דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / אוקראינה: 410 הרוגים בעיירות ובכפרים במחוז קייב שמהם נסוגה רוסיה

שר החוץ האוקראיני: "אנחנו עדיין אוספים גופות, המספר כבר הגיע למאות" | תקיפה רוסית משמעותית ראשונה בעיר אודסה: בית זיקוק לנפט ומאגר דלקים הופגזו | כוחות אוקראינים השתלטו על ערים בסביבת הבירה קייב

חייל אוקראיני בשדה התעופה אנטונוב (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)(צילום: REUTERS/Mikhail Palinchak)
חייל אוקראיני בשדה התעופה אנטונוב (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)(צילום: REUTERS/Mikhail Palinchak)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

קברי אחים וגופות ברחובות נמצאו בערים באוקראינה בסביבת קייב, לאחר חודש בהן היו תחת כיבוש הצבא הרוסי. העיר בוצ'ה, שנכבשה על ידי כוחת רוסים במשך חודש, נכבשה מחדש על ידי כוחות צבא אוקראינה וכך גם שדה התעופה אנטונוב הסמוך לקייב.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר הלילה (בין שבת לראשון) שנסיגת הכוחות הרוסים מאזור צפון המדינה "איטית אבל מורגשת", ושהצבא האוקראיני נערך להגברת המתקפות במזרח המדינה. זאת בהמשך להצהרות על שינוי כיוון מצד רוסיה, שתתמקד באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה.

זלינסקי אמר בנאום מוקלט לאומה שהכוחות האוקראינים שהשתלטו מחדש על השטחים באזור הבירה קייב והעיר צ'רנייב לא יאפשרו לרוסים לסגת ללא קרב. לדבריו, אוקראינה יודעת שלרוסיה יש מספיק כוחות כדי להפעיל לחץ נוסף על אזורי המזרח והדרום של אוקראינה.

לפי אוקראינה, בעיר הנצורה מריופול עדיין נמצאים נכון לשישי האחרון יותר מ-100 אלף איש, כך לפני גורמי ממשל מקומיים. הרוסים מונעים כניסת צוותים של הצלב האדום לעיר. על פי אוקראינה העיר נצורה, ולא מתאפשרת כניסת מזון, תרופות או אספקה מכל סוג.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דיווחים באוקראינה: 410 גופות נמצאו בעיירות ובכפרים במחוז קייב שמהם נסוגה רוסיה

לפיד גינה את פעולות רוסיה בבוצ'ה: "פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה"

"אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום", צייץ שר החוץ יאיר לפיד בטוויטר. "פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

קנצלר גרמניה: נטיל סנקציות נוספות על רוסיה בעקבות הזוועות בבוצ'ה

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, אמר שהמדינות המערביות יסכימו להטיל סנקציות נוספות על רוסיה בימים הקרובים, בעקבות מעשי החיילים הרוסים בעיירה בוצ'ה: "פוטין ותומכיו ירגישו את ההשלכות של מעשיהם".

צבא אוקראינה: טילים רוסיים נורו על ואסילקיב ליד קייב; אזרחים נהרגו ונזק רב נגרם לרכוש

שר החוץ האוקראיני: "אנחנו עדיין אוספים גופות, המספר כבר הגיע למאות"

שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, כתב בחשבון הטוויטר על המצב בעיירה בוצ'ה: "אנחנו עדיין אוספים ומחפשים גופות, אבל המספר כבר הגיע למאות. גופות מונחות ברחובות. הם הרגו אזרחים בזמן ששהו שם וכאשר עזבו את הכפרים והעיירות הללו".

בלינקן: "התמונות של אזרחים הרוגים בעיירה בוצ'ה הן אגרוף בבטן"

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר שהתמונות הרבות שהתפרסמו של אזרחים אוקראינים מתים בעיר בוצ'ה הן "אגרוף בבטן". בלינקן אמר את הדברים במהלך ראיון לרשת CNN.

אוקראינה: מצאנו ראיות לפשעי מלחמה בעיירות ליד קייב

דוברו של נשיא אוקראינה, סרגיי ניקיפורוב, אמר שהרשויות בארצו מצאו ראיות לפשעי מלחמה, בהן גופות של אזרחים שהוצאו להורג וקברי אחים. ניקיפורוב אמר בראיון לרשת BBC הבריטית שהמראות שהתגלו ביישובים ששוחררו על ידי הכוחות האוקראיניים, בהם העיירה בוצ'ה, "ממש קשים לתיאור".

ראש העיר איזיום, שנכבשה על ידי כוחות רוסיים: בעיר אין חשמל, חימום ומים זורמים

ראש עיריית איזיום, וולודימיר מצוקין, אמר שבעיר אין חשמל, חימום ומים זורמים. כך דווח בקייב אינדיפנדנט. העיר, שאוכלוסייתה לפני המלחמה עמדה על 45 אלף תושבים, נכבשה בשישי על ידי כוחות רוסים.

אוקראינה: אזרחים הגישו לחיילים רוסים מזון ואלכוהול מורעלים, 2 נהרגו ומאות אושפזו

משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי אזרחים בחרקיב הגישו לחיילים רוסיים מאפים ממולאים ברעל וגרמו למאות להתאשפז. על פי הדיווחים האוקראינים מספר חיילים רוסים נהרגו, ורבים אחרים נפצעו לאחר שקיבלו מזון ואלכוהול מורעל על ידי אזרחים באזור חרקוב. מנהל המודיעין האוקראיני פרסם בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו כי החיילים הרוסים שנפגעו משרתים בדיוויזיה השלישית.

עוד נכתב בפוסט, כי שני חיילים נהרגו ו-28 הגיעו לטיפול נמרץ לאחר שקיבלו עוגות מורעלות בעיר איזיום, השלישית בגודלה במחוז חרקוב. עוד נכתב כי 500 חיילים רוסים נלקחו לבתי החולים עקב הרעלת אלכוהול.

שגריר ישראל באוקראינה מגנה בחריפות את רוסיה: "רצח אזרחים הוא פשע מלחמה"

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי גינה בחריפות את רוסיה בעקבות גילוי גופות הרוגים ברחובות ובקברי אחים בעיר בוצ'ה הסמוכה לקייב, שהיתה במשך חודש תחת כיבוש הצבא הרוסי: "מזועזע מהתמונות שמגיעות מהעיר בוצ'ה. רצח אזרחים הוא פשע מלחמה ואסור להסכים לכך".

תקיפה רוסית משמעותית ראשונה בעיר אודסה: בית זיקוק לנפט ומאגר דלקים הופגזו

משרד ההגנה הרוסי אישר ביצוע תקיפה בבית זיקוק לנפט ובמאגרי דלק בעיר הנמל האוקראינית אודסה, שהיתה יחסית מנותקת מההפגזות הרוסיות מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה בסוף פברואר.

ראש עיריית אודסה, הנאדי טרוכאנוב, אמר שלא היו נפגעים בתקיפה, ושנגרם נזק לבניינים אזרחיים ולבתים פרטיים.

קברי אחים וגופות ברחובות בעיר בוצ'ה הסמוכה לקייב, ששוחררה לאחר חודש של כיבוש רוסי

ראש העיר בו'צה, שממוקמת 37 ק"מ מקייב, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס ש-300 תושבי העיר נהרגו במהלך החודש בו העיר היתה כבושה על ידי רוסיה.

כתבי רויטרס ראו גופות הרוגים מוטלות ברחבי העיר, וקבר אחים שעודנו פתוח בסמוך לכנסייה מקומית אליו הובאו חלק מגופות ההרוגים בעיר.

נשיא אוקראינה זלינסקי אמר שהכוחות הרוסים יצרו בערים שכבשו מציאות של "קטסטרופה". לדבריו הכוחות השאירו מוקשים בסמוך לבתים, לציוד צבאי הרוס ואפילו לגופות של הרוגים. בשלב זה לא ניתן לאמת את אמירותיו.

 

זלינסקי: "רוסיה מעוניינת לכבוש את דרום ומזרח אוקראינה"

נשיא אוקראינה, ולודמיר זלינסקי, אמר שכוחות אוקראינים משתלטים מחדש על אזורים מסביב לבירה קייב ובאזור צ'רנייב. לדבריו הם "לא ירשו לכוחות הרוסים לסגת בלי קרב", אך ושהלוחמים האוקראינים "מפציצים הכול. הם משמידים כל דבר שהם יכולים".

בנאום מוקלט לאומה אמר זלינסקי שאוקראינה יודעת שלרוסיה יש כוחות להגביר את הלחץ על מזרח ודרום אוקראינה, אותם לדבריו היא מעוניינת לכבוש.

הוא שיבח את תושבי העיר מריופול שעדיין נצורים בידי הרוסים ואמר: "תודות לאומץ ולהקרבה שלהם ושל תושבי ערים אחרות, הרווחנו זמן יקר שמאפשר לנו להכשיל את הטקטיקות של האויב ולפגוע ביכולות שלו".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!