דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"הכל פה מאוד מקצועני": אירנה קוזנצוב ושי פרל מסכמות עונה בבונדסליגה

אירנה קוזנצוב (מימין) ושי פרל. הנציגות של ישראל בבונדסליגה (צילום: Saskia, michael memmler)
אירנה קוזנצוב (מימין) ושי פרל. הנציגות של ישראל בבונדסליגה (צילום: Saskia, michael memmler)

קוזנצוב חתמה במהלך העונה בטורבינה פוטסדאם מצמרת הליגה הגרמנית ופרל בסאנד שנאבקה נגד הירידה | פרל: "כל משחק בליגה הגרמנית הוא כמו משחק נבחרת" | קוזנצוב: "ככל שיותר שחקניות יצאו לאירופה נהיה נבחרת חזקה"

ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שתי הבלמיות של נבחרת ישראל בכדורגל, אירנה קוזנצוב ושי פרל, עברו במהלך העונה החולפת לבונדסליגה הגרמנית. השתיים הן חלק מתופעה רחבה בכדורגל הנשים הישראלי, של יותר מ-12 שחקניות שמשחקות בליגות הטובות באירופה ובליגת המכללות האמריקאית. בראיון ל"דבר" הן מסכמות את העונה באחת משלושת הליגות הטובות בעולם.

"הכל פה מאוד מקצועני. אצלינו, כמו בבאיירן מינכן ו-וולפסבורג, עובדים הרבה על הכושר", אומרת קוזנצוב. "כדורגל הנשים פה מאוד פופולרי, זה בעיקר עניין של תרבות. לראות ילדה משחקת בגינה זה משהו מאוד שכיח", מוסיפה פרל.

"מורגש שזה מועדון נשים וזה מה שמיוחד בו"

קוזנצוב בת ה-20 עברה בחלון החורף מ-מ.כ.נ. רמת השרון לפוסטדאם, שסיימה את העונה במקום הרביעי בבונדסליגה. זו התחנה השנייה של הבלמית הישראלית באירופה, אחרי ששיחקה בתחילת עונת 2020/21 בקבוצת א.א.ל. לימסול מקפריסין.

פוטסדאם היא אחת מקבוצות הנשים המפורסמות באירופה. המועדון, בו קיימת קבוצת נשים בלבד, ללא קבוצת גברים, זכה פעמיים בעבר בליגת האלופות בעונת 2004/05 ו-2009/10 והפסיד פעמיים נוספות בגמר. בנוסף, זכה שש פעמים באליפות גרמניה ו-3 פעמיים בגביע הגרמני.

הקבוצה סיימה את העונה במקום הרביעי, עם כמות הקהל השלישית בגודלה בליגה. "כמות האוהדים שלנו זה משהו מדהים שמרגש אותי כל פעם מחדש. שולחים הודעות או רוצים חתימה ורוצים להצטלם, זה משהו חדש שבחיים לא קרה לי בארץ", אומרת קוזנצוב. "מורגש שזה מועדון נשים וזה מה שמיוחד בו לפי דעתי. אנחנו ממשיכות את המסורת בזה שאין לנו קבוצת גברים שתתמוך בנו ועדיין אנחנו ברמות הגבוהות".

אירנה קוזנצוב במדי טורבינה פוטסדאם. "חשבתי שיהיה לי קשה, אבל החלטתי לתת הזדמנות" (צילום: Saskia)
אירנה קוזנצוב במדי טורבינה פוטסדאם. "חשבתי שיהיה לי קשה, אבל החלטתי לתת הזדמנות" (צילום: Saskia)

הדרך של קוזנצוב לבונדסליגה לא הייתה טבעית. "אחרי המשחק בארץ מול נבחרת גרמניה, סקאוט של הקבוצה שלח לי הודעה ושאל אם אני מעוניינת לשחק בגרמניה", היא מספרת. "בהתחלה אמרתי שלא, חשבתי שזה יהיה נורא קשה מבחינה מנטלית, שזה אולי עדיין מוקדם מדי בשבילי. אחרי המשחק השני הוא אמר לי שהמאמן של פוטסדאם צפה במשחק ושהם מעוניינים שאגיע למבחנים. אחרי חשיבה נוספת החלטתי לתת לזה הזדמנות".

"קיבלו אותי טוב, הופתעתי לטובה", מספרת קוזנצוב על ההתאקלמות בקבוצה. "מבחינה חברתית, היה לי קשה בהתחלה להתחבר, אחרי ארבעה חודשים התחלתי באמת ליהנות פה מבחינה חברתית ומצאתי חברות גם מהקבוצה שלנו וגם מקבוצות אחרות בליגה".

