דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

נתניהו קרא לח"כים בקואליציה לעזוב בעקבות סילמן: "הצילו את ישראל מממשלת החולשה"

בדיון מיוחד של מליאת הכנסת בעקבות גל הטרור בירך יו"ר האופוזיציה על עזיבתה של חברת הכנסת מימינה, וקרא להקמת ממשלת ימין: "יחד נקים ממשלה שתדאג לכל אזרחי ישראל יהודים וערבים חילונים ומסורתיים לכולם בלי יוצא מן הכלל"

יו"ר האופוזיציה בנימין  נתניהו בדיון מיוחד של מליאת הכנסת על גל הטרור (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון מיוחד של מליאת הכנסת על גל הטרור (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו קרא לחברי כנסת מהקואליציה לעזוב אותה בעקבות חברת הכנסת עידית סילמן ולהקים ממשלת ימין. בנאום בכינוס מיוחד של מליאת הכנסת בעקבות גל הטרור, אמר נתניהו: ""בחג הפסח אנו חוגגים את יציאת ישראל לארץ המובטחת. היום אנחנו שמחים מסיבה דומה ומברכים את ח"כ עידית סילמן שקיבלה החלטה נבונה. אנו מקבלים אותה בזרועות פתוחות ובחיבוק חם. היא שבה הביתה למחנה הלאומי."

לדברי נתניהו, "יש היום בישראל ממשלה חלשה ורופסת מול גל הטרור. אני קורא לחברי כנסת נוספים בקואליציה שליבם במקום הנכון, נקבל אתכם בכבוד, נקבל אתכם בהערכה. אתם יכולים לקנות את עולמכם בהחלטה אחת, להציל את ישראל מממשלת החולשה. הצטרפו אלינו חיזרו הביתה ויחד נקים ממשלה שתדאג לכל אזרחי ישראל יהודים וערבים חילונים ומסורתיים לכולם בלי יוצא מן הכלל." עוד אמר: "יחד נחזיר את ישראל למסלול של הצלחה, בטחון, שגשוג ושלום".

שר התקשורת יועז הנדל השיב בשם הממשלה: "על מה אתם עולצים וחוגגים? האם בזרם החרד"לי מגדירים את היום הזה כיום חג שלא היה כדוגמתו? ברגע משבר כל אחד צריך לתרום מיכולתו. 3 פיגועים טרור רצחניים היו לאחרונה. מה עשיתם במקום לתת גיבוי? איפה האחריות שלכם כאופוזיציה? לא עשיתם כלום. בכל 12 שנות שלטונכם לא עשיתם דבר והגענו למצב הזה בגלל שלא עשיתם כלום. כישלון נחרץ של מדיניות של לא לעשות כלום".

ח"כ יועז הנדל (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ח"כ יועז הנדל (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

סילמן הודיעה הבוקר לראש הממשלה נפתלי בנט על פרישתה מהקואליציה במחאה על "פגיעה בזהות היהודית של המדינה". בעקבות הפרישה, לממשלת בנט-לפיד אין רוב בכנסת, מכיוון שמספר חברי הקואליציה עומד על 60 בדיוק. עם זאת, כרגע אין רוב להפלת הממשלה ובחירות חדשות מכיוון שלשם כך נדרשים 61 חברי כנסת. אפשרות נוספת היא הקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית, אולם לשם כך יידרשו חברי כנסת נוספים לעזוב את הקואליציה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!