דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

הרוגי הפיגוע בבני ברק הובאו למנוחות, אחיו של אבישי דוד יחזקאל ספד לו: "תמיד קירבת, תמיד אהבת"

האח, עובדיה יחזקאל, סיפר שאבישי שמע את היריות והזהיר את בני משפחתו, דקות ספורות לפני שנהרג: "הראית גבורה יהודית אמיתית. נהרגת על קידוש השם" | הרב יעקב ישראל שלום נטמן בפתח תקווה, השוטר רס"מ אמיר חורי ייטמן בנוף הגליל

לווייתו של אבישי דוד יחזקאל , סמוך לביתו בבני ברק (צילום: ניצן צבי כהן)
לווייתו של אבישי דוד יחזקאל , סמוך לביתו בבני ברק (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות בני אדם השתתפו הבוקר (רביעי) בהלוויותיהם של הרב אבישי דוד יחזקאל, ושל הרב יעקב ישראל שלום, שנהרגו אתמול בפיגוע בבני ברק. השוטר רס"מ אמיר חורי ייטמן מחר (חמישי) בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל, והספדים ותפילות לזכרו החלו הבוקר בכנסיית הבשורה בנצרת. נוסף להם נהרגו בפיגוע שני אזרחי אוקראינה, ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק.

רחוב השניים בבני ברק, בו נרצח אבישי דוד יחזקאל (צילום: ניצן צבי כהן)
רחוב השניים בבני ברק, בו נרצח אבישי דוד יחזקאל (צילום: ניצן צבי כהן)

אחיו של אבישי דוד יחזקאל: "בכל רגע שהיה לך היית עושה בשביל אחרים"

הרב אבישי דוח יחזקאל, בן 30 במותו, הותיר אחריו את אשתו ובנם בן השנתיים. נטמן בבית הקברות פוניבז' בבני ברק. הוא יצא מביתו ברחוב השניים בבני ברק אתמול בשעות הערב, כדי להרדים את בנו התינוק. הוא שמע את היריות שהחלו ברחוב ז'בוטינסקי הסמוך, והתקשר להזהיר את בני משפחתו שלא יצאו מביתם. המחבל שהמשיך את מסע ההרג הגיע לרחוב וירה בו למוות. התינוק לא נפגע.

מסע הלוויה יצא מביתו של יחזקאל. מאות הגברים שהתאספו על הכביש אמרו פרקי תהילים, ובקומת הכניסה בבית ממול הוקמה 'עזרת נשים' ממנה עלתה זעקה שוברת לב. שני שוטרים התחבקו חיבוק ארוך, שקט.

'עזרת הנשים' בלווייתו של אבישי דוד יחזקאל (צילום: ניצן צבי כהן)
'עזרת הנשים' בלווייתו של אבישי דוד יחזקאל (צילום: ניצן צבי כהן)

"אבישי… אבישי. איפה אתה. לאן הלכת?!", ספד האח עובדיה, "אומרת הגמרא, פטירה של זקן דומה לפתילה שכבתה כשתם השמן. אבל פטירה של צעיר כפתילה שכבתה תחילה.

"אחי, בן הזקונים. היית לי אח אחד, וכעת גם זאת אין לי. תמיד היינו מדברים בלימוד. בהשקפה טהורה. היית ילד נפלא. תמיד הבאת שמחה. בישיבה קטנה, במשכנות התורה. ה' זיכה אותנו לפתוח כולל והיינו תמיד יד ביד. אחר כך הלכת גם ללמד, לזכות את הרבים. עשית כל כך הרבה.

"ועכשיו… אני לא אוחז את זה. התפרדה החבילה. היית אח נפלא. כמה דאגת לי. באת לכולל ואמרת לי, אני רוצה ללמוד איתך חברותא. היינו במקום אחר. באנו להתנפש. אמרת לי, משמיים באתי. ואפילו לא ידעתי מה אתה אומר לי.

"התקשרת אלי ואמרת לי 'אני שומע יריות'. אמרת לי, תישאר בבית. דאגת לנו יותר מלעצמך" (צילום: ניצן צבי כהן)
"התקשרת אלי ואמרת לי 'אני שומע יריות'. אמרת לי, תישאר בבית. דאגת לנו יותר מלעצמך" (צילום: ניצן צבי כהן)

"אתמול בלילה העולם התהפך. התקשרת אלי ואמרת לי 'אני שומע יריות'. אמרת לי, תישאר בבית. דאגת לנו יותר מלעצמך. סוככת על הילד. קיבלת את היריות. הראית גבורה יהודית אמיתית. נהרגת על קידוש השם. היית איש נפלא.

