ההסתדרות, ועד עובדי הנהגים בשיכון ובינוי – סולל בונה והנהלת החברה חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי מיוחד שיהיה בתוקף לשלוש השנים הקרובות.
ההסכם כולל בין היתר עדכוני שכר, כך ששכר הנהגים יעמוד על 100 שקלים יותר משכר המינימום כפי שיתעדכן. כן הוסכם שתוקטן הפחתת הפרמיה בסכום של 350 שקלים. לעובדים שגילם 49 שנה ומעלה ובעלי ותק של עשר שנים לפחות, תוגדל התוספת להפרשה לפנסיה מתשלומי הפרמיה ל-40%. כמו כן, יוגדל המענק השנתי בגין אי-ביצוע תאונות לסכום של 1,000 שקלים. כל סעיפי ההסכם יחולו רטרואקטיבית מינואר 2022. בחברת סולל בונה מועסקים כ-30 נהגי משאיות שנוהגים מכליות מלט ומובילים ציוד וחומרים לבנייה.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "מדובר בהסכם מצוין לנהגי החברה. נוסף על תוספות השכר, חיזקנו את ההפרשות לפנסיה כך שהנהגים ייהנו מפנסיה ראויה בעת פרישתם. כמו כן, נוסף על האחריות המוגברת הרובצת באופן טבעי על כתפי הנהגים בכל הקשור לנהיגה בדרכים, הגדלנו את התמריץ הכלכלי בכל הקשור לשמירה על הבטיחות בדרכים".
יו"ר ועד עובדי הנהגים בחברה אהרון שרביט: "אנחנו מאוד מרוצים מההסכם שנחתם היום. אני מודה מאוד להסתדרות על התמיכה והליווי לאורך כל המשא ומתן. כן אני מודה להנהלת החברה שהייתה קשובה לכל צורכי הנהגים ועדות לכך ניתן לראות בהסכם".במשא ומתן לחתימת ההסכם השתתפו מטעם ההסתדרות מנהלת חטיבה ארצית ענבל סופרו, עו"ד מוריה גליק ממשרד אלעד מורג, יועמ"ש לאיגוד עובדי התחבורה וחברי ועד עובדי החברה יוני בכר ושי לאטי. מטעם חברת סולל בונה השתתפו סמנכ"ל משאבי אנוש אסנת הר-לב, מנהלת הכספים אורית בדש ויועמ"ש לחברה עו"ד בלה גלבוע.