דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

הערכות בארה״ב: המתקפה הרוסית על קייב תתחדש במהלך הימים הקרובים

גורמי ביטחון אמריקאים בכירים אמרו לרשת NBC כי הצבא הרוסי נערך להעביר חלק מכוחותיו בחזרה לאוקראינה, לאחר שכבר נסוג צפונה לפני כשבועיים | המודיעין הבריטי: ״רוסיה עדיין מעוניינת בהכפפת אוקראינה למרותה״

חייל פרו-רוסי ליד בניין דירות שנהרס במריופול (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
חייל פרו-רוסי ליד בניין דירות שנהרס במריופול (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)

רשת NBC ציטטה היום (ראשון) שני גורמי ביטחון אמריקאים בכירים, שטענו כי השלב הבא של המערכה הצבאית הרוסית באוקראינה עשוי להתחיל בימים הקרובים. על פי ההערכות, הצבא הרוסי נערך להעביר חלק מכוחותיו בחזרה לאוקראינה בזמן הקרוב, זאת לאחר שהכוחות נסוגו מקייב ומצפון אוקראינה לפני כשבועיים, וחזרו לשטח בלארוס ורוסיה.

עוד דווח בארצות הברית הצבא הרוסי נערך לפלישה מחודשת, בדגש על אזור דונבאס ודרום מזרח אוקראינה. כעסה של רוסיה נובע מאובדן ספינת הדגל שלה בים השחור ״מוסקבה״, אירוע שנחשב למבוכה עבור חיל הים הרוסי ולפגיעה המשמעותית ביותר שספג ב-40 השנים האחרונות.

גורמי מודיעין אמריקאים הזהירו גם מפני התנהגותו הבלתי צפויה של פוטין, ונכונותו לקחת סיכונים בשל הכשלון באוקראינה. דוברת הכוחות המזוינים בדרום אוקראינה אמרה כי התקפות הטילים מאז יום חמישי בלילה היו כנקמה על טביעת מוסקבה. "כולנו מבינים שלא נסלח לנו", אמרה.

במקביל, משרד ההגנה הבריטי פרסם עדכון מודיעיני הנוגע למלחמה באוקראינה, לפיו מטרת העל של מוסקבה לא השתנתה, והיא עדיין מעוניינת בהכפפת אוקראינה תחתיה כך שתנטוש את נסיונותיה להצטרף למערב.

לפי העדכון, ההפגזות הרוסיות ממשיכות במזרח אוקראינה כחלק מחידוש המתקפה, והכוחות הרוסיים ממשיכים להתארגן מחדש לקרב ולקלוט ציוד מאזור בלארוס, לפני יציאתם למזרח אוקראינה.

זלנסקי: ״המצב במריופול לא אנושי, רוסיה מנסה להשמיד את מי שנשאר שם״

לפנות בוקר נשמעו פיצוצים ברחבי קייב, לפי דיווחים בתקשורת המקומית. בלילה הופעלו אזעקות כמעט בכל רחבי המדינה.

משרד ההגנה של רוסיה קרא אתמול בלילה לכוחות האוקראינים במריופול להניח את נשקם: "חייו של כל מי שייכנע יינצלו".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר בתגובה: "הריגת חיילינו, האנשים שלנו במריופול, תשים קץ לכל משא ומתן. איננו נושאים ונותנים על השטחים שלנו או על אנשינו". בנאום שפרסם בחשבון הטלגרם שלו הוסיף: "המצב במריופול נותר חמור ביותר. פשוט לא אנושי. רוסיה מנסה בכוונה להשמיד את כל מי שנמצא שם".

על פי ההערכות, נותרו במריופול ובסביבתה כ-100 אלף בני אדם, רובם תחת שליטה רוסית.

משלוחים מחבילת הסיוע האחרונה של ממשל ביידן החלו להגיע לאוקראינה, לפי דיווח ב-CNN. עד כה שלחו האמריקאים לאוקראינה חבילות סיוע בשווי מוערך של יותר משלושה מיליארד דולר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!