דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

התורים ל-CT ול-MRI יקוצרו: אושרה תוספת של 30 מכשירים רפואיים לפריפריה

המכשירים שאושרו בוועדת הבריאות כוללים גם רובוטים לניתוחים מורכבים ותאי לחץ | למרות הביקורת, לא אושרו מכשירי PET-CT לאבחון סרטן | שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר"

מכשיר MRI בבית החולים שערי צדק בירושלים. הפער הוא לא במכשירים, אלא בבני אדם שיפעילו אותם (צילום: פלאש 90)
מכשיר MRI בבית החולים שערי צדק בירושלים. הפער הוא לא במכשירים, אלא בבני אדם שיפעילו אותם (צילום: פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אתמול (שלישי) תוספת של 28 מכשירים רפואיים מיוחדים חדשים למערכת הבריאות, על פי סיכום של שר הבריאות ניצן הורוביץ עם שר האוצר אביגדור ליברמן. תוספת המכשירים תשפר את הנגישות לבריאות בפריפריה ותביא לקיצור תורים לבדיקות בכל הארץ.

יתווספו למערכת הבריאות:
– 13 מכשירי CT
– 9 מכשירי MRI
– 2 רובוטים לניתוחים מורכבים
– 4 תאי לחץ ומכשירים נוספים.
עוד סוכם על הסרת המגבלה על הצטיידות במכשירי CT דנטלי.

במשרד הבריאות ציינו ש"מדובר בגידול של עשרות אחוזים במספר המכשירים המיוחדים, מהלך שישפר משמעותית את הנגישות והזמינות לשירות רפואי מתקדם בפריפריה ובאזורים שסובלים מפערים בשירותי בריאות".

למרות ביקורת של יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן (ימינה), תוספת המכשירים לא תכלול מכשירי PET-CT שמשמשים לאבחון חולי סרטן. נכון להיום קיימים פערים גדולים בין הפריפריה למרכז בשיעור מכשירי הPET-CT לנפש: במחוז הצפון יש מכשיר אחד ליותר מ-1.4 מיליון נפשות, בעוד שבמחוזות ירושלים ותל אביב יש מכשיר אחד לפחות מ-400 אלף נפשות – פער של יותר מפי 3.

גם במכשירי MRI וסי.טי קיימים פערים בין ההיצע במרכז ובפריפריה, שהקצאת המכשירים החדשים תצמצם אותו. במחוז חיפה יש ארבעה מכשירי MRI, שיעור של 3.8 מכשירים למיליון נפש, בעוד שבמחוז תל אביב יש 17 מכשירים, שיעור של 7.57 מכשירים למיליון נפש – פער של פי 2. לגבי מכשירי סי.טי, המצב דומה: בתל אביב יש 17 מכשירים, או מכשיר לכל 85 אלף תושבים, בעוד שבדרום יש 11 מכשירים או אחד לכל 121 אלף תושבים, פער של פי 1.5.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: ״אנחנו ממשיכים את המהפכה בבריאות ומעצימים את הבריאות הציבורית בכל הארץ, בדגש על צמצום הפערים בפריפריה. אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר. בזכות המהלך הזה, רבבות ישראלים יוכלו לעבור בדיקת MRI או CT מהר יותר וקרוב יותר לבית. גם במרכז יקוצרו התורים הארוכים. תודה לשר האוצר ליברמן וליו״ר ועדת הבריאות, ח״כ עידית סילמן, על ההתגייסות והתרומה למהלך החשוב הזה״.

שר האוצר אביגדור ליברמן: ״אני שמח שהספקנו להעביר את הצעד החשוב הזה שיאפשר ייעול משמעותי במערכת הבריאות וקיצור תורים. בשנה האחרונה חיזקנו משמעותית את מערכת הבריאות בדגש מיוחד על הפריפריה. 'העיקר הבריאות' לא נשארה בגדר סיסמה אלא הייתה לתכנית ביצוע שכל אזרח ואזרחית מרגישים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!