמו, ולטענת האיגוד, האוצר לא מקדם את החתימה על ההסכם הסופי.״צריך לעצור את הסחבת בנוגע להסכמי השכר במשק״, אומרים בהסתדרות, ״אין ראוי יותר מחיזוק מעמד העובדים הסוציאליים, ציבור שעומד בראש החנית של התמודדות המדינה עם משבר הקורונה והשלכותיו. לצד העובדות הסוציאליות ישנן עוד אוכלוסיות רבות במשק הישראלי שיש לדאוג להן ולחזק אותן, והגיע הזמן להפסיק לגרור רגליים בעניינן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!