דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.7°תל אביב
  • 27.1°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 26.4°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

רוסיה מרחיבה מטרות: "היעדים הגאוגרפיים בלחימה לא מוגבלים רק לדונבאס"

שר החוץ הרוסי לברוב אומר לראשונה מתחילת הלחימה שרוסיה אינה שואפת רק לשטחים במזרח אוקראינה | תקיפה אוקראינית גרמה נזק חמור לגשר שאחראי לאספקה עבור החיילים הרוסים בדרום חרסון

כוחות אוקראינים יורים במהלך אימון באזור חרקיב (צילום: AP Evgeniy Maloletka)
כוחות אוקראינים יורים במהלך אימון באזור חרקיב (צילום: AP Evgeniy Maloletka)

כוחות אוקראינים תקפו וגרמו נזק חמור לגשר שהוא המפתח לאספקת החיילים הרוסים בדרום אוקראינה. קיריל סטרמוסוב, סגן ראש הממשל הזמני הנתמך על ידי מוסקבה באזור דרום חרסון שבשליטת רוסיה, אמר שהצבא האוקראיני פגע היום (רביעי) בטילים בגשר אנטוניבסקי, שחוצה את נהר הדנייפר.

סטרמוסוב אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס שלגשר באורך 1.4 קילומטר (0.9 מייל) נגרם נזק חמור אך הוא לא נסגר לתנועה. סטרמוסוב אמר שהכוחות האוקראינים השתמשו במשגרי הרקטות המרובים של HIMARS שסופקו על ידי ארה"ב, והוסיף כי חלקם יורטו על ידי הגנות אוויריות רוסיות.

"הגשר לא נסגר, התנועה מעבר לו עדיין נמשכת, אבל המצב חמור", אמר סטרמוסוב, לפי אינטרפקס. הגשר הוא המעבר הראשי על פני נהר הדנייפר באזור חרסון. הריסתו תקשה על הצבא הרוסי להמשיך לספק את כוחותיו באזור על רקע התקפות אוקראינים חוזרות ונשנות.

בעדכון המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי נכתב כי הגשר מהווה נקודת תורפה רוסית. "השליטה על המעברים בנהר הדנייפר תהיה נקודת מפתח בהמשך הלחימה. העיר חרסון חשובה פוליטית וסימבולית לרוסיה, שממשיכה להשיג הישגים מועטים במתקפה בדונבאס, שם האוקראינים מצליחים לשמור על קווי ההגנה", כתבו הבריטים.

חייל אוקראיני יורה טיל נגד טנקים במסגרת אימון של צבא אוקראינה באזור דונצק (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
חייל אוקראיני יורה טיל נגד טנקים במסגרת אימון של צבא אוקראינה באזור דונצק (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)

ראש ממשל חרסון שמונה במוסקבה, ולדימיר סלדו, אמר בהודעת וידאו שרכבי נוסעים הורשו להמשיך בנסיעה מעבר לגשר, אך תנועת המשאיות הופסקה כדי לאפשר תיקונים מהירים. הוא ציין שמשאיות יכולות לחצות את הנהר באמצעות סכר במרחק של כ-80 קילומטרים (50 מיילים). ההפגזה על הגשר ביום רביעי הייתה השנייה בכמה ימים. הוא ניזוק קל מהפגזות אוקראיניות יום קודם לכן, לפי הרשויות בחרסון הנתמכות על ידי מוסקבה.

בתחילת המלחמה, כוחות רוסים השתלטו במהירות על אזור חרסון שמצפון לחצי האי קרים שרוסיה סיפחה ב-2014. הם התמודדו עם התקפות נגד אוקראיניות, אבל עמדו במידה רבה על מעמדם.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום שהיעדים הגאוגרפיים של רוסיה ב"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה, כפי שהקרמלין מכנה אותו, כבר אינם מוגבלים רק לחבל דונבאס שבמזרח המדינה, אלא כוללים גם שטחים אחרים.

לדברי לברוב, המטרות יתרחבו עוד יותר אם המערב, "מתוך זעם אימפוטנטי או תשוקה להחרפת המצב, ימשיך להזרים לאוקראינה נשק ארוך-טווח כמו מערכת הירי הרקטות HIMARS".

נשיא רוסיה פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב (צילום ארכיון: Sergei Karpukhin/Pool Photo via AP)
נשיא רוסיה פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב (צילום ארכיון: Sergei Karpukhin/Pool Photo via AP)

בסוכנות הידיעות האוקראינית "אינטרפקס" דווח מנגד כי שלושה אזרחים נהרגו על ידי הרוסים בהפגזה הבוקר בסלטיב שליד חרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. לפי הדיווח, ההרוגים בהפגזה במזרח המדינה הם ילד בן 13, אישה וגבר.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה במסיבת עיתונאים כי ניתוק מוחלט של זרם הגז הרוסי לאירופה הוא "תרחיש סביר". לדבריה, "רוסיה סוחטת אותנו. היא משתמשת באנרגיה כנשק. ולכן, בכל מקרה, אם זה ניתוק חלקי או מלא של העברת גז רוסי, אירופה צריכה להיות מוכנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!