אירנה קוזנצוב: "הייתה לי צמרמורת ברגע שהמאמן קרא לי. לקח לי זמן לעכל שאני עולה לשחק בגמר הגביע הגרמני"

המשחק הראשון של קוזנצוב היה מול אסאן, כשעלתה כמחליפה בדקה ה-75. "וואו זאת הייתה הרגשה מדהימה", היא מספרת. "נורא התרגשתי והייתי קצת בלחץ, אבל הרגשתי שאני שם, שזה פשוט תלוי בי, שאני צריכה לעבוד הרבה יותר קשה ממה שחשבתי ולאט לאט להיכנס להרכב".

אירנה קוזנצוב (שנייה משמאל) חוגגת שער עם חברותיה בטורבינה פוטסדאם (צילום: Saskia)
אירנה קוזנצוב (שנייה משמאל) חוגגת שער עם חברותיה בטורבינה פוטסדאם (צילום: Saskia)

רגע השיא בעונת הבכורה של קוזנצוב בגרמניה היה ההופעה בגמר הגביע הגרמני. הבלמית הצעירה הפכה לישראלית הראשונה במעמד היוקרתי, כאשר נכנסה כמחליפה בדקה ה-80 בהפסד לוולפסבורג. "הייתה לי צמרמורת ברגע שהמאמן קרא לי, זה היה פשוט הגשמת חלום, משהו שחלמתי עליו מגיל 13. לשחק נגד וולפסבורג באצטדיון כזה גדול בגרמניה, מול כל כך הרבה אוהדים. לקח לי זמן לעכל שאני עולה לגמר הגביע הגרמני".

"מחכים לך לפני המשחק, רוצים חתימות ותמונות"

פרל בת ה-25 פתחה גם היא את העונה במ.כ.נ. רמת השרון והצטרפה במהלך העונה לסאנד, קבוצה קטנה מעיירה ליד פרייבורג, עם מסורת של גידול שחקניות לנבחרת הגרמנית. הקבוצה סיימה את העונה במקום הלפני אחרון וירדה ליגה השנייה. "המשחק הרבה יותר מהר. ההשתלבות הייתה די טבעית", מספרת פרל. "הרגשתי מאוד טוב, אם זה באימונים או במשחקים. יש לי גב מאוד חזק מהצוות, הם מאוד תומכים בי".

פרל הגיעה לליגה הגרמנית אחרי שכבר הייתה שחקנית מוכחת בליגת העל ובנבחרת. "בשנתיים האחרונות רציתי לצאת לשחק באירופה. הייתי בקשר עם מספר סוכנים, אחד מהם סידר לי להגיע למבחנים בגרמניה", היא מספרת. הליגה הגרמנית היא ליגה מאוד טובה, אז פשוט הלכתי על זה. היו לי שני ימי מבחנים מאוד טובים והם קבלו אותי".

שי פרל חותמת בקבוצת סאנד מהליגה הגרמנית (צילום: עמוד הפייסבוק של סאנד)
שי פרל חותמת בקבוצת סאנד מהליגה הגרמנית (צילום: עמוד הפייסבוק של סאנד)

פרל הייתה אמורה לעשות את הבכורה שלה בהרכב מול באיירן מינכן, אך פציעה באימון דחתה את הבכורה. "המשחק הראשון שלי היה מול לברקוזן, הובלנו 1:2, הבלמית לא יכלה להמשיך אז המאמן אמר לי שאני נכנסת ל-10 הדקות האחרונות. הייתי צריכה לשמור על התוצאה ובדקה ה-88 הצלתי כדור מהקו. המאמן התראיין לתקשורת הגרמנית לאחר המשחק ואמר שהרגע הכי מיוחד במשחק היה ההצלה הזאת. אלו היו נקודות מאוד חשובות עבורנו".

שי פרל: "הכדור פגע באחת השחקניות והגיע אליי, ראיתי את הפינה פנויה ופשוט בעטתי לרשת. זה היה רגע ממש מרגש"

"יש לנו בכל משחק בין שמונה מאות לאלף אוהדים", מספרת פרל. "זה מהמם, קודם כל כולם מכירים אותך, מחכים לך לפני המשחק, רוצים חתימות ותמונות. יש לנו מועדון אוהדים שאנחנו הולכות לאירועים שלהם. זאת תחושה מהממת, הלוואי שזה יקרה גם בארץ".

רגע השיא של פרל היה במחזור האחרון בעונה, אליו הגיעה סאנד עם תקווה להפתיע את הופנהיים מצמרת הליגה הגרמנית ולעלות מעל הקו האדום. פרל פתחה הפעם בקישור והייתה אחראית לשער היתרון הראשון של הקבוצה.

"זה היה אחד המשחקים הטובים בקריירה שלי, הייתי מעורבת בהמון מצבים במשחק", אומרת פרל. "באחד המצבים הנייחים עליתי להתקפה כדי לנגוח ומשהו בי אמר לחכות מחוץ לרחבת החמש ולא להיכנס לנגיחה. הכדור פגע באחת השחקניות והגיע אליי, ראיתי את הפינה פנויה ופשוט בעטתי לרשת. זה היה רגע ממש מרגש". לצערה הקבוצה סיימה את המשחק בתיקו 3:3 וירדה לליגה השנייה.

שי פרל (מימין) חוגגת שער במדי סאנד הגרמנית. "הייתי מעורבת בהמון מצבים במשחק" (צילום: michael memmler)
שי פרל (מימין) חוגגת שער במדי סאנד הגרמנית. "הייתי מעורבת בהמון מצבים במשחק" (צילום: michael memmler)

הליגה הגרמנית נחשבת לאחת הליגות החזקות באירופה. זאת ליגה מקצוענית עם 12 קבוצות. בשנים האחרונות שולטות בליגה ביד רמה האלופה וולפסבורג וסגניתה באיירן מינכן, שתי קבוצות שמגיעות באופן קבוע לשלבים המכריעים בליגת האלופות.

"מתייחסים אליך כמקצוענית, כספורטאית לכל דבר ועניין"

איך היה המעבר מהליגה הישראלית לבונדסליגה?
קוזנצוב: "מבחינה מקצועית החודשיים הראשונים היו נורא קשים, ראו את הפער שלי בין השחקניות האחרות. יש פער עצום בין הליגות – הכדורגל עצמו, מהירות משחק, האגרסיביות, העוצמות, האתלטיות של השחקניות, התנאים, הרמת מקצוענות והמשמעת. מבחינת התנאים, יש לנו בחדר ההלבשה עם סאונה וג'קוזי, כך שאחרי כל אימון אני יכולה להיכנס לשם ולעשות שחרור. יש לנו כמה מגרשי אימון ששייכים רק למועדון. אין תנאים כאלו בארץ".

פרל: "הרמה הרבה יותר גבוה מבחינת תנאים ומתקנים. מתייחסים אלייך כמקצוענית, כספורטאית לכל דבר ועניין. מי שרצה ומשקיעה יותר באימונים זו מי שמשחקת. אותו דבר לגבי צוות המאמנים והצוות הרפואי, יש מעטפת מאוד מסודרת ויש את כל מה שאת רק צריכה".

אירנה קוזנצוב (משמאל) במדי נבחרת ישראל מול פרניל הארדר מנבחרת דנמרק. "אנחנו סוחפות אחת את השנייה" (צילום: Ritzau Scanpix via REUTERS)
אירנה קוזנצוב (משמאל) במדי נבחרת ישראל מול פרניל הארדר מנבחרת דנמרק. "אנחנו סוחפות אחת את השנייה" (צילום: Ritzau Scanpix via REUTERS)

מה צריכה לעשות שחקנית צעירה כדי להגיע לאחת הליגות הטובות באירופה?
פרל: "זה דורש המון השקעה אישית. כרגע במצב הנוכחי ומה שהקבוצות בליגה מספקות זה לא מספיק כדי להיות שחקנית ברמה של הטופ באירופה. צריך לעשות אקסטרה אימונים, להוסיף אימוני כושר, לקחת תזונאית, לישון כמו שצריך, לטפל בעצמך, בגוף ומבחינה מנטלית".

קוזנצוב: "יש יותר שחקניות צעירות שחולמות להגיע לאירופה וברגע שאחת יוצאת, בנות אחרות מסתכלות עליה ואומרות 'גם אני מסוגלת להגיע לשם', אז אנחנו סוחפות אחת את השנייה. אני רוצה להאמין שמה שעשינו בשנים האחרונות הליגיונריות, זה יפתח דלתות לשחקניות מהדור הצעיר יותר. בסוף זה חלומה של כל ילדה לשחק בליגות הכי טובות".

נבחרת הנשים בכדורגל מול סרביה. "עוד שנה-שנתיים אנחנו נהיה כבר נבחרת חזקה" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורגל מול סרביה. "עוד שנה-שנתיים אנחנו נהיה כבר נבחרת חזקה" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

איך ריבוי הליגיונרית משפיע על הנבחרת?
פרל: "זה ממש מרגש אותי. קודם כל, זה מראה כמה כישרון יש בכדורגל הנשים וכמה פוטנציאל קיים בו. אומרים שזה פוקס ששחקנית הולכת ומשחקת בליגה הראשונה. יש לך פה יכולות מרשימות של שחקניות, אני חושבת שזה יכול רק לתרום לנבחרת. הקצב של המשחק הוא מאוד אירופאי, כל משחק בליגה הגרמנית הוא כמו משחק נבחרת. אז את מגיעה מוכנה והרבה יותר בכושר".

קוזנצוב: "כל אחת מתקדמת ומשתפרת וברגע שכולן יהיו שחקניות דומיננטיות, הנבחרת תהיה הרבה יותר טובה. אני מאמינה שעוד שנה-שנתיים אנחנו נהיה כבר נבחרת חזקה. מעבר לזה שאנחנו השחקניות משתפרות ויוצאות, אנחנו צריכות שגם יאמינו בנו ויתנו לנו את התנאים הראויים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!