דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ליברמן: "נוסיף בתקציב 500 שקלים להבטחת הכנסה לקשישים, ההנחה בדלק תוארך"

שר האוצר אמר ש"לישראל אין בעיה של הכנסות ממסים" ושהוא בטוח שהתקציב יעבור במועד | על המו"מ עם המורים: "יפה בן דוד טועה, לא צריך להאשים את הפקידים. האחריות עלי"

ליברמן בכנס רואי החשבון (צילום מסך)
ליברמן בכנס רואי החשבון (צילום מסך)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

"הבעיה שלנו היא לא עם הכנסות המדינה, כשר האוצר אני לא מתלונן על ההכנסות. זה לא הבעיה של מדינת ישראל בשנת 2022" כך אמר היום (שלישי) שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס רואי החשבון באילת.

שר האוצר הבטיח להעלות את הבטחת ההכנסה לקשישים ב-500 שקלים נוספים: "ה‏מינימום לכל גמלאי במדינת ישראל יעמוד על כ-4200 ש״ח בחודש. כשנכנסו לממשלה הסכום עמד על כ-3200 ש״ח ובתקציב האחרון העלנו אותו לגובה 70% משכר המינימום. בתקציב בקרוב נעלה ב-500 ש״ח נוספים ובכך נשלים עלייה של למעלה מ-1,000 ש״ח בשנה". קצבת הבטחת הכנסה משמשת בעיקר גמלאים ללא פנסיה, בגלל שלא צברו פנסיה בשנות העבודה שלהם, או יוצאי בריה"מ שעלו לישראל ללא פנסיה.

"בנוסף אנחנו מעלים ב-1,500 ש״ח את המענק השנתי לניצולי השואה. עם כניסתנו לממשלה המענק עמד על 4,000 ש״ח, ובתקציב האחרון העלנו אותו ב-60%. תוך שנה המענק מוכפל ל-8,000 ש״ח" אמר שר האוצר.

ליברמן אמר שהוא יפחית את הוזלת הבלו ב-50 אגורות ל-3 חודשים נוספים לפחות.

"אנו מקווים ב-26 ביוני להעביר את התקציב בממשלה, לצערי משרד המשפטים לא אפשר לעשות זאת קודם. אולי יהיה ביקור של ביידן יזיז את ההחלטה יום קדימה או או אחורה" אמר שר האוצר.

הוא הבהיר שהוא משוכנע שהתקציב יעבור עד סוף מושב הקיץ: "לקראת פתיחת המושב כל יום הפרשנים בתקשורת אמרו על הממשלה שהיא לא מתפקדת, לא תעבור לא תשרוד. מאז פתיחת המושב אנחנו כל יום מעבירים חוקים". הוא אמר שהתקציב יעבור ללא תמיכת האופוזיציה, ושהוא מצפה שעידית סילמן תמנע בהצבעה, והוסיף "אם היא תצביע נגד היא נכנסת לקטגוריה של פורשת".

על הסכם שכר עם המורים אמר "שמעתי את יפה בן דוד ואני חושב שהיא טועה לגמרי. לא צריך להאשים את פקידי האוצר, האחריות היא של שר האוצר. על שכר המורים אין ויכוח, צריך להוסיף. כדי לברוח מדברים מהותיים, מדברים על השכר.

על דרישת האוצר לשינוי לוח החופשת אמר: "אנחנו מדברים על 45-6 ימים בין חופש במערכת החינוך למשק. כל יום כזה עולה לישראל 150 מיליון שקל לפחות. אם אתה מכפיל, זה מעל 6 מיליארד שקל. ניקח את אותם 6 מיליארד שקלים ונשקיע במערכת החינוך". יש לציין כי חישוב זה מתייחס לתוספת לפעילות הכלכלית כתופסת לתקציב המדינה, למרות שמדובר בשני דברים נפרדים.

על התוספת לשכר אמר: "אנחנו מדברים על הרבה יותר תוספת שכר למורים מתחילים, ויפה רוצה לדאוג לשאר המורים. רוב התוספת חייבת להיות למורים מתחילים, גם לוותיקים אבל במינון הנכון."

שר האוצר התייחס לקיצוץ המתוכנן בתקציב הישיבות ואמר: "אי אפשר להחזיק במקל משני קצוות. תקציב ישיבות מורכב משני מרכיבים: בסיס 770 מיליון שקל, ו-446 מיליון שקל כסף קואליציוני. אתם לא יכולים להיות מצד אחד כוח אנטי קואליציוני, וגם לקבל כסף, זה לא יעבור. עם הפיצול אישיות הזה צריך להפסיק".

בהמשך לדבריו בישיבת סיעת ישראל ביתנו, ביקר שר האוצר את תרבות הלימוד בישיבות: "למדינת ישראל יש פיצול אישיות. אנחנו משקיעים מאות מיליונים בהכשרה מקצועית לחרדים, השלמת בגרויות, מצד שני ממנים את הבטלה. בישיבות גבוהות באמת לומדים. בישיבת מיר לומדים. הכולל זה מסגרת חברתית, בנאדם מגיע בבוקר שותה קפה אוכל סנדוויץ, אחכ פרלמנט על פוליטיקה, אחכ מדפדפים קצת בספרים ובצהריים הולכים הביתה. האנשים האלה שמגיל 29 יוצאים לפנסיה בכוללים, זה דבר בלתי מתקבל על הדעת. מי שעד גיל 29 לא הפך לרב או דיין, פוסק הלכה כבר לא יהיה. אז אנחנו מחזיקים 62 לאף איש בכוללים עד גיל פנסיה, זה עולה למדינה חצי מיליארד שקל, וזה ברור לכולם שזו רק מסגרת חברתית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!