דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.2°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.4°אשדוד
  • 34.0°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 31.3°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

פוטין: ״נתקוף מטרות חדשות אם המערב יספק טילים ארוכי טווח לאוקראינה״

נשיא רוסיה אמר בריאיון לטלוויזיה הרוסית כי ״למהומה שיוצר המערב סביב אספקת נשק יש רק מטרה אחת, והיא להאריך את הסכסוך באוקראינה״ | ביקורו של שר החוץ לברוב בסרביה בוטל לאחר שבולגריה, צפון מקדוניה ומונטנגרו, סגרו את המרחב האווירי שלהן למעבר מטוסו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בראיון לטלוויזיה הרוסית (צילום: Kremlin Press Service/Handout/Anadolu Agency via Getty Images)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בראיון לטלוויזיה הרוסית (צילום: Kremlin Press Service/Handout/Anadolu Agency via Getty Images)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים הלילה (בין ראשון לשני) שארצו תתקוף מטרות חדשות שעדיין לא נפגעו, אם ארה"ב והמערב יספקו טילים ארוכי טווח לאוקראינה.

בראיון לערוץ הטלוויזיה "רוסיה 1" הזהיר פוטין כי אם במערב יספקו טילים מהסוג הזה לאוקראינה, רוסיה ״תפיק את המסקנות המתאימות ותפרוס את אמצעי הלחימה שלה, כדי לתקוף מטרות שעוד לא תקפנו". הנשיא הוסיף כי ״לכל המהומה שיוצר המערב סביב אספקת נשק נוספת, לדעתי, יש רק מטרה אחת – למשוך את הסכסוך באוקראינה לאורך כמה שיותר זמן״.

פוטין הבהיר כי הוא לא צפוי להוביל לשינוי משמעותי במצב הלחימה: "אנחנו מבינים כי המשלוח הזה מארה"ב וממדינות אחרות נועד לפצות על פגיעות שספגו האוקראינים במצבור הנשק", אמר. "אין בכך כל חדש. זה לא משנה שום דבר במהותו".

הדברים מגיעים בתגובה לכך שבשבוע שעבר הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על כוונתו לספק לקייב משגרי רקטות מתקדמים. ביידן התחייב לספק לקייב מערכות ארטילריה בעלות ניידות גבוהה (HIMARS) במסגרת חבילת הסיוע החדשה שתעביר וושינגטון לצבא אוקראינה.

לאחר מכן הבהיר גורם בכיר בפנטגון הבהיר לניו יורק טיימס כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי סיפק ערבויות לכך שמערכות הנשק המתקדמות לא ישמשו לתקיפות בשטחה של רוסיה.

שר החוץ לברוב ביטל את ביקורו בסרביה בשל איסור הטיסה על רוסיה

ביקורו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בסרביה בוטל לאחר שבולגריה, צפון מקדוניה ומונטנגרו, סגרו את המרחב האווירי שלהן למעבר של מטוסו, בעקבות האיסור על תנועת מטוסים רוסיים במרחב האווירי שהטיל האיחוד האירופי.

לברוב אמור היה לפגוש את מקבילו הסרבי, אלכסנדר ווצ'יץ', ולדון עימו בשורת נושאים, בהם גם התמיכה ההדדית ששוררת בין המדינות סביב המלחמה באוקראינה ועצמאותה של קוסובו.

סרביה לא הצטרפה לסנקציות של האיחוד האירופי, בגלל תלותה באנרגיה המסופקת מרוסיה. בשבועות הראשונים לפלישה הרוסית אף התקיימו מספר צעדות תמיכה פרו רוסיות בבלגרד, בהם השתתפו אלפי סרבים שהפגינו סולידריות בממשל ובעם הרוסי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!