"תמיד קירבת, תמיד אהבת. תמיד שימחת. אותי, את הילדים, את האחיינים. באת איתי לשיעורי תורה בתל אביב. לקרב אנשים. את כולם היינו מכניסים לבית הכנסת. היית משמח את הבחורים בחתונות. בכל רגע שהיה לך היית עושה בשביל אחרים.

"כתוב שכשמשה רבנו נפטר ויהושע הצטער, אמר לו הקדוש ברוך הוא, אתה חושב שזו אבידה שלך. זו אבידה של כל העולם. אוי אבישי, כמה חשבת עלינו. כמה אהבת אותנו.
נלקחת מאיתנו בחטף. לא חשבנו על זה שזה יהיה.

"היית בן 30. כנראה שבשמיים רוצים מאוד. אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים. תמליץ עלינו בשמיים.

"אמא בכתה עד השמיים. על אשתך נעמה. על בנך. איך הוא יגדל. אם זה ככה קרה, זה רצון השם. אבל אם זה קרה בבני ברק, כולנו צריכים לקחת על עצמינו תיקון. ביראת שמיים, בלימוד, בצניעות."

"כל מה שעשית בישיבה היה עד הסוף"

הרב אליהו בן דוד, ראש הישיבה בה למד יחזקאל, סיפר בכאב: "אחרי יום כיפור, בשיא הטהרה והקדושה, אבישי אמר, הרגשתי פה את האמת שלי. אני רוצה להישאר. כל כולו אמת. כשעלינו לפה אתמול בלילה לבית הקדוש, מקור השכינה, וראינו את הסטנדר בבית, עם ספר הזוהר פתוח ולמעלה בדף: בכל נפשך, בכל לבבך ובכל מאודך.

"כל מה שעשית בישיבה היה עד הסוף. בתורה. הוא אומר לי על סוגיה – אני לא יכול ללכת לישון. הכל בעמקות. שליח הציבור של הישיבה בשבת, באירועים."

"זה קרבן טהור וקדוש. לא יכול היה להכיל את זה בכלל שמישהו יחשוב לשנות משהו מהמסורת של ישראל. זה היה בנפשו ממש. רק מלשמוע שיכול להיות למכור חמץ בפסח הוא לא ידע את נפשו. זה אבישי."

לווייתו של אבישי דוד יחזקאל (צילום: ניצן צבי כהן)
לווייתו של אבישי דוד יחזקאל (צילום: ניצן צבי כהן)

המרא דאתרא בני ברק, בן שמעון: "אנחנו בזמן של הסתר פנים גדול. ידענו כי חטאנו. נבקש רחמים מהקדוש ברוך הוא".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמר בלוויה: "מה אפשר לאמר לאבא ולאמא הצדיקים, לאחים והאחיות, לאישה שהפכה אלמנה. ליתום הקטן. אי אפשר לנחם אותם. זה לא צערם לבד זה צער הציבור. קורבן הפסח. תלמיד חכם, מלמד לציבור. קדוש וטהור. אנחנו חייבים כדי שקרבן הציבור הזה יכפר עלינו באמת ויהפוך את מידת הדין למידת הרחמים, באמת לקחת חלק. כדי שמיתתו לא תהיה לשווא אנחנו חייבים להשתתף – לקבל עלינו קבלה. נשמות עם ישראל הן נשמה אחת."

הרב יעקב ישראל שלום הובא למנוחות: "ידע איך לנווט את הילדים ליראת שמיים"

הרב יעקב ישראל שלום, בן 36, נטמן בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. הוא נורה מטווח קצר כשנסע ברכבו, והותיר אחריו אלמנה וארבעה ילדים. גיסו, משה בשארי, ספד לו:  “יעקב ישראל יקר, הצדיק הקדוש. לפני שנה וחצי עמדנו להספיד את אבא שלך היקר. לא חשבנו שנגיע כל כך מהר אליך. שוב פעם אמרת לי שכשאתה שומע את הפסוק ‘הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט’, אתה כולך רועד”.

הלווית הרב יעקב ישראל שלום, שנרצח בפיגוע בבני ברק (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
הלווית הרב יעקב ישראל שלום, שנרצח בפיגוע בבני ברק (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

לדברי בשארי, “הוא השקיע בחינוך הילדים, ידע במה לקדם אותם. הוא עשה את זה כל כך טוב. לא היה לו הרבה כסף, אבל אמר לבן שלו, ברגע שאתה מסיים מסכת – תקבל 1,000 שקל. הוא אמר לי שזה כדי שהילד יאהב את התורה, שזה שווה לו הכול. אתמול שמעתי מבנך שהוא מקבל עליו לסיים את הש”ס לעילוי נשמתך. אנחנו נעזור לו, כי זה מגיע לך. היה מגיע לעזור גם ב-1:00 בלילה. היה לו יראת שמיים, הוא ידע איך לנווט את הילדים ליראת שמיים”.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!