דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק המורים

שר האוצר: ״דורשים ש-80% מתוספות השכר ילכו למורים מתחילים, תגמולים על מצוינות, והתאמת ימי החופשה למשק״

אביגדור ליברמן אמר ב״פגוש את העיתונות״ שהוא לא הסכים להפגש עם יפה בן דויד בזמן שביתות ״אבל היא מוזמנת להגיע עכשיו למשרד״, והעריך שהמשבר לא ייפתר בשבוע הבא אבל שהוא ״מגיע למו״מ בידיים נקיות״

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר התארח במוצאי שבת בתוכנית פגוש את העיתונות, והתייחס למאבק המורים להעלאת שכרם. ״אין ויכוח עם המורים על השכר״, אמר ליברמן, ״אני נפגשתי כמה פעמים עם יפה בן דויד, אבל אני לא נפגש תוך כדי שביתות. עכשיו אני נוסע מפה למשרד האוצר, אהיה שם עד 22:30, ויפה מוזמנת להגיע לשם עד אז. ביום ראשון היא נפגשת עם קובי בר נתן, הממונה על השכר.

״מערכת החינוך זה לא רק מורים,  גם תלמידים, וגם תושבי ישראל. אנחנו לא רוצים סתם לתת תוספת משכורות. הכי קל לי לפני בחירות להגיד קחו מה שאתם רוצים. הרי יש כסף. היינו עושים טקס יפה, וזהו. אבל באנו לממשל שינוי, אנחנו דורשים שיהיה סנכרון בין החופשים״.

סימה קדמון עימתה את שר האוצר עם דבריה של שרת החינוך, לפיהם המו״מ תקוע באשמת האוצר. ״אני מעריך את יפעת שאשא ביטון״, אמר ליברמן, ״אבל נפגשתי עם יפה, נפגשתי עם שרת החינוך והמנכ״לית שלה. אני לא מנהל מו״מ תוך כדי שביתות. אנחנו דורשים ש-80% מתוספות השכר ילכו למורים הצעירים, כי יש הבדל בין מי שמרוויח 7,000 שקלים למי שמרוויח 14,000 שקלים״.

״דבר שני, אנחנו דורשים תגמול על מצוינות״ אמר ליברמן, ״כולל יכולת של מנהל בית ספר לחתום על חוזה אישי עם מורים מאוד מוכשרים. דבר שלישי, התאמה בחופשים בין מערכת החינוך למשק כולו. ואנחנו נעמוד על זה״.

לשאלה על כך שאין מורים בבתי הספר, אמר שר האוצר: ״אין מורים, אין שוטרים, אין נהגים, אין מלצרים, אין עובדי תעשייה ואין מספיק רופאים ואחיות. ולכן אנחנו נמצאים באמת במצב של תעסוקה מלאה, משק צומח, וחסרים ידיים עובדות. אני כל יום מתמודד עם טלפונים ׳תביאו עובדים זרים לתעשייה, לחקלאות, לבניין, למלונאות׳. טוב שהמשק צומח אבל יש כרגע מחסור בידיים עובדות״.

להערכת ליברמן המשבר לא ייגמר בשבוע הבא אבל הוא מגיע ״בידיים נקיות״ למו״מ, ״בצורה הכי פתוחה וגלויה״. ״מה שאמרו עד היום בהסתדרות המורים, שהם מדברים רק על השכר ולא על שום דבר אחר, לא מקובל עלינו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!