דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר המינימום יעמוד על 6,300 שקלים: הסכם קיבוצי חדש בענף הבניין

ההסתדרות והתאחדות הקבלנים חתמו על הסכם במסגרתו יעלה השכר ותורחב המחויבות של המעסיקים לבטיחות בעבודה | יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: ״אסור להתרגל למציאות שבה אדם יוצא לעבודה ולא יודע אם יחזור למשפחתו בשלום״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, התאחדות הקבלנים והתאחדות קבלני השיפוצים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי שמטרתו שיפור תנאי העובדים בענף הבנייה והעלאת שכרם, לצד הרחבת המחויבות של מעסיקים בענף לשמירת הבטיחות בעבודה. תוקף ההסכם, שמהווה תוספת ועדכון להסכם הקיבוצי משנת 2015, הוא ל-5 שנים, בכפוף למתן צו הרחבה על ידי הממשלה.

"עשרות פועלים בישראל מקפחים את חייהם מדי שנה בענף הבנייה בגלל בעיות בטיחות חמורות", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במעמד החתימה על ההסכם, "אסור לנו להתרגל למציאות שבה אדם יוצא לעבודה ולא יודע אם יחזור למשפחתו בשלום. אני מברך על ההסכם שגם דואג לבטיחות בענף וגם משפר את תנאי העובדים ושכרם. כולי תקווה שמכאן אנחנו יוצאים לדרך חדשה שתביא להצלת חיים בענף הבנייה. נמשיך ונפעל למען העובדים בכל ענפי המשק״.

מעמד החתימה על ההסכם בענף הבנייה (צילום: דוברות ההסתדרות)
מעמד החתימה על ההסכם בענף הבנייה (צילום: דוברות ההסתדרות)

עדכון שכר, מעבר בין דרגות ושמירה על הבטיחות

ההסכם כולל עדכון של שכר המינימום בענף שיעמוד על 6,300 שקלים וכן מנגנון למעבר אוטומטי בין דרגות שיאפשר לעובדים אופק תעסוקתי והתקדמות. עקב המחסור הגדול במנהלי עבודה בענף הבנייה, הוסכם על העלאת שכרם באופן ניכר, בין היתר כדי לעודד מנהלים ותיקים ומנוסים להישאר בענף. סקטור המנופאים קיבל במסגרת ההסכם תוספות שכר בסך 7.4%.

בהסכם נקבע גם כי המעסיקים בענף יגדילו את ההשקעה בשמירה על הבטיחות ויחויבו לשלוח את העובדים להשתלמות בבטיחות מעשית במסגרתה יעברו העובדים הדרכת עבודה בגובה והדרכות בנושאים נוספים הנוגעים לחובת הזהירות באתר. ההדרכות יועברו במגוון שפות.

במקביל, עודכן הסכם הבטיחות שנחתם בשנת 2018 באופן שיקל על יישומו.  ענף הבנייה והתשתיות מועסקים כ-340 אלף עובדים, מהם כרבע מיליון ישראלים.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "אנחנו גאים מאוד בתוספת להסכם. ענף הבנייה והתשתיות הוא הקטר של המשק. זהו עוד כלי חשוב להרחבת השורות בענף ולגיוס ישראלים רבים שיוכלו לתרום להמשך צמיחתו. התנאים לעובדי הענף הם מהטובים במשק והוא פותח בפני מי שעובד בו או יצטרף אליו אופק תעסוקתי וניהולי שבו השמיים הם הגבול".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל: "שכר המינימום הענפי יעלה בתקופת ההסכם עד ל-6,300 שקל בחודש, ובכך יהיה שכר המינימום הגבוה במשק. עוד כולל ההסכם קידום אוטומטי בדרגות השכר לעובדים ותמרוץ עובדים ומעסיקים להפנות עובדים לקורסי הכשרה מקצועית באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה.

"תינתן תוספת שכר לשעת עבודה של מנופאים ומנהלי עבודה יהיו זכאים לתוספת שכר משמעותית מאוד של כמעט 50%. הוסכם גם על שיפור משמעותי לשכר עובדי השיפוצים. ההסכם מהווה בשורה עצומה לענף, שהוא הקטר הכלכלי של המשק והעובדים בענף ראויים לכך".

את המשא ומתן לחתימת ההסכם ליוו ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד חנה שניצר-להב ועו"ד הילה גבר מהלשכה, יו"ר אגף הכלכלה אדם בלומנברג והילה שיינוק מהאגף. מטעם התאחדות בוני הארץ ליווה את המו"מ יו"ר ועדת העבודה בהתאחדות עמית גוטליב, והיו"ר היוצא של הועדה איציק גורביץ'.

במעמד החתימה לקח חלק גם היו"ר הנכנס של הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה משה בן זקן. הקרן המשותפת להסתדרות ולהתאחדות הקבלנים, פועלת בשנים האחרונות לצמצום התאונות בענף ומרכזת הדרכות ותוכניות הכשרה מגוונות לתחומי הבטיחות בעבודה. בהמשך מתוכננת הקמת אקדמיה למקצועות הבנייה, שתכשיר את הדור הבא של העובדים והמנהלים בענף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!