דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת שייט חדשה מגייסת כסף לקמפיין האולימפי: "הבנו שזאת האופציה היחידה"

השייטים, מאור עבו, ים ורטהיים, טל שדה ועיליי ראובני הקימו את הנבחרת בדגם 49er ורכשו מכספם סירות אימון שהגיעו מהולנד וספרד | מאור עבו: "אולי לא נקצור את הפירות, אבל בדורות הבאים נהיה אימפריה בדגם הזה"

נבחרת השייט בדגם 49er. מימין: ים ורטהיים, מאור עבו, טל שדה ועיליי ראובני (צילום: זיו ליטני)
נבחרת השייט בדגם 49er. מימין: ים ורטהיים, מאור עבו, טל שדה ועיליי ראובני (צילום: זיו ליטני)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השייט הישראלי עושה את צעדיו לקראת אולימפיאדת פריז 2024, בניסיון להמשיך ולבסס את מעמדה של ישראל כאחת המדינות החזקות והמגוונות בענף. אל דגם ה-IQ פויל, הלייזר רדיאל ומפרשיות ה-470 עתיד להצטרף דגם חדש, לאחר שבחודש מרץ הוקמה נבחרת גברים בדגם 49er.

"קפצנו למים העמוקים ולקחנו סיכון. יכול להיות שאנחנו לא נקצור את הפירות, אבל בדורות הבאים נהיה אימפריה בדגם הזה", אומר ל'דבר' השייט מאור עבו, שיזם את הקמת הנבחרת, יחד עם שותפו ים ורטהיים והצמד טל שדה ועיליי ראובני.

עבו (23) נולד וגדל בקיבוץ שדות ים וכבר בגיל שמונה הצטרף לחוג תחרותי בשייט. בגיל 13 היה סגן אלוף אירופה בסירת אופטימיסט וב-2018 זכה עם יואב רוז באליפות אירופה עד גיל 23.

מאור עבו: "קפצנו למים העמוקים ולקחנו סיכון" (צילום: זיו ליטני)
מאור עבו: "קפצנו למים העמוקים ולקחנו סיכון" (צילום: זיו ליטני)

את הקמפיין לקראת אולימפיאדת פריז 2024 עבו היה אמור להתחיל במפרשיות 470, אך בעקבות שינוי הענף לצוות מעורב של נשים וגברים, מצא את עצמו ללא יכולת להמשיך להתחרות. עבו לא הרים ידיים והחליט לפרוץ דרך אולימפית חדשה בענף השייט. 

"הגענו למצב שאני והשותף שלי צריכים להפסיק להפליג ביחד ולא מצאתי מישהי להפליג איתה. פניתי לשייטות שפרשו, אבל כלום לא הלך", מספר עבו. "החלטתי שאני רוצה לנסות דגם חדש, מאשר לוותר ולפרוש".

"הבאנו את הסירה לארץ והתחלנו להתאמן יום אחרי יום"

עבו ושותפו ים ורטהיים, חברו לצמד טל שדה ועיליי ראובני. השייטים רכשו מכספם סירות אימון שהגיעו מהולנד וספרד, בעלות של כ-50 אלף שקלים לכל סירה. "כדי להתחיל, הוצאנו את כל מה שהיה לנו בכיסים, כדי להניע משהו חדש", הוא אומר. "הבאנו את הסירה לארץ, בקונטיינר דרך הים והתחלנו להתאמן פה בארץ, יום אחרי יום". 

המטרה של שני הצמדים היא לרכוש ציוד נוסף, לשם כך הם הקימו "הדסטארט" כדי לגייס את הכסף הנדרש. "הבנו שזאת האופציה היחידה שלנו לקנות סירה טובה לשני הצוותים. כרגע הציוד שיש לנו טוב רק לאימונים, הוא לא ציוד שניתן להתחרות איתו ברמות הגבוהות. סירה תחרותיות חדשה עולה בסביבות 130 אלף שקלים".

נבחרת השייט בדגם 49er. "זה דגם יותר אקסטרימי, שמזכיר גלישת רוח" (צילום: זיו ליטני)
נבחרת השייט בדגם 49er. "זה דגם יותר אקסטרימי, שמזכיר גלישת רוח" (צילום: זיו ליטני)

ה-49er היא סירה גדולה ורחבה, באורך של 4.99 מטר עם תורן בגובה של 8.5 מטר. גם בסירה הזו מתחרים הגאי ואיש צוות, אלא שבניגוד לשייט במפרשיות אחרות כמו ה-470, בסירה הזו לא יושבים אלא עומדים ורצים מצד לצד. "זה דגם יותר אקסטרימי, שמזכיר גלישת רוח", אומר עבו. "בנוסף, זה דגם מאוד חזק מבחינה פוליטית באיגוד השייט העולמי. הוא פה כדי להישאר, זה לא שאחרי אולימפיאדה אחת הוא יכול לצאת". 

מי תומך בכם כלכלית?
"יש תקציב קטן מאיגוד השייט, הוא הולך על מחנות אימון, טיסות לחו"ל, אבל הוא לא יכול ללכת לרכישה של ציוד. הבאנו מאמן זר שיעשה איתנו מחנה אימון ראשון בארץ. בסוף אתה מקבל תקציב לפי התוצאות שאתה עושה. רק התחלנו, לכן טבעי שלא יהיו הישגים. לא היה לנו עוד הזדמנות להתחרות. צריך קודם כל לבנות בסיס טוב. אז אנחנו במצב שעד שאין הישגים, אנחנו לא נקבל תקציב לציוד". 

מה המטרה הבאה של הנבחרת?
"יש בקיץ אליפות העולם עד גיל 23 שבו יתחרו טל שדה ועיליי ראובני. המטרה המרכזית לשנה הזאת היא לצבור כמה שיותר ידע, ניסיון ולדאוג לציוד תחרותי ואז בעונה הבאה נוכל להתחרות בכל הסבב של התחרויות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!