דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

הסתדרות המורים בתגובה להצעת האוצר: "גרועה יותר מהמצב הנוכחי"

פגישת מו"מ בין הצדדים התפוצצה לאחר שבאוצר הציעו להעלות את שכר המורים המתחילים ל-9,000 ש"ח, לצד תוספות מועטות למורים הוותיקים | ההצעה כללה גם הגדלה של גמולי התפקיד ומענקי התמדה, לצד העסקת מורים בחוזים אישיים וגמישות ניהולית

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בהפגנת מורים (צילום: הסתדרות המורים)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בהפגנת מורים (צילום: הסתדרות המורים)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

המו"מ בין הסתדרות המורים לאוצר על הסכם שכר חדש למורים התפוצץ, בעקבות הצגת הצעה חדשה של האוצר שכוללת העלאת שכר המורים המתחילים ב-30%, לצד קליטת מורים בחוזים אישיים ומתן סמכויות למנהלים לפטר מורים. בהסתדרות המורים הגדירו את ההצעה כ"גרועה יותר מהמצב הנוכחי".

הפגישה שהתקיימה היום (שני) היא הראשונה מאז סיום שנת הלימודים ב-30 ביוני, שלקראת סיומה קיימה הסתדרות המורים שביתות רחבות היקף במחאה על התקיעות במשא ומתן. מאז תחילת חופשת הקיץ לא נערכו פגישות משא ומתן, וחברי הסתדרות המורים הפגינו מדי ערב מול מעונו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברחוב בלפור בירושלים בדרישה שיתערב במשבר. כעת, לראשונה הוצגה הצעה חדשה מצד האוצר, אך לפי הסתדרות המורים "הפערים עדיין גדולים".

לפי הצעת האוצר, שכרו של מורה מתחיל יעלה ל-9,000 שקלים בחודש. אמנם מדובר בעלייה של 30%, אבל הסתדרות המורים דרשה במשא ומתן להעלות את השכר ההתחלתי ל-10,000 שקלים. בהודעת האוצר נאמר שתוספות שכר יינתנו לכלל המורים, בכל דרגות הוותק, אך לא פורט מה יהיה השיעור של תוספות אלו ורק נכתב ש"יינתן תעדוף משמעותי של משאבי ההסכם לטובת המורה המתחיל".

מפוסט שפרסמה מזכ"לית הסתדרות המורים בעמוד הפייסבוק שלה לאחר הפגישה עולה שהאוצר הציע שיטוח דרמטי של עקומת הוותק של המורים, כלומר, הקטנת התוספות שמשולמות במעבר מדרגה לדרגה מסכומים של 450-1,200 שקלים בשנה ל-250 ש"ח בלבד, לצד עלייה של 50 שקלים בשכר על כל שנת ותק. המשמעות עלולה להיות פגיעה בשכר המורות הוותיקות וקושי לשמר מורות במערכת עקב היעדר אופק בעליית השכר.

אלה הסעיפים הנוספים בהצעת האוצר:

העלאת שכר המורים המתחילים: העלאת השכר ל-9,000 שקלים בחודש, עלייה של 40% אך עדיין נמוכה מהסכום שדרשה הסתדרות המורים (10,000 שקלים).

הגדלת גמולי התפקיד: הגדלה של 90% בגמולי התפקיד שמוענקים למורים בגין ביצוע תפקידי הליבה, כך שהסכום המינימלי לגמול בגין ביצוע תפקידי חינוך כיתה, ריכוז שכבה וסגנות מנהל (שני ומעלה) יעמוד על 1,100 שקלים בחודש, או השיעור הקיים כיום (הגבוה מביניהם).

הוספת תפקידים חדשים למורים מצטיינים: מנהלים יוכלו ליצור תפקידים חדשים, בהתאמה לאופי בית הספר, שלהם ניתן יהיה למנות מורים מצטיינים ויינתן עליהם גמול של 600 שקלים בחודש.

מענקי התמדה למורים מתחילים: מענק התמדה בגובה 18 אלף שקלים לאחר שלוש שנות הוראה, סכום שמשקף 500 שקלים בגין כל חודש.

הגדלת היקף המשרה המינימלי: היקף המשרה המינימלי שבו ניתן להעסיק מורים יוגדל מ-50% ל-70%.

הגדלת שכר המנהלים: שכר מנהל מתחיל יעמוד על 18 אלף שקלים, עלייה של כ-24%. למנהלים שיבצעו תפקידים נוספים, כמו חניכה וליווי של מנהלים אחרים, תוענק תוספת שכר של כ-2,000 שקלים לחודש.

שינוי בלוח החופשות: ההצעה כוללת צמצום פער ימי החופשה בין ההורים לתלמידים. הקטנת פער של חמישה ימים על ידי החלפת ימי החופשה של 3 ימי איסרו-חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר לימי שישי סמוכים, והקטנת פער של 3 ימים נוספים על ידי קיצור החופשה שלפני חג הפסח והעברת הימים לגשר בין יום כיפור לסוכות.

הרחבת סמכויות מנהלי בתי הספר: למנהלי בתי ספר יינתנו מגוון כלים שירחיבו את הסמכות שלהם ויאפשרו גמישות, יעילות ומצוינות במערכת. בין הכלים שהוצעו: אפשרות להעסקה מעל 100% משרה, גמישות למנהל בהליך הפיטורים והארכת התקופה עד לקבלת קביעות.

העסקת מורים בחוזים אישיים: ניתן יהיה להעסיק עובדי הוראה בחוזים אישיים לטובת התמודדות עם מחסור, צמצום פערים וגיוס 'טאלנטים'.

הסתדרות המורים: "באוצר ממשיכים להציע הצעות שפוגעות בעובדי ההוראה"

בהסתדרות המורים ביקרו בחריפות את הצעת האוצר: "לצערנו הפגישה שוב התפוצצה ועוד לפני שהסתיימה, האוצר כבר הפיץ את תוכנה. הפערים נותרו גדולים מאוד וההצעה שהונחה היום גרועה יותר מהמצב הנוכחי. פקידי האוצר ממשיכים להציע הצעות שפוגעות בעובדי ההוראה באופן ממשי ולבצע מניפולציות במספרים.

עוד אמרו בהסתדרות המורים ש"בהתנהלותם זאת, פקידי האוצר, ממשיכים להעמיק את המשבר במערכת החינוך ומעמידים בספק רב את פתיחת שנת הלימודים במועדה. אנו קוראים לראש הממשלה, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להיכנס באופן אישי לעובי הקורה ולפתור את המשבר הלאומי בחינוך.״

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "משרד האוצר ממשיך בשיטות הישנות שלו ובניסיון לפלג את ציבור עובדי ההוראה בין חדשים לוותיקים ואנו לא נאפשר זאת. ברצוני לעדכנכם כי הפגישה שהתקיימה היום באוצר שוב התפוצצה, כיון ששוב הוצגה לנו הצעה שעיקרה לפגוע בשכרכם ובתנאי עבודתכם.
לדברי בן דויד, "פקידי האוצר מציגים לציבור נתונים חלקיים ומבצעים מניפולציות במספרים בניסיון להסית את הציבור נגדנו. בין היתר הם דורשים לבטל את הוותק ובמקום זה לשלם 50 ש"ח לכל שנה ובנוסף לפגוע בקידום בדרגות ובמקום זה לשלם 250 ש"ח לדרגה (כיום קידום בדרגה משמעו תוספת של 450-1,200 ש"ח). אני מבטיחה לכם שהסתדרות המורים לא תיתן לכך יד ונמשיך להיאבק מול כל מי שמנסה לפגוע בכם.
בן דויד הוסיפה ש"כמובן שגם שכר התחלתי של 9,000 לא מקובל עלינו לחלוטין ולא יעצרו את הדימום הכבד של מערכת החינוך. נמשיך להיאבק עד להסכם שכר מיטבי לכל עובדי ההוראה."
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!