דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.2°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.4°אשדוד
  • 34.0°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 31.3°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

זלנסקי: רוסיה מקווה למשבר מזון חמור באירופה

נשיא אוקראינה טען בנאומו הלילי שהמצור הרוסי על נמלי הים של מדינתו מונע יצוא של 22 מיליון טון דגנים, ושמדובר בצעד שמכוון ליצור מצוקה ביבשת | האיחוד האירופי הסכים על אמברגו נפט חלקי שיאסור על יבוא מרוסיה דרך הים

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאום מצולם מלשכתו בקייב (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בנאום נואם בלשכתו בקייב (צילום ארכיון: Ukrainian Presidential Press Office via AP)

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען הלילה (שלישי) שהמצור הרוסי על נמלי הים של מדינתו מונעת מקייב יצוא 22 מיליון טון של דגנים.

בנאומו הלילי טען זלנסקי שתוצאת המצור היא סכנת מחסור חמור ואפילו רעב במדינות שתלויות בדגנים האוקראיניים, והמצב עלול ליצור משבר פליטים נוסף בעולם. לדבריו, "זה משהו שההנהגה הרוסית בבירור מנסה לקדם".

זלנסקי האשים את מוסקבה ב"יצירה מכוונת של הבעיה הזאת כדי שכל אירופה תסבול וכדי שאוקראינה לא תרוויח מיליארדי דולרים מהייצוא שלה". את הטענות הרוסיות לפיהן הסנקציות לא מתירות לה לייצא יותר מהמזון שלה הוא כינה "ציניות" ושקריות.

זלנסקי הוסיף שמאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה נהרגו 32 אנשי תקשורת, בהם העיתונאי הצרפתי פרדריק לקלר-אימהוף שנהרג אתמול בהפגזה בזמן שסיקר מבצע פינוי אזרחים של ממשלת אוקראינה בדונבאס במזרח המדינה.

"לפני קצת יותר מחודש התראיינתי לערות הטלוויזיה שלו. זה היה הראיון הראשון שלי לתקשורת הצרפתית במהלך המלחמה", אמר. "תנחומי הקנים לעמיתיו ולבני משפחתו של פרדריק".

האיחוד האירופי הסכים על אמברגו נפט חלקי

ראשי האיחוד האירופי הגיעו הלילה לפשרה שתאפשר הטלת אמברגו חלקי על הנפט הרוסי, זאת במסגרת מפגש פסגה שהתמקד בסיוע לאוקראינה עם חבילת סנקציות אותה חוסמת הונגריה.

האמברגו המדולל יחול רק על נפט מרוסיה שמגיע דרך הים, מה שיאפשר פטור זמני לייבוא דרך צינורות.

נשיא המועצה האירופית שארל מישל כתב בחשבון הטוויטר שלו שההסכם מכסה יותר משני שליש מייבוא הנפט מרוסיה, ו"חוסם מקור הכנסה עצום למימון מכונת המלחמה של המדינה. לחץ מקסימלי על רוסיה לסיים את המלחמה".

רוסיה תפסיק לספק גז לחברה הולנדית שמסרבת לשלם לה ברובלים

ענקית הגז הממשלתית גזפרום אישרה שהחל מהיום תפסיק את האספקה לחברה הולנדית שמוכרת גז לממשלה המקומית, בגלל שהיא מסרבת לשלם לה ברובלים, דרישה שהציב הנשיא ולדימיר פוטין בפני מדינות אירופה מוקדם יותר השנה.

החברה ההולנדית גזטרה, שפועלת בעיר גרונינגן שבצפון המדינה, הודיעה אתמול על ההחלטה של הספקית הרוסית. לפי הודעת החברה, משמעות הצעד היא שגזפרום לא תספק כ-2 מיליארד מטרים מעוקבים של גז אותם התחייבה להעביר לה עד 1 באוקטובר.

בהודעה שצוטטה בסוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה טאס"ס, טענה גזפרום שגזטרה לא שילמה על אספקת הגז של אפריל.

החברה ההולנדית טענה שרכשה כבר גז מספקים אחרים, אחרי שצפתה אפשרות של הפסקת העבודה עם גזפרום. שהודעה שפרסם שר האקלים ההולנדי רוב יטן נכתב שלמיטב הבנתה של הממשלה, להפסקת האספקה מרוסיה "לא תהיה שום השפעה על האספקה בפועל של גז לבמשקי הבית ההולנדיים".

גזטרה היא חברה פרטית בבעלות הנציגות ההולנדית של ענקיות האנרגיה של ואסו, יחד עם ממשלת הולנד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!