דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

מאות בלוויית השוטר אמיר ח'ורי, שנהרג בפיגוע בבני ברק: "מה שמנחם אותי שהוא הציל הרבה אנשים"

האב, ג'ריס ח'ורי: "קיבלתי טלפונים מבית שמש, מנהריה, מבני ברק, אנשים שסיפרו לי עליו" | עשרות חרדים השתתפו באירוע: "כל עם ישראל מצדיע לאמיר שמסר את נפשו" | יואל בר-נס, נכה צה"ל (71): "לא מכיר את אמיר, באתי כי הוא גיבור"

שוטרים נושאים את ארונו של השוטר רס"מ אמיר חורי, שנהרג בפיגוע בבני ברק, אל כנסיית הבשורה בנצרת לפני הלווייתו (צילום: אוריאל לוי)
שוטרים נושאים את ארונו של השוטר רס"מ אמיר חורי, שנהרג בפיגוע בבני ברק, אל כנסיית הבשורה בנצרת לפני הלווייתו (צילום: אוריאל לוי)
אוריאל לוי
אוריאל לוי
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מאות בני אדם הגיעו להלווייתו של רס"מ אמיר חורי, השוטר שנהרג בפיגוע בבני ברק בשלישי השבוע, החלה היום (חמישי) בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל. בשעות הבוקר הוצב ארונו של חורי בכנסיית הבשורה בנצרת שבה התגורר. הארון נעטף בדגל ישראל.

לוויית השוטר אמיר חורי בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
לוויית השוטר אמיר חורי בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ראש העדה הקתולית בישראל, הארכיבישוף יוסף מתא, אמר בטקס האשכבה: "זה יום עצוב. איבדנו אנשים טובים, אמיצים שהקריבו את חייהם למען ביטחון אזרחי ישראל. אנחנו עם המדינה כדי לגדוע את האלימות הזו מהחברה שלנו ולהכניס את אנשים שמתעסקים בזה לכלא".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב אמר בהספד: "במדינה קטנה כמו שלנו, הכאב האישי במהרה הופך למשותף לרבים, ולכל אזרחי ישראל. מרגע היוודע נפילתו של אמיר, החברה הישראלית כולה התחברה לדמותו שתישאר בלבבות אזרחי ישראל כדוגמה ומופת לשליחות, לשירות ולאהבת המדינה. אל מול גלי הטרור והשנאה, השוטפים את הארץ,

"אני מבטיח לכם שאעשה הכול לשמירה על מרקם החיים המשותף במדינה הזו. לא ניתן לטרור להרוס ולפגוע באחדות בחברה הישראלית. הטרור הרצחני, שאינו מבדיל בין דם לדם, מטרתו לערער את יסודות קיומנו במדינת ישראל. אני מאמין בעוצמתה של החברה הישראלית להשיב לטרור על ניסיונותיו הרצחניים, באחדות.

אמיר מסר את נפשו למען הגנה על חיי אדם, חיי אזרחי ישראל, באשר הם. זאת המורשת שהשאיר לנו. חובה עלינו להמשיך בדרך האמיצה, המחברת והייחודית בה חי את חייו, זה הכוח של החברה הישראלית".

האב: "קיבלתי טלפונים מנהריה, מבית שמש, מבני ברק"

אביו של אמיר, ג'ריס ח'ורי, סיפר לפני הלוויה: "שלחתי לו הודעות. התקשרתי אליו. עד שלא הודיעו לי מהמשטרה לא האמנתי. מה שמנחם אותי שהוא הציל הרבה אנשים. קיבלתי טלפונים מבית שמש, מנהריה, מבני ברק – אנשים שסיפרו לי עליו. הוא הציל ועזר להרבה אנשים".

ג'ריס ח'ורי (מימין), והאח מייקל ח'ורי. "הוא הציל ועזר להרבה אנשים" (צילום: אוריאל לוי)
ג'ריס ח'ורי (מימין), והאח מייקל ח'ורי. "הוא הציל ועזר להרבה אנשים" (צילום: אוריאל לוי)

חורי, בן 32, שירת ביחידת האופנוענים במחוז תל אביב במשטרה. הוא נהרג במהלך חילופי ירי עם המחבל, פלסטיני תושב יהודה ושומרון, בפיגוע שבו נהרגו ארבעה אזרחים נוספים. הוא הותיר אחריו שתי אחיות ואח, וזוג הורים. אביו, ג'ריס, שירת גם הוא במשטרה במשך 30 שנה. חורי עמד להתארס לבת זוגו, שני ישר, בת 23.

עשרות חרדים באו להיפרד

לבית העלמין הגיעו עשרות חרדים לחלוק כבוד אחרון לח'ורי, ביניהם מתנדבי ארגון 'הצלה' שערכו בו החייאה ותושבי בני ברק. אחד מהם הוא איתמר קירשנבוים, שסיפר ל'דבר': "זה יום מצער. יום עצוב. משתתף בצערה של כל משטרת ישראל. מודה מעומק הלב לאמיר חורי שהסכים לסכן את חייו בשביל להציל חיי אדם. כל עם ישראל מצדיע לאמיר שמסר את נפשו. אנחנו מודים לאמיר מכל הלב".

איתמר קירשנבוים (צילום: אוריאל לוי)
איתמר קירשנבוים (צילום: אוריאל לוי)

ללוויה הגיע יואל בר נס, בן 71, נכה צה"ל ממלחמת לבנון, ואוחז בשלט מודפס שהכין: "אמיר ח'ורי ז"ל, גיבור ישראל, מצדיעים לך כל עם ישראל".

יואל בר נס (צילום: אוריאל לוי)
יואל בר נס (צילום: אוריאל לוי)

הוא שירת במשמר הגבול במשך 30 שנה, והיה מפקד פלוגה במהלך אסון צור ב-1982, בו נהרגו 34 מחיילי הפלוגה שלו בהתמוטטות בניין הממשל הצבאי בעיר. מאז הוא מגיע לכל הלוויות של חללי מערכת הביטחון. "אני לא מכיר את אמיר, באתי כי הוא גיבור", סיפר, "טלפנתי לחברי הפלוגה שלי, עשרים מהם באו ללוויה